carport/overkapping

Teun

Aan de achterzijde van ons huis staat op de scheiding met de buren
een gezamenlijke schutting, 2 m hoog.
Op 2,5 m daarvan op onze eigen grond ook een stevige schutting,
evenwijdig aan de andere op 2.10 m hoogte, daarachter is onze tuin.
Nu wil ik deze ruimte overkappen om de auto droog te stallen.
Ik heb een paar vragen:
ik wil vlakke carbonaatplaten gebruiken, 2.60m lang, haaks op de
schuttingen; ze rusten dan op mijn eigen schutting en op een balk bij
de gezamenlijke schtutting. Is 10 cm afschot over 2.60m voldoende?

De afvoer komt dus aan de zijde van de gezamenlijke schutting, aan
onze kant. Zijn er beugels waarmee ik de afvoer kant vastzetten en
tevens de carbonaatplaten, via een balkje die op deze steunen rust?
Dit is dus anders dan gebruikelijk. Als ik elke meter een steun zet is
dat voldoende sterk?

Is een (1) tussenbalk onder de carbonaatplaten van 2.60m lengte
voldoende?

De "carport"wordt 5 m lang; ik wil aan begin/eind en in het midden een
tussenbalk tussen beide schttingen aanbrengen voor een goede
verbinding tussen beide. Bovendien maak ik de bevestiging aan mijn
eigen schutting met enigszins ovale gaten, zodat er enige speling is.

Mijn woning staat aan een woonerf, dus veel beschutting en weinig
wind.

Ik zou graag commentaar horen op dit plan.

Bedankt, Teun

post2u

"Teun" <zei...@planet.nl> wrote in message

> Aan de achterzijde van ons huis staat op de scheiding met de buren
> een gezamenlijke schutting, 2 m hoog.
................knip..........

> Ik zou graag commentaar horen op dit plan.
> Bedankt, Teun

Eerste logische vraag is dan:
"Heb je hierover al contact met je buren gehad....?"

Teun

Logische vraag met een logisch antwoord: Ja. Maar serieus: we hebben
de gezamenlijke schutting afgelopen zomer samen gezet en ik wil juist
de ongebruikelijke constructie met de afwateringsgoot aan mijn zijde
van de schutting omdat de buren hier dan geen last,("verminderd
kijkgenot") ondervinden. Ik kan ook een zelfstandige carport zetten,
maar gezien het feit dat ik al twee wanden heb, lijkt dit me een
goedkopere en toch voldoende goede oplossing.

Teun

post2u

> [...]
> maar gezien het feit dat ik al twee wanden heb, lijkt dit me een
> goedkopere en toch voldoende goede oplossing.

Ok, je zou de eerste niet zijn die hier meteen een bilateraal conflict
aanging....))

Sluit je de regenwaterafvoer aan op het hoofdriool??
Anders krijg je met houten palen waarschijnlijk een probleem.
Een afwateringsgoot waar je niet bij kunt, kan een probleempje worden bij
evt. schoonmaakacties aan jouw kant.

Weet je hoe het zit met de gemeentelijke bepalingen voor het plaatsen van de
carport??
Je voorgestelde afschot is voor zo'n niet kritische constructie meer dan
genoeg.
Heb je ook erg in het lawaai dat regen gaat produceren op het dak??

Teun

> Heb je ook erg in het lawaai dat regen gaat produceren op het dak??- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Nee, aan dat lawaai heb ik niet gedacht. Is denk ik wel een serieus
probleem. Denk er nog over na. Bedankt, Teun

Jasper Janssen

On Sat, 20 Oct 2007 08:40:48 -0700, Teun <zei...@planet.nl> wrote:

> [...]
>maar gezien het feit dat ik al twee wanden heb, lijkt dit me een
>goedkopere en toch voldoende goede oplossing.

Zoek wel de gemeentelijke regels na over of voor een carport geen
bouwvergunning nodig is en hoe dicht je hem bij de erfgrens mag plaatsen.
Dat laatste is meestal met overleg met de buren wel overheen te komen,
maar dat moet je dan wel van te voren doen en niet denken van dat gaat wel
goed.

Jasper

Jan

Jasper Janssen schreef:
Of een bouwvergunning noodzakelijk is kun je tegenwoordig zelf via
internet bepalen door een vragenlijst te doorlopen van vrom.
Zie http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online

Case

"Teun" <zei...@planet.nl> schreef in bericht

Wat is er nou heerlijker dan de regen op een dak horen tikken?
En hoe vaak regent het nou helemaal????

--
Groetjes, Case

post2u

"Case" <Geen...@Invalid.com> wrote in message

> Wat is er nou heerlijker dan de regen op een dak horen tikken?
> En hoe vaak regent het nou helemaal????
> Groetjes, Case

De buren moeten het geluid/lawaai net zo gezellig vinden.

+imo

"post2u" <pos...@post2u.nl> schreef in bericht
Niet overdrijven, ik heb diverse polycarbonaat afdakken gehad (een serre,
een flink afdak bij achterdeur, een overdekt terras) en inderdaad, bij een
hoosbui hoor je de regen duidelijk maar 'lawaai' is te veel eer. De TV in de
serre moest soms wat harder, maar daarmee heb je het toch wel gehad. De OP
zou zich beter met de constructieve kant van de zaak kunnen bezighouden.
Daarover heb ik toch wel mijn twijfels. De buren vinden een dak wat opwaait
bij een flinke storm vast erger dan tikkende regen....
Timo

post2u

"+imo" <nor...@noreply.eu> wrote in message

Je moet eens kijken wat een overgevoelige hotemetoten hun allergie door de
Rijdende Rechter laten ontleden.
De aardigste afleveringen gaan over zaken als de spruitjeslucht van de
buren, maar zij slaan er evengoed elkaars hersens voor in.
Buren hou je beter te vriend...))
Persoonlijk vind ik tikkende regen op het dak erg aangenaam....))
De regen niet.