installatie radio cdspeler

-= 2bethere =-

Is de installatie van een auto-radio/cd speler moeilijk? Of is het simpel
alleen radio erin schuiven en klaar is kees?

Is er ook toevallig een voorbeeldje te downloaden van een site?

Mark

Integra

"-= 2bethere =-" <kiel...@IKWILGEENSPAMPUNTUIThotmail.com> schreef in
bericht news:b6uiac$j05$1...@nl-news.euro.net...

Dat hangt er een beetje van af hoe origineel alles nog is.
Als het stekkerblok in de auto er nog in zit en ook het stekkerblok aan je
radio er nog aan zit, kun je die gewoon inelkaar klikken. Meestal ben je
daar een verloopje voor nodig die je bij elke autoradio boer kunt kopen.

Anders word het uitzoeken....

Gerbrand

Frank

Mark,

Ben zelf ook bezig met het vervangen van m'n autoradio. Als je een oude
radio/auto hebt, zit er waarschijnlijk geen ISO-aansluitstekker in. Haal
bij de halffords daarom die ISO-stekker(s), het zijn twee vierkante
stekkers. Het zou dan een fluitje van een cent moeten zijn om alles aan te
sluiten, tenminste, dat zeggen ze je :)

Nadat ik bovenstaande gedaan had, deed het nieuwe radiotje compleet niets.
Na wat doormeeten kwam ik te weten dat de zekering op de radio steeds
doorsloeg. Die draad was vast en zeker geschakeld, waardoor de (nieuwe)
radio dan net iets teveel zou zijn.

Oplossing hiervoor zal zijn; een nieuwe draad trekken vanaf de pluspool van
de accu.

Voor de volledigheid hoort er dan ook nog een tweede draad via het contact
te lopen, de zogenaamde 'geschakelde' voeding. Is niet zo heel erg
belangrijk, misschien wel als je een electrieke antenne hebt, of je bent
erg vergeetachtig (afnemen van het frontje) :)

Dus eurhmmm... kijken wat voor stekkers er achter je oude radio zit,
desnoods ISO stekker halen, en misschien een nieuwe draad - de 'constante'
- vanaf je accu trekken. Succes!

Frank

Integra

"Frank" <frankd@*nietvandiespam*tiscalimail.nl> schreef in bericht

Als er geen ISO stekker meer in de auto zit en ook niet aan je radio, kan
het ook met kroonstenen. Hoewel ISO wel makkelijker is. Die kun je gewoon zo
los klikken als de radio er weer uit zou moeten.

Gerbrand

-= 2bethere =-

> [...]
Dus eurhmmm... kijken wat voor stekkers er achter je oude radio zit,
> desnoods ISO stekker halen, en misschien een nieuwe draad - de 'constante'

Kleine aanvulling op mijn posting: Het gaat om een nieuwe auto die
radiovoorbereid is. Ook de autoradio is nieuw.

Mark

> Frank

Integra

"-= 2bethere =-" <kiel...@IKWILGEENSPAMPUNTUIThotmail.com> schreef in
bericht news:b6ul51$ka9$1...@nl-news.euro.net...

Mooi!

Even een verloopje halen die tussen de stekker van je auto en de stekker van
je radio komt. In elkaar klikken. Radio er in zetten. En klaar is kees, of
in dit geval Mark ;-)

Gerbrand

Bertje

http://www.12vhifi.nl mijn site met veel car audio info, kijk maar bij
de ISO connectoren.
Rob.
--
Car Audio & Techniek: http://www.12vhifi.nl
De Snevo's: http://www.snevo.nl

Frank de Groot

> [...]
van
> je radio komt. In elkaar klikken. Radio er in zetten. En klaar is kees,

Dan hoefje alleen een verloopje voor je antennekabel, als je deze al nodig
hebt!