Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Windows loopt vast bij Persoonlijke Instellingen

2 views
Skip to first unread message

Marius

unread,
Dec 21, 2009, 11:30:09 AM12/21/09
to
Van de ene op de andere dag wil mijn computer niet meer opstarten.
Windows wordt gestart en mijn bureaublad achtergrond verschijnt.
Vervolgens komt er een klein venster met de titel Persoonlijke Instellingen.
In hiervoor genoemd venster staat: RunDLL32 IEDKKCS32DLL, BrandIE4 SIGNUP
Er gebeurt verder niets, ook de bureaublad iconen en de taakbalk komt niet
in beeld.
Alleen met Ctrl Alt Delete komt taakbeheer in beeld.
De enige actieve toepassing is Persoonlijke Instellingen.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe e.e.a. te verhelpen?

Marius

karelV [MS MVP]

unread,
Dec 21, 2009, 4:09:38 PM12/21/09
to
Marius schreef op 21-12-2009 17:30:

> Van de ene op de andere dag wil mijn computer niet meer opstarten.
> Windows wordt gestart en mijn bureaublad achtergrond verschijnt.
> Vervolgens komt er een klein venster met de titel Persoonlijke
> Instellingen.
> In hiervoor genoemd venster staat: RunDLL32 IEDKKCS32DLL, BrandIE4 SIGNUP
> Er gebeurt verder niets, ook de bureaublad iconen en de taakbalk komt niet
> in beeld.
> Alleen met Ctrl Alt Delete komt taakbeheer in beeld.
> De enige actieve toepassing is Persoonlijke Instellingen.
>
Lukt opstarten in Veilige modus (via F8 dus) w�l?

--
karelV

karelV [MS MVP]

unread,
Dec 21, 2009, 4:24:33 PM12/21/09
to
karelV [MS MVP] schreef op 21-12-2009 22:09:
En als je vanuit Taakbeheer - Toepassingen als 'nieuwe taak' Regedit.exe
kunt opstarten, kijk dan eens naar deze twee waarden:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Shell = Explorer.exe
Userinit = C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, [inclusief die komma]

--
karelV

Marius

unread,
Dec 22, 2009, 11:21:06 AM12/22/09
to

"karelV [MS MVP]" <kar...@deGroeten.local> schreef in bericht
news:%23Zy9%23PogK...@TK2MSFTNGP05.phx.gbl...

Bedankt voor je reactie Karel.
Ik kreeg opstarten in veilige modus via F8 niet voor elkaar.
Ondanks herhaald op F8 drukken liep het opstarten rechtstreeks door naar
Windows.

Via taakbeheer heb ik MSCONFIG als nieuwe toepassing weten op te starten en
vervolgens via de hulpprogramma's van msconfig systeemherstel kunnen doen.
Ik hoefde maar een paar dagen terug en het probleem was verdwenen.
Kennelijk is een of andere update niet helemaal goed gegaan.
Gelukkig werkt alles weer.

Marius


0 new messages