Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Kullanıcılarımdan Birine Ait Mail Kaybolma Sorunu

4 views
Skip to first unread message

Onur Karamanlı

unread,
Aug 27, 2009, 5:15:01 AM8/27/09
to
Merhaba;
AD içersindeki kullanıcılarımdan birinde sürekli mailler kayboluyor. Biz
mailleri dışardan isp'den alıyoruz. İçeride Exchange server 2003 var. SBS
server'ın pop3 desteği sayesinde maillerimizi çekebiliyoruz. Bir
kullanıcımında mailleri sürekli kaybolmaya başladı. Kendisi daha önce bizim
domain içersinde idi ama daha sonra ayrıldı. Dışarıdan sadece maillerine
www.siteadı.com/exchange OWA üzerinden bakıyordu. Ayrıca kendisi blackberry
kullanıcısıdır ve mailleri oraya da gitmektedir. Bir ara BB 'den şüphelendim
ama yersiz.Çünkü BB mailleri sadece push mail özelliği sayesinde çeker ya
IMAP protokolünü yada pop3 desteğini kullanır ve sadece kopyasını çeker
yönlendirme diye bir şey söz konusu olamazdı. Daha sonra ben Exchange Server
System Manager'ında Administrative Groups/First Administrator
Group/Server/Domain Name/First Store(DC)/Mailboxes içersini kontrol ettim.
Sorunlu kullanıcıma ait 2 tane mailbox gördüm. Ama üzerleri çarpı idi ve
benden mailbox'ı oluşturulmamış kullanıcı atamamı istiyorlardı. Her seferinde
denemem rağmen kullanıcının eski mailboxlarını başka bir kullanıcı ile
birleştiremedim. başka bir kullanıcı ile birleştirebilseydim eğer mailleri o
kullanıcıya yönlendirip oradanda sorunlu olan kullanıcım için açtığm aynı
isimle olan hesabına tekrar yönlendirme yapıcaktım. Fakat olmadı. Şimdi
mailler kaybolmuyor çünkü artık yeni bir mail hesabı var.Fakat eski mailleri
mailboxes içersinde öylece üzeri çarpı işaretli olarak duruyor. Bunları
birleştirebilirsem eğer kullanıcım eski yeni tüm maillerini bir arada
görebilecek.Bunu nasıl yapabilirim?

Yusuf ANAÇ

unread,
Sep 3, 2009, 3:03:53 AM9/3/09
to
Merhaba,

Yeni mailbox'ı remove edip hesabı eski mailbox'a bağlamayı deneyebilirsiniz.
Başarılı olursanız pst foldera aktarıp yenide tanım yapabilirsiniz.

İyi çalışmalar

"Onur Karamanlı" <OnurKa...@discussions.microsoft.com> wrote in message
news:BA0761F1-D961-4388...@microsoft.com...

Onur Karamanlı

unread,
Sep 7, 2009, 10:31:01 AM9/7/09
to
Sanırım kullanıcının eski AD'sinde bir yerlerde bi yönlendirme vardı. Eski
AD'den kullanıcıyı kaldırdım yeniden aynı isimle açtım. Fakat yeni den aynı
isimle açar kullanıcıya yeni bir mailbox yaratmasını istedim. Ve exchange
sysyem manager/Administrator Groups/DC/First Mailbox Group/Mailboxes aldtında
kullanıcıya ait 2 tane mailbox oluşmuş oldu. Birinin üzeri çarpı diğeri ise
yeni olan. Şimdi yapmamız gereken önce kullanıcı için bir oturum açmak
böylece mailbox'ını doğrulamak gerekir. Kullanıcı ile oturum açtıktan sonra
exchange OWA 'dan kullanıcının hesabına bağlanmak. Böylece mailbox yaratılmış
oldu. Son olarak exchange sysyem manager/Administrator Groups/DC/First
Mailbox Group/Mailboxes içersine girip yeni kullandığı mailbox'ı remove
etmek. VE üzeri çarpı olan diğer mailbox ile yani eski kullandığı mailbox ile
kullanıcıyı birleştirmek. İşlem tamamdır. Benim problemim maillerin
kaybolması sorunu idi ama basit bir teknik aldatma ile kullanıcıyı AD'den
kaldırıp tekrar oluşturunca mailler yeniden düzenli bir şekilde kullanıcının
hesabına akmaya başladı.
Yardımlarınınız Teşekkür Ederim.
0 new messages