Niet merkgebonden dealer

ungenannt

Hallo,
Ik sta op het punt een BPM-vrij dieseltje te kopen. Het gaat nog tussen
de Corsa ecoFLEX, C3 E-HDI en de Punto Evo. Bij Opel krijg ik het meeste
terug voor mijn 'oude' auto, bij Fiat moet ik het minste bijbetalen en
de Citroen heeft de grootste motor 9lijkt me wel prettig).

Maar bij de niet merkgebonden dealer krijg ik 500 euro meer inruil dan
bij Opel. Maar dan heb ik geen mobiliteitsservice en missien minder kans
op een eventuele coulanceregeling na de garantietermijn.
Zijn er nog meer redenen om niet of juist wel voor een niet merkgebonden
garagebedrijf te kiezen?

Jottem

Op 29-9-2010 17:56, ungenannt schreef:

> [...]
> bij Opel. Maar dan heb ik geen mobiliteitsservice en missien minder kans
> op een eventuele coulanceregeling na de garantietermijn.
En gie geleuvt da???

> Zijn er nog meer redenen om niet of juist wel voor een niet merkgebonden
> garagebedrijf te kiezen?

Hoeveel taxi kun je rijden voor 500 euro?

Ruut66

De Opeldealer gaat het om de marge en ook de service die hij je
misschien mag leveren. Die zijn samen meestal duurder dan de niet
merkgebonden dealer. Het gaat over het geheel van kosten.

ungenannt

Op 29-9-2010 20:05, Jottem schreef:
Ok, het niet merkgebonden autobedrijf dus.
Het is overigens geen Corsa geworden maar een Citroën C3 Airdream
Dynamic 1.6. e-HDI. Nu houd ik dus nog meer geld voor over voor de taxi.