Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Opel zafira audio mute en telefoon via speakers, hoe?

24 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Meta de Vries

ongelezen,
11 jan 2003, 11:38:4311-01-2003
aan
Ik heb een Zafira uit 2000. Volgens het boekje van de originele autoradio
CCR600 (Philips) is het mogelijk om het audiosignaal de te dempen bij een
telefoongesprek en tevens het telefoongeluid weer te geven via de
autospeakers, zelfs als de radio uitgeschakeld is.
Prima, dat lijkt me wel wat.

Nou moet ik alleen nog weten waarop het mute signaal en het speakersignaal
van de mijn nokia carkit aangesloten moeten worden en of dit rechtstreeks
kan of alleen met tussenkomst van een relais.

De autoradio is ingebouwd in een sleuf, waarbij connectors op de achterkant
van de radio contact maken met contacten in de sleuf als de radio op zijn
plaats wordt gedrukt. Daar kan ik dus moeilijk bij.

Weet iemand een plekje waar de signalen makkelijk met de radio verbonden
kunnen worden, uiteraard liefst met gegevens van connectors of kleurcodes?

Meta

Meta de Vries

ongelezen,
11 jan 2003, 11:35:5411-01-2003
aan

Bertje

ongelezen,
11 jan 2003, 15:48:4811-01-2003
aan

Frame waar radio inzit er uithalen en op http://www.12vhifi.nl/ kijken
bij de iso connectors.
Rob.
--
Car Audio & Techniek: http://www.12vhifi.nl
De Snevo's: http://www.snevo.nl

erwin

ongelezen,
11 jan 2003, 17:51:2911-01-2003
aan
FF je handschoenen vakje demonteren daar achter ligt een stekker voor de
autotelefoon en daar zitten alle aansluitingen in.
grtz Erwin

"Bertje" <rvga...@wxs.nl> schreef in bericht news:3E2083...@wxs.nl...

k...@navicom.nl

ongelezen,
12 jan 2003, 03:48:4412-01-2003
aan
"erwin" <lu...@home.nl> wrote in message news:<Xc1U9.15264$J6.13...@zwoll1.home.nl>...

Als het goed is en waarom niet? zit op de radio unit een witte sticker
waarop alle aansluitingen aangegeven staan. Het ligt er een beetje aan
soms zit de speaker ingang op een mini-iso stekker en soms op een 10
polige iso stekker.
tel + is je plus carkitspeaker signaal en vlak daarbij staat een
massateken (paar streepjes) en dat is je massa carkitspeakersignaal.
je mute (gele draad) van de carkit komt op pin 2 of 3 van je ISO
stekker maar ook dit staat op het stickertje
Wie heeft de set ingebouwd want een beetje garage/ inbouwstation dient
dat te weten.
P.S. check voordat je begint je pincode van de radio want die heb je
gegarandeerd nodig.

Meta de Vries

ongelezen,
12 jan 2003, 09:54:5612-01-2003
aan

<k...@navicom.nl> schreef in bericht

Dag Rob (en anderen),

De set heeft niemand ingebouwd, ik wil namelijk de carkit overzetten uit
mijn vorige auto naar de Zafira. Daarom heb ik juist die gegevens nodig!

Dat er een stekker achter het dashboardvakje te vinden is, dat is informatie
waar ik wat aan heb. Dan hoef ik hem tenminste niet op allerlei andere
plekken te gaan zoeken. Verder had ik gehoopt te horen welke draad waarvoor
dient.....

Dealers en inbouwstations zijn niet zo scheutig met informatie, daarom
probeerde ik het maar eens in de nieuwsgroep. Uiteraard kan ik zelf wel weer
het wiel uitvinden (ik ben heus niet dom), maar dat kost zoveel meer tijd.
Natuurlijk, plus en massa en telephone mute zijn makkelijk te vinden. Dat de
speakeruitgangen van de carkit aan "tel & massa" komen had ik wel verwacht,
maar wilde ik graag even zeker weten. Je kunt namelijk niet zomaar elke
speakeruitgang aan massa leggen!

Maar goed, als niemand het weet, dan zoek ik het zelf wel uit.

Meta

k...@navicom.nl

ongelezen,
12 jan 2003, 14:22:4512-01-2003
aan
"Meta de Vries" <me...@oryx.nl> wrote in message news:<3e21833d$0$145$8fcf...@news.wanadoo.nl>...

Meta,

Beetje ondankbaar antwoord van je, ik geef je een bijna pasklaar
antwoord, de kans dat die stekker achter het dashboardkastje ligt is
trouwens niet zo heel zeker. de auto moet dan voorzien zijn van carkit
voorbereiding. Als je de radio eruit trekt en daarna de slede heb je
alle draden die je nodig hebt in de ISO bekabeling.

Maar ja als je ons niet vertrouwd ??

Met de groeten van Klaas die geen Opel meer kan zien zoveel carkits
heeft hij er in gebouwd

Meta de Vries

ongelezen,
14 jan 2003, 11:21:5814-01-2003
aan

Begrijp me niet verkeerd Klaas, het was een beetje combineren van gegevens
en een beetje met de Multimeter aan de slag. Laten we zo zeggen: ik heb niet
zo heel veel te horen gekregen wat ik niet al wist, maar het heeft me toch
op weg geholpen. Ik denk dat mijn verwachtingen nét iets hoger gespannen
waren.

Groeten,
Meta.

0 nieuwe berichten