Google 网上论坛不再支持新的 Usenet 帖子或订阅项。历史内容仍可供查看。

Grindvloer

已查看 670 次
跳至第一个未读帖子

I.A. Saez Scheihing

未读,
2005年12月2日 07:24:112005/12/2
收件人
Doe-het-zelvers,

Ik wil zelf grindvloer, ook wel korreltapijt genaamd dacht ik, gaan
"leggen" in mijn badkamer. Heeft iemand ervaring met het leggen van
grindvloeren? is het moeilijk?
Waar kan ik het kopen? Gamma te Eindhoven levert het niet.
Bij voorbaat dank.

groetjes,

Ivan

pleerol

未读,
2005年12月2日 07:46:462005/12/2
收件人

Even per Google zoeken:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=strizo&btnG=Google+zoeken&meta=cr%3DcountryNL

--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

bausie.

未读,
2005年12月2日 07:59:522005/12/2
收件人
I.A. Saez Scheihing schreef:
Een grindvloer is slecht schoon te houden hoor, Ivan.
André
http://www.xs4all.nl/~bausie/

Foetsji

未读,
2005年12月2日 08:00:322005/12/2
收件人
I.A. Saez Scheihing schreef:

Is een best klusje.
Eerst een hechtlaag aanbrengen.
Ooit heb ik het door http://www.poxyvloeren.nl *laten doen* in een
slaapkamer.
Ze waren in een poep en een scheet klaar.
Alhoewel ik graag doe-het-zelf, leek het me geen doe-het-zelf klusje.
Egaal aanbrengen kan niet iedere amateur.
Misschien is -na een paar dagen- het sealen (n.a.v. badkamer) van de
vloer wél een klusje wat je zelf zou kunnen doen.

Ik neem aan dat poxyvloeren je eventueel wel de materialen zou kunnen
leveren.
Succes.

En Foets su(r)ft weer vrolijk verder.

-- Geen recht spoor zonder dwarsliggers. --

Foetsji

未读,
2005年12月2日 08:02:102005/12/2
收件人
bausie. schreef:

> Een grindvloer is slecht schoon te houden hoor, Ivan.

Kan je ook sealen, domoor.

han

未读,
2005年12月2日 11:20:572005/12/2
收件人

"I.A. Saez Scheihing" <SaezSc...@gee-mail.kom> schreef in bericht

Hoi Ivan,

Je moet niet bij gamma, praxis, karwij en dergelijke zaken zijn.
http://www.digo.nl/
Deze zitten in Veldhoven op het industrieterrein achter de veiling.

mvg
han

I.A. Saez Scheihing

未读,
2005年12月2日 11:26:492005/12/2
收件人
Han,

Dank je!

groetjes,

Ivan

I.A. Saez Scheihing

未读,
2005年12月2日 11:28:062005/12/2
收件人
Foetsji,

Bedankt voor de info. Mijn badkamer is klein (zo'n 4 m2) dus ik ga
het maar proberen.

groetjes,

Ivan

On

han

未读,
2005年12月2日 11:39:372005/12/2
收件人

> [...]

Graag gedaan,
vraag daar advies.
Ik ben er niet aan begonnen, wel spijt achteraf, want ik wilde 60 vierkante
meter en
zo sterk ben ik niet.

mvg
han

Foetsji

未读,
2005年12月2日 20:07:592005/12/2
收件人
I.A. Saez Scheihing schreef:

> Foetsji,
>
> Bedankt voor de info. Mijn badkamer is klein (zo'n 4 m2) dus ik ga
> het maar proberen.
>
> groetjes,
>
> Ivan

Tsja, mijn oppervlakte was ietsje groter.
Ik had van 2 slaapkamers 1 gemaakt.

Het aanmaken van het grind is vrij eenvoudig.
Allerlei kleuren grind -met of zonder toevoeging van parelmoer voor wat
glitter- door elkaar mixen en daarna een soort hars toevoegen.
De -wat stroperige- massa in gelijke hoopjes over vloer verdelen,
uitwaaieren en vooral *stevig pletten* met een grote lange smalle houten
pletspaan.
De houten pletspaan werd aan de onderzijde met water steeds natgemaakt.
Waarschijnlijk tegen het aankleven.

Dat stevig pletten deden ze door met hun volle gewicht op de pletspaan
'te hangen' en met de zijkanten golvende bewegingen te maken.

Je ziet het, ik heb goed opgelet.
Ik vond het prachtig om naar te kijken. ;-)

Overweeg je vloer -zeker voor keuken en badkamer gebruik- na een paar
dagen drogen, ook nog van een waterdichte toplaag te voorzien (sealen).

Poecilia Reticulata

未读,
2005年12月3日 13:20:522005/12/3
收件人

"Foetsji" <Foe...@hotmail.com> schreef in bericht

> Kan je ook sealen, domoor.
>
> En Foets su(r)ft weer vrolijk verder.

Iemand een domoor noemen vind ik ook nogal dom.
Grtz,
Guppie

Foetsji

未读,
2005年12月3日 17:55:592005/12/3
收件人
Poecilia Reticulata schreef:

Ach, het had erger kunnen zijn. ;-)

En Foets su(r)ft weer vrolijk verder.

-- Geen recht spoor zonder dwarsliggers. --

ad

未读,
2005年12月4日 11:10:582005/12/4
收件人
ik heb door mijn hele huis siergrind. overweeg nu dit te ( laten ?) sealen.

- is dit nu na 2 jaar nog mogelijk?
- is dit een doe-het-zelf-klus?

bvd

ad

"I.A. Saez Scheihing" <SaezSc...@gee-mail.kom> schreef in bericht

han

未读,
2005年12月4日 13:46:122005/12/4
收件人

"ad" <alb...@dykhuizen.net> schreef in bericht

> ik heb door mijn hele huis siergrind. overweeg nu dit te ( laten ?)
> [...]

Hoi Ad,
sealen is het aanbrengen van een transparante laag plastic.
Bij een grindvloert moet je buiten de epoxy ook het grind mee gladstrijken,
dat kost erg veel kracht. Zonder grind en in een laagje van 1 tot 2 mm valt
dat best zelf te doen.
Voor materialen zie:
http://www.polyservice.nl/produkten/epoxy.htm

mvg
han

pino_en_de_muis

未读,
2005年12月4日 18:11:592005/12/4
> [...]

"ad" <alb...@dykhuizen.net> schreef in bericht
> ik heb door mijn hele huis siergrind. overweeg nu dit te ( laten ?)

Het is goed zelf te doen. (volgens mij heb ik het met een ramenwisser
gedaan). Als de vloer er al 2 jaar ligt is hetwellicht verstandig deze eerst
grondig te reinigen.

0 个新帖子