autoradio anders aansluiten

Geerts

Mijn auto radio blijft bij afgezet contact doorspelen, is het mogelijk om
dit te veranderen zodat hij stopt bij afzetten contact? Kan het zijn dat bij
een seat dit niet anders kan?

12vHiFi

Op de ISO connector zit een geschakelde 12V en een constante 12V.
Kennelijk zit de geschakelde nu bij de constante samengevoegd.
http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
Rob.
--
Car Audio & Techniek: http://www.12vhifi.nl
De Snevo's: http://www.snevo.nl

ELAL

On Thu, 24 Jul 2003 11:24:57 +0200, 12vHiFi <in...@12vhifi.nl> wrote:

>Op de ISO connector zit een geschakelde 12V en een constante 12V.

Alleen zijn die bij VAG auto's omgewisseld(!!!)
Rood & Geel mogen dus van plaatsje verwisselen

Geerts

"ELAL" <temp...@elal.tk> schreef in bericht

Ok maar kan dat zo omgewisselt worden, volgens mij is het zo'n moderne
stekker en geen losse draden
dus zeg mannetje en vrouwtjes stekker, de radio is pas nieuw en de auto ook.
kan ikzelf de stekker omdraaien of zo??
alvast dank voor meedenken

TeamXtreme

"ELAL" <temp...@elal.tk> schreef in bericht

Klopt! Bij de Seat van mijn vrouw heb ik de draden ook omgewisseld en nu
stopt ie bij contact uit...
Dus de rode en de gele wisselen en je radio stopt ook.

ELAL

On Thu, 24 Jul 2003 19:24:05 GMT, "Geerts" <san...@chello.nl> wrote:

> [...]
>stekker en geen losse draden
>dus zeg mannetje en vrouwtjes stekker, de radio is pas nieuw en de auto ook.

Als de ISO aanluiting IN de radio zit (dus niet met verloopkabel), dan
kan je niet veel meer doen dan de betreffende draden een stukje achter
de stekker (van de auto) doorknippen en rood/geel verwisseld weer
aansluiten met bijv. een kroonsteentje. :-/

(Is wel wat lastig, de volkswagen ontwerpers hebben duidelijk op de
lengte van de autoradio bekabeling bezuinigd ;-)

12vHiFi

Zijn verloopjes voor te koop. Altijd de originele bedrading in tact
laten.
Soms kan je de pinnen er vrij gemakkelijk uit krijgen (Audi
bijvoorbeeld) maar soms lukt dat totaal niet.

Marten Hoffmann

golfg60ty...@hotmail.com schreef ...

> Klopt! Bij de Seat van mijn vrouw heb ik de draden ook omgewisseld en nu
> stopt ie bij contact uit...
> Dus de rode en de gele wisselen en je radio stopt ook.

Afgezien van de andere zeer informatieve antwoorden: ik heb een Grundig
radio waarbij het wel/niet op het contact reageren kan waarden aan- en
uitgezet. Lees eens het boekje van je radio, misschien kan dit bij jouw
exemplaar ook wel. Dan hoef je ook geen draden te verwisselen.

--
Mvg,
Marten