Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Redden wat er te redden valt: omhoog met die CO2..!

0 views
Skip to first unread message

Omnibus

unread,
Nov 26, 2009, 7:24:12 AM11/26/09
to
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5421830/__Astronoom__zon_is_dood__.html?p
=6,2

"DEN BURG - De zon is dood, zegt astronoom Kees de Jager uit Texel. De
vermaarde deskundige op het gebied van zonne-explosies stelt dat er
momenteel verontrustend weinig van zulke explosies op de zon zijn.

Volgens astronoom Kees de Jager uit Texel, is de zon momenteel dood. De
deskundige op het gebied van zonne-explosies stelt dat er nu verontrustend
weinig explosies op de zon zijn...
Mogelijk wordt het daardoor kouder op aarde. Tussen 1650 en 1710 ging de
temperatuur al gemiddeld iets omlaag door een gebrek aan zulke explosies op
de zon.

De zon heeft elke elf jaar een piek en een dal in het aantal
zonne-explosies. In 2006 - 2007 was er zo'n dal. "Inmiddels zou het aantal
explosies weer moeten toenemen, op weg naar een piek rond 2011 � 2012. Maar
tot onze verbazing werd het aantal explosies alsmaar lager en lager", zegt
De Jager.

"Een paar weken geleden was er nog wel zo'n explosie, na lange tijd.
Sommigen dachten dat de stille periode voorbij was. Maar sindsdien is de zon
weer dood. Zo dood als een pier."

Over de reden van de trendbreuk tast De Jager in het duister. "Geen mens die
dat weet", zegt hij. "Het is erg intrigerend. We hebben het er met
wetenschappers voortdurend over." "

Omnibus

unread,
Nov 26, 2009, 7:34:01 AM11/26/09
to
Ook heel interessant in dit verband:
http://en.wikipedia.org/wiki/Maunder_Minimum


KE

unread,
Nov 26, 2009, 7:34:51 AM11/26/09
to
"Omnibus" <un...@heisduotreis.pk> schreef in bericht
news:4b0e730b$0$22938$e4fe...@news.xs4all.nl...

Hoe meer we trachten te leren over de alomvattende natuur, in een religie
aangeduidt als God, hoe meer we ontdekken dat er nog veel meer is dat we
niet weten. Domme mensen twijfelen nooit. Indien CO2-uitstoot werkelijk de
temperatuur op aarde verhoogt, zou het effect wel eens positief kunnen zijn.

Willem-Jan Markerink

unread,
Nov 26, 2009, 5:22:14 PM11/26/09
to
"Omnibus" <un...@heisduotreis.pk> wrote in
news:4b0e730b$0$22938$e4fe...@news.xs4all.nl:

> http://www.telegraaf.nl/binnenland/5421830/__Astronoom__zon_is_dood__.htm
> l?p =6,2

Waarom dacht je dat de roverheid juist nu weer een extra belasting op
energie voorstelt?

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Omnibus

unread,
Nov 26, 2009, 5:45:08 PM11/26/09
to

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message
news:Xns9CCFEDBCAD06...@130.133.1.18...

Hebzucht?


Willem-Jan Markerink

unread,
Nov 26, 2009, 6:52:11 PM11/26/09
to
"Omnibus" <un...@heisduotreis.pk> wrote in news:4b0f0474$0$22945
$e4fe...@news.xs4all.nl:

Vooruitziende blik, hoe kouder hoe meer energie en hoe meer
belastinginkomsten.

En sowieso: god verhoede dat een elektrieke hondekar strax goedkoper rijdt
dan een verbrandingsmotor.

0 new messages