Audio installatie Volvo S40

Sander

Hoi ..

Ik wil speakers in mijn Volvo S40 monteren. Nu moet ik daarvoor de
fabrieks-isolatie wegsnijden om de speaker in het ronde gaatje in de deuren
te kunnen plaatsen (gat is fabriek-af afgedekt met plastic en een kunststof
matje).

Nu zegt een monteur bij Volvo dat ik daarvoor OF originele Volvo speakers
moet gebruiken .. OF een ronde kunststof afdek 'deksel ' moet zien te vinden
om om de speaker te doen alvorens ik hem in de deur plaats. Anders loopt er
water over de speaker en evt. zelfs in de auto zegt deze monteur.

Dit valt toch allemaal wel mee of niet ??? Ik kan toch wel gewoon die
speaker in de deur schroeven zonder al deze ingewikkelde hulpmiddelen ?
Zoveel water komt er toch niet in die deur terecht? En ik neem aan dat er
niet in elke Volvo originele speakers zitten.

Zitten er kenners hier die me wat kunnen vertellen daarover?

Bedankt,
Sander.

ZY.

Jij bent duidelijk op zoek naar iemand die het antwoord geeft dat in jouw
straatje past. :-)
Ik zou me aan het advies van de monteur houden, anders kun je straks
misschien opnieuw isolatie in de deuren laten plaatsen en dat wordt een dure
grap.

-= Roy =-

Sander wrote:
> [...]
> niet in elke Volvo originele speakers zitten.
>
> Zitten er kenners hier die me wat kunnen vertellen daarover?

wat ik bij mijn vorige auto heb gedaan is een stukje vuilniszak (of ander
plastik)
achter de speaker gedaan.....dus van binnen klemmen achter de rand die je
vastschroeft en dan issie aan de achterkant dicht :-)
zo voorkom je dat je speaker nat wordt en dat er zo water naar binnen komt.

Roy

Bertje

Met die Volvo heb ik geen ervaring, maar over het algemeen worden
tegenwoordig de speakers in een platic frame gemonteerd alvorens ze op
de metalen deur te schroeven.
Bij fabriekspeakers is dit één geheel, aftermarket speakers monteer je
in een los plastic frame.
Wat vocht betreft...condens en water dat langs de ramen loopt heb je idd
wel wat last van. Je zou aan de bovenkant een plastic kapje kunnen
maken..afdakje ;-)
Rob.
--
Car Audio & Techniek: http://www.12vhifi.nl