<http://www.cite-sciences.fr/francais/ala_cite/expo/tempo/franquin/>
zoals de prachtige Turbot 2, één van de mooiste strip-auto's
<http://www.franquin.com//images/spirou/vehicules/popup/07.jpg>
en de werkelijk geniale Zwendelmobiel (daar heb ik wat over gedroomd
vroeger),
<http://www.franquin.com//images/spirou/vehicules/popup/08.jpg>
en de op de coleopter geinspireerde zwendeleopter:
<http://www.franquin.com//images/spirou/vehicules/popup/09.jpg>
Ah Paris. Het is bijna voorjaar.
--
rick
Als iemand me nog eens een plezier wil doon ketjap de caetaelogus voor
me kopen...
(maggi, ik weet het weer, maggi)
--
Grinnikend door het leven...
[tentoonstelling van franquin]
>Als iemand me nog eens een plezier wil doon ketjap de
>caetaelogus voor me kopen...
wat lettu om zelf een tripje te wagen naar Paris? wij
(als in het gezin) hebben wel plannen deze zomer naar
(de omgeving van) paris te trekken. mochten we zo'n
catologus vinden dan zullen we er zeker 1 voor u scoren.
--
Greetings, Astrid...
>In Parijs, in het Cité de Sciences et de l'Industrie is er tot augustus
>2005 een grote tentoonstelling van het werk van Franquin, o.a. met 1:1
>schaalmodellen van allerlei uitvindingen en vervoermiddelen,
>en de werkelijk geniale Zwendelmobiel (daar heb ik wat over gedroomd
>vroeger),
> <http://www.franquin.com//images/spirou/vehicules/popup/08.jpg>
!evel lednewz
?raaw tiz oknarb hcot
mnaj
> Ah Paris. Het is bijna voorjaar.
Paris. Met hemelvaart ga ik M. meenemen tijdens een lang boulderweekend*
in het bos van Fontainebleau, vlakbij Paris. We blijven dan nog even in
Frankrijk, na het weekend. Wie weet pakken we nog een dagje stad mee.
Maar eigenlijk willen we richting romaanse architectuur gaan, cluny en
consorten.
*boulderen=klimmen op rotsblokken, laag, dus zonder touwen
--
nans www.xs4all.nl/~krusboog/
>> Ah Paris. Het is bijna voorjaar.
>En vergeet de Paulonia's niet.
Ik ben bang dat Rick zijn pawlonia moet vergeten.
aNa
> Izak van Langevelde wrote:
>
> [tentoonstelling van franquin]
>
> >Als iemand me nog eens een plezier wil doon ketjap de
> >caetaelogus voor me kopen...
>
> wat lettu om zelf een tripje te wagen naar Paris?
Hier thuis zou ik niet accepteren als iedereen Frans sprak, dus naer
Paerijs gae ik zeker niet...
> Astrid:
>
>> Izak van Langevelde wrote:
>>
>> [tentoonstelling van franquin]
>>
>> >Als iemand me nog eens een plezier wil doon ketjap de
>> >caetaelogus voor me kopen...
>>
>> wat lettu om zelf een tripje te wagen naar Paris?
>
>Hier thuis zou ik niet accepteren als iedereen Frans sprak, dus naer
>Paerijs gae ik zeker niet...
Rare man. Voor wat het waard is: in Parijs spreken ze Engels
tegenwoordig. Dat was vroeger wel anders, dan spraken ze enkel Frans.
En als je dan in het Frans vroeg of ze het even wilden herhalen, maar
dan wat langzamer, dan deden ze dat, sneller.
Je kan ook overwegen mij en/of dame bacchus uit te nodigen om mee te
gaan, want ik en/of dame bacchus spreken/spreek een aardig mondje
Frans. Ik voldoende om de weg te vinden naar de tentoonstelling, dame
bacchus voldoende om de zaalwachters te overtuigen jou een origineel
werkje cadeau te geven voor niks.
Stef
>Rare man. Voor wat het waard is: in Parijs spreken ze Engels
>tegenwoordig. Dat was vroeger wel anders, dan spraken ze enkel Frans.
>En als je dan in het Frans vroeg of ze het even wilden herhalen, maar
>dan wat langzamer, dan deden ze dat, sneller.
mensen in parijs die er wat toe doen spreken duits.
ik spreek vloeiend duits en ben regelmatig in parijs. do the math*
janm
)* geen duits
> Je kan ook overwegen mij en/of dame bacchus uit te nodigen om mee te
> gaan, want ik en/of dame bacchus spreken/spreek een aardig mondje
> Frans.
Wat is U toch een enorreme zak
frieten...
(met slaesaus)
> In article <cvelu0tv2ijt0mh1r...@4ax.com>,
> Stef <m...@privacy.net> wrote:
>
>> Je kan ook overwegen mij en/of dame bacchus uit te nodigen om mee te
>> gaan, want ik en/of dame bacchus spreken/spreek een aardig mondje
>> Frans.
>
> Wat is U toch een enorreme zak
> frieten...
>
> (met slaesaus)
Slasaus op friet? Uu is niet helemaal lekker. Slasaus moet gewoon op
brood met kaas.
--
rick
Dat is volgens mij al weer heel lang geleden.
>Jan Mannoury wrote:
>> mensen in parijs die er wat toe doen spreken duits.
>
>Dat is volgens mij al weer heel lang geleden.
kijk! en dat misverstand is er nou de oorzaak van dat ik in parijs
goed eet voor minder dan tien euro en jij voor meer dan 40 een
voedselvergiftiging oploopt.
janm
Ik heb in parijs heel fijn gegeten, maar ik kan me niet meer herinneren
waar.
>Slasaus op friet? Uu is niet helemaal lekker. Slasaus moet gewoon op
>brood met kaas.
Slasaus moet in de container klein gevaarlijk afval.
Stef
>Jan Mannoury wrote:
>
>> On Sun, 16 Jan 2005 23:39:15 +0100, Wenslauw <wens...@xs4all.nl>
>> wrote:
>>
>>>Jan Mannoury wrote:
>>>> mensen in parijs die er wat toe doen spreken duits.
>>>
>>>Dat is volgens mij al weer heel lang geleden.
>>
>> kijk! en dat misverstand is er nou de oorzaak van dat ik in parijs
>> goed eet voor minder dan tien euro en jij voor meer dan 40 een
>> voedselvergiftiging oploopt.
>
>Ik heb in parijs heel fijn gegeten, maar ik kan me niet meer herinneren
>waar.
amnesie kan een gevolg zijn van de ernstiger vormen van
voedselvergiftiging ja.
janm
[op wrakansie naar Parijs e.o.]
> Je kan ook overwegen mij en/of dame bacchus uit te nodigen om mee te
> gaan, want ik en/of dame bacchus spreken/spreek een aardig mondje
> Frans.
Strak plan! =) we zoeken naar zo'n kant en klare tent of stacaravan ergens
in de buurt van Parijs. Hotelletje is leuk voor een andere keer, als ik met
een vriendin of met mijn lief die stad onveilig wil gaan maken. Eurocamp
heeft wel leuke opties, maar zo surfend kom je echt 10-tallen van dat soort
bedrijven tegen. Zo krijg ik mijn vrije dag wel vol...
Ik vind het niet simpel om in Parijs een leuk restaurant te vinden, er
zijn er zo ontzettend veel, en een heleboel zijn er maar matigjes. Maar
in één wilde ik al jaren eens eten: Le Train Bleu. En dat is niet
zomaar. Le Train Bleu is namelijk belangrijk in de muziekhistorie: het
is de plek waar de elpee Trans Europa Express van Kraftwerk bedacht is.
De heren Hutter und Schneider zijn daar in 1976 eens wezen lunchen op
uitnodiging van de platenmaatschappij, en ter plekke werd bedacht dat
internationale treinen wel eens een leuk thema kon zijn voor een volgend
werk. Le Train Bleu is de stationsrestauratie van het Gare de Lyon, de
plek waar vroeger de stoomtreinen en nu de TGV's naar Het Zuiden
vertrekken. Maar, het is niet zomaar een stationsrestauratie...
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/trainbleu-interieur.jpg>
Ik ben er tien jaar terug eens binnengeslopen, maar durfde, gezien les
prix, niet meer te bestellen dan een kopje koffie, want ons ben toch wel
zuunig. Dat komt dan in een heel fraai kopje met het logo van Le Train
Bleu, en uu kunt zich voorstellen dat ik erg moeite heb gehad dit niet
mee te nemen.
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/trainbleu-klntje.jpg>
In 2002 ben ik nog eens terug geweest, vanwege
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/kwparis.jpg>
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/kwparis2.jpg>
en toen heb ik er maar eens echt gegeten. Dat was kostelijk&baar.
--
rick
> Ik heb in parijs heel fijn gegeten, maar ik kan me niet meer herinneren
> waar.
Ik heb nog even gespiekt in mijn onthoudboekje, waar je ook erg leuk kan
eten, en toch niet (erg) duur als je gewoon le menu neemt:
- het restaurant van het Louvre museum, vlak naast onder de piramide.
- het restaurant van het musee d'Orsay, dat is ook al een (voormalig)
stationsgebouw, en (dus) met prachtige kroonluchters.
- le dome du marais, met een hele hele hele mooie zaal onder een koepel.
Wel even reserveren, anders moet je in de serre. (53 bis, rue des Francs
Bourgeois, 75004 Paris)
- en natuurlijk le train bleu als je geld teveel hebt
<http://www.le-train-bleu.com/>
--
rick
> Wenslauw zee op 17/1/05 00:04:
>
>> Jan Mannoury wrote:
>>
>>> On Sun, 16 Jan 2005 23:39:15 +0100, Wenslauw <wens...@xs4all.nl>
>>> wrote:
>>>
>>>>Jan Mannoury wrote:
>>>>> mensen in parijs die er wat toe doen spreken duits.
>>>>
>>>>Dat is volgens mij al weer heel lang geleden.
>>>
>>> kijk! en dat misverstand is er nou de oorzaak van dat ik in parijs
>>> goed eet voor minder dan tien euro en jij voor meer dan 40 een
>>> voedselvergiftiging oploopt.
>>
>> Ik heb in parijs heel fijn gegeten, maar ik kan me niet meer herinneren
>> waar.
> Maar, het is niet zomaar een stationsrestauratie...
>
> <http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/trainbleu-interieur.jpg>
Heel errug mooi.
> Ik ben er tien jaar terug eens binnengeslopen, maar durfde, gezien les
> prix, niet meer te bestellen dan een kopje koffie, want ons ben toch wel
> zuunig. Dat komt dan in een heel fraai kopje met het logo van Le Train
> Bleu, en uu kunt zich voorstellen dat ik erg moeite heb gehad dit niet
> mee te nemen.
Rare hollander.
> <http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/trainbleu-klntje.jpg>
>
> In 2002 ben ik nog eens terug geweest, vanwege
>
> <http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/kwparis.jpg>
> <http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/kwparis2.jpg>
>
> en toen heb ik er maar eens echt gegeten. Dat was kostelijk&baar.
Als ik op reis ben, dan kies ik meestal 1 restaurant waar ik dan helemaal
niet op de prijzen let en eet waar ik zin in heb.
Gaaf trouwens, dat Kraftwerk-concert. Dat was het toch?
> rick wrote:
>> In 2002 ben ik nog eens terug geweest, vanwege
>>
>> <http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/kwparis.jpg>
>> <http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/kwparis2.jpg>
>>
>> en toen heb ik er maar eens echt gegeten. Dat was kostelijk&baar.
>
> Als ik op reis ben, dan kies ik meestal 1 restaurant waar ik dan helemaal
> niet op de prijzen let en eet waar ik zin in heb.
Mja, die eerste keer met de koffie is lang geleden. Maar ook bij één
keer ergens eten in Parijs kan je beter even opletten, anders voel je je
na afloop lelijk uitgekleed. Veel betalen voor heel mooi eten is prima,
maar dan moet het ook echt wel erg mooi zijn. In Le Train Bleu is 't
aardig, maar toch wel duur.
> Gaaf trouwens, dat Kraftwerk-concert. Dat was het toch?
Ja. Een try-out voor de 2004-tour denk ik, want de show was ongeveer 't
zelfde, alleen zonder de nieuwe Tour de France, want die was er nog
niet. Het viel wel wat tegen. Vier heren die voor robot spelen achter
een laptop vind ik minder, ook al is het Kraftwerk. Maar goed, bij Le
Train Bleu eten terwijl Kraftwerk in Parijs is is wel aardig. Misschien
zouden zij er wat vaker moeten eten, voor nieuwe inspiratie?
--
rick (ik betaal!)
Vlak onder Parijs, maar nog wel aan het stadsnet (=goedkoop meerdaags
OV-abonnement) zitten ook campings. De naam van zo'n camping ga ik even
navragen.
En bij of in in Disneyland-Parijs kun je in de winter(?) misschien ook
wel preisgünstig (ofwel voordelig) terecht.
Bijvoorbeeld http://www.campinglesoleil.com (zie MobileHome).
--
Affijn, Ruud ` - ´
+ ` ´ *
´ ` Jvr qvg yrrfg,
´ = ` fgresg wbatre.
[in de rook van parijs]
> Vlak onder Parijs, maar nog wel aan het stadsnet (=goedkoop meerdaags
> OV-abonnement) zitten ook campings. De naam van zo'n camping ga ik even
> navragen.
'sgoed het mag ook 100 km. van Parijs zijn. Da lief wil ook weer niet
*te* dichtbij parijs zitten. Eurocamp had wel 1 leuke optie op 100 km.
van Parijs, wel prijzig vinnik.
> En bij of in in Disneyland-Parijs kun je in de winter(?) misschien ook
> wel preisgünstig (ofwel voordelig) terecht.
Euh, we zijn al 2 keer naar Eurodisney geweest, dus we slaan effe over.
Het is voor de zomervakantie. Ik moet ook nog uitzoeken wanneer die
schoolvakantie valt dit jaar (googlegoogle).
> Bijvoorbeeld http://www.campinglesoleil.com (zie MobileHome).
Ah! Ziet er interessant uit, bedankt.
> [in de rook van parijs]
>> Vlak onder Parijs, maar nog wel aan het stadsnet (=goedkoop meerdaags
>> OV-abonnement) zitten ook campings. De naam van zo'n camping ga ik
>> even navragen.
> 'sgoed het mag ook 100 km. van Parijs zijn. Da lief wil ook weer niet
> *te* dichtbij parijs zitten.
Toch is dat voor een paar dagen best lekker. Opstaan, ontbijten,
met thermoskan koffie de metro in, naar centrum Parijs.
> we zijn al 2 keer naar Eurodisney geweest, dus we slaan effe
> over.
Zoiets wist ik, ik stelde me voor dat in de winter het park dicht
is maar de hotelaccomodatie beschikbaar.
Buiten het seizoen kun je voordelig terecht in die stacaravans en
chalets die ze op veel campings hebben, maar in de zomer vind ik
kamperen toch het leukst.
> Het is voor de zomervakantie. Ik moet ook nog uitzoeken wanneer
> die schoolvakantie valt dit jaar (googlegoogle).
Nog geen idee waar we deze zomer heen gaan, maar Frankrijk maakt
altijd een goede kans.
> Toen ik Astrid kietelde, kwam er dit uit:
> > Stef:
>
> > [op wrakansie naar Parijs e.o.]
>
> >> Je kan ook overwegen mij en/of dame bacchus uit te nodigen om mee te
> >> gaan, want ik en/of dame bacchus spreken/spreek een aardig mondje
> >> Frans.
>
> > Strak plan! =) we zoeken naar zo'n kant en klare tent of stacaravan
> > ergens in de buurt van Parijs. Hotelletje is leuk voor een andere
> > keer, als ik met een vriendin of met mijn lief die stad onveilig wil
> > gaan maken. Eurocamp heeft wel leuke opties, maar zo surfend kom je
> > echt 10-tallen van dat soort bedrijven tegen. Zo krijg ik mijn vrije
> > dag wel vol...
>
> Vlak onder Parijs, maar nog wel aan het stadsnet (=goedkoop meerdaags
> OV-abonnement) zitten ook campings.
In de beroomde riejolen?
> <http://www.cite-sciences.fr/francais/ala_cite/expo/tempo/franquin/>
Oh jezus.
Ergens in een doos ligt nog die Robbedoes met de
bouw-zelf-een-flaterfoon-wedstrijd.
De winnaar had een leuke benadering gemaakt. Maar natuurlijk hadden ze
bij Spirou/Dupuis zelf een *prachtig* exemplaar in elkaar gezet. Veel
mooier dan die van de winnaar. Het was 'm gewoon.
De winnaar kreeg een Ford T. Helmaal die van Guust, maar dan wel
uitgedeukt, en zonder vogelnestjes en de motor walmde ook al niet.
Dat vond ik nou weer jammer.
--
beuh
> rick <rick.jan...@xs4all.nl> wrote:
>
> > <http://www.cite-sciences.fr/francais/ala_cite/expo/tempo/franquin/>
>
> Oh jezus.
>
> Ergens in een doos ligt nog die Robbedoes met de
> bouw-zelf-een-flaterfoon-wedstrijd.
Duh, in een Robbedoos uit 1980, mjae, die met de Olympische Smurfen,
staet nog een ingezonden briefje van, U raedt het, ondergetekende...
Gezellig onder een knusse brug natuurlijk.
--
rick
> rick wrote:
>
>> Wenslauw:
>>
>>> Ik heb in parijs heel fijn gegeten, maar ik kan me niet meer
>>> herinneren waar.
>>
>> Ik heb nog even gespiekt in mijn onthoudboekje waar je ook erg leuk kan
>> eten
>
> Een doggybag lijkt mij toch handiger.
De porties in dergelijke restaurants zijn nooit te groot.
--
rick
> Toen ik Astrid kietelde, kwam er dit uit:
>> Dr.Ruud:
>
>> [in de rook van parijs]
>>> Vlak onder Parijs, maar nog wel aan het stadsnet (=goedkoop meerdaags
>>> OV-abonnement) zitten ook campings. De naam van zo'n camping ga ik
>>> even navragen.
>
>> 'sgoed het mag ook 100 km. van Parijs zijn. Da lief wil ook weer niet
>> *te* dichtbij parijs zitten.
>
> Toch is dat voor een paar dagen best lekker. Opstaan, ontbijten,
> met thermoskan koffie de metro in, naar centrum Parijs.
Maar, dan loop je de hele dag met een lege thermoskan...? Terwijl je al
doodlam wordt van überhaupt het rondsjouwen daar, en alle achats... Want
aan achats ontkom je natuurlijk nooit. (Ik niet tenminste.)
--
rick
Nee, hoewel ik wel eens een veegje rode wijn heb bewaard in mijn
onthoudboekje. Of een kaartje van een leuk restaurant
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/onthoudboekjelouvre.jpg>,
of een tekeningetje, of een fotootje, of allebei,
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/onthoudboekjetonijn.jpg>
al is fotoos maken van leuke diners wel een beetje
japanse-toeristachtig, hoewel leuk, of het sigarebandje van mijn enige
Havana tot nu toe, die ik op vrijdag 29 augustus 1997 heb genoten bij
Jean-Paul Jeunet (niet de filmmaker) in Arbois.
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/onthoudboekjehavana.jpg>
Ik ben gewoon een sucker voor souvenirs, en dan bedoel ik niet
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/onthoudboekjepisa.jpg>
--
rick (echt niet)
>> met thermoskan koffie de metro in, naar centrum Parijs.
> Maar, dan loop je de hele dag met een lege thermoskan...?
Ai, weer een theorie aan duigen. Of wacht, koude limonade,
dat schijnt ook goed te gaan. <verstopt thermoskan in de
bosjes>
> Toen ik rick kietelde, kwam er dit uit:
>> Dr.Ruud:
>
>>> met thermoskan koffie de metro in, naar centrum Parijs.
>
>> Maar, dan loop je de hele dag met een lege thermoskan...?
>
> Ai, weer een theorie aan duigen. Of wacht, koude limonade,
> dat schijnt ook goed te gaan. <verstopt thermoskan in de
> bosjes>
Hola! Jeter le thermos en poubelle, ni a l'environment!
--
rick
>>>> met thermoskan koffie de metro in, naar centrum Parijs.
>>> Maar, dan loop je de hele dag met een lege thermoskan...?
>> Ai, weer een theorie aan duigen. Of wacht, koude limonade,
>> dat schijnt ook goed te gaan. <verstopt thermoskan in de
>> bosjes>
> Hola! Jeter le thermos en poubelle, ni a l'environment!
Pardonnez-moi, mais ça fut jusqu'à ce soir, nous voulûmes de
le cueillir quand nous retournâmes.
't Is dat ik niet zo van witte wijn houd, dan had ik dat
er in kunnen doen. Maar vodka-sans-jus is ook een idee.
> Toen ik rick kietelde, kwam er dit uit:
>> Dr.Ruud:
>>> rick:
>>>> Dr.Ruud:
>
>>>>> met thermoskan koffie de metro in, naar centrum Parijs.
>
>>>> Maar, dan loop je de hele dag met een lege thermoskan...?
>
>>> Ai, weer een theorie aan duigen. Of wacht, koude limonade,
>>> dat schijnt ook goed te gaan. <verstopt thermoskan in de
>>> bosjes>
>
>> Hola! Jeter le thermos en poubelle, ni a l'environment!
>
> Pardonnez-moi, mais ça fut jusqu'à ce soir, nous voulûmes de
> le cueillir quand nous retournâmes.
Oui oui petit monsieur, voulez-vous dire ca a le chat peut-etre?
> 't Is dat ik niet zo van witte wijn houd, dan had ik dat
> er in kunnen doen. Maar vodka-sans-jus is ook een idee.
Mja, wanneer in Parijs, doe als de Rom... Parijzenaars. Er zijn
terrasjes en barretjes zat. Voor die paar dagen is een eurootje meer
voor leuk koffie met een krwassantje, of een krokmesjeu, of een
gepresseerde citroen op een terrasje best te doen. En je krijt er vast
zo'n glazen (made in Duralex France) bakje snack-visjes of pretzels bij.
--
rick
> http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/onthoudboekjepisa.jpg
Mijn kunstgebit valt van schrik op het toetsenbord. Sjezus. En dat
*spaar* je?
dagdag, sterre
--
.nosig
Zegh! Wat denkt uu wel van mij?
--
rick
<frommelt het gebit weer op zijn plaats>
Oh gelukkig. Ik zat al klaar met een dikke zwarte stift en mijn
adressenboekje.
dagdag, sterre
--
.nosig
<klapstooltje neerzet
blikje colae opentrekt>
> klapstooltje
Klees daar steeds dat het stoeltjes zijn om in te applaudiseren...
--
rick
dat 'kleest u dan goed!
(he gets, weer een mysterie intrafelt)
--
Greetings, Astrid...
> rick wrote:
>>Izak van Langevelde zee op 18.01.2005 23:07:
>>
>>> klapstooltje
>>
>>Klees daar steeds dat het stoeltjes zijn om in te applaudiseren...
>
> dat 'kleest u dan goed!
>
> (he gets, weer een mysterie intrafeld)
Ik zat wat te slapen geloof ik.
--
rick
>intrafeld
dat schreef ik ech nie!
> Astrid wrote:
>
>>intrafeld
>
> dat schreef ik ech nie!
neu, uu schreefde 'intrafelt'.
Ik zat nog steeds te slapen.
--
rick
Enig toch? Wij hebben nog ergens een schenkkurk in de vorm van
Manneken Pis.
--
dik t. winter, cwi, kruislaan 413, 1098 sj amsterdam, nederland, +31205924131
home: bovenover 215, 1025 jn amsterdam, nederland; http://www.cwi.nl/~dik/
>Wij hebben nog ergens een schenkkurk in de vorm van
>Manneken Pis.
Wat is een schenkkurk?
Oh wacht, ik zie het al (google).
Grappig overigens, dat ook in Antwerpen heel veel Manneken Pis
toestanden verkocht worden aan de toeristen. Wellicht omdat ze geen
tijd hebben om ook Brussel te bezoeken, of omdat ze het in Brussel
vergeten waren, of omdat ze geen Frans spreken.
http://www.manneken-pis.com/intro.html
Stef
> In article <1gqluq1.gb2in7fplhmeN%sterre@*penispatch*xs4all.nl> sterre@*penispatch*xs4all.nl (sterre) writes:
> > rick <rick.ja...@xs4all.nl> wrote:
> >
> > > http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/onthoudboekjepisa.jpg
> >
> > Mijn kunstgebit valt van schrik op het toetsenbord. Sjezus. En dat
> > *spaar* je?
>
> Enig toch? Wij hebben nog ergens een schenkkurk in de vorm van
> Manneken Pis.
Maar Amsterdam heeft toch de grootste.
<http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/onthoudboekjeamsterdam.jpg>
--
rick
> Maar Amsterdam heeft toch de grootste.
> <http://dropmix.xs4all.nl/rick/nes/onthoudboekjeamsterdam.jpg>
En je kunt ze ongetwijfeld alledrie in Amsterdam kopen.
Mja, maar staat er in Amsterdam nou niets karakteristiekers dan die lullige
paaltjes? Ik vind het een beetje een sneu gezicht die drie zo naast elkaar.
in Washington DC staat een grote:
http://members.home.nl/vixxnl/groot.jpg
in Twente een heleboel kleinere:
http://members.home.nl/vixxnl/de_zout.jpg
--
vixx'
Ik heb er even over nagedacht, maar ik weet 't niet zo 123. Amsterdam
heeft gewoon niet zo'n opzichtig "landmark" denk ik, om maar eens een
Frans woord te gebruiken. Utrecht heeft haar Dom, Amersfoort heeft haar
St. Joris, Groningen de Martinitoren, Maastricht de St. Servaasbrug,
Rotterdam heeft ook een brug en de Euromast, Sneek heeft haar waterpoort
en een cafeetje, misschien is de Westertoren 't dan hier? Er staan wel
een paar hele mooie Amsterdamse-school gebouwen hier, en wat art-deco
dingen, maar geen van alle zijn die qua opzichtigheid van de orde van de
Eiffeltoren. Of van het Chrysler building (kwijl!).
--
rick
> On Wed, 19 Jan 2005 22:53:43 +0100, rick <rick.jan...@xs4all.nl>
> wrote:
>
>>Ik heb er even over nagedacht, maar ik weet 't niet zo 123. Amsterdam
>>heeft gewoon niet zo'n opzichtig "landmark" denk ik, om maar eens een
>>Frans woord te gebruiken. Utrecht heeft haar Dom, Amersfoort heeft haar
>>St. Joris, Groningen de Martinitoren, Maastricht de St. Servaasbrug,
>>Rotterdam heeft ook een brug en de Euromast, Sneek heeft haar waterpoort
>>en een cafeetje, misschien is de Westertoren 't dan hier? Er staan wel
>>een paar hele mooie Amsterdamse-school gebouwen hier, en wat art-deco
>>dingen, maar geen van alle zijn die qua opzichtigheid van de orde van de
>>Eiffeltoren. Of van het Chrysler building (kwijl!).
>
> niet alle herkenningspunten hoeven fallisch te zijn.
> amsterdam heeft zat "landmarks". centraal station en rijksmuseum
> bijvoorbeeld. maar ik denk dat deze:
> <http://nl.wikipedia.org/wiki/Paleis_op_de_Dam>
> toch wel het beste voldoet.
Mja, waarschijnlijk gewoon een gebrek aan goede promotie. Het helpt toch wel
om je stad op de kaart te zetten.
>Ik heb er even over nagedacht, maar ik weet 't niet zo 123. Amsterdam
>heeft gewoon niet zo'n opzichtig "landmark" denk ik, om maar eens een
>Frans woord te gebruiken. Utrecht heeft haar Dom, Amersfoort heeft haar
>St. Joris, Groningen de Martinitoren, Maastricht de St. Servaasbrug,
>Rotterdam heeft ook een brug en de Euromast, Sneek heeft haar waterpoort
>en een cafeetje, misschien is de Westertoren 't dan hier? Er staan wel
>een paar hele mooie Amsterdamse-school gebouwen hier, en wat art-deco
>dingen, maar geen van alle zijn die qua opzichtigheid van de orde van de
>Eiffeltoren. Of van het Chrysler building (kwijl!).
niet alle herkenningspunten hoeven fallisch te zijn.
amsterdam heeft zat "landmarks". centraal station en rijksmuseum
bijvoorbeeld. maar ik denk dat deze:
<http://nl.wikipedia.org/wiki/Paleis_op_de_Dam>
toch wel het beste voldoet.
janm
> Art deco in Amsterdam?
Jazeker.
> waar?
520 Km ten zuidwesten van café "De Dronken Lul" aan de Weteringschans.
XXX, dFD