Inbouw autoradio

-=2bethere=-

Hoi,

Onlangs hier een vraag gesteld over het inbouwen van een autoradio. Thanx
voor de tips. Het was inderdaad een fluitje van cent.

Maar heb nog wel een vraag over de speakers. Er zitten 4 speakers in,
waarvan er maar twee van doen (frontspeakers) heb al geprobeerd met de
'fade' knop, maar dat hielp niet. Heb zover ik kan zien alle snoeren
aangesloten (twee stekkers, zwart en bruin). Wat kan ik nog meer proberen?
Ik heb overigens een sony radio/cdspeler met 4 x 50 watt

Mark

michel

"-=2bethere=-" <kiel...@geenspam.hotmail.com> schreef in bericht

Controleer de aansluitingen nog eens goed, ik heb vaak genoeg Iso stekkers
gezien waarvan de pal-bezetting toch niet klopte ..... naast fade heb je nog
balans (logischer was dan dat je alles links had gehad bijv. maar je weet
nooit) en de aansluitingen op de speakers zelf .... die willen nog weleens
los liggen.

Michel

Hennie van Dalen

> [...]
> 'fade' knop, maar dat hielp niet. Heb zover ik kan zien alle snoeren
> aangesloten (twee stekkers, zwart en bruin). Wat kan ik nog meer proberen?

Weet je zeker dat er 4 speakers inzitten?
Klinkt misschien stom, maar je zult niet de eerste zijn die een mooi
speakerrooster voor een speaker aanziet.

Heb je wel alle 8 de speakerdraden kunnen vinden? (4 tweelingsnoeren)

--
Hennie van Dalen
www.chello.nl/~h.vandalen11

-=2bethere=-

"Hennie van Dalen" <*REMOVE-THIS*h.vand...@chello.nl> schreef in bericht

> "-=2bethere=-" <kiel...@geenspam.hotmail.com> schreef in bericht

> Weet je zeker dat er 4 speakers inzitten?
> Klinkt misschien stom, maar je zult niet de eerste zijn die een mooi
> speakerrooster voor een speaker aanziet.

Ik weet het (bijna) zeker, aangezien ik bij mijn bestelling heb aangeven dat
ik extra speakers wilde.

> Heb je wel alle 8 de speakerdraden kunnen vinden? (4 tweelingsnoeren)

Het enige wat ik heb zijn twee ISO stekker. Ik zal eens in de handleiding
kijken welke draadjes bij de speakers horen.

Mark

Russell

En de bedrading kan ook stuk zijn, heb ik zelf onlangs meegemaakt.
Je kunt een weerstandsmeter aansluiten op bedrading die van een
achterspeaker afkomstig zijn.
Als je dan iets in de trant van 4-8 ohm ziet, dan is je bedrading ok en zijn
er speakers
aanwezig. Anders geen speakers of kapotte bedrading.

Klaas Ensing

"Russell" <rlb_b...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
en zijn
> er speakers
> aanwezig. Anders geen speakers of kapotte bedrading.

Dus jouw luidsprekers hebben ook statisch 4-8 ohm weerstand? Met mijn
luidsprekers meet ik met een ohmmeter vlak bij 0 ohm.

Bertje

Luidsprekers hebben meestal een gelijkstroomweerstand van ca. 3,5 ohm
Impedantie (wisselstroom weerstand) is dan 4 ohm. 0 ohm is kortsluiting.

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html voor de juiste aansluitingen op
ISO gebied.

Rob.
--