Wedstrijd potrukken gaat naar de finale! / "En irritant gedrag dat het gezag van de overheid ondermijnt, blijft buiten schot." / ''Het instrument om het gezag te vergroten, is het schrijven van bonnen''

Willem-Jan Markerink

Wedstrijd potrukken gaat naar de finale!

Men neme de laatste regel van het eerste bericht, en voege dat bij die van
het tweede bericht....

xxxxxxxxxxx
''En irritant gedrag dat het gezag van de
overheid ondermijnt, blijft buiten schot.''
xxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxx
''Het instrument om het gezag te vergroten,
is het schrijven van bonnen''
xxxxxxxxx

Zelfs het doodknuppelen van zeehondjes krijgt wat humaans, in vergelijking
met het in leven houden van dit soort genetisch zwaar defecteerde lieden,
en dat ook nog eens middels belastinggeld.

Dit is geen Randdebilisme avant la lettre, dit is Randdebilisme avant
l'alphabet.

http://www.nu.nl/algemeen/2123708/regels-belemmeren-hard-optreden-politie.h
tml
xxxxxxxxxxx
'Regels belemmeren hard optreden politie'
Uitgegeven:16 november 2009 09:26
Laatst gewijzigd:16 november 2009 09:26

DEN HAAG - De rijksrecherche hoeft niet altijd een onderzoek in te stellen
als een politieagent naar zijn wapen heeft gegrepen. Dat vindt het CDA in
de Tweede Kamer.

�ソス ANP
De partij wil dat de rijksrecherche voortaan alleen nog kijkt naar zaken
waarin een dode of gewonde is gevallen door schoten van een agent.
CDA-Kamerlid Coskun C�ソスr�ソスz zal hier maandag voor pleiten tijdens een
overleg met minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) over de
politie. Hij vindt dat politieagenten nu te veel verantwoording moeten
afleggen als ze geweld gebruiken.

''Het CDA vindt dat de politie een stevig optreden niet onmogelijk gemaakt
mag worden. We zijn te ver doorgeschoten. Geweld door de politie moet
mogen'', aldus C�ソスr�ソスz.
Hoek van Holland
Hij verwijst ter illustratie naar de agenten die door het Openbaar
Ministerie (OM) als verdachten zijn aangemerkt, omdat ze eind augustus
schoten hebben gelost bij rellen tijdens een strandfeest in Hoek van
Holland. Grote groepen jongeren belaagden op dat feest de politie. ''De
politie komt al snel in het verdachtenbankje. Raddraaiers vinden dat
prachtig.'' C�ソスr�ソスz vreest dat de beslissing van het OM leidt tot meer
terughoudendheid bij politieagenten.
Gezagsondermijnend handelen
De christendemocraten dringen ook aan op het verder strafbaar stellen van
gezagsondermijnend handelen.
De Tweede Kamerfractie vindt het raar dat belediging van het gezag
weliswaar strafbaar is, maar dat de boete voor bijvoorbeeld mobiel bellen
achter het stuur hoger uitvalt. ''En irritant gedrag dat het gezag van de
overheid ondermijnt, blijft buiten schot.''
xxxxxxxxxxxx

http://www.nu.nl/algemeen/2124130/horst-doet-niets-bonnenquotum-politie.htm
xxxxxxxxxxxxx
Ter Horst doet niets tegen bonnenquotum politie
Uitgegeven:16 november 2009 16:11
Laatst gewijzigd:16 november 2009 16:34

DEN HAAG - De politie kan aan gezag winnen door meer bonnen te schrijven.
Dat stelde minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) maandag in een
overleg met de Tweede Kamer tot ergernis van vooral de SP en de VVD.

�ソス ANP
Deze oppositiepartijen vinden juist dat het gezag van de politie wordt
aangetast als agenten op elke hoek van de straat gaan posten om zoveel
mogelijk bekeuringen uit te delen, zodat ze de opgelegde aantallen halen.
Het bonnenquotum is een paar jaar geleden uit de landelijke
prestatieafspraken met de politie gehaald. De korpsen zelf mogen agenten
echter wel opdracht geven een bepaald aantal boetes op te leggen.

Volgens Ter Horst hoort dat bij de beleidsvrijheid van politiekorpsen. De
SP en de VVD willen dat ze daar een einde aan maakt, maar de
PvdA-bewindsvrouw voelt daar niets voor. ''Het instrument om het gezag te
vergroten, is het schrijven van bonnen'', zei ze.
xxxxxxxxxxxxxxx

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

theo1610

On 17 Nov 2009 01:04:09 GMT, "Willem-Jan Markerink"
<w.j.ma...@a1.nl> wrote:

Dat zal ieder weldenkend mens wel vinden.

>We zijn te ver doorgeschoten.

Op het gebied van legaal politiegeweld?
Ja, dat kun je ondertussen wel zeggen ja.
Burgers standrechterlijk afschieten mag dan nog net niet,
maar verder is toch zowat al het denkbare legaal.

>Geweld door de politie moet mogen'', aldus C�ソスr�ソスz.

Geen enkel probleem, maar ietsjes minder lijkt mij zeer wenselijk.

> [...]

>overheid ondermijnt, blijft buiten schot.''
>xxxxxxxxxxxx

"Irritant gedrag dat het gezag van de overheid ondermijnt"...??
Moet een geweldige overheid zijn als dat mogelijk is.

> [...]
>PvdA-bewindsvrouw voelt daar niets voor. ''Het instrument om het gezag te
>vergroten, is het schrijven van bonnen'', zei ze.

Ook voor autorijden onder invloed?
--
Het echte milieuprobleem is overbevolking, maar
daar hoor je al die subsidiehappers niet over.

"Lievebeheersbeestjes"

Willem-Jan Markerink

theo1610 <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote in

> [...]

> --
> Het echte milieuprobleem is overbevolking, maar
> daar hoor je al die subsidiehappers niet over.

Van wat ik in BodW zie, wordt er helemaal niet meer geschreven, enkel
geprint.
Was ook wel nodig bij het schrijftalent van de onderhavige VMBO'ers.

Omnibus

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message

> Van wat ik in BodW zie, wordt er helemaal niet meer geschreven, enkel
> geprint.
> Was ook wel nodig bij het schrijftalent van de onderhavige VMBO'ers.

Nee dat halen ze niet. Moet je zien wat voor moeite ze hebben om zo'n
strookje papier dubbel te vouwen.

Willem-Jan Markerink

"Omnibus" <un...@heisduotreis.pk> wrote in news:4b02efb6$0$22916
$e4fe...@news.xs4all.nl:

Ik mis telkenmale het elders toch wel erg gewaardeerde 'zegeltjes bij?'.

Peter Manders

Wat krijg je bij een volle spaarkaart?
--

Peter Manders.

You're on Earth, there's no cure for that.