Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Neon Verlichting aansluiten

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Jelle Ruben

ongelezen,
17 jul 2003, 14:17:4917-07-2003
aan
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag je over de neon verlichting.

Aan zo'n buis zit een snoer met een stekker voor in de sigarettenaansteker.

Ik wil het netjes weg werken, door de stekker eraf te halen en rechtstreek
op de accu te zetten en dan een schakellaar er tussen te zetten.

Is dit mogelijk??? Zo niet weet iemand dan een nette mooi oplossing
ervoor???. Ik wil namelijk de sigarettenaanstekkerhouder vrij laten.

GRoetjes,

Jelle

(-[ Roy ]-)

ongelezen,
17 jul 2003, 14:23:4917-07-2003
aan

Jelle Ruben wrote:
> Is dit mogelijk???

jups.........

Roy

Richard

ongelezen,
17 jul 2003, 14:59:1417-07-2003
aan

"Jelle Ruben" <jimmy...@hotmail.com> schreef in bericht

Als je het netjes afzekert kan dit prima.

Richard

Jelle Ruben

ongelezen,
17 jul 2003, 15:42:0017-07-2003
aan
>Als je het netjes afzekert kan dit prima.
>
>Richard

Hoe moet ik dat afzekeren doen dan?

Moet ik dan mijn neon blak koppelen aan de zekeringdoosen een zekering erbij
stoppen??? en is dat dan genoeg?

Roel van der Made

ongelezen,
17 jul 2003, 15:57:5217-07-2003
aan

Bespaar je de moeite voor de politie het er weer onderuit sloopt..

Roel.

Jelle Ruben

ongelezen,
17 jul 2003, 16:41:1217-07-2003
aan
Hallo Roel,

Het is voor de binnenin en niet de buitenkant

"Roel van der Made" <alfa...@roels.com> schreef in bericht

@PM

ongelezen,
17 jul 2003, 17:25:4717-07-2003
aan
On Thu, 17 Jul 2003 21:57:52 +0200, Roel van der Made
<alfa...@roels.com> wrote:

> [...]

Je kan ook je dashbord uit elkaar halen en de draadjes van de neon aan
de draadjes van de sigarettenaansteker knopen.

>Bespaar je de moeite voor de politie het er weer onderuit sloopt..

Makkelijk he die vooroordelen.

--
@PM
Mazda 323F 1.6i glx aut. lpg 1990

There are 10 kind of people.
Those who understand binary and those who don't.

Jelle Ruben

ongelezen,
17 jul 2003, 17:26:1417-07-2003

alfa...@roels.com> wrote:

> Je kan ook je dashbord uit elkaar halen en de draadjes van de neon aan
> de draadjes van de sigarettenaansteker knopen.
Dat is denk ik voor mij te moeilijk om de dashbord uit elkaar te halen (ben niet zo technisch) Dus moet hem rechstreek op de accu zetten of via de zekeringsdoos.|

@PM

ongelezen,
17 jul 2003, 17:42:5517-07-2003
aan
On Thu, 17 Jul 2003 23:26:14 +0200, "Jelle Ruben"
<jimmy...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Dat is denk ik voor mij te moeilijk om de dashbord uit elkaar te halen (ben niet zo technisch) Dus moet hem rechstreek op de accu zetten of via de zekeringsdoos.|

Beetje afhankelijk van de auto natuurlijk, maar het zou zomaar kunnen
dat mijn methode (die vooral bestaat uit schroefjes losdraaien) minder
technisch is dan achter de zekeringkast gaan kloten of hem op de accu
aansluiten ;-)

Porto

ongelezen,
17 jul 2003, 19:33:0917-07-2003
aan
hoi,

haal idd die stekker eraf en verleng zonodig de kabel als hij vanuit t
interieur (door de firewall?) niet de accu bereikt. De + kabel bevestig je aan
de + van de accu met een goede schuif- of ringconnector. Ik raad aan een
zekeringhouder te kopen die een zg. platte zekering herbergt, da's zo'n
zekering die ook in de auto wordt gebruikt; dit omdat je meestal die zekeringen
onderwel WEL bij je hebt. Deze houder monteer je tussen de + kabel, en wel zo
dicht mogelijk bij de accu. Zeker hem af met een 7 tot 10A zekering. De - pool
aan t chassis. Zoek een schroefje oid onder t dashboard en controleer met een
circuittester (zo'n pieper) of een 12v spanningstester (meestal een kleine
schroevendraaier met een lampie erin) of t werkelijk aan t chassis is
verbonden.

let wel dat er in dit geval ALTIJD spanning op de + kabel zit... als je de auto
verlaat en je vergeet je neonlamp uit te schakelen kan t zijn dat je de
volgende ochtend startproblemen hebt.

mooier is de + kabel (wel MET zekeringhouder) aan de + kabel van je dimlicht te
monteren of onder t dashboard een draad te zoeken die pas spanning levert als t
contact geactiveerd is.

ALTIJD ZEKEREN!! je zou niet de eerste zijn die z'n auto in de hens krijgt door
te besparen op een zekering(houder). ;)

Jelle Ruben schreef:

E.S.®

ongelezen,
18 jul 2003, 03:45:0418-07-2003
aan

Porto wrote:
> [...]
> platte zekering herbergt, da's zo'n zekering die ook in de auto wordt
> gebruikt; dit omdat je meestal die zekeringen onderwel WEL bij je

Ja, stel je voor dat je het laatste stuk van je reis zonder tl-balk moet
afleggen. ;-)
Maar voor nuttige accesoires is dit inderdaad een goede tip.

Eric

Jelle Ruben

ongelezen,
18 jul 2003, 04:45:1318-07-2003
aan
Kan ik het dan ook via de zekeringskastje laten lopen??? daar zijn namelijke nog lege plaatsen??
Of moet ik echt een lege zekleringshouder er voor aan schaffen??

"Porto" <p0...@hotmail.com> schreef in bericht news:3F173236...@hotmail.com...

Roel van der Made

ongelezen,
18 jul 2003, 04:47:0818-07-2003
aan
On Thu, 17 Jul 2003 22:41:12 +0200, Jelle Ruben wrote:

> "Roel van der Made" <alfa...@roels.com> schreef in bericht

> erbij

> Hallo Roel,
>
> Het is voor de binnenin en niet de buitenkant

Net zo fout, mag ook niet.
Maargoed, mijn mening mag ik hier niet kwijt merk ik, succes ermee.

Roel.

Roel van der Made

ongelezen,
18 jul 2003, 04:53:5018-07-2003
aan
On Thu, 17 Jul 2003 23:25:47 +0200, @PM wrote:

> Je kan ook je dashbord uit elkaar halen en de draadjes van de neon aan
> de draadjes van de sigarettenaansteker knopen.

> Makkelijk he die vooroordelen.

Vertel mij dan eens wat JIJ je er bij voorstelt?

Roel.

Integra

ongelezen,
18 jul 2003, 06:31:5618-07-2003
aan

"Roel van der Made" <alfa...@roels.com> schreef in bericht

Je mening mag je hier gerust geven.
Maar dat mag een ander dan ook ;-)

Overigens doet de politie hier niet moeilijk wanneer we met een hele stoet
door het centrum rijden met alle denkbare feestverlichting aan.

"hebben we liever dan dat gedreun" zeggen ze ;-)
Ook de APK was geen probleem, alles mocht blijven zitten ;-)

Gerbrand (beetje Sjonnie)

Peter Manders

ongelezen,
18 jul 2003, 11:18:3218-07-2003
aan

Moet je soms veel contant geld ophalen wat je moet cotroleren op
echtheid?

:-) :-)

--
Peter Manders.
Rijd zoals je vindt dat anderen zouden moeten rijden.

(verwijder de 'u' voor een geldig email adres)

@PM

ongelezen,
18 jul 2003, 17:47:2318-07-2003
aan
On Fri, 18 Jul 2003 10:53:50 +0200, Roel van der Made
<alfa...@roels.com> wrote:

>Vertel mij dan eens wat JIJ je er bij voorstelt?

Je kunt eerst even informeren waar die neon precies komt voordat je
hem afzeikt.

Jelle Ruben

ongelezen,
18 jul 2003, 18:41:1018-07-2003
aan

"Roel van der Made" <alfa...@roels.com> schreef in bericht

We kunnen wel lang of kort discussiëren.
Ik wil gewoon die lampen in mijn auto. Punt!

Porto

ongelezen,
18 jul 2003, 21:43:0918-07-2003
aan
je zou t mogelijk ook via de zekeringkast kunnen laten lopen maar dat
heb ik nooit uitgeprobeerd. Ik zou zeggen dat je een houder moet zoeken
waarin volgens t boekje een reservezekering zit. Ik weet niet of
daarachter reeds contacten zijn aangebracht (die van de printplaat is
gescheiden), anders heb je pech en zou je een onbenutte houder moeten
zoeken maar dan loop je de kans dat je iets activeert wat misschien niet
zo slim is; de betreffende contacten dan van de printplaat scheiden en
je eigen draadjes vanaf de schakelaar en naar de lamp eraan knopen.

wel eerst de + pool van je accu loskoppelen! :)

Jelle Ruben schreef:

> Kan ik het dan ook via de zekeringskastje laten lopen??? daar zijn

> namelijke nog lege plaatsen??Of moet ik echt een lege zekleringshouder

AleX

ongelezen,
19 jul 2003, 02:42:3919-07-2003
aan
On Thu, 17 Jul 2003 20:17:49 +0200, "Jelle Ruben"
<jimmy...@hotmail.com> wrote:

Wat dacht je van de aansluiting achter de sigarettenaansteker aftappen
voor je verlichting? Is het ook gelijk gezekerd.

Jelle Ruben

ongelezen,
20 jul 2003, 11:35:5220-07-2003
aan

"AleX" <a.wi...@home.nl.ikhoefgeenspamhoor> schreef in bericht

Kan ik ook de aansluiting vanaf de radio pakken (evt. extra verzekeren)???

AleX

ongelezen,
20 jul 2003, 13:31:1820-07-2003
aan
On Sun, 20 Jul 2003 17:35:52 +0200, "Jelle Ruben"
<jimmy...@hotmail.com> wrote:

>"AleX" <a.wi...@home.nl.ikhoefgeenspamhoor> schreef in bericht

<knip>

>Kan ik ook de aansluiting vanaf de radio pakken (evt. extra verzekeren)???

Kan uiteraard ook.
Op zich zouden de aansteker en de radio op dezelfde zekering kunnen
zitten, maar ik denk het niet.
Zet je hem dan op de groep van de radio erbij, dan heb je meer kans
dat de zekering eruit klapt als de radio ook flink wat trekt.

Hoeveel gebruikt je verlichting eigenlijk? (in Watt of Ampere)

Jelle Ruben

ongelezen,
20 jul 2003, 13:45:3920-07-2003
aan

"AleX" <a.wi...@home.nl.ikhoefgeenspamhoor> schreef in bericht

2 neonlampen van 12volt en 2 verstallers. Ik durf niet te zeggen hoeveel
watt het is.

12vHiFi

ongelezen,
21 jul 2003, 02:43:5121-07-2003
aan
Jelle Ruben wrote:

> "AleX" <a.wi...@home.nl.ikhoefgeenspamhoor> schreef in bericht

> verzekeren)???

> 2 neonlampen van 12volt en 2 verstallers. Ik durf niet te zeggen hoeveel
> watt het is.

Als je het netjes wilt doen:
extra draad trekken rechtstreeks vanaf de accu. Relais en schakelaar
gebruiken om het in/uit te schakelen. In de draad vanaf de accu een
zekering op maximaal 30cm afstand plaatsen.
Je kan dan zoveel licht er op aansluiten als je wilt, zonder dat er iets
stuk gaat.
Rob.
--
Car Audio & Techniek: http://www.12vhifi.nl
De Snevo's: http://www.snevo.nl

100 pct.fris

ongelezen,
21 jul 2003, 07:42:3321-07-2003

> Kan ik ook de aansluiting vanaf de radio pakken (evt. extra verzekeren)???

ik heb ook neon gehad, en als het brandde gebruikte het bijna niets. het
opstarten van die vier buizen moest ik toch echt met de motor lopend doen!

--
greetz,. fris.

Lintje

ongelezen,
21 jul 2003, 15:30:5421-07-2003
aan
"Jelle Ruben" <jimmy...@hotmail.com> wrote in message news:<bfekfe$6pm$1...@news2.tilbu1.nb.home.nl>...

wat ik wel ten alle tijden aan zal raden is maak een schakelaar in
hand bereik in je dashboard, zodat je hem ten alle tijden aan of uit
kan zetten.

want om nog ff op het 'vooroordeel' te komen, niet overal is de
politie zodanig "lief" dat je er mee mag rijden, het is ten alle
tijden verboden net als het rijden met je mist lampen aan als er geen
mist is.
het zelfde geld voor de leuke hebbedingetjes zoals ruitesproeiers met
lampjes, er is altijd wel ruimte voor een schakelaar in of rondom je
dashboard, dan ben je zekerder dat je het uit kan doen wanneer jij wil
of wanneer nodig.

Jelle Ruben

ongelezen,
21 jul 2003, 16:41:0221-07-2003
aan

"Lintje" <Lint...@hotmail.com> schreef in bericht

Ja inderdaad bedankt voor de tip

Martin Boer

ongelezen,
22 jul 2003, 02:30:0622-07-2003
aan
Integra <ge...@integra.tmfweb.nl> wrote:

> door het centrum rijden met alle denkbare feestverlichting aan.

> Ook de APK was geen probleem, alles mocht blijven zitten ;-)
> Gerbrand (beetje Sjonnie)

Even kijken, je rijdt met een kerstboomauto in een soort Coca Cola
stoet door het centrum heen en je was harstikke blij dat 'alles' van
de APK keurmeester mocht blijven zitten.
Zit je nog in de ontkenningsfase van je Sjonnie-ness of hoe erg moet
je zijn om een professionele Sjonnie te zijn ? :)

Martin (die alleen performancetuning ziet zitten)

Integra

ongelezen,
22 jul 2003, 02:44:2722-07-2003
aan

"Martin Boer" <mar...@mtpi7115.kpn.com> schreef in bericht

Ach, als je er maar lol in hebt ;-)

Gerbrand

henkj

ongelezen,
22 jul 2003, 05:25:1122-07-2003
aan

"Integra" <ge...@integra.tmfweb.nl> wrote in message

K'nip

> Ach, als je er maar lol in hebt ;-)
>
> Gerbrand

zolang je met jouw lol mijn lol tijdens een ritje s'avonds maar niet vergalt
wellicht is t wat om je wagen een avondje tijdens motregen
te ruilen met die van een maat zonder lumineuse extra's
en dan gewoon een paar blokjes tegengesteld aan elkaar te rijden
en als je dan geen hinder ondervind van je eigen auto
dan is t wel oke aleen niet van de politie tijdens controle ben ik bang

henk

Integra

ongelezen,
22 jul 2003, 09:40:0522-07-2003
aan

"henkj" <he...@tweakdsl.nl> schreef in bericht

Je zult mij normaal gesproken op de weg niet tegen komen met
feestverlichting.
Waarom zou ik het dan aanzetten, ik zie het zelf toch niet.
Dit is puur voor de show en 6 van dit soort auto's naast elkaar op de
parkeerplaats staat wel leuk ;-)

Gerbrand

100 pct.fris

ongelezen,
22 jul 2003, 11:17:4622-07-2003
> [...]

> en als je dan geen hinder ondervind van je eigen auto
> dan is t wel oke aleen niet van de politie tijdens controle ben ik bang

dat meen je niet.....of ben je echt serieus? heb je echt het idee dat neon
licht onder je auto je zo verblind dat het jouw lollige ritje in de motregen
vergalt? of is dit echt een feit en is het je eens overkomen.......eerlijk
antwoord geven!

--
greetz,. fris.

> henk