Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

terugblik BBC

0 views
Skip to first unread message

Chris Laarman

unread,
Jul 2, 2009, 5:21:56 AM7/2/09
to
Voor wie de oude beelden (weer) wil zien:

Audio slideshow: The Information Revolution
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8127944.stm

--
Chris Laarman

Message has been deleted

Raymond

unread,
Jul 2, 2009, 11:13:12 AM7/2/09
to
Chris Laarman wrote:
> Voor wie de oude beelden (weer) wil zien:
>
> Audio slideshow: The Information Revolution
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8127944.stm
>

Leuk, maar hoe kan de BBC nu de BBC model B van Acorn vergeten
te noemen? Dat was mijn eerste 'echte' computer, na
een korte tijd met een TI-99/4A gespeeld te hebben.
Het was de tijd dat computers nog iets magisch over zich
hadden...

R.

Message has been deleted

Even Afwezig

unread,
Jul 3, 2009, 1:17:40 AM7/3/09
to
Op Thu, 02 Jul 2009 22:05:12 +0200, Jawade <Henk_...@hotmail.com>
schreef:

>Op Donderdag 2 Juli 2009 17:13:12 +0200, schreef Raymond <ray...@127.0.0.1> in artikel <4a4cce83$0$199$e4fe...@news.xs4all.nl>:

>Ook de prijs was magisch. Ik had de voorloper, de Atom. Een heerlijke
>sleutelcomputer.

De Beeb, de Master en de Electron heb ik nog altijd werkend op m'n
hobbykamer. Heeft me destijds kapitalen gekost maar ik heb er dan ook
ontzettend veel plezier van gehad. :-)
--
Even Afwezig

Hans Mesman

unread,
Jul 3, 2009, 12:51:34 PM7/3/09
to


De BBC-B, een geweldig apparaat!
Het is dat blikseminslag er een einde aan had gemaakt, anders had ik 'm
wellicht nog staan.
Destijds iets van fl.2300,- voor betaald en dat zonder monitor, diskette
drives of wat voor opslag medium dan ook!
Nadien aangevuld met 2x 180kB TEAC diskette drives (eerst een cassette
recorder...) voor pakweg fl.1400,- plus nog een Taxan kleurenmonitor
voor ook zo iets.
Dat waren een heleboel ribben die ik ineens moest missen!

Hans

0 new messages