Icons voor in handtekening

Sabine

Soms zie ik onderaan email een sign, (handtekening) met icoontjes van
gsm, telefoon, fax, website email etc
Waar kan ik zo'n icoontjes vinden ? liefst sober en stijlvol

Sabine

Bert ( A W RvB )

"Sabine" <S...@invalid.tld> schreef in bericht
> Soms zie ik onderaan email een sign, (handtekening) met icoontjes van gsm,
> telefoon, fax, website email etc
> Waar kan ik zo'n icoontjes vinden ? liefst sober en stijlvol

Zoek met Windows verkenner *.ico

--
Bert ( A W RvB )
be...@rjrsnvbrn.nl

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

Sabine

Bert ( A W RvB ) formuleerde op dinsdag :
> "Sabine" <S...@invalid.tld> schreef in bericht
>
> Zoek met Windows verkenner *.ico

Aan antwoorden als, zoek het op met google, heb ik niet veel
Dan is het beter dat je niet reageert.

Bert ( A W RvB )

"Sabine" <S...@invalid.tld> schreef in bericht
Je hebt blijkbaar totaal geen verstand van je laptop/computer!

Windows Verkenner zoekt met *.ico op je computer / laptop naar ico
bestanden! Afbeeldingen weergeven aanklikken en je ziet hoe de ico's eruit
zien.

Je kan ook op het bureaublad een snelkoppeling rechts aanklikken en dan
op 'ander pictogram' klikken dan zie je in welke map/directory ico's staan.
Meerdere snelkoppelingen aanklikken want die hebben vrij vaak ico's op
verschillende mappen/directories. Dan kan je in die mappen/directories naar
ico's zoeken.

--
Bert ( A W RvB )

vixx'

a. hij schrijft helemaal niet dat je met google moet zoeken.
b. wees blij dat er iemand antwoordt.

Message has been deleted

Poecilia

Jawade heeft uiteengezet op 3-2-2012 :
> vixx' <vix...@yahoo.com> schreef op Fri, 3 Feb 2012 22:08:07 +0100 in artikel
> <4f2c4cb7$0$16299$e4fe...@dreader37.news.xs4all.nl>:
> Nou....... of 'ie daar blij mee moet zijn.....
>

> Met vriendelijke groeten, Jawade.

Je kan in Windows beter fonts zoeken, je krijgt da alle geinstalleerde
lettertype, en je kijkt dan naar windings

--
Poecilia

steggy

Op 31-01-12 15:33, Sabine schreef:
Maak ze zelf of vraag iemand of zoek een symbol font.
Maar ja (nu ga ik pesten) ik gebruik Mac.

Rob

Ja hier zie ik ook een potentieel probleem.
Als de gebruiker van Windows een font vindt waar die speciale tekens
in zitten en dat in de handtekening stopt, hoe gaat dat er dan uitzien
op de Mac? Of op een ander systeem?

Of zijn er UNICODE codes voor dat soort tekens die op ieder systeem zouden
kunnen werken?

Cecile

steggy mompelde:
Volgens mij zijn fonts en icoontjes twee totaal verschillende dingen.....

--
Cecile

Rob

Nou dat heb je dan toch niet helemaal begrepen.

Een font is een set icoontjes met afgesproken codes.
Dus bijvoorbeeld code 64 komt overeen met het icoontje @

Er zijn afspraken over welke codes overeenkomen met welk icoontje,
dit noemt met een character set.

"in de oudheid" werden er maar 8 bits gebruikt voor een code, en waren
er maar 256 verschillende symbolen in een character set (of zelfs maar
128 omdat er maar 7 bits gebruikt worden, zoals bijvoorbeeld in ASCII).
Dan had je alleen normale letters, cijfers en leestekens in je font.

Maar tegenwoordig worden er meer bits gebruikt en kunnen er meer symbolen
worden weergegeven.

Zo kan code 34924 best overeenkomen met het icoontje voor een telefoon.
Maar het kan ook een andere code zijn.

Cecile

Rob mompelde:
Ik gebruik zelf ook bepaalde fonts die dan in bijv. een Word-document als
een plaatje tevoorschijn komen. Maar volgens mij is dat niet wat OP bedoelt.
Een rode telefoon met zwarte contouren tegen een grijze achtergrond bijv. is
een icoontje, maar een font is éénkleurig. En volgens mij bedoelt OP
meerkleurige plaatjes, als .ico dus, dat je onderaan je sig kunt zetten. Het
bestand shell32.dll in de Windows\System32 map bevat heel veel van die
icoontjes.
Natuurlijk kun je wel een symbol font onder je sig zetten, maar dat krijg je
van z'n levensdagen nooit driekleurig of zo.
But correct me if I'm wrong....

--
Cecile

Rob

Nou ik zie de vraagsteller alleen maar "liefst sober en stijlvol" vragen,
niet "driekleurig" of zo.

Zo'n icoontje in een signature moet ongeveer even groot zijn als de cijfers
in het font wat je in je signature gebruikt, anders is het heel lastig om
het mooi te layouten. Dat is dus niet zo iets als een icoon op je
bureaublad.

Sjoerd

Op dinsdag 31 januari om 15.33 uur schreef Sabine:
> Soms zie ik onderaan email een sign, (handtekening) met icoontjes van
> gsm, telefoon, fax, website email etc
> Waar kan ik zo'n icoontjes vinden ? liefst sober en stijlvol

Ik neem aan dat je het niet over platte-tekst-berichten hebt, zoals
de berichten in deze nieuwsgroep. Want je gebruikt een font met
ISO 8859-15-codering, daar komen die iconen bij mijn weten niet in voor.
Wel in unicode-fonts, maar 'sober en stijlvol' is dan te veel
gevraagd....

Nee, voorzover ik begrijp, ben je gewoon op zoek naar illustraties die
je in html-mail in kunt voegen.
Nu biedt elke zoekmachine de mogelijkheid om naar afbeeldingen te
zoeken. Dus ondanks je eerdere opmerking dat je niks aan een antwoord
als 'zoek met Google' hebt, komen we toch weer even daar terecht.

Links boven in het Google-scherm op 'Images' ('Afbeeldingen') klikken,
in het volgende scherm op 'Advanced image search' ('Geavanceerd zoeken
naar afbeeldingen'), dan krijg je dit scherm:

www.google.com/advanced_image_search?hl=en

Je vult 'Phone' in, achter 'Type of image' vink je 'Clip art' aan, en
klikt op de zoekknop.
Je krijgt dan 3 miljard afbeeldingen. Al op de eerste pagina zie ik een
paar stijlvolle staan, bijvoorbeeld die rechts bovenin deze screenshot:

http://home.kpn.nl/shiems/los_spul/images2.png

Op dezelfde manier zoek je naar afbeeldingen voor fax, gsm en e-mail.

Rob

Denk er wel aan: als je op deze manier illustraties verzamelt en gebruikt
in je eigen website of wellicht ook email handtekening, je het risico loopt
een rekening van duizenden euro's te krijgen in verband met auteursrechten.

Dus voor je het plaatje copieert en plakt, eerst goed controleren waar
google het gevonden heeft en wat voor voorwaarden er hangen aan het
gebruik van die afbeelding.

Er zijn bedrijven die speciaal een website aanhouden met allerlei
aantrekkelijke foto's en andere afbeeldingen, deze vrolijk door google
laten indexeren, en vervolgens het net gaan afschumen op zoek naar
copieen daarvan, waarna ze een dure advocaat er op zetten.

Jan van den Broek

On 2012-02-04, Cecile <weste...@NOSPAMl.nl> wrote:

[Schnipp]

> Natuurlijk kun je wel een symbol font onder je sig zetten, maar dat krijg je
> van z'n levensdagen nooit driekleurig of zo.
> But correct me if I'm wrong....

Het is redelijk theoretisch, maar het zou kunnen als je je mail in
PostScript op zou stellen, met Zapf-Dingbats en clipping.
Of iedereen je mail dan kan leze is een ander verhaal.

--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

Sabine

Rob schreef op 4/02/2012 :
Het vinden van icoontjes (afbeeldingen) is niet zo het probleem
Wel het vinden van icoontjes die samenhoren en stijlvol zijn
Zo moeten volgende icoontjes samenpassen qua stijl, Phone, GSM, Fax,
Email, website, adres

Ik heb al volgende zaken gevonden die ik bruikbaar vind
http://pc.de/icons/
Misschien zijn er nog mensen die deze icoontjes kunnen verwerken in hun
email-sign

Kees Snerpte

Cecile schreef:
Wie het verschil tussen letter-tekens en symbolen aan de ene kant en
pictogrammen aan de andere kant niet weet moet zich snel in een hoekje
gaan zitten schamen.