In article <kn311c$2n7$
1...@nl-news.euro.net>, hawk <
ha...@hawk.tt> wrote:
>ik doe niet moeilijk, als je goed leest begrijp je dat ik een
>(waarschijnlijk) verouderde monitor met alleen VGA heb, maar ik uit de
>gemengde reactis begrijp ik dat mijn wens tot compabiliteit in deze niet
>mogelijk is.
We zeggen niet dat het niet mogelijk is, maar dat het mogelijk meer
problemen oplevert dan het oplost.
Vele HDMI-to-VGA converters lijken bijvoorbeeld de resolutie 1:1 om te
zetten; dat houdt in dat de 1920x1080 HDMI input omgezet wordt naar
1920x1080 VGA output, en dat kan jouw huidige monitor
hoogstwaarscijnlijk niet aan.
Dit houdt in dat je een (duurdere) HDMI-to-VGA converter nodig hebt die
ook nog eens aan downscaling doet. Echter, dan verlies je weer een deel
van de beeldkwaliteit. Hoe erg je dat vind, merk je pas als je de
spullen in huis hebt.
Kort samengevat: het kan wel, maar hoeveel ben je bereid er aan uit te
geven en wat zijn je verwachtingen?
Ciao, Patrick.