BEROUNSKÁ "RUNWAY" (říjen 2008)

ISim

to Minimakety.cz
Dovoluji si sem přeposlat krátkou informaci o akci, která se uskuteční
v Berouně
ISim
-------------------------------

BEROUNSKÁ "RUNWAY"

Všem příznivcům halových volně létajících maket!

Koncem října (datum upřesním po dovolené) bych Vás chtěl pozvat na
nesoutěžní setkání BEROUNSKÁ "RUNWAY", která se bude konat třikrát do
roka v prostorách sportovního areálu TJ Lokomotiva Beroun.Akce je
určena pro všechny modeláře,kteří nemají jen soutěžní ambice nebo s
halovým modelařením teprve začínají.Vstupní poplatek bude cca
250-300Kč na 5h.Po skončení se přesuneme do restaurace,která je v
areálu haly.

Pokud máte zájem o účast na setkání,dejte prosím nezávazně
vědět.Potřebuji jen zjistit kolik nás zhruba bude.Děkuji

R.Gregovský

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
Preposielam dalsie info k bliziacej sa akcii a k nasmu novemu projektu
od Radka Gregovskeho ...

BEROUNSKÁ "RUNWAY".....vzhledem k tomu,že atleti TJ Lokomotiva Beroun
začínají halovou sezonu 1.října jsem nucen na přesný datum setkaní
počkat zhruba týden než bude hotov atleticky kalendář akcí.Pak
okamžitě budu informovat minimaketářskou veřejnost .Zatím je předběžně
blokovaná sobota 11.10.2008

Souběžně se setkáním připravuji ve spolupráci s Adamem Jeníkem
soutěžní ligu PEANUT ANTIQUE,jedná se o modely oříšků balsové
konstrukce potažené pouze obarveným nebo tištěným papírem.Bodovat se
bude podle běžných pravidel.Během roku proběhne 4-5 kol
(Teplice,Beroun a jedno venkovní kolo v Rakovníku) počítat se budou
dva nejlepší výsledky ,proto se soutěžící nemusí účastnit všech
pěti .Při prvním kole,které zřejmě proběhne v Teplicích může soutěžící
přihlásit dva modely dvou typů na celý rok.Bodování proběhne první a
poslední kolo.Model se samozřejmě během soutěží může opravovat ,ale
nesmí se však vyměnit.

Proto všichni kdo mají zájem se účastnit a nervujete se dva měsíce u
špičkové makety ,odložte na chvilku stříkací pistoli a uvolněte se u
PEANUT ANTIQUE po týdnu mate nové éro.Ti co teprve začínají stavět
oříšky mají tak šanci přijít a nabrat zkušenosti.
R.Gregovský

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
Přišel dotaz na který bych rád odpověděl přez fórum.Zda je možné pokud
je modelář z jiného koutu republiky a má možnost se účastnit PEANUT
ANTIQUE pouze v Teplicích,když je Beroun a Rakovník příliš daleko.

I s touto možností počítáme,jelikož naším zájmem je o co nejširší
účast oříškařské veřejnosti.Stačí přijet do Teplic,zalétat první kolo
a nechat si obodovat model,pak je možné formou POSTAL CONTEST zaslat z
některé jiné veřejné halové soutěže za účasti sportovního komisaře a
svědka,kteří se podepíšou pod výsledný čas ze dvou letů.Venkovní lety
a druhé bodovaní v posledním kole ligy bude specifikum pouze pro
Rakovník !Pokud se nebudete moci zůčastnit,ani to nevadí !Za druhé
bodování bude automaticky přičtená penalizace, ale i tak bude možné se
probojovat na přední příčky nebo i vyhrát.

Radek

Bayeux

to Minimakety.cz
Zdravím,
vítám další iniciativu ohledně LÉTÁNÍ a nejen povídání...
Mám jen 2 připomínky, které ovšem neberte jako rejpání, jen upřesněni:

A/ potažení obarveným nebo tištěným papírem...
Papír potištěný na tiskárně je tedy ok?? A co obtisky??
Trochu mě z toho číší srandaakce GAC z Rakovníka - tam nesmíme ani
tisknout. Proto mne tisknutí zarazilo...
BTW - na GAC jsem už 2 roky připraven, jen se do Rakovníka
DOSTAT!! :o)

B/ bylo by moc fajn, kdyby jsme měli další šance se vídat a hecovat.
Škoda by ovšem byla, kdyby jsme skrze děti zapomínali na rodiče -
přímo řečeno: nedali zelenou všem ostatním nedvacetinám, GACům,
antikům - a hodili přes palubu čistokrevné dvacetinky, oříšky... Mno a
nikdy nepřestanu lobovat za přesné makety do haly - alá co nejvěrnější
model, létající kit - uleť 20 vteřin a rozhodne statika...

2 akce snad stihnu - korespondenční létání v hale s jinými podmínkami
neshledávám šťastným... leč v mém případě a odstřiženosti od vás všech
bych měl mlčet...
Měl bych stihnout pro přihlášení první akci,že?? Pro statiku PŘED... a
co když nestihnu poslední rozhodující akci s finálním sttickým
hodnocením?? Bylo by možné model doručit přes někoho nebo nějak, jen k
obodování, řekněme že lety jsou zapsané z dřívějška?? Abych uzavřel
seriál.

Myšlenka statiky PŘED a PO seriálu je ale výtečná - jsem zvědavý na
porovnání bodů.. (zajímavá by byla fotka PŘED a PO, pro kontrolu a
porovnání)
Ze zkušeností z Brna - čím starší, letitý model a více lepený a
flastrovaný, tím stejně nebo více bodů. Ovšem - pokud druhý rok
přidáte oproti premiéře pilota, maketu motorů - jdete bodově dolů !!!
A to si vážne nevymýšlím...
Přesto: model bych mohl nebo nesměl nijak "maketově" vylepšovat, je to
tak?? Prostě - na PŘED nemít maketu motorů a nicmoc, a na PO to ověsit
bombami, výzbrojí, motory a pod., přičemž bych zvednul bodovou váhu,
ale i nesporně váhu modleu a létavost...

A už mě nerušte, jdu z nějaké kostry udělat PEANUT ANTIQUE... :o)

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
Nejprve bych upozornil ,že Rakovnický GAC je soutěž historických
minimaket a nemá žádnou spojitost s ligou PEANUT ANTIQUE.

PEANUT ANTIQUE jsou přesné makety klasické balsové konstrukce s
obarveným nebo tištěným papírovým potahem.Model nesmí být stříkán
barvou ani natírán pigmentem přidaným do laku.Například kovový kryt
motoru musí být také potažen bud´to stříbrným papírem(prodává SAMS
vzorek mohu poskytnout zdarma) nebo šedomodrým papírem.Pouze
vzpěry,kožený lem,jemné propracované detaily,pneumatika na
kolech,maketa motoru,výplety atd. je povoleno použít barvu nebo
pigment.0btisky není povoleno použít.Vše jen z papíru!

Účast v Teplicích kde bude oficiálně zahájeno první kolo a proběhne
bodování je pro soutěžícího nutná.Na začátku akce bude vyhodnocení
předešlého ročníku a předaní putovního poháru PEANUT ANTIQUE.Další
kola je možné létat na jiné halové veřejné soutěži a formou POSTAL
CONTEST zaslat výsledný čas podepsaný sportovním komisařem a
svědkem.Další možnost je nechat model letět v zastoupení.V takovém
případě se zástupce musí účastnit přímo námi pořádaném kole,ne na jiné
veřejné soutěži.

Doufám, že se nám tímto podaří přilákat i nové oříškaře.Stavebnic se
dá sehnat také spousta a i potahy tištěné na tiskarne, ani samotná
výroba není obtížná.

Ještě bych chtěl podotknout, že s vybraným typem můžete soutěžit pouze
jeden ročník PEANUT ANTIQUE pak už nikdy.Neztrácejte hlavu,s modelem
se můžete dále účastnit v klasických soutěžích a také připravuji
jednou ročně "veterán PEANUT ANTIQUE"

" BEROUNSKÁ RUNWAY " zůstává i nadále setkáním všech halových
minimaket!
Radek G.

Steve

to Minimakety.cz
Škoda, že hned zkraje jsem odrazen. Přiznám se, že ořechy nedělám,
snad naštěstí, takže bych se snad do toho neměl míchat. Třeba protože
potištěný papír mi nepřipadá maketářsky moc košér a barvený je ať
děláš co chceš jak vybluté lečo. Kdo se rozhodl prcka stříkat, je
vlastně sám proti sobě, oproti předchozím dvěma je to váhově o dost
horší. To jedině ten, kdo chce mít opravdu maketu....
Tištěný papír nemám, jistě je to jednodušší než barva. Inkoustovka
bledne a laser nemám k dispozici. Ten kdo to udělá načerno v práci je
ve výhodě, já ne a nejsem sám. Na copycentru ti to neudělají. Nevím,
proč je to omezeno. Nechal bych vše volné, fakt nevidím důvod.
Usnadnění nováčkům? Nebudou mít důvod jít výše a učit se nástřik.
Obtisky nelze použít- znamená to, že buď budou znaky a linky
vystřiženy z papíru nebo namalovány? Můžou být nastříkány? O tom zákaz
není, jen o potahu papíru.
Chápu, že je tady zřejmě snaha přiblížit soutěž novým lidem a usnadnit
jim stavbu. Jestli je to správná cesta nevím, nejsem o tom přesvědčen
ale uvidíme. Držím palce.
P.S. To se týká jen Peanut antique nebo i všech halových minimaket?
S.

> - Zobrazit citovaný text -

hugo

to Minimakety.cz
Podivej Steve, je to jednoduchy. Prestoze orechy nedelas, ted tu
moznost mas - nemusis delat soutezni brus, proste postavis kostru, tu
potahnes obarvenym papirem, nebo si koupis u Vanoucha barevnej
Plyspan, nalakujes to, osadis vrtuli a litas - o to jde ne? Antique
Peanut je docela jednoduchej napad, nic slozityho.
JA JSEM PRO. Martin

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
no jasneee, steve , but smely - komputer mas a tak si myslim, ze ako
modelar si dokazes predstavit ako sa asi tlaci na papier atramentovou
tlaciarnou ...
mas stastie lebo dnes kupis tlaciaren EPSON D92 za cca 900 korun aj z
najlepsimi atramentami pre nase pouzitie DURA BRITE ...
a kludne ti na to staci uz obycajny office word, gimp, alebo autocad,
photoshop, corel a ine ... a mas najlahsiu kamuflaz raz dva ... a ked
je to este lozenge a podobne vystrelky, vies, ze ten bod za povrchovu
vernost - ti bohate nazenie farba - zlozitost a zhoda ...
ja uz inac orechy ani nerobim ... vsak ich poznas ...
adam

pvan

to Minimakety.cz
Naprosto souhlasím s Martinem. Navíc mám dojem, že se z toho zase
stává akademická debata. Radek jasně napsal pravidla a najdou se tací,
kteří hledají kličky a výmluvy jak to nejde nebo mluví o nových
kategoriích a nípou se v detailech jestli obarvený papír nebo tisk.
Ale tady vůbec nejde o to fušovat do kategorie oříšků...jde jen o to,
že parta nadšenců si postaví ořecha klasickým způsobem pro odreagování
a potěšení, pro blbnutí. A propo, přece nic nebrání tomu, aby se
takový model zapojil do mistrovské soutěže...vzpomeňte na Kalininy,
Farmany, HL 2.....vždyť i letos vyhrál soutěž v Teplicích Dušan Garba
s perfektně létajícím Farmanem potaženým obarveným papírem. ANTIQUE je
něco navíc a kdo chce, může se zúčastnit, kdo nechce nikdo ho nenutí.
Mám pocit, že s návrhem změn pravidel dvacetinek a diskuzí kolem nich
se zvedla vlna i kolem oříšků, bohužel úplně zcestná...Radkova
myšlenka byla lidi spojit a trochu odlehčit to naše zápolení a honění
se za detaily, které oceníme jako maketáři, ale létání se z toho tak
nějak vytrácí. Všechno je věc kompromisů i hodnocení nikdy nebude
objektivní, ale pokud se budeme bavit o tom jak nám kdo ublížil, že to
kolečko dalo víc práce než celý model a bodovači to nedocení nebo o
podvozcích zapíchnutých do potahu...já nevím.Položme si otázku pro
koho to stavíme...chceme uskokojit své ego a pyšně se naparovat před
ostatními jak to super vypadá. Soutěžení je dobrá věc, ale pánové
nejde o život, jde o příležitost poklábosit a uvolnit se, ne se
stresovat jestli ta guma vydrží ještě 100 otáček, abych letěl 2,5
vteřiny navíc. Eugen Cerny by Vám to vysvětlil :-). Petr O.

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
Přátelé,dovolte abych ješte jednou upřesnil o co v PEANUT ANTIQUE
jde.Nejedná se o degradaci oříšků, tak jak je doposud známe.
Předně chci ještě upozornit ,že BEROUNSKÁ RUNWAY je i nadále setkáním
všech halových modelů něco jako Rakovnická minimaketa pod střechou.Kdo
zažil,zná!
I já jsem pravověrný stříkač modelů,pokud moje modely neznáte některé
fotky jsou na strankách minimaket.O co mě tedy jde?Zbláznil jsem se?
Jak může obohatit PEANUT ANTIQUE špičkového modeláře?Těžko tady někdo
z nás bude 150 let(jako král popu),ale každý z nás ma vybráno nesčetně
éraků,které nikdy nemůže stihnout ulepit.A co je lákavých
prototypu,vícemotoráků a různých pseudoletadel do kterých se nikdy
nepustí, protože je nejistý výsledek zda to vůbec je schopen zalétat a
to právě řeší ANTIQUE!200 hodin do takového éra nikdo nedá ,ale dva
týdny oddychovky rád a ještě si u toho ověří teorii jak létat ,jak dát
nastavení atd.
Co můžou v PEANUT ANTIQUE nalézt začínající nebo méně zkušený modelář?
Právě ty zkušenost !Krvácí mě srdce, když letu nezkušený modelář po
dvou měsících práce donese špičkově vymakaný model včetně nástřiku a o
vaze 13-15g bez gumy,většinou takový model má jepičí život,první start
a následné mrskání o zem.A pravě PEANUT ANTIQUE je dobrým
řešením.Nedomnívám se, že tištěný potah začínajícího modeláře
zdegeneruje ba naopak většinou oříšky zkoušejí stavět modeláři z
jiných modelářských oblastí.Také nechápu proč by potažený model ,už
neuměl nastříkat.Petr Konopasek o sobě tvrdí ,že teprve začíná
(podívejte se do reportáží na jeho modely ) a i on dal už maketářum
super vychytávku ,kterou řadím do popředí TOP!Model potahuje papírem s
předtištěnou kamufláží,pak maskuje jednotlivá barevná pole a jemně
nastříká (úspora barvy,váhy !)A právě s PEANUT ANTIQUE můžete získat
základní zkušenosti,nebo se posunout dál.Proč nedojet na soutěž s
kufrem ořísků a jedním ANTIQUE.
Nechápu ,kde jsou ti špičkový modeláři s bravurně nastříkaným modelem?
Kde létají soutěže?Já bych si také přijel zalétat .Třeba v Teplicích
devadesát procent modelů jsou potažené obarveným papírem.Odhoďme
falešnou pýchu a ukažme si jak se má létat.Náš krok zpátky může být
pro jiné krok dopředu.
Už mě emailem potvrdilo zájem na deset modelářů (zvláštní ,právě ty co
potkávám na soutěžích) dobrý důvod to rozjet.První ročník bude zahájen
v Teplicích,dost času si něco ulepit.Těším se!
R.Gregovský

pajas

to Minimakety.cz
Dobrý den,
Nyní k BEROUNSKÉ RUNWAYI (nepleť s Peanut Antique!): Radek zatím nemá
přesný termín, čekejme řijen. Bude to otevřená exhibice volných
halových modelů - příležitost postavit si cokoliv krásného, například
Constellation 1/72 na čtyři sifoňáčky :-)

ISim

to Minimakety.cz
Ahoj,
doufám, že brzy dostaneme na minimakety.cz nějaké "oficiální noty" k
šlágru posledních dnů, tj. k PEANUT ANTIQUE. Ono zde v diskusi to
časem může zapadnout a mít to "černé na bílém" (co se toleruje, co ne)
nebude špatné. Co říkáte?

Apropo Radku, je nějaký objektivní technický důvod, proč do konference
přispíváš skrzeva "tiskového mluvčího" Adama? Ony se ty příspěvky od
Tebe pak špatně hledají. Pokud nějaký technicků důvod je, jsem (jak už
jsem psal v jiném vlákně) k dispozici, abych je pořešil. Samozřejmě
osobní averzi ke Google groups, kterou někteří také mají, tu vyřešit
neumím :-)

ISim

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Tááák a je tu termínek!!! 25. října v deset ráno. Všem modelářům,
kteří se zajímají o MINIMAKETY jakéhokoliv druhu!
Radek objednal halu a očekává ohlas... Dejte prosím vědět mailem či
zde na föru, že se chcete účastnit...
Můžete přinést vše, co se podobá skutečnému letadlu a létá to v hale.
Neváhejte a stavte se...

ISim

to Minimakety.cz
Ano, ano, jak píše Robert, termín už je a kdo si žádá pozvánky
oficiální, najde ji v PDF formátu na http://www.minimakety.cz/

(tímto děkujeme za její zaslání).

ISim

D.Paskevic

to Minimakety.cz
ahoj ja na 100pr prijedu uz se na vsechny era a modelare tesim.-)

On 2 Říj, 09:05, ISim <ivan.simo...@gmail.com> wrote:
> Ano, ano, jak píše Robert, termín už je a kdo si žádá pozvánky
> oficiální, najde ji v PDF formátu nahttp://www.minimakety.cz/

Felda

to Minimakety.cz
Zeptal bych se virtuálního Radka, takto pouštím svůj dotaz do větru
doufaje v odpověď (kladnou !!!!) - ořechů nemaje, mám přijet s RC
elektrikou a zalétám si nebo mám radši coby vyvrhel zůstat sedět doma?

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Určitě se budu moc těšit,když Pavle přijedeš,už proto že jako jeden z
mála pamatuješ Berounského Ořecha na který volně navazuje po 8 letech
Berounská "RUNWAY".Nechápu kdo tě pasoval do role vyvrhela?!Každopádně
i když nemáš ořechy, tak maš se zalétáváním velké zkušenosti.Takže
zabal RC,nějakou tu zkušenost a budeš na roztrhání.Kluci ocení každou
tvou radu.

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
kecaaaa,
jasne, ze este orechy ma ... , ze mas ?
tipsy juniora vyhrabes ne ?

hugo

to Minimakety.cz
Já bohužel nebudu moct, ale někdy se na Runway určitě uvidíme.
PS: hříšná myšlenka....Feldo, ty jo, zkus nějakého antiqua ještě do
toho 25. postavit, to by bylo něco!!!!

Felda

to Minimakety.cz
Antika? No, i kdybych ho zařadil do seznamu plánovaných modelů, dřív
než za pět let na něj řada nepřijde :-(((
Takže jsem vyhlásil osobní modelářsky-plánovací bankrot a rozhodl se
postupně dokončit to co je rozdělané, co se mi dokončit nebude chtít
prostě zmačkám a hodím do koše. Skříň s torzy v různém stavu
rozpracovanosti je už totiž přeplněná.

Adame, to víš že Tipsyho mám, ale nevím kde. Jen vím že je v krabici
se Soptwith Baby ale já tu krabici ne a ne najít. Vím že to zní děsně
nedůvěryhodně, sám bych tomu nevěřil kdybych to od někoho slyšel, ale
je to tak.

hugo

to Minimakety.cz
Ano, rozumím Ti ... Taky bych to měl udělat.

Co takhle udělat bleší mimitrh, kde bychom nabízeli modýlky, o kterých
víme, že je nedoděláme (i s podkladama), třeba je někdo bude chtít.
Jdu založit nové vlákno. M.

ISim

to Minimakety.cz
Off-topic:

> Takže jsem vyhlásil osobní modelářsky-plánovací bankrot a rozhodl se

tak na to Feldo pozor! Při osobním bankrotu pak musíš po dobu pěti let
žít s životního minima. Přeneseno na minimakety: pět let budeš stavět
jenom potpronové čtvrtmakety s křížovým trupem, barvené foukacíma
fixama. To nevím, jak bys to vydržel.

:-)

^ Toto je smajlík, pro ty, co si pořád stěžují, že tu smajlíci
nejsou.

ISim

Felda

to Minimakety.cz
Chceš říct že pět let nesmím postavit minimaketu?

Adame slyšíš to??? Pět let nic, a to jsem se chystal tě vyslyšet, něco
na příští rok postavit a přijet i do Rakovníka. No nic, no, tak za pět
let .......

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
s tebou uz aj tak nik nepocita ;-) ... stale mouzes ale prekvapit ;-)

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Právě Berounská Runway řeší tyto nesnáze s roztěkaností v kategoriích
- vítány jsou VŠECHNY MINIMAKETY, které se v hale vytočí, vytáhněte
zaprášené krabice s CO2-kami, RC-mini, elektro free flight, 1/20-iny,
veškerá měřítka. Problém je, že každý čeká, zda tam někdo s něčím
bude, ale NĚKDO tam bude jenom tehdy, kdy se, ten co čeká, stane tím,
kdo je očekáván - a to nikoliv marně... prostě... přijeďte!!
rp

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Protože se BEROUNSKÁ RUNWAY kvapem bliži (sobota 25.10. v 10.00h)
chtěl bych tímto připomenout ,že i začínající modeláři mají jedinečnou
možnost dozvědět se přimo na ploše spoustu rad a vychytávek.Pokud máte
zatím jen rozděláno v kostře nebo jen uvažujete o minimaketach,dovezte
co máte(třeba jen v hlavě),určitě se rádi podělíme o zkušenosti.

lekvar

to Minimakety.cz
Už sa tam teším ako na decko na vianoce...trochu som repasoval svoju
DVII tzn. vymenil potrhaný potah,opravil zlomené rebrá na krídle
posunul závesy dopredu a pokúsim sa využiť michalove stredy na
vrtulu...dúfam že celkovo ero schudne z letových 16 gramov na
optimálnych 13g...+ mám toho Lippisha tak v antigue mám dva želiezka v
ohni chapi...

D.Paskevic

to Minimakety.cz
ahoj chci se jen optat jestli v te hale je mozno nabijet baterky na
normalni nabijecce do zasuvky nebo nekdo prinese autobaterii predem
dik za odpoved.-)
Message has been deleted

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Určitě tam nějaké budou,případně se dohodneme na recepci.

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Došlo mě několik Emailu na dezinformaci ohledně haly,proto upřesnuji
jestě jednou-nejedná se o školní tělocvičnu, ale o ligovou halu na
basket se zajížděcí tribunou do stěny,pak má hala š.25m ,d.38m a v.
10,6m . Doufám ,že to rozhodnuté neodradí se zučastnit.Těším se na
setkání,polétání a pokec

Felda

to Minimakety.cz
No zatím to vypadá tak, že alespoň mě nic neodradí. Sice jsem tu teď
za troubu a určitě na mě dopadlo i podezření že chci odradit všechny
potenciální účastníky, ale já měl tu halu fakt v paměti jako
tělocvičnu. Tak tímto se omlouvám za dezinformaci, pokud se někdo
dezinformovat nechal a budiž mi chatrnou omluvou že v mém pokročilém
věku a zbědovaném stavu už rudimenty mozkových synapsí nepodávají ty
výkony které by měly.

P.S.: krabici s oříšky jsem zatím pořád nenašel :-(((((((

Křepa

to Minimakety.cz
Tak tedy já jsem tam byl a dokonce i létal a půlmetrovej Šmolda tam
létal kolem padesáti vteřin tak si vemte aeráky a neváhejte přijet
Michal Křepelka

ruja

to Minimakety.cz
Tak to jsem Feldo rad ze tam nekdo z redakce bude, tak krome letani
pekne fot a zaznamenavej cvrkot, ISim pokud vim tak nejede a ja mam
ted tolik prace ze Alferovic Dora po srazce ve vzduchu uz 3 tydny lezi
v dilne, a prasi se na ni :-(.

TomasHr

to Minimakety.cz
Jsou nějaké instrukce pro příjezd, správný vlez atd. anebo je to na
místě natolik jasné, že není nutno nic popisovat? Nevím, v této
berounské hale jsem nikdy nebyl, tak se radši zeptám...

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Koukni na netu na mapu Berouna,Je to obrovský areál TJ Lokomotiva
Beroun v centru Berouna,ukaže se ti tam i Tyršova ulice a na jejim
konci je vlez do recepce,nikam z té ulice neodbočís jen přijedes na
její konec.Po dálnici od Prahy sjedeš až druhý sjezd do ! centra !
přijedeš k náměstí,poznáš to tak,že přijedeš na velkou světelnou
křižovatku a před sebou budeš mít středověkou bránu s hodinama a po
levé straně uvidíš hotel Grand který je na začátku Tyršové
ulice:Případně se stačí v centru zeptat na stadion tj Loko.Beroun a
každý to zná.Klidně mě zavolej (607879487),popíšu ti to podrobněji.

TomasHr

to Minimakety.cz
Na adrese http://www.fotozona.net/modelweb/souteze/beroun25102008/
jsou nějaké fotky z akce.

ruja

to Minimakety.cz
Moooc pekne fotky! Kdo se ujme reportaze na server ?

Ruja

On 25 Říj, 16:42, TomasHr <tomas...@gmail.com> wrote:
> Na adresehttp://www.fotozona.net/modelweb/souteze/beroun25102008/

Felda

to Minimakety.cz
Pro Roberta:

Tady máš ta videa: 2x Nieuport, 1x SEa
http://felda.minimakety.cz/video/antik_1.MOV
http://felda.minimakety.cz/video/antik_2.MOV
http://felda.minimakety.cz/video/SE5.MOV

Nic jsem s nimi nedělal, překonvertuj si je sám k obrazu svému.

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
no reportaz tu napise Robert hned ako sa vrati z vyletu ... pocitam
tak streda - stvrtok

a Radkovi patri velka vdaka za usporiadanie naaaaaadhernej akcie v
krasnej hale - bolo to naozaj prijemne polietanie s pomerne slusnymi
vykonmi

Adam

Felda

to Minimakety.cz
Jojo, bylo to super. Hlavně jsem ocenil tu naprostou pohodu a klídek s
jakými všichni zúčastnění k akci přistoupili. Žádný chvat, počkalo se
až každý dolétá, prostě balzám na nervy. Jistojistě k tomu (alespoň u
mě) přispělo těch pár panáků tulamorky, co do mě Martin s Radkem hned
po příchodu nalili :-)))))

Jen ta cesta z Brna a zpět byla poněkud otravná, příště to chce akci
(tím nemyslím jen tu halovou část) protáhnout na dvoudenní, aby to co
se poměru časů strávaných na cestě a s vámi stálo za to.

Felda

D.Paskevic

to Minimakety.cz
Ahoj akce byla super a uz pracuji na novem rcecku na kterem se pokusim
splnit vase rady pro lepsi letove vlastnosti model jsem si zvolil De
Havilland DH-6 podle me ma vyborne praporce.-)a tesim se na dalsi
akci.-)

Felda

to Minimakety.cz
DH.6 je naposto ideální, ale s tím stříďákem bych ho udělal větší než
oříšek, tak asi kolem 37cm rozpětí. Motor má výkonu habaděj, model je
jednoduchý a vyjde lehoučký, plochy dostatek a co si budeme vykládat,
originál nebyl žádný akrobat ani stíhačka, takže netřeba aby lítal tak
rychle jako třeba Adamův Bucker.

D.Paskevic

to Minimakety.cz
jj to ano ja kridla uz mam a zvolil jsem velikost 34.5cm az bude cela
kostra poslu foto .-)

ruja

to Minimakety.cz
V mailu pristalo shrnuti a zamysleni nad akci z pera organizatora --
Radka Gregovskeho. Toto je treti pokus o publikovani na diskusi, nejak
mi ten strycek google zacina lezt na nervy. Nicmene pekne pocteni, a
casem to muzem supnout na server, co ty na to, sefe ?

Ruja

Také bych rád ještě jednou poděkoval všem účastníkům Berounské RUNWAYE
za vytvoření příjemné atmosfery, která se nesla celou akcí a za
přátelské a klidné ovzduší.Už čtvrt roku usilovně s Robertem pracujeme
na novém formátu pořádání halových setkání a soutěžení.Uvědomili jsme
si, že kdetam je doba kdy se létalo v patnácti metrových halách za
flašku rumu a za čárku v domě mládeže. Do kongresové vstupní haly se
asi nikdy nedostaneme (natož s modelem), výstavni haly jsou řádově ve
statisicovém pronájmu, zimní stadion připadá v úvahu max. tak jednou v
roce a do školni telocvičny asi nikdo létat nepůjde.Jediné co připadá
v úvahu pro pravidelné létání, třeba i dvakrát do měsíce, jsou střední
haly, hodina vychází v relaci od 500Kč na hodinu to v současné době
odpovídá našim možnostem.Tím chci také upozornit na jeden důležitý
aspekt - vetšinou slýchám argument, že modelář nepřijede, protože má
model seřízený na maximální výkon. Ptám se výkon modelu? Nebo výkon
zaletnutý v konkrétní hale (jako závodník držící vykon tratě) vždyt
umění je model seřídit uměrně k možnostem haly. Pokud spičkový modelář
zalétne na zimáku 100s tak vetšina ostatních je ráda dosáhne-li
minuty, v nižší hale se uměrně sníží maximalní dosažitelný čas na
minutu a ostatní jsou rádi i za 45s. Stál jsem sám před rozhodnutím
dělat nebo nedělat oříšky, pokud bych měl stavět model jen proto,abych
čekal až se najde odvážlivec, který pronajme zimní stadion a jednou
vroce modely vytáhnul z krabice a zas je po akci zakonzervoval do
skříně, to radši nebudu dělat nic. Proto jsme se rozhodli hledat nám
všem přístupnější možnosti. Není nic cenějšího, než vidět mistra v
akci. Nám se to v sobotu povedlo. Pavel původně nemohl najít modely,
tak jsem se těšil, že se alespoň bude moct všem věnovat :-) ,nakonec
oříšky dovezl a jsem za to rád, nejen že předvedl užasné lety, nad
kterýma se tají dech, ale i neúnavně odpovídal na každou otázku a
pomáhal se zalétáváním, ukázal jak je důležité zapisovat si
nejrůznější záznamy o hale, svazku, otáčkách, dosažených časů atd.
Dříve jsem to také dělal a vrátím se k tomu zas,už proto, že budeme od
příštího roku létat v různych halách Antique ligu, soutěže oříšků a
setkání. Připravujeme toho opravdu moc a v Teplicích se vše rozjede.Je
tak dost času vše promyslet do nejmenších podrobností. Tímto chci
ještě jako pořadatel-modelář poprosit o vzájemnou toleranci. Malá
neútocně míněná informace může vést k nesmyslně dezinformaci. Ta může
nechtěně narušit účast setkáni. Je potřeba si uvědomit, že pořádající
jedná o termínu konání, což ne vždy je časově nenáročná práce a
hlavně,aby měl jistotu,musí halu předem zaplatit. Pak musi dát na
modleni, aby na ploše nestál sám. Také na foru padlo-to vám nové lidi
nepřitáhne, no alespoň něco děláme. Když jsem poznal před rokem tři
hochy z Prahy netušil jsem, že po sobotni akci mohu napsat, že jsem
jich z Prahy a okoli napočítal uz skoro patnáct! Škoda, že se čtyři z
nás nakonec nemohli účastnit. Plně chápu že rodina má před modelařinou
přednost. Tady jako pořadatel spatřuji největší selhání. Zatímco mě se
povedlo vypakovat rodinu na návstěvu k rodičům,ostatním jsem nenabídl
možnosti, které město Beroun muže nabídnout-věhlasné dopolední trhy na
naměstí (každou sobotu), návstěvu aquparku, bruslení, medvědárium s
dětským hřištěm, návštěvu obchodních center.Ubytovaní není také
problém, hotely a ubytovny v různých cenových relacích. Takže pokud se
vše podaři mohu potvrdit informaci, že akcí se chystá opravdu hodně a
teším se na další pohodová setkání jako byla první BEROUNSKA
RUNWAY. R. Gregovský
Message has been deleted

Lubomír Koutný

to minima...@googlegroups.com
Blahopřeji k úspěšné akci. Stále platí, že v Brně je možné udělat soutěž oříšků v Kometa hale na Údolní. Možný termín je po ukončení hokejové sezóny, rozpuštění ledu a vyschnutí promrzlé plochy (prakticky asi od poloviny června do půlky srpna). Kontakt na ředitele školy a školníka má Mirek Vaněk. Hala má výšku 10m, půdorys hokejového kluziště + malá hlediště okolo. Poplatek byl dosud spíše symbolický v podobě kapalných naturálií. To vše je velmi dobré, pouze zbývá najít v Brně toho, kdo to bude organizovat.
Po zkušenostech z minulých let a organizování soutěží M-oř v Brně a okolí musím předem říci, že já to nebudu. Pavel Stráník svého času prohlásil, že organizovat soutěž ořechů v Brně může pouze blázen. Já toho blázna dělal 15 let, je načase, aby to zkusil někdo jiný. Ale kdo ? Ořechy zdelétají asi tři lidé...

L. Koutný

> [...]
> asi nikdy nedostaneme (natož s modelem), výstavní haly jsou řádově ve
> návštěvu obchodních center. Ubytovaní není také problém, hotely a

Felda

to Minimakety.cz
Nemyslím že má nějaký převratný smysl pořádat zrovna soutěž, přátelské
polétání mi přijde jako rozumnější řešení. Když tu opakovaně padnul
příslib že přijedou i "hoši z Prahy" ( :-))) ) tak nevidím problém v
tom se s nimi domluvit na termínu který by jim vyhovoval a zrealizovat
to. Na Brňáky bych moc nesázel, pokud by opravdu přišli tři, byl by to
fakt vrchol toho co se v metropoli pod Špilberkem dá v této kategorii
čekat.

Felda

On 28 Říj, 11:47, Lubomír Koutný <Koutny.Lubo...@seznam.cz> wrote:
> [...]
> Po zkušenostech z minulých let a organizování soutěží M-oř v Brně a okolí musím předem říci, že já to nebudu. Pavel Stráník svého času prohlásil, že organizovat soutěž ořechů v Brně může pouze blázen. Já toho blázna dělal 15 let, je načase, aby to zkusil někdo jiný. Ale kdo ? Ořechy zdelétají asi tři lidé...

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Tak jsem doma z výletu (počásko...) a začínám třídit fotky i věty pro
krátkou reportáž... Chválit nemusim, pochval je zde dost - oprávněně.
Děkuji za linky, fotky, videa... Radkovo vyjádření (výše) umístím na
závěr reportu, jestli, Rujo, souhlasíš...

ruja

to Minimakety.cz
jj, tam to bude idealni. Do budoucna by me zajimalo jak je to s ligou,
a jak bude prezentovana na webu, domluvim se s ISimem, kdyz tak dejte
casem vedet jaky je vyvoj. I kdyz pocitam ze se to stejne doctu tady !

off topic - zprava z berouna me natolik nakopla ze jsem sesel dolu do
sklepni dilny a opravil Doru :-)

hugo

to Minimakety.cz
Už jsem nedočkavej na reportáž! Podle těch pár fotek a videjíček to
muselo být parádní setkání.
Feldo, nemáš ještě nějaké videjíčka k uploadnutí, please.... Martin

Felda

to Minimakety.cz
Jiná videa už nemám, respektive mám ještě jedno Robertova Nieuporta,
ale to se v ničem podstatném neliší od těch co jsem zveřejnil, leda že
mu ten antik vykonal po zemi okruhy dva a občas se i trochu vznesl
(tak asi 3cm nad podlahu). Tak to myslím oželíš :-)

Felda

hugo

to Minimakety.cz
Jo, to ozelim. :)
Ty jo, štve mě, že jsem tam nebyl... Martin
Message has been deleted

Robert Pajas

to Minimakety.cz
REPORT je na ceste...

D.Paskevic

to Minimakety.cz
ahoj tak jsem dal na rajce nejaky tz fotky z Berouna sice v hrozne
kvalite ale aspon neco jo ten posledni model DH-6 ted momentalne
stavim:-)http://humanoid.rajce.idnes.cz/Snimek/#Snimek_099.jpg

On 31 Říj, 13:35, Robert Pajas <robertpa...@yahoo.com> wrote:
> REPORT je na ceste...

Felda

to Minimakety.cz
Tahle je super, ta se ti fakt povedla
http://humanoid.rajce.idnes.cz/Snimek/#Snimek_049.jpg

D.Paskevic

to Minimakety.cz
jj to je vas dvouploch ze je nadhernej

ruja

to Minimakety.cz
Report je na serveru...

Robert Pajas

to Minimakety.cz
sraz LMK ZLIČÍN, vinárna U VĚSTONICKÉHO VENOUŠE, nám 14. října,
Smíchov, 18:30, první út v měsíci ( tedy i 4.11.08) - těchto srazů
využívají i "hoši z prahy" (Ke-Pnut-Team a minimaketáři z okolí Prahy)
k pokecům, výměně plánků a názorů a tak podobně - účast nezaručena...
On 31 Říj, 16:04, ruja <r...@seznam.cz> wrote:
> Report je na serveru...

ruja

to Minimakety.cz
Jelikoz videa na serveru mit nebudeme, resenim je podle me je strkat
na youtube a davat na net odkazy. Prvni pokus jsem provedl pred
chvilkou a mam pocit ze by to tak snad mohlo jit... Doufam ze ten
titulek je v poradku...

http://www.youtube.com/watch?v=uLznAHTdQuY

Ruja

Felda

to Minimakety.cz
Není, titulek v pořádku fakt není, protože SE5a (alespoň ta na videu)
je pistácio.

ruja

to Minimakety.cz
jj, se mi to zdalo mrnavy... toz opraveno....

D.Paskevic

to Minimakety.cz
Ahoj tak muj model DH-6 je temer hotov a uz jen cekam na privetive
pocasi na zalet.-) http://humanoid.rajce.idnes.cz/rc_DH-6/#Snimek_146.jpg

> - Zobrazit citovaný text -

D.Paskevic

to Minimakety.cz
Ahoj tak dnes okolo 16hod se konecne uskutecnil zalet prvni let byl
jen 1 minutu pote jsem pristal a sešteloval vejskovku a pote hura do
vzduchu model krasne a plynule leta nekoleba pri zataceni jako ten
hornoplosnik a je stabilnejsi .Dokonce jsem uspesne chytil pri
pristani model do ruky za kolecko.-) letove video bude nekdy o vikendu

On 9 Lis, 16:50, "D.Paskevic" <Paskevi...@seznam.cz> wrote:
> Ahoj tak muj model DH-6 je temer hotov a uz jen cekam na privetive
> pocasi na zalet.-)http://humanoid.rajce.idnes.cz/rc_DH-6/#Snimek_146.jpg

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Schůze LMK ZLIČÍN, vinárna U VĚSTONICKÉHO VENOUŠE, nám 14. října,
Smíchov, 18:30, první út v měsíci (tedy i 2.12.08) - těchto srazů
využívají i "Hoši z Prahy" (Ke-Pnut-Team a minimaketáři z okolí
Prahy)
k pokecům, výměně plánků a názorů a tak podobně....

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Pistácio Albatros D.I, váha konstrukce na fotografii: 1,67g;
předpokládané dovážení:1,1g v kuželu...
http://www.smallflyingarts.com/yabbfiles/Attachments/pist_dii.jpg

Lubomír Koutný

to minima...@googlegroups.com
Je to paráda a velmi vhodný typ.
L.K.

> Od: Robert Pajas <rober...@yahoo.com>
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: BEROUNSKÁ "RUNWAY" (říjen 2008)
> Datum: 01.12.2008 10:57:31

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
nie je to "dvojecka" ?

On Dec 1, 11:56 am, Lubomír Koutný <Koutny.Lubo...@seznam.cz> wrote:
> Je to paráda a velmi vhodný typ.
> L.K.

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Albatros D.I - předsériový typ, na kterém byl též sestřelen pruský
princ Frieddrich Karel DH-2-kou; starší verze dvojky se od něj lišila
pouze drobnostmi - kozlík, tvar výfuku, úchyty podvozku; druhá série
dvojek se pak lišila ještě v radiátoru, vrtulí, tvarem aerodyn.
přechodů apod...rozhodnutí, kerej nakonec udělám a jesli bude
stříkanej či antique, se mění z hodiny na hodinu :-)
rp

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Dé dvojku stavim já http://robertpajas.rajce.idnes.cz/Radek_gregovsky_-_pistacio_Albatros_D.II/#DSC_0242.JPG,
trup bude imitovanej do barvy dřeva, křídla stříkám ve čtyřech
barvách, osobní označení je lebka nebo šavlovej tanec.
Také bych se rád zeptal pana Koutného, jak před časem psal na Peanut
Antique, že má něco už v kostře, může nám naznačit? R.G.

On 4 Říj, 22:06, adam.je...@citi.com wrote:
> s tebou uz aj tak nik nepocita ;-) ... stale mouzes ale prekvapit ;-)

adam....@citi.com

to Minimakety.cz
tak vy takto sami podelnicek ... no parada ...
tak dam aj ja ale je to iny ozembuch ...
http://www.smallflyingarts.com/yabbfiles/Attachments/rc_GG_01.JPG
http://www.smallflyingarts.com/yabbfiles/Attachments/rc_GG_03.JPG
a ten tak lahko neprelietate ;-)

On 1. Dec., 17:51 h., Radek Gregovsky <gregovsky.a...@seznam.cz>
wrote:
> Dé dvojku stavim jáhttp://robertpajas.rajce.idnes.cz/Radek_gregovsky_-_pistacio_Albatros...,

discobolos

to Minimakety.cz
Nechtíc jsem si založil novou skupinu.
Tak tady ještě jednou:

Někteří už to viděli. Abych dokumentoval, že se zas tak moc neflákám.
Racer Denight DDT, ořech, zatím 8g. Je to dost, ale jinak to neumím.
Využil jsem plánu Andre Petita z francouzských stránek oříšků. Mělo by
se to povést do Děčína (snad i včetně zalétání).
http://discobolos.rajce.idnes.cz/DDT/

ISime, prosím tě smaž to původní, ať vám v tom nedělám chaos. Dík

Felda

to Minimakety.cz
Tak jsem to tebou nově založené téma smázl. Doufám že to tak mělo být.

Felda

hugo

to Minimakety.cz
Parada, taky jsem se na to chystal, tak je poresino. M.

On 3 Pro, 20:31, discobolos <dusan.ga...@tiscali.cz> wrote:
> [...]
> Racer Denight DDT, ořech, zatím 8g. Je to dost, ale jinak to neumím.
> Využil jsem plánu Andre Petita z francouzských stránek oříšků. Mělo by

Robert Pajas

to Minimakety.cz
Ahoj Dušane, mně se zdá těch 8g na takovýho macka v pohodě, máš to
krásně postavený, jako vždy...

rp

> [...]
>
> ISime, prosím tě smaž to původní, ať vám v tom nedělám chaos. Dík

Lubomír Koutný

to minima...@googlegroups.com
Vážení minimaketáři,
již dlouhá léta se mi líbí jednoplošníky fy Fokker z W.W.I. Některé jsem postavil, jiné bych rád stavěl, ale chybí mi pořádné podklady. Před řadou let jsme s Dušanem Sedlárem se znechucením sledovali jak pan Němeček si nechutně vymýšlí údaje o rozpětí křídel u prototypů letounů řady Mig od I-220 po 225. On tvrdil, že všechna tato éra měla 13 m. To se nám nezdálo. Došli jsme k závěru, že centroplány a tedy i rozteč kol podvozku byly asi stejné. Pak stačilo přeměřit fotky a obyčejnou trojčlenkou spočítat rozpětí a to u typů I-220 a I-225 vyšlo 10,9 až 11,1m. Později bylo potvrzeno, že tyto letouny měly 11 m. Podobným způsobem jsem tedy proměřoval typy Fokker V.17, 20, 21, 23, 25, 27, 29, 37 a spáchal jejich plánky dvacetinek. U některých později vyšly malé 3 pohledy a celkem potvrzují správnost mých plánků, dokonce jsem získal zpřízněnou duši, která něco podobného udělala pro V. 25 a V.37. Nicméně vždy jsem marně hledal oficiální 3 pohledy. Včera jsem na internetu objevil asi kitařskou nabídku podkladů k typům Fokker, jsou tam malinké mušky i od oněch, co sháním (V.17, V.20,V.21,V.27,V.29 a V.37), ale kvalita je přímo zoufalá. Ví někdo o jiném zdroji, kde lze sehnat ony 3-pohledy ???
Jo také mi nedá spát, že nemohu sehnat fotku Arsenal VG-32, to je ten prototyp s motorem Alison a téměř o půl metra delším trupem. 3-pohled mám z francouzkých stíhaček W.W. II.
S pozdravem L. Koutný

> Od: hugo <mari...@email.cz>
> Předmět: [GoogleGroups - Minimakety.cz] Re: BEROUNSKÁ "RUNWAY" (říjen 2008)
> Datum: 04.12.2008 19:24:14

Radek Gregovsky

to Minimakety.cz
Robert něco bude vědět,ty 3-pohledy jsou na CD