Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: [Climategate] prof Jones eerste 'slachtoffer'?

0 views
Skip to first unread message

Willem-Jan Markerink

unread,
Nov 25, 2009, 3:32:37 PM11/25/09
to
Henduro <ObLaDi...@life.goes.on.invalid> wrote in
news:hej7r3$fno$1...@nl-news.euro.net:

> http://www.klimatosoof.nl/node/1005
>
> De positie van hoofdalarmist professor Phil Jones van wie onlangs
> duizenden emails werden geopenbaard lijkt onhoudbaar te worden aan de
> Universiteit van East Anglia. Hij heeft blijkens de emails vanaf het
> allereerste begin verzoeken om openbaarmaking van zijn programmatuur en
> data keihard tegengewerkt, opgeroepen tot vernietiging van emails,
> opgeroepen tot het negeren van verzoeken van de website Climate Audit,
> gezegd dat hij liever zijn materiaal zou vernietigen dan het aan een
> openbaar te maken en ook de medewerker van de universiteit die
> verantwoordelijk is voor de afhandeling van verzoeken tot openbaarmaking
> (FOI-Freedom of Information) dusdanig gemasseerd dat deze hieraan
> meewerkte.
> Dat is niet alleen een uiterst onwetenschappelijke houding, het betreft
> ook nog een overtreding die met een boete van maximaal 5000 pond kan
> worden bestraft. Verschillende partijen (Lord Monckton of Brenchley,
> maar ook de Britse Taxpayers Alliance) hebben inmiddels zaken
> aangespannen.
> http://pajamasmedia.com/blog/viscount-monckton-on-global-warminggate-they
> -are-criminals-pjm-exclusive/
> http://www.taxpayersalliance.com/campaign/2009/11/cru-emails-reveal-incon
> venient-truths-about-foi.html
>
> Je zou je nog kunnen voorstellen dat autoriteiten - die immers zelf
> geheel doordesemd zijn met alarmisme - zulks zullen trachten te
> verdoezelen, maar het aardige is dat een van de meest oververhitte
> ondergangsprofeten van het Verenigd Koninkrijk, de columnist George
> Monbiot in de Guardian publiekelijk afstand heeft genomen van Jones en
> nu diens kop eist.
> http://www.monbiot.com/archives/2009/11/23/the-knights-carbonic/

Hoelang zou Cramer nog blijven draaien?
(hopelijk houdt ze nog flink lang vast aan het tegendeel, dan kost het haar
ook de kop (althans, dat zou het moeten kosten in een normale democratie,
ecofascistische democratieen telkens weer uitgezonderd)

> Voor wie in de klimaatdiscussies heeft gemerkt dat een brenger van goed
> nieuws (bijvoorbeeld dat het niet meer opwarmt) niet met gretige
> nieuwsgierigheid wordt ontvangen maar wordt weggegromd omdat zulks nu
> eenmaal niet waar is bieden de emails ook een aardig inzicht in de
> psychologie van Jones.
>
> "I hope you're not right about the lack of warming lasting till about
> 2020. I'd rather hoped to see the earlier Met Office press release with
> Doug's paper that said something like -half the years to 2014 would
> exceed the warmest year currently on record, 1998!
> Still a way to go before 2014.
> I seem to be getting an email a week

Da's verdomd weinig, die ivoren toren is wel lekker hoog en geisoleerd
blijkbaar.

> from skeptics saying where's the
> warming gone. I know the warming is on the decadal scale, but it would
> be nice to wear their smug grins away."
>

Hakken in die toren, nu.


--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Peter Manders

unread,
Nov 25, 2009, 4:06:30 PM11/25/09
to
On 25 Nov 2009 20:32:37 GMT, "Willem-Jan Markerink"
<w.j.ma...@a1.nl> wrote:

>Henduro <ObLaDi...@life.goes.on.invalid> wrote in
>news:hej7r3$fno$1...@nl-news.euro.net:

>> Voor wie in de klimaatdiscussies heeft gemerkt dat een brenger van goed
>> nieuws (bijvoorbeeld dat het niet meer opwarmt) niet met gretige
>> nieuwsgierigheid wordt ontvangen maar wordt weggegromd omdat zulks nu
>> eenmaal niet waar is bieden de emails ook een aardig inzicht in de
>> psychologie van Jones.
>>
>> "I hope you're not right about the lack of warming lasting till about
>> 2020. I'd rather hoped to see the earlier Met Office press release with
>> Doug's paper that said something like -half the years to 2014 would
>> exceed the warmest year currently on record, 1998!
>> Still a way to go before 2014.
>> I seem to be getting an email a week
>
>Da's verdomd weinig, die ivoren toren is wel lekker hoog en geisoleerd
>blijkbaar.

Ik denk dat hij er de afgelopen dagen wel wat meer heeft gehad ;-)
--

Peter Manders.

You're on Earth, there's no cure for that yet.

Willem-Jan Markerink

unread,
Nov 25, 2009, 5:29:32 PM11/25/09
to
Peter Manders <n...@address.none> wrote in
news:vv6rg5luo4t8b6h8r...@4ax.com:

Mwah, kwestie van selectief filteren, daar zijn die gasten goed in....;))

Ruud66

unread,
Nov 27, 2009, 12:26:04 PM11/27/09
to

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message
news:Xns9CCEDB276D3E...@130.133.1.18...

>
>
> Da's verdomd weinig, die ivoren toren is wel lekker hoog en geisoleerd
> blijkbaar.
>

> Hakken in die toren, nu.

Schiet maar op het slachtoffer, ja?
http://www.schutterijdoornenburg.nl/schutpage/prijsschieten2003.jpg

R


0 new messages