dot code / oude banden gemonteerd ?

kees

ik heb nieuwe banden onder mijn mitsubishi carisma gekregen,
nu kan ik op die nieuwe banden geen dot code vinden ? Staat ook niet aan de
andere kant vd band, heb het wiel er al af gehaald maar niks te vinden.

dit staat er op de band :

achterkant :

bridgestone b391
made in japan
E0302
B391BZ
185/65/r14
86T
E2 Met een rondje er omheen, en dan 0210962

andere kant vd band :
H406
DHL 4705
en dan een tekentje, 008

Wie kan mij vertellen hoe oud deze banden zijn ?

En nog hetzelfde bij mijn andere auto....

Onder mijn nissan primera heb ik ook nieuwe banden gekregen, hier wel een
dot code, maar zonder cijfers !! Dit is de dot code van de primera :
DOT DVDD

iemand die hier meer verstand van heeft dan mij ?

kees

kleine aanvulling,

op 3 banden staat e4 met een rondje, en op 1 staat e3 met een rondje.

"kees" <ke...@2keesx.nl> schreef in bericht

Lezerdezes

"kees" <ke...@2keesx.nl> schreef in bericht

Wellicht wordt je hier iets wijzer:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?p=308315
Verder valt er nog genoeg te googlen op dit onderwerp.

Pinokio

"kees" <ke...@2keesx.nl> schreef in bericht

Ja de garage waar je de banden hebt laten monteren.

ps) Waarom is de DOT code zo belangrijk voor je ?

KE

"kees" <ke...@2keesx.nl> schreef in bericht

Waarschijnlijk alleen Bridgestone, want zelfs na lang zoeken via Google snap
ik er ook niets van, terwijl normaal de DOT-code erg simpel te begrijpen is.

kees

hoi,

dot code vind ik belangrijk omdat ik de banden er wat droog uit vond zien,
daarom denk ik dat het "oude" nieuwe banden ziin..

"Pinokio" <pin...@ennogwat.nl> schreef in bericht

KE

"kees" <ke...@2keesx.nl> schreef in bericht

In dat geval zou ik denken aan 3e week van 2002

Henry

> "kees" <ke...@2keesx.nl> schreef in bericht

Dat tekentje voor de cijfers is dat geen slecht zichtbaar cijfer? Bijv.
4008? Week 40 - 2008?

maa...@wf.dd.invalid

KE <klaa...@home.nl> wrote:
> In dat geval zou ik denken aan 3e week van 2002

4705 zou ook november 2005 kunnen zijn. Maar er zijn inderdaad meer
mogelijkheden.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.