Ster in voorruit

MuTTLeY ©

Ik had een sterretje in mijn voorruit en in het winkelcentrum stond een
stand van Glasunie.
Daar heb ik het toen laten repareren en die persoon vertelde mij dat het
slechts een paar tientjes kost en een nieuwe is veel duurder.

Nu kreeg ik vanochtend een brief van mijn verzekering om mij op de hoogte te
stellen dat zij Glasunie hebben betaald. Maar dat was een bedrag van 97
euro.
Dat is wel even wat anders dan een paar tientjes...
Kost een sterreparatie echt zo veel ?

Wat kost een nieuwe ruit dan wel niet ?
Achteraf gezien had ik toch liever een nieuwe ruit gehad, want die ster is
lelijk om te zien. Het valt je gewoon op, ook al is hij gerepareerd.

Is het normaal dat een ster-reparatie zo veel kost ?

Rob Broere

"MuTTLeY ©" <nospa...@nigeria.nl> schreef in bericht

Bij Carglass kostte mijn voorruit 450 euro incl btw en het was een doorsnee
auto.

Sterreparatie noemt men overal gratis maar ik weet niet of de verzekeraar
dan toch een factuur krijgt zoals bij jou.
Maar je kan Carglass zo opbellen hoor, dan weet je het.

Rob

The Spanish Inquisition

Rob Broere wrote:
> "MuTTLeY Š" <nospa...@nigeria.nl> schreef in bericht

Carglass (en de andere grote glastenten) en de verzekeraars hebben een
slimme scam om je geld afhandig te maken. Carglass rekent particulieren
veel te veel voor een nieuwe ruit en de verzekeraars laten je een op het
oog bescheiden premie betalen (in verhouding met de ruitkosten) voor hun
verzekering. Het lijkt er dus op dat je met een glasverzekering altijd
goedkoop uit bent. Iedereen met een beetje verstand begrijpt dat dat
niet waar kan zijn.

Ik heb geen ruitdekking in mijn verzekering. Een ruit voor mijn Mercedes
E-Klasse kostte bij Carglass net zoiets als die van jou. Bij een kleine
zelfstandige ruitenboer kostte die 107,50E en 75E voor het inzetten (was
een heel werk). Da's netjes te doen en daar eet die man ook nog eens van.

Zou die 97E een echt bedrag zijn, of hebben ze hun corporate discount
vergeten te melden? Ik vertrouw ze voor geen cent.

Ximinez
--
Our three weapons are fear, surprise, and ruthless efficiency...
and an almost fanatical devotion to the Pope....

superkees

On 7 jun, 12:51, The Spanish Inquisition <ximi...@myown.mailcan.com>
wrote:
> and an almost fanatical devotion to the Pope....http://www.ai.mit.edu/people/paulfitz/spanish/t1.html- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Een jaar of 8 geleden betaalde ik voor een Golf 2 150 gulden voor een
(tweede hands) ruit, inclusief plaatsen. Dat zonder verzekering.

Twee jaar terug had ik een ster. Carglas gebeld, vacuum zuigen, knal,
ster wordt scheur. Ruit vervangen, geen garantie want er zit roest in
de raamsponning, 40 EURO aftikken (dit keer wel verzekering). Half
jaar later: pats, weer een ster. En die zit er nu al 1,5 jaar in en
mijn ruit is er ook nog steeds niet uitgevroren vanwege roest.

Ofwel, ik geloof het wel met die verhalen. Ik wacht wel tot die ruit
vanzelf scheurt. Dan vind ik het vroeg genoeg.

Eva

Onlangs laten doen bij een ster in voorruit. Kostte me 50 euro en klaar
terwijl ik wachtte. Was een standaardtarief..

Havel

"Eva" <xxxx...@xx.xx> wrote in message

Voor jou. Dergelijke firma's zijn niet te beroerd om
verzekeringsmaatschappijen iets meer te laten betalen, vanuit de gedachte
dat men aan een boom zo vol geladen, enkele pruimpjes toch niet mist...

The Spanish Inquisition

Zou ik ook doen. De mijne had trouwens geen roest in de sponning, wat
normaal bij deze leeftijd veel voorkomt. Ik heb levenslange garantie op
de nieuwe ruit (buiten sterretjes en scheuren door steentjes natuurlijk).

Deze was 't: http://www.autoglasveghel.nl/

Ximinez
--

http://www.youtube.com/watch?v=gldlyTjXk9A

Eva

Havel wrote:
> "Eva" <xxxx...@xx.xx> wrote in message

Ja zou kunnen maar dat kan ik natuurlijk niet controleren..

Havel

"Eva" <xxxx...@xx.xx> wrote in message

Maakt voor jou als consument ook niet uit...

Henk.Vlietstra

On Thu, 7 Jun 2007 16:27:56 +0200, Havel wrote
(in article <466815cc$0$331$e4fe...@news.xs4all.nl>):

> "Eva" <xxxx...@xx.xx> wrote in message

> Maakt voor jou als consument ook niet uit...

Dom! Jij dacht dat e.e.a. ten koste van de winst gaat. Nou vergeet maar, jouw
premie wordt gewoon verhoogd.

Havel

"Henk.Vlietstra" <henk.vl...@hot.mail> wrote in message

> On Thu, 7 Jun 2007 16:27:56 +0200, Havel wrote
> (in article <466815cc$0$331$e4fe...@news.xs4all.nl>):

Simpele ziel. Dacht je nou echt dat de winst van de verzekeraars bij jou
terecht komt?!

Rob Broere

> Ja zou kunnen maar dat kan ik natuurlijk niet controleren..

Bel je verzekeraar even.
We willen graag weten wat de totaalkosten waren.
We zijn hier nu de autoruitenmafia aan het ontmaskeren.

Rob

Eva

Zal niet lukken want ik heb die reparatie zelf betaald. Mijn oude auto is
gewoon wa-verzekerd en niet all-risk..

Rob Broere

"Eva" <xxxx...@xx.xx> schreef in bericht

Ja dat snappen we, bel ze nou maar en vraag hoeveel zij betaald hebben naast
die betaling van jou.
Daar gaat het nou net om, om verborgen betalingen.

Henk.Vlietstra

On Thu, 7 Jun 2007 17:20:03 +0200, Havel wrote
(in article <466821e9$0$330$e4fe...@news.xs4all.nl>):

> "Henk.Vlietstra" <henk.vl...@hot.mail> wrote in message

Deels inderdaad!

Jawade

In article <1181221882....@n4g2000hsb.googlegroups.com>, superkees <supe...@gmail.com> says...

> [...]
>
> Ofwel, ik geloof het wel met die verhalen. Ik wacht wel tot die ruit
> vanzelf scheurt. Dan vind ik het vroeg genoeg.

Mijn ervaring is dat onbehandelde sterretjes heel lang mee kunnen
gaan.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Bootmanager ook voor Vista
Zin in een koffie- thee- of borrelpraatje? Kom naar alt.jawade.nl

Jawade

In article <0001HW.C28E178A...@news.individual.net>, Henk.Vlietstra <henk.vl...@hot.mail> says...

> On Thu, 7 Jun 2007 17:20:03 +0200, Havel wrote
> (in article <466821e9$0$330$e4fe...@news.xs4all.nl>):

> Deels inderdaad!

Ja, dat klopt, maar dat is een verrekt klein gedeelte.

eejee

Jawade schreef op 7-6-2007 :

> In article <1181221882....@n4g2000hsb.googlegroups.com>, superkees
> <supe...@gmail.com> says...

> Mijn ervaring is dat onbehandelde sterretjes heel lang mee kunnen
> gaan.

Hangt er wel van af hoeveel spanning er op staat. Ik heb wel meegemaakt
dat een steenslagster een dag later was uitgegroeid tot een barst van
boven tot onder. Toen ook kwam ik er achter dat nieuwe voorruiten van
Japanners verrekte duur zijn....

--
eejee
elektropost*at*planet*dot*nl

Eva

Ik heb helemaal geen verzekeringspapieren hoeven overleggen. De verzekering
heeft er dus nooit iets mee te maken gehad. Ik had je graag verder willen
helpen maarre...

Henk.Vlietstra

On Thu, 7 Jun 2007 20:33:21 +0200, Jawade wrote
(in article <MPG.20d26ddbf...@news.caiway.nl>):

> In article <0001HW.C28E178A...@news.individual.net>,
> Henk.Vlietstra <henk.vl...@hot.mail> says...

> Ja, dat klopt, maar dat is een verrekt klein gedeelte.

Zeker weten maar hoe meer jij aan premie wil betalen hoe meer mijn deel is.
:-)))))))

The Spanish Inquisition

Bel deze eens voor de grap en vraag wat die ruit daar kost:

http://www.autoglasveghel.nl/

Ximinez
--
Our three weapons are fear, surprise, and ruthless efficiency...

Johannes

"MuTTLeY ©" <nospa...@nigeria.nl> schreef in bericht

Ik kreeg begin april een sterretje in de voorruit en ben er meteen mee naar
een autoglasbedrijf gereden. Omdat mijn auto alleen nog maar WA verzekerd
is, moest ik de kosten zelf betalen. De kosten waren ongeveer 65 euro, maar
als ik geen nota hoefde, ging daar de BTW nog van af. Men had echter geen
zin dat op de cent nauwkeurig uit te rekenen en zei toen "doe maar 50 euro".

97 euro is daartegen afgezet mogelijk veel, maar je hebt die kosten toch van
je verzekeraar vergoed gekregen?

Johannes

"Rob Broere" <em...@nospam.nl> schreef in bericht

Gratis betekent in dit jargon niet echt gratis, maar dat het de automobilist
niets hoeft te kosten, mits die minimaal WA met beperkt casco verzekerd is.
De kosten worden dan vergoed door de verzekeraar.