Brak literki napędu Pendrive

Andrzej

Po wymianie uszkodzonej płyty głównej na nową (chipset Intela a poprzednio
VIA) i uruchomieniu opcji Windowsa "Napraw" system co prawda wykrywa
Pendrive'a ale nie przypisuje mu literki. Gdy przypiszę ręcznie literkę
poprzez zarządzanie dyskami to można wejść w ten napęd poprzez IE ale nie
poprzez eksploratora. Co gorsza literka obowiązuje tylko w bieżącej sesji
Windows'a. Po ponownym uruchomieniu system juz nie pamięta, że przypisałem
Pendrive'owi literkę :-(
Podaję kilka danych technicznych: System XP prof. SP2, płyta GA-8I848PM.

Michal Kawecki

Użytkownik "Andrzej" <And...@discussions.microsoft.com> napisał w
wiadomości news:B3716168-6F5A-486F...@microsoft.com...

Spróbuj usunąć wszystkie wpisy w kluczu \HKLM\SYSTEM\MountedDevices. Po
restarcie zostaną one automatycznie odbudowane. Przeciwskazania: system nie
stoi na literce "C".

BTW jeśli masz jakieś dyski sieciowe, to mapuj je od "końca", pozostawiając
wolnymi literki w okolicach dysków fizycznych.
--
M. [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/

Andrzej

Dzięki za odpowiedź ale niestety spróbowałem usunąć wpis
\HKLM\SYSTEM\MountedDevices i po resecie wszystkie dyski się odświeżyły ale
nadal nie widać literki Pendive'a. BTW dysków sieciowych nie mam żadnych
zamapowanych.

Michal Kawecki

Użytkownik "Andrzej" <And...@discussions.microsoft.com> napisał w
wiadomości news:1D8307A7-52DC-494B...@microsoft.com...

> [...]
> ale
> nadal nie widać literki Pendive'a. BTW dysków sieciowych nie mam żadnych

Znaczy, przestał działać mechanizm automatycznego rozpoznawania dysków
wymiennych USB. Ściagnij program Devcon (darmowy) stąd:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q311272 i programik
RenewUSB stąd: http://www.robvanderwoude.com/files/renewusb_2k.txt (plik ten
musisz zapisać z rozszerzeniem .bat). Uruchom go dwukrotnie restartując za
każdym razem komputer. Potem ewentualnie przeinstaluj sterowniki do chipsetu
płyty głównej.

Jeżeli to nie pomoże, to jako obejście problemu proponuję darmowy programik
USB Drive Letter Manager http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html .

Więcej informacji i podpowiedzi na temat dysków USB znajdziesz tutaj:
http://www.robvanderwoude.com/devcon.html .
http://www.uwe-sieber.de/usbstick_e.html

Andrzej

„Michal Kawecki” napisał:

> [...]
> USB Drive Letter Manager http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html .
>
> Więcej informacji i podpowiedzi na temat dysków USB znajdziesz tutaj:
Nie jestem pewien czy mechanizm automatycznego rozpoznawania dysków
wymiennych USB przestał działać gdyż (jak już pisałem w moim pierwszym
poście) po włożeniu kluczyka USB słychać charakterystyczny dźwięk i co
najważniejsze jest on dostępny poprzez IE (po uprzednim przypisaniu ręcznie
literki). Niemniej jednak wykonałem dwukrotnie RENEWUSB a nawet spróbowałem
programiku USBDLM, niestety wszystko to na nic, literka gdzieś się gubi a jak
ją ręcznie przypiszę to i tak w "Mój Komputer" jej nie ma, ale jak wpiszę w
IE to mogę eksplorować zawartość tylko, że jest to bardzo niewygodne.

Michal Kawecki

Użytkownik "Andrzej" <And...@discussions.microsoft.com> napisał w
wiadomości news:86454116-D30E-41D5...@microsoft.com...

[...]

> [...]
> ją ręcznie przypiszę to i tak w "Mój Komputer" jej nie ma, ale jak wpiszę
> IE to mogę eksplorować zawartość tylko, że jest to bardzo niewygodne.

Hm. Z jakiegoś powodu jednak literka nie zostaje automatycznie przydzielona.
Spotykałem się już z taką sytuacją, powodem był kiepskiej jakości port USB
na przodzie obudowy komputera i po przełożeniu urządzenia do gniazda USB na
płycie głównej wszystko wróciło do normy; no ale Ty piszesz, że ten pen
działa poprawnie...

Zajrzyj jeszcze do Menedżera Urządzeń, czy po włożeniu tego pena w sekcji
Stacje dysków pojawia się nowe urządzenie o nazwie np. Generic Flash Disk
USB Device. Ponadto sprawdź, czy czyszczenie rejestru wcześniej
zaproponowanym skryptem usunęło wszystkie wpisy o nieużywanych urządzeniach
USB*.

Co do ukrywania literek zaś to może być całkiem osobny problem. Może masz po
prostu założoną blokadę pokazywania określonych literek napędów w okienku
Eksploratora Windows. Zajrzyj do klucza HKLM\ lub
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer, czy nie ma
tam wpisu NoDrives. Jeśli jest - wyzeruj go. A tak BTW to "ukrytą" literkę
możesz wpisywać zarówno w IE, jak i okienku Eksploratora i w innych
okienkach dialogowych - wpis NoDrives jedynie ukrywa ją przed Twoimi oczami,
ale nie uniemożliwia dostępu.

* Mój Komputer ==> Właściwości ==> Zaawansowane ==> Zmienne środowiskowe,
dopisz tam dwie nowe zmienne, a w Menedżerze urządzeń włącz pokazywanie
ukrytych urządzeń:
devmgr_show_nonpresent_devices = 1
devmgr_show_details = 1

Andrzej

„Michal Kawecki” napisał:

Sorry za zamieszanie ale do 3ej w nocy próbowałem dosłownie wszystkiego i po
tysiąc razy resetowałem komputer i nic aż tu nagle dzisiaj po włączeniu
wszystko jest OK. Być może należało wyłączyć zamiast resetować a być może
pomogła wskazówka z podanych mi linków odnośnie deinstalacji Deamon Tools. W
każdym bądź razie WIELKIE DZIĘKI za pomoc :-)))

Michal Kawecki

Użytkownik "Andrzej" <And...@discussions.microsoft.com> napisał w
wiadomości news:B3716168-6F5A-486F...@microsoft.com...

Wrócę jeszcze na chwilkę do tego wątku.

Podpowiedz mi, czy nie zainstalowałeś czasem Daemon Tools bądź Alcohol 120%.
Bo jeśli tak, to on jest winowajcą.
http://www.everythingusb.com/forums/showthread.php?s=1d7cff3a905221dbb28257ca2d3d3df1&threadid=9488