Of het op deze manier kan dat hangt af van de router die je nu gebruikt
voor je ADSL.
Bijvoorbeeld bij Draytek routers die ik ken is het mogelijk om een
poort te isoleren van de rest, zodat deze wel internet op kan maar
niet kan communiceren met de andere poorten.
Overigens kunnen deze routers dat ook al zonder extra access point:
je kunt een extra SSID op je WiFi aanmaken en die de gewenste functionaliteit
geven (ander wachtwoord of zelfs open toegang, en dan apart naar internet
en niet naar de computers op LAN of op je andere WiFi SSID)
Uiteraard kun je dan wel te maken hebben met problemen met het bereik,
bijvoorbeeld als deze in de meterkast staat kan het zijn dat de tuin
geen goed bereik heeft. Maar dan kun je een extra access point aansluiten.
Dit hoeft verder niks speciaals te zijn, gewoon een accesspoint met
bridge functie is genoeg (router niet nodig).