Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Welke voeding?

20 views
Skip to first unread message

Paul van der Vlis

unread,
Apr 27, 2013, 9:00:21 AM4/27/13
to
Hallo,

Heb hier een paar boxjes, Philips a1,2fp/20. Alleen zonder voeding, en
er staat niet op wat voor spanning hij nodig heeft.

Wel heb ik een doos vol met voedingen. Maar ik blaas liever geen
voedingen of boxjes op.

Welke spanning zal ik proberen?

Groet,
Paul.


--
Paul van der Vlis Linux systeembeheer, Groningen
http://www.vandervlis.nl

Elias

unread,
Apr 27, 2013, 11:37:33 AM4/27/13
to
Op Sat, 27 Apr 2013 15:00:21 +0200 schreef Paul van der Vlis
<pa...@vandervlis.nl>:

>Hallo,
>
>Heb hier een paar boxjes, Philips a1,2fp/20. Alleen zonder voeding, en
>er staat niet op wat voor spanning hij nodig heeft.
>
>Wel heb ik een doos vol met voedingen. Maar ik blaas liever geen
>voedingen of boxjes op.
>
>Welke spanning zal ik proberen?
>
>Groet,
>Paul.

Paul,

Even goochelen misschien?

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=A1.2FP/20&dct=FAQ&faqview=1&refdisplay=ACC_OTG_PC%20SPK_0009&refnr=0087205&scy=BE&slg=NLD

Waarin staat

De USB-verbinding wordt gebruikt voor de stroomvoorziening.

Elias

Paul van der Vlis

unread,
Apr 27, 2013, 2:29:16 PM4/27/13
to
Hmm, het rare is dat er helemaal geen USB kabel of aansluiting is.
Maar zo'n ronde aansluiting waar je normaal een voeding in steekt.

Toch zou het een aanwijzing kunnen zijn dat hij wellicht 5 volt nodig
heeft, dat levert USB namelijk.

Probleem is echter dat de 5 volt voedingen die ik heb, allemaal een
nogal laag vermogen hebben. Te weinig om 2 x 1.5 watt te leveren lijkt me.

Maar bedankt voor het meedenken!

Rob

unread,
Apr 27, 2013, 2:38:45 PM4/27/13
to
Paul van der Vlis <pa...@vandervlis.nl> wrote:
> On 27-04-13 17:37, Elias wrote:
>> Op Sat, 27 Apr 2013 15:00:21 +0200 schreef Paul van der Vlis
>> <pa...@vandervlis.nl>:
>>
>>> Hallo,
>>>
>>> Heb hier een paar boxjes, Philips a1,2fp/20. Alleen zonder voeding, en
>>> er staat niet op wat voor spanning hij nodig heeft.
>>>
>>> Wel heb ik een doos vol met voedingen. Maar ik blaas liever geen
>>> voedingen of boxjes op.
>>>
>>> Welke spanning zal ik proberen?
>>>
>>> Groet,
>>> Paul.
>>
>> Paul,
>>
>> Even goochelen misschien?
>>
>> http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=A1.2FP/20&dct=FAQ&faqview=1&refdisplay=ACC_OTG_PC%20SPK_0009&refnr=0087205&scy=BE&slg=NLD
>>
>> Waarin staat
>>
>> De USB-verbinding wordt gebruikt voor de stroomvoorziening.
>
> Hmm, het rare is dat er helemaal geen USB kabel of aansluiting is.
> Maar zo'n ronde aansluiting waar je normaal een voeding in steekt.

Waar haalt ie het geluid dan vandaan?

BugHunter

unread,
Apr 27, 2013, 2:44:21 PM4/27/13
to
Rob <nom...@example.com> schreef:
Doorgaans zit daar een snoer of aansluiting voor met een 3,5 mm jackplug.


--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl

Frits

unread,
Apr 27, 2013, 3:08:58 PM4/27/13
to
Ik zie dat ze blijkbaar in verschillende uitvoeringen te koop waren: met
voeding via de usb en audio via losse kabel en een variant met een externe
voedingsadapter van 9v wisselstroom.
zie:
http://foow.org/cz/philips-multimedia-speaker-system-a1-2fp-20-i1493880699.html

en

http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/philips---multimedia-speaker-system---2-boxen-66050111.htm

Frits


"Paul van der Vlis" <pa...@vandervlis.nl> schreef in bericht
news:517bcbe5$0$15984$e4fe...@news2.news.xs4all.nl...

Paul van der Vlis

unread,
Apr 27, 2013, 3:15:56 PM4/27/13
to
Inderdaad, zo doet hij dat.

Paul van der Vlis

unread,
Apr 27, 2013, 3:28:11 PM4/27/13
to
On 27-04-13 21:08, Frits wrote:
> Ik zie dat ze blijkbaar in verschillende uitvoeringen te koop waren: met
> voeding via de usb en audio via losse kabel en een variant met een externe
> voedingsadapter van 9v wisselstroom.
> zie:
> http://foow.org/cz/philips-multimedia-speaker-system-a1-2fp-20-i1493880699.html
>
> en
>
> http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/philips---multimedia-speaker-system---2-boxen-66050111.htm

Ha, heel hartelijk bedankt. Ik heb nu een 9 Volt adapter aangesloten en
deze doet het goed.

Alleen wat jammer dat de stekker van de adapter niet helemaal lijkt te
passen, hij gaat er niet helemaal in. Als je ertegen stoot dan is er
kans dat hij er uit valt, en een andere lijk ik niet te hebben van 9 volt.

Linea Recta

unread,
Apr 28, 2013, 6:18:47 AM4/28/13
to
"Paul van der Vlis" <pa...@vandervlis.nl> schreef in bericht
news:517bcbe5$0$15984$e4fe...@news2.news.xs4all.nl...
> Hallo,
>
> Heb hier een paar boxjes, Philips a1,2fp/20. Alleen zonder voeding, en
> er staat niet op wat voor spanning hij nodig heeft.
>
> Wel heb ik een doos vol met voedingen. Maar ik blaas liever geen
> voedingen of boxjes op.
>
> Welke spanning zal ik proberen?
>


Nooit geweten dat boxen een voeding nodig hebben. Een geluidssignaal, dat
wel natuurlijk!



--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

inox

unread,
Apr 28, 2013, 6:46:05 AM4/28/13
to
PC-luidsprekers hebben altijd een voeding nodig, het line-out
audiosignaal van een PC moet immers eerst versterkt worden.

--
inox

Orac

unread,
Apr 28, 2013, 8:30:47 AM4/28/13
to
Linea Recta schreef :
Da's niet voor de boxen, maar voor het ingebouwde versterkertje.


Orac

unread,
Apr 28, 2013, 8:52:38 AM4/28/13
to
Paul van der Vlis formuleerde de vraag :
Kan ook via USB, dan moet er een DACje inzitten. Orac heeft een losse
DAC, de ORACDAC, of de DAC van Orac, DAHAAC! Orac, enfin, die sluit je
weer aan op een versterker waar de boxjes aan hangen, en bouw je dat
allemaal in ᅵᅵn apparaatje, dan heb je USB-luidsprekers.

Een tip trouwens, koop een leuke losse DAC, en voila, je PC is in ᅵᅵn
klap veranderd in een topklasse geluidsdrager. Lukt nooit met je
pc-geluidskaartje, of erger nog, zo'n ingebouwde chip.

ALLE GRATIS TE DOWNLOADEN MUZIEK (mits in lossless formaat) IN DEZELFDE
KWALITEIT ALS EEN CD!


Hetgeen me aan iets herinnert, ik moet nog even de laatste van Bowie
gratis downloaden, in perfecte kwaliteit uiteraard. Thanx Bowie!


0 new messages