Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

instabiel

0 views
Skip to first unread message

andreS

unread,
Nov 14, 2009, 1:30:51 PM11/14/09
to
Hallo
Mijn systeem Gigabyte P35 is instabiel, bij afsluiten (Internal Power Error)
, maar blijft ook vaak hangen.
Volgens Everest is de CPU Core 1,09 volt
Bij het kopje Overclock staat :CPU VID 1.1250 V en dat verandert per
seconde in 1.2125 V
Ik dacht dat mijn CPU Q9450 op 1.2 V moet draaien.
Kan dit de oorzaak zijn van mijn probleem?
Zo ja is dan de voeding (een mooie Zalman 850) stuk of heeft het moederbord
het begeven?
Wie heeft raad
grt
AndreS


John

unread,
Nov 15, 2009, 11:57:13 AM11/15/09
to

"andreS" <andre.sc...@SPAMasmas.nl> schreef in bericht
news:4afef767$0$28135$5fc...@news.tiscali.nl...

Zet je biosinstellingen eens op DEFAULT, en kijk eens wat er dan gebeurt.
Er vanuitgaande dat je niet bewust overclocked, zoja dan zal je zeker de
instellingen moeten wijzigen als de boel vastloopt.

gr. John


andreS

unread,
Nov 15, 2009, 12:37:27 PM11/15/09
to

"John" <vij...@tiiscali.nl> schreef in bericht
news:4b0032ee$0$28140$5fc...@news.tiscali.nl...

Vanmiddag al alles op default gezet maar dat resulteerde in geen enkele
verbetering.
Daarna het CPU voltage een paar stapjes verhoogd naar 1.231 volt. Nu geven
PC Health en Everest een voltage aan van 1.204 afgewisseld met 1.188. Raar
of is dat normaal??
Maar het belangrijkste is dat het nu lijkt dat ie stabieler draait.
Ik vraag mij nog steeds af of het een voedingsprobleem is of het MB (half)
gaar is.
Enig idee???
grt
Andre

André, PE1PQX

unread,
Nov 15, 2009, 1:41:54 PM11/15/09
to
andreS heeft uiteengezet op 15-11-2009 :

Heeft Intel niet zoiets zoals Cool'n'quiet dat AMD heeft? Mogelijk dat
je in die richting moet zoeken.


Message has been deleted

andreS

unread,
Nov 16, 2009, 2:34:47 AM11/16/09
to

"Jawade" <Henk_...@hotmail.com> schreef in bericht
news:091115$194...@Jawade.Naaldwijk.nl...
> andreS <andre.sc...@SPAMasmas.nl> schreef op Sat, 14 Nov 2009
> 19:30:51 +0100 in artikel <4afef767$0$28135$5fc...@news.tiscali.nl>:

> Even voor de zekerheid: heb je een niet zwaar belastende anti-virus,
> en scan je ook regelmatig op ad- en spyware?
>
> --
> Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
> http://jawade.nl/ 14 nov: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
> Bootmanager (+Vista +Linux +Engels), ClrMBR, SDir(DIRsize), POP3lezer,
> Console-filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Ik heb niets bijzonders, de virusscanner van MS en Malwarebytes. De
installatie van Win7 is 2 weken oud. Ik had dit probleem ook met Vista maar
vele malen minder frequent.
En Intel heeft geen Cool n Quiet waarbij voltage daalt bij minder gebruik.
De temperatuur van de CPU is meestal zo'n 25-35 grad
ik ga maar eens een andere voeding proberen
grt
andreS


0 new messages