radar detector !!!

JacQ

ra...@dds.nl (H.A.M.) wrote in <39A1B0...@dds.nl>:

>Hallo allemaal,
>
>Ik heb vorige week een dure radar detector gekocht.
>Nu kwam ik vandaag deze site tegen.
>http://members.tripod.lycos.nl/antidetector/
>
>Is mijn detector nu waardeloos ?

me dunkt dat als je de radardetector stoort, je zeker ook het radar
snelheids-meettoestel stoort. Om eerlijk te zijn lijkt me die site eigelijk
gewoon grote onzin. (zo is er wel meer op het grote internot)

H.A.M.

devil...@my-deja.com

In article <8F981A...@134.58.127.3>,

ja...@plafond.net (JacQ) wrote:
> [...]
eigelijk
> gewoon grote onzin. (zo is er wel meer op het grote internot)

Grappig dat het het apparaat zo enorm op de antenne van een Stinger
hebben laten lijken.....

Grote onzin dus.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Klaas Ensing

H.A.M. <ra...@dds.nl> schreef in berichtnieuws 39A1B0...@dds.nl...

Ze propageren dat kinderen door de aankoop van zo'n apparaat weer veilig op
straat kunnen spelen. Het gedeelte van de tekst dat te controleren valt, is
zo naast de werkelijkheid, ook al zou de techniek kloppen, dat het mij meer
een anti-aardstralenkastje lijkt.

Fulcrum

Ik denk dat dit niets anders is als een gunn source, en hoogstwaarschijnlijk
werkt het alleen op de K band (24 GHz).
Een gunn source op 34GHz is relatief kostbaar, dus dat zou gezien de prijs
van dit apparaatje niet kunnen.
- men neme een oude deuropenener radar sensor, bouwe het in een kastje, en
vraagt 495,-- Kassa!

Dit ding wordt door een radar detector gewoon gedetecteerd alsof het een
politie radar is. (Of welke andere (stoor) bron dan ook) Het vermogen van
zo'n gunn occilator is hoger dan dat van een Gatso, dus de detector zal al
op grote afstand aanslaan, en daarmee een eventuele 'echte' radar controle
maskeren.

Het is dus gewoon een stoorzender, je krijgt gewoon een 'vals' alarm signaal
op je detector.

Dit ding kan geen politieradars jammen, omdat te doen moet je een aantal
andere grappen uithalen met zo'n gunn source. Om een politie radar te storen
moet je de gunn EXAKT op de politie radar frequentie inregelen, en dan door
middel van frequentie modulatie daar iets om heen gaan 'swabberen'. Hiervoor
heb je een elektronisch regel circuit nodig, een 'vrij' lopende gunn is niet
stabiel genoeg om exakt op de politie frequentie te blijven staan, zal dus
de politie radar slechts bij hoge uitzondering storen. Echter een
vrijlopende gunn is meer dan stabiel genoeg om radardetectoren te storen.

Nog een opmerking; dit ding is een illegale? stoorzender, als dat mag dan
mag ik ook een stoorzender op m'n auto plaatsen, en dit opent dan dus hele
interessante mogelijkheden.

--
<fulcrum_N_...@worldonline.nl>

[remove _N_O__S_P_A_M_ from eMail address]

"JacQ" <ja...@plafond.net> wrote in message news:8F981A...@134.58.127.3...

digicode

In article <8ntgis$193p$1...@buty.wanadoo.nl>,

Ja leuk natuurlijk.
Maar wat als je spreadspectrum moduleerd?
Is bandbreedte genoeg,
hoef je ook geen zorgen over de freq. stabiliteit meer te maken.
Een deuropener kost in de vakhandel altijd nog 600 piekies.
En is NIET ILLEGAAL !
Maar is detail.

En voor 34GHz. heb je prachtige goedkope DRO's....

En voor Klaas, je klets maar wat.
Vertel dan in iedergeval waarom dit onzin is.
Het lijkt mij zeker niet onmogelijk om een detector om zeep te helpen.

Die homepage is trouwens gister weer geupdate, zag ik.
Mooie uitleg hoe of DETECTOR werkt, trouwens.

--
All you like to know about monitoring digital radio and receiving.
http://www.dejanews.com/~digiradioscannersnl/

Fulcrum

> [...]
>
> Die homepage is trouwens gister weer geupdate, zag ik.
> Mooie uitleg hoe of DETECTOR werkt, trouwens.

Vorige week claimde men dat ook de Ka (34.x) GHz band gestoord zou worden.
Nu wordt alleen nog maar gesproken over Ku en K (13.x en 24.x GHz)
Is voor mij alleen maar een indicatie dat het niets anders is dan een
simpele stoorzender. Of die zijn gebaseerd op GUNN of DRO is eigenlijk
helemaal niet interessant, zolang je maar een signaal van de juiste
frequentie opwekt.
De foto's die ik gezien heb op versie 1 van die site zijn in ieder geval
geen 34.x GHz oscillatoren.

En ja, Dielectric Resonant Oscillator (DRO) modules zijn vaak veel
breedbandiger te moduleren dan GUNN oscillatoren, maar dat zegt niets over
wat voor 'techniek' er in de apparatuur van onze vrienden zit.

Spreadspectrum moduleren. wow! dat is pas turbotaal.
- Heb je daadwerkelijk wel eens geprobeerd een Gatso te jammen?
- Heb je wel eens met 'slechts' 3 mW een Gatso geprobeerd te jammen door je
GUNN of DRO source 'breedbandig' te moduleren met verschillende modulatie
typen?
- Weet je dan ook echt of het werkt of niet?

Ga dat eerst maar eens proberen, en dan praten we wel verder.

En als je dan een werkende radarjammer hebt of verkoopt, dan zal al gauw
blijken dat het GEBRUIK van zo'n systeem net zo illegaal of legaal is als
het jammen van een lasergun met een laserShield.

En ja het best wel leuk om met een stoorzendertje langs de weg te gaan
staan, geeft je een gevoel van macht om vele auto' af te zien remmen. Gaaf
joh! Helaas is de lol er ook gauw weer af. Dan kun je altijd je experimenten
op het internet gaan zetten, is ook weer effe leuk.......................

By the way: Volgens mij slaat Klaas de spijker op z'n kop. Of je nu
onbruikbare detectors verkoopt, met het verhaal dat ze je zouden beschermen
tegen politie controles, of stoorzendertjes met in ieder geval de suggestie
dat ze je buurt veiliger zouden maken is voor mij aardig gelijk. Beide
verkopers verkopen onzin.

Ik maak me sowieso geen druk over dit soort apparatuur. Hoeveel 'angstige
huisvadertjes' zullen hun omgeving gaan beschermen tegen 'snelheidsduivels'
met behulp van de 'anti-radar'. Ik denk dat m'n detector voorlopig nog prima
bruikbaar is, en dat ook nog heel lang zal zijn. En als Nederland dan echt
vol zou staan met stoorzendertjes, dan plaats ik m'n eigen jammer wel op de
auto. Die schakelt de echte Gatso zonder problemen uit. (Alleen jammer van
al die vals-alarm signaaltjes op de detectors om me heen)

digicode

Hallo,

Ik had heel technisch verhaal getypt.
Maar provider kiept mij eruit.
En ik heb geen zin om over te typen.

Kort samengevat:
Ik doe niets,
alleen lezen en reageren.

Het eerste deel van je reactie is in tegenspraak met deel 2.

Jouw Gatso jammer werkt wel,
en deze niet.
Wat is vermogen van Gatso?

Doel vd pagina is volgens mij,
het terugbrengen vd maximum snelheid
ik citeer:
" voor bezitters van een detector"

Ik vind het goude vondst.
Simpel en doeltreffend middel tegen RADARDETECTORS en niet tegen gatso
zoals jij wil bouwen.

3mW in 17dB = hoofdpijn.
10mW in 22 Db - zware hoofdpijn.

Jouw onderste regel is beetje erg eigenroem.....
En die stinkt altijd..

Mazzel.

In article <8ois91$tf3$1...@buty.wanadoo.nl>,

Fulcrum

"digicode" <digi...@my-deja.com> wrote in message

> Hallo,
>
> Ik had heel technisch verhaal getypt.
> Maar provider kiept mij eruit.
> En ik heb geen zin om over te typen.

Jammer, ik zou graag meer echte info willen hebben over dit soort
onderwerpen.

> Kort samengevat:
> Ik doe niets,
> alleen lezen en reageren.
>
> Het eerste deel van je reactie is in tegenspraak met deel 2.
>
> Jouw Gatso jammer werkt wel,
> en deze niet.

Ja, mijn Gatso jammer werkt, maar is nog niet zo makkelijk te dupliceren.
Zitten ook nog onvolkomendheden in die alleen met een microcontroller o.i.d.
op te lossen zijn. (Locken op verkeerde bronnen, voor/achter bescherming op
de auto, achter jammer locked op voor jammer en zulke dingen)

Ik denk overigens dat een simpele radar-detector-jammer zoals beschreven op
die site wel degelijk werkt. Ik geloof alleen hun eerste claim voor de 34.x
GHz band niet, en het verhaal op de site klopt niet helemaal. Volgens mij is
het gewoon een simpele free-running 24.x GHz oscillator, met maar 1 effect:
Vals alarm op de detector, met de logische gevolgen.

> Wat is vermogen van Gatso?

Weet ik niet precies, maar het is erg laag. Als ik zou moeten gokken dan
denk ik dat het 0,5 mW of minder is. Een gunn oscillator met 5mW (waar ik
hiermee gespeelt heb) geeft zelfs zonder hoorn een sterker signaal op enkele
100 meters als de Gatso paal, waarvan de straal wel een beetje gebundeld is.

> Doel vd pagina is volgens mij,
> het terugbrengen vd maximum snelheid
> ik citeer:
> " voor bezitters van een detector"
>
> Ik vind het goude vondst.

Misschien, maar de tekst van de site zit (en deels zat) vol met fouten.

> [...]
>
> 3mW in 17dB = hoofdpijn.
> 10mW in 22 Db - zware hoofdpijn.
>
> Jouw onderste regel is beetje erg eigenroem.....

Kwestie van interpretatie.

> Mazzel.
Ook de groeten! :):)

digicode

> Jammer, ik zou graag meer echte info willen hebben over dit soort
> onderwerpen.

Vreemd had het idee dat je al alles wist........?

Kort mijn ideeen:

3mW in 17dB antenne = veel/genoeg.
Gunn moduleren via de voedingsspanning = erg grote bandbreedte.
(zie tabel op die pagina van antiding)

Er bestaan wel degelijk gunns voor 34GHz.

Breedband data/ruis, garantie gaat de ontvanger dicht.
(1Mb data of andere breedband toepassing, bijv. ruis)

Dat 'locked' verhaal snap ik niet......

Is gatso gemoduleerd dan?

het idee vd site is simpel doeltreffend.
Jammer dat ik zelf niet eerder op idee kwam...:)

//

GuidoM

De detector die ze op de site als voorbeeld gebruiken heb ik toevallig. Dat
is een Premier SRD4000. Tijdens het opstarten *branden* alle leds zoals op
de meest linkse foto, maar bij een alarm *knipperen* de leds.

En aangezien dit niet een van de duurste detectors is, geeft hij vaak 'vals'
alarm. Vooral op de X band is dat irritant omdat die in Nederland niet voor
radardetectie wordt gebruikt. Maar ik heb nog NOOIT gezien dat hij vals
alarm gaf op alledrie de banden tegelijk !

Als dit echt werkt, dan kun je met deze detector dus direct zien dat je met
een detector jammer te maken hebt want een politie radar zendt niet op drie
banden tegelijk uit, en zeker niet op de X band.

Guido.

Fulcrum

> Vreemd had het idee dat je al alles wist........?
Helaas niet!

> Kort mijn ideeen:
>
> 3mW in 17dB antenne = veel/genoeg.
> Gunn moduleren via de voedingsspanning = erg grote bandbreedte.
> (zie tabel op die pagina van antiding)
>
> Er bestaan wel degelijk gunns voor 34GHz.
Klopt, ik heb geprobeerd een setje te kopen. Beste prijs tot nu toe US$
400,-- (Aankoop 10 stuks / stuk). Dit is dus te veel. Zal best wel met
minimaal 50% naar beneden kunnen, maar blijft te hoog voor grapje.
24GHz gunns (5mW) kan ik krijgen voor US$60,-- (Moduleerbaar 2-20v +/-
175MHz, mechanisch nog veel verder)
Van deze K band gunn's heb ik er 3 gekocht, en daarmee al heel veel getest
ook op Gatso's. Je kunt een gatso op meer dan 300 meter afstand jammen, maar
je moet dan wel zorgen dat je 'in' de gatso antenne kijkt. (Vanaf de weg
lukt het dus alleen op veel kortere afstand)

> Breedband data/ruis, garantie gaat de ontvanger dicht.
> (1Mb data of andere breedband toepassing, bijv. ruis)
Heb ondermeer ook met witte ruis geexperimenteerd, werkt dus wel een beetje
maar niet effectief genoeg met dit kleine vermogen.

> Dat 'locked' verhaal snap ik niet......
Met locked bedoel ik: Gunn met een AFC schakeling regelt zichzelf
automatisch op de Gatso freq.. Daarna kun je met FM allerlei dingen doen.
Smalband ruis om de 'gelockte' freq. werkt perfect. Een simpele sinus,
zaagtand, driehoek van een paar duizend Hz is net zo effektief. Dit systeem
zal perfekt voldoen op een motorfiets. (Alleen bescherming van achteren
nodig, dus maar 1 gunn)

Door (met een PC bijv.) speciale golfvormen te genereren kun je Gatso zelfs
foto's laten maken zonder dat er auto's passeren. Maar er zit nog een grote
'toeval' faktor in die ik nog niet begrijp. (Te weinig tijd om te spelen
m.a.w.)

> Is gatso gemoduleerd dan?

Heb ik nog nooit naar gekeken, ik neem aan dat de Gatso niet gemoduleerd is.
Zou een mooie mogelijkheid zijn om de detectoren een stuk selektiever te
maken, als dit wel het geval zou zijn.

Goedkoopste Gatso jammer is waarschijnlijk een Gunn in een behuizing
waarbinnen de temperatuur konstant gehouden wordt. Deze zo goed mogelijk op
de frequentie van de paal in stellen, en dan niet al te breedbandig
moduleren. Het lullige van deze oplossing is het feit dat de frequenties van
de diverse palen te ver uit elkaar liggen om met een systeem alles te
pakken.

Een betrouwbare jammer op deze manier moet (denk ik) veel hoger vermogen
hebben. De beste oplossing is volgens mij een systeem met een regelcircuit
en wat software om het wat slimmer te maken. Je zou zo'n ding moeten laten
inschakelen mbv een extra detektor.

Een radarjammer is voor K goedkoop en betrouwbaar te realiseren. Voor Ka zou
dit (tegen een veel hogere prijs) ook wel kunnen. Jammer is dat voor
praktische testen de KLPD wel niet zal willen meewerken, dit probleem heb je
niet bij Gatso kasten. :)

digicode

Hallo,

Ja dit zijn tenminste reactie waar we beide wat aan hebben :)
Dat gekissebis en andermans ideeen afzeiken zie je al genoeg op
interpret daar hou ik niet zo van en schiet ook niet op...

Die deuropeners zijn 5mW.
Die antennetjes zijn 15dB, dacht ik.
Is al gauw paar honderd mili uit de ant.... toch?
Genoeg prik voor breedbandige toepassing, lijkt mij.
Heb je wel goede ant, gebruikt?
Met 5mW en 100 khz. zou volgens die tabel makkelijk 1 km. kunnen
bereiken...

Zijn die palen zo doof of moet ik zeggen blind?

Op zich leuk onderwerp,
wat een radardetectorjammer al niet teweeg kan brengen :)

Op die antiding site staat ook een forum,
best wel grappig om de 'domme' reacties te lezen.
Vaak mensen die alleen maar hun rechter pedaal in kunnen trappen,
en niets weten van techniek.

Wel zonde eigenlijk, zou mooie discussie kunnen worden van wizzkids.

Dat lock verhaal = duidelijk.
Je wil ook de ontvanger vh apparaat gebruiken.
Zodat deze direct op het signaal lockt en ook mee loopt....?
Daar heb je geen software voor nodig.....

Koppeling met eem detector, is ook leuk idee!
Zit ook gunn in, dus moet kunnen.

Doel weet ik niet,
want als je 1 M of zo modull.
heb je daarover geen zorgen meer.

Heb je wel eens gemeten aan zo'n gatso.
Omdat de frequentie per paal zo ver 'uit elkaar ligt'.

Volgens TUf,
als je een Gatso foto's wil laten maken,
gewoon ervoor gaan staan en met 'iets' meer dan 50km/u bewegen.

Opzich is dit leuker onderwerp.
Snel dat rolletje vol krijgen.........
Dit is eigenlijk leuker dan jammen...

Ideeen/suggesties?

Hummmm,
dan ga ik wel een homepage maken hahahaha

//

In article <8ol4o1$20sg$1...@buty.wanadoo.nl>,

digicode

Bedankt voor de info.

Op zo'n foto kan je natuurlijk niet laten knipperen.
Neem maar van mij aan dat het werkt!
Zie die hele lange lijst met txt tussen fulcrum? en digicode.

Jammer dat die gasten op dat anti forum te dom zijn om dat te snappen.

Nogmaals,
blijf het een verrekte leuk uitgangspunt vinden.
Gewoon ALLE detectors onbruikbaar maken,
of laten piepen.... echt heel grappig.

In article <8okvfj$1vj$1...@hdxl22.telecom.ptt.nl>,

René

On Thu, 31 Aug 2000 10:25:32 +0200, "Fulcrum"
<fulcrum_N_...@worldonline.nl> wrote:
(may be partially quoted)

> [...]
>'toeval' faktor in die ik nog niet begrijp. (Te weinig tijd om te spelen

Kan dat dan niet met *2 signalen* die x hz uit elkaar liggen (x - komt
overeen met max snelheid + een beetje)?

Dmv 3rd orde IM produceer je toch de gewenste detectie in de gatso,
ook al zit je niet precies op de freq. Je moet wel de 2 gunns
nauwkeurig op X Hz uit elkaar houden, iets met een PLL na detectie van
verschilfreq.

Voor derde orde IM heb je wat meer vermogen nodig, ik schat zo'n 20 dB
boven het "normale" vermogen, maar ik heb geen idee wat de 3rd icp van
zo'n Gatso is....

Maar als je "statisch" een gatso wil leeg laten vuren, kan je een
antenne met heel wat gain op een statiefje gebruiken oid. Als de
filmkosten hoger worden als de flitsopbrengst houden ze vanzelf op
:-))

Was maar een hersenspinsel...

--
Beste Groeten - René