Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

microsoft office

7 views
Skip to first unread message

robby

unread,
Dec 20, 2009, 3:29:01 AM12/20/09
to
Dag mensen.
Ik keek bij microsoft update's en er waren 2 update's die ik heb
geinstalleerd.
Voorheen als ik op een bestandje ging staan had ik de keuze om dit bestandje
per e mail te verzenden en dit ging via outlook express.
Nu duurt dit langer en gaat dit via microsoft office,nu heb ik microsoft
office verwijderd maar nu kan ik het helemaal niet meer verzenden ,terwijl
mijn outlook express gewoon werkt.
Hoe kan ik dit instellen dat dit verzenden weer gewoon met outlook express
gaat,en heb ik microsof office nodig???
Of kan ik deze update weer gewoon binnenhalen en outlook express instellen
zodat de bestandjes met outlook express worden verzonden. B.V.D
Message has been deleted

karelV [MS MVP]

unread,
Dec 20, 2009, 4:52:26 AM12/20/09
to
robby schreef op 20-12-2009 9:29:

Het eerste dat je moet controleren:
In IE: extra - internetopties - tab programma's. Is daar Outlook Express
als standaard email-client gekozen?

--
karelV

robby

unread,
Dec 20, 2009, 5:26:01 AM12/20/09
to

"robby" wrote:

Ik heb het gevonden,outlook express--extra--optie's--algemeen dit is het
standaard e mail programma.
Dit was uitgeschakeld.

robby

unread,
Dec 20, 2009, 7:50:01 AM12/20/09
to

"karelV [MS MVP]" wrote:

> . Hallo,ja ik had dit al gevonden mijn e mail is weer standaard ingesteld,en kon deze bestandjes weer versturen,alleen nu probeer ik een mailtje naar mezelf te versturen en gaat niet omdat ik dan die foutmelding krijg e mail account is geweigerd.
En elke keer als ik mijn pc opstart staat systeem herstel uitgeschakeld
terwijl ik dit elke keer weer inschakel toepassen oké.
>

karelV [MS MVP]

unread,
Dec 20, 2009, 2:20:42 PM12/20/09
to
robby schreef op 20-12-2009 13:50:

> Hallo,ja ik had dit al gevonden mijn e mail is weer standaard ingesteld,en kon deze bestandjes weer versturen,alleen nu probeer ik een mailtje naar mezelf te versturen en gaat niet omdat ik dan die foutmelding krijg e mail account is geweigerd.
> En elke keer als ik mijn pc opstart staat systeem herstel uitgeschakeld
> terwijl ik dit elke keer weer inschakel toepassen oké.

Ik vertrouw die pc van jou voor geen cent ..... laat BEIDE onderstaande
programma's een hun werk doen:

- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)
en
- Malwarebytes' AntiMalware
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
(gebruik "Download")

--
karelV

robby

unread,
Dec 21, 2009, 4:05:01 AM12/21/09
to

"karelV [MS MVP]" wrote:

Ik heb nu 4 of 5 verschillende programma's laten scannen ook die jij hier
aangeeft en erzat wel wat op mat er veranderd niks ,ik heb avg free weer
teruggezet en avira weer verwijderd want ondanks deze actief was zat er toch
weer vanalles op.
Ik heb de helpdesk gebeld en ze vertelde me dat ik mijn account opnieuw
moest instellen heb ik gedaan maar ik kan nog steeds geen mail verzenden komt
wel mail binnen,ook in de veilige modus kan ik geen mail verzenden(outlook
express)ik kan wel mail verzenden met mijn webmail van upc ook naar mezelf
toe alleen met outlook expres niet dus daar zit ergens een blokkade of
beschadiging .
> .
>

karelV [MS MVP]

unread,
Dec 21, 2009, 4:44:54 AM12/21/09
to
robby schreef op 21-12-2009 10:05:

> Ik heb de helpdesk gebeld en ze vertelde me dat ik mijn account opnieuw
> moest instellen heb ik gedaan maar ik kan nog steeds geen mail verzenden komt
> wel mail binnen,ook in de veilige modus kan ik geen mail verzenden(outlook
> express)ik kan wel mail verzenden met mijn webmail van upc ook naar mezelf
> toe alleen met outlook expres niet dus daar zit ergens een blokkade of
> beschadiging .

Hoe luidt de volledige en letterlijke foutmelding die je dan krijgt?

--
karelV

robby

unread,
Dec 21, 2009, 5:02:01 AM12/21/09
to

"robby" wrote:

Ik heb mijn oude pc weer gepakt en daar werkt de outlook express wel,ik heb
de outlook instellingen precies hetzelfde overgezet maar toch kan ik geen
mail verzenden ,dus het is iets op mijn pc en niet bij de server.
> >

robby

unread,
Dec 21, 2009, 6:50:01 AM12/21/09
to

"karelV [MS MVP]" wrote:

> . Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is -----@chello.nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <-----@chello.nl> recipient rejected 95.96.217.77 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79


>

Message has been deleted

Mike

unread,
Dec 21, 2009, 10:16:51 AM12/21/09
to

"robby" <Robby geen troep aub.> schreef:

>> . Kan het bericht niet verzenden omdat ��n van de geadresseerden door de

>> server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is -----@chello.nl.
>> Onderwerp 'test', Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'smtp.upcmail.nl',
>> Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <-----@chello.nl>
>> recipient rejected 95.96.217.77 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL):
>> Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Hmm.. google eens op RBL..Realtime Blackhole List


robby

unread,
Dec 21, 2009, 11:41:01 AM12/21/09
to

"FredW" wrote:

> On Mon, 21 Dec 2009 01:05:01 -0800, robby <Robby geen troep aub.> wrote:
> >"karelV [MS MVP]" wrote:
> >> robby schreef op 20-12-2009 13:50:
> >>
> >> > Hallo,ja ik had dit al gevonden mijn e mail is weer standaard ingesteld,en kon deze bestandjes weer versturen,alleen nu probeer ik een mailtje naar mezelf te versturen en gaat niet omdat ik dan die foutmelding krijg e mail account is geweigerd.
> >> > En elke keer als ik mijn pc opstart staat systeem herstel uitgeschakeld
> >> > terwijl ik dit elke keer weer inschakel toepassen oké.
> >> Ik vertrouw die pc van jou voor geen cent ..... laat BEIDE onderstaande
> >> programma's een hun werk doen:
> >>
> >> - SuperAntiSpyware Free
> >> http://www.superantispyware.com/download.html
> >> (de onderste keuze)
> >> en
> >> - Malwarebytes' AntiMalware
> >> http://www.malwarebytes.org/mbam.php
> >> (gebruik "Download")
>
> >

> >Ik heb nu 4 of 5 verschillende programma's laten scannen ook die jij hier
> >aangeeft en erzat wel wat op mat er veranderd niks ,ik heb avg free weer
> >teruggezet en avira weer verwijderd want ondanks deze actief was zat er toch
> >weer vanalles op.
>

> Dat is heel jammer want Avira is beter dan AVG.
> Als er toch weer "van alles" op je PC zit, dan doe je niet aan "safe
> hex" en/of deugt de beveiliging van je PC aan geen kant.
>
> En welke 4 of 5 verschillende programma's heb je dan laten scannen?
> Heb je na installatie van MBAM en SAS wel eerst een update gedaan vóór
> je een *volledige* scan hebt uitgevoerd?


>
>
> >Ik heb de helpdesk gebeld en ze vertelde me dat ik mijn account opnieuw
> >moest instellen heb ik gedaan maar ik kan nog steeds geen mail verzenden komt
> >wel mail binnen,ook in de veilige modus kan ik geen mail verzenden(outlook
> >express)ik kan wel mail verzenden met mijn webmail van upc ook naar mezelf
> >toe alleen met outlook expres niet dus daar zit ergens een blokkade of
> >beschadiging .
>

> Gezien het bovenstaande en (vele) andere problemen op je PC,
> zou ik de PC maar eens geheel opnieuw (laten) installeren.
>
> Gebruik voortaan Avira i.p.v. AVG
> Welke firewall gebruik je?
> Heb je nog meer beveiliging op je PC?
> Heb je misschien een of ander tune-up programma in gebruik?
>
> --
> Groeten van Fred W. te H.
> Je kunt alleeen tijd verspillen,
> als je vergeet er van te genieten.
> Loesje - goud van oud (2/23)

Ik heb een paar dagen geleden een virus binnengekregen worm.win32 netsky,en
toen is dit allemaal begonnen ik heb bijna alles weer op peil alleen mijn
outlook niet,ik heb avira vewrijderd en avg weer geinstalleerd en mijn
systeem herstel blijft ook weer ingeschakeld,terwijl dit bij avira elke keer
werd uitgeschakeld ik heb via kelly's corner al van alles gedaan wat dit hele
zooitje betreft(safe settings bij exit)?? en ben op het moment toch wel
tevreden alleen mijn outlook express niet .
Ik heb ook geprobeerd in veilige modus en werkt dan ook niet.
Ik heb de storingcode die ik bij outlook krijg in google getypt en kwam op
een forum terecht waar mensen precies hetzelfde hadden na het binnenkrijgen
van een virus.
En daar hebben ze het over opnieuw installeren van outlook express en ben
dit aan het uitvogelen,of is er geen reparatie tool??
Ik heb de windows cd erin gehad en outlook aangevinkt en weer geprobeerd
erop te zetten maar ik kan nog steeds geen bericht versturen.

> .
>

robby

unread,
Dec 21, 2009, 12:07:01 PM12/21/09
to

"Mike" wrote:

>
> "robby" <Robby geen troep aub.> schreef:
>

> >> . Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de

> >> server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is -----@chello.nl.
> >> Onderwerp 'test', Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'smtp.upcmail.nl',
> >> Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <-----@chello.nl>
> >> recipient rejected 95.96.217.77 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL):
> >> Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
>
> Hmm.. google eens op RBL..Realtime Blackhole List
>
>

> .ssoooo,ik denk denk dat jij juist zit ,ik heb gegoogeld en mij ip ingedient en inderdaad ik sta op een lijst en wel de DUL lijst via de blachk hole list gevonden, en ben geblokkeerd om verdere spam versturen tegen te houden,ik heb om unlocken gevraagd en heb bericht gekregen dat er nu gekeken word of ik spam vrij ben,knap werk ik hou je op de hoogte alvast bedankt iedereen,even afwachten.
>

robby

unread,
Dec 21, 2009, 12:39:01 PM12/21/09
to

"robby" wrote:

Nu ik er even over nagedacht heb lijkt me dit toch wel onwaarschijnlijk,ik
heb straks mijn oude pc gebruikt en kon ik wel outlook express gebruiken,ik
heb toch maar een IP adress.
Trouwens op de site --Helpmij.nl-- heeft iemand precies hetzelfde probleem
als ik.

Message has been deleted

Planky

unread,
Dec 21, 2009, 6:31:25 PM12/21/09
to
robby schreef:

Het beweigerde e-mail adres is meestal een fout e-mailadres, dus een
ander gebruiken om naat toe te versturen.

Verwijder alle mail uit concepten en verzonden items, doet hij het nu wel?

Anders account verwijderen en opnieuw aanmaken?

robby

unread,
Dec 22, 2009, 2:15:01 AM12/22/09
to

"FredW" wrote:

> On Mon, 21 Dec 2009 08:41:01 -0800, robby <Robby geen troep aub.> wrote:
> >"FredW" wrote:
> >>
> >> En welke 4 of 5 verschillende programma's heb je dan laten scannen?
> >> Heb je na installatie van MBAM en SAS wel eerst een update gedaan vóór
> >> je een *volledige* scan hebt uitgevoerd?
> >>

> >> Gezien het bovenstaande en (vele) andere problemen op je PC,
> >> zou ik de PC maar eens geheel opnieuw (laten) installeren.
> >>
> >> Gebruik voortaan Avira i.p.v. AVG
> >> Welke firewall gebruik je?
> >> Heb je nog meer beveiliging op je PC?
> >> Heb je misschien een of ander tune-up programma in gebruik?
>
> >

> >Ik heb een paar dagen geleden een virus binnengekregen worm.win32 netsky,en
> >toen is dit allemaal begonnen ik heb bijna alles weer op peil alleen mijn
> >outlook niet,ik heb avira vewrijderd en avg weer geinstalleerd en mijn
> >systeem herstel blijft ook weer ingeschakeld,terwijl dit bij avira elke keer
> >werd uitgeschakeld ik heb via kelly's corner al van alles gedaan wat dit hele
> >zooitje betreft(safe settings bij exit)?? en ben op het moment toch wel
> >tevreden alleen mijn outlook express niet .
> >Ik heb ook geprobeerd in veilige modus en werkt dan ook niet.
> >Ik heb de storingcode die ik bij outlook krijg in google getypt en kwam op
> >een forum terecht waar mensen precies hetzelfde hadden na het binnenkrijgen
> >van een virus.
> >En daar hebben ze het over opnieuw installeren van outlook express en ben
> >dit aan het uitvogelen,of is er geen reparatie tool??
> >Ik heb de windows cd erin gehad en outlook aangevinkt en weer geprobeerd
> >erop te zetten maar ik kan nog steeds geen bericht versturen.
>

> Ik vind het maar een heel raar verhaal dat systeemherstel uitgeschakeld
> zou zijn als je Avira gebruikt en ingeschakeld blijft als je AVG
> gebruikt!
> Dat soort problemen heb ik nog nooit van Avira gehoord, er moet toch
> echt iets anders aan de hand zijn.
>
> Wat de rest betreft, heb je geprobeerd nogal wat te repareren en
> desondanks blijft je PC maar stotteren en blijf je maar problemen
> vinden.
> Het virus heeft zoveel schade aangericht, dat niet alles meer te
> repareren is (en dat gebeurt vaker bij malware).
> Volgens mij kun je nu het allerbeste de PC geheel opnieuw en dan "clean"
> installeren (en niet alleen maar wat zitten frutselen met OjE).
>
> (en verder heb je mijn vragen niet beantwoord, zodat niet te bepalen is
> of je heel gemakkelijk opnieuw in dezelfde problemen gaat komen.)


>
> --
> Groeten van Fred W. te H.
> Je kunt alleeen tijd verspillen,
> als je vergeet er van te genieten.
> Loesje - goud van oud (2/23)

> .
>
Sorry Fred,maar ik was er zo mee bezig dat ik misschien vergeten ben je te
beantwoorden.
Ik doe altijd eerst een update voordat ik een scanner laat runnen.
Ik heb laten runnen Mailware byte's.
Spyware doctor.
Superantispyware.
Emco malware destroyer.
Hijack this.
Avg.
Alvile.
Stinger,een standalone programma wat er ook veel troep afhaalde.
Via kelly's corner van symantec een worm destoyer dan komt er een klein
langwerpig programmatje en scant heel de pc naar infectie en dit programma
sluit eerst de systeem herstel uit omdat sommige wormen ook in het systeem
herstel zitten.
Himan pro en die gooide tenslotte deze worm eraf.
Daarna bleef mijn systeem herstel uit ongeacht wat ik ook probeerde,toen heb
ik weer avg geinstalleerd en systeem herstel bleef weer aan tot nu toe.
En nu doet mijn outlook express het ook weer,het blijkt zo te zijn als je
foutmelding krijgt met de melding die ik had dat je op de RBL lijst staat en
na 48 uur als er geen troep meer van je mail komt wordt je automatisch weer
ingeschakeld en van de lijst verwijderd.
En nu ga ik weer alvil installeren op advies van jullie want daar heb ik dan
toch wel zeker vertouwen in.
Maar blijf ik problemen houden ga ik hem opnieuw installeren.
Bedankt voor alle advies.

Message has been deleted

robby

unread,
Dec 22, 2009, 7:12:01 AM12/22/09
to

"FredW" wrote:

> On Mon, 21 Dec 2009 23:15:01 -0800, robby <Robby geen troep aub.> wrote:
> >>
> >Ik doe altijd eerst een update voordat ik een scanner laat runnen.
> >Ik heb laten runnen Mailware byte's.
> >Spyware doctor.
> >Superantispyware.
> >Emco malware destroyer.
>

> Waar heb je dat vandaan?
> Er zijn (veel) betere producten.
>
>
> >Hijack this.
>
> ???
> Heb je de resultaat van HijackThis op een bijbehorend forum gepost en
> gedaan, wat ze je daarna verteld hebben?
> Als je niet weet hoe HijackThis werkt, kun je er veel beter van af
> blijven, je trekt dan heel gemakkelijk de verkeerde conclusies.
>
>
> >Avg.
>
> Avira en Avast zijn beter
>
> >Alvile.
>
> Nooit van gehoord en met Google ook niet te vinden.
> Wat is dit?


>
>
> >Stinger,een standalone programma wat er ook veel troep afhaalde.
>

> Een verouderd product, wat al lang vrijwel geen nut meer heeft.


>
>
> >Via kelly's corner van symantec een worm destoyer dan komt er een klein
> >langwerpig programmatje en scant heel de pc naar infectie en dit programma
> >sluit eerst de systeem herstel uit omdat sommige wormen ook in het systeem
> >herstel zitten.
>

> Zucht


>
>
> >Himan pro en die gooide tenslotte deze worm eraf.
>

> Zucht


>
>
> >Daarna bleef mijn systeem herstel uit ongeacht wat ik ook probeerde,toen heb
> >ik weer avg geinstalleerd en systeem herstel bleef weer aan tot nu toe.
>

> Zucht


>
>
> >En nu doet mijn outlook express het ook weer,het blijkt zo te zijn als je
> >foutmelding krijgt met de melding die ik had dat je op de RBL lijst staat en
> >na 48 uur als er geen troep meer van je mail komt wordt je automatisch weer
> >ingeschakeld en van de lijst verwijderd.
> >En nu ga ik weer alvil installeren op advies van jullie want daar heb ik dan
> >toch wel zeker vertouwen in.
>

> Wat is toch dat alvil(e)?
> En wie heeft dan alvil (?) geadviseerd?


>
>
> >Maar blijf ik problemen houden ga ik hem opnieuw installeren.
>
>

> Je bent nu bezig allerlei (min of meer willekeurige?) producten met een
> noodgang door elkaar heen te installeren en te gebruiken, zonder dat je
> goed begrijpt wat je gebruikt en waarom.
> Dat schiet dus niet op.
>
> Ook nu weer zeg je dat nogal wat wormen en andere troep verwijderd zijn.
> (Stinger heeft veel verwijderd, Hitman heeft verwijderd, een of ander
> tooltje van Symantec heeft verwijderd, enz., enz.)
> Je hebt een chaotische aanpak en je bereikt aldoor maar niets.
>
> Zo te zien - ik herhaal het maar weer eens - is je PC massaal
> geïnfecteerd met allerlei vormen van malware en is je PC ingepikt
> (geweest?) door kwaadaardige lieden, die je PC hebben misbruikt (of nog
> misbruiken?) om - in grote hoeveelheden - spam te versturen,
> Je bent onderdeel (of onderdeel geweest?) van een spam botnet.
>
> De enige methode om dit te stoppen en je PC weer in orde te krijgen, is
> een geheel schone installatie.
> Je bent nu aan het dweilen met de kraan open.
>
>
> Maar het is jouw PC en je kunt doen en laten wat je maar wil.
> Ik zal je in ieder geval niet meer helpen en ik hoop dat je afgesloten
> blijft van Internet, tot je de PC geheel opnieuw heb opgezet.


>
> --
> Groeten van Fred W. te H.
> Je kunt alleeen tijd verspillen,
> als je vergeet er van te genieten.
> Loesje - goud van oud (2/23)
> .

Wat die alvil betreft ik bedoel avira,sorry.
en geloof het of niet die hitman pro gooide toch echt wel dit virus eraf.
en mijn pc werkt weer lekker.
en al die programma's heb ik van deze site bij beveiliging en tips van
mensen die hier op deze site zitten.
En ik weet van hieruit ook niet wie er wel verstand van heeft of niet dus is
bij jou hetzelfde moet ik jou adviezen opvolgen of niet,nu doe ik dit wel en
van karel heb ik ook alle vertrouwen in.
En als jij mij niet meer wil helpen,, tja,, het is vrijwillig
jammer dan,je moet je wel realiseren dat mensen zoals ik geen echte pc
techneuten zijn maar wel het een en ander uitvissen en ook meer techniek op
willen doen en met hulp van deze site.
Als mensen zoals ik er niet waren zou jij deze site ook niet meer nodig
hebben,het is toch gewoon puur hobbymatig wat we doen en is toch lekker als
we wat voor elkaar kunen betekenen.
En waarom moet ik afgesloten worden van internet??ik betaal toch net zoveel
als jij ook jij kunt vanalles binnenkrijgen
daar vraag je toch niet om en als ik echt niet anders meer kan installeer ik
hem opnieuw maar van dit soort zaken leer je toch wel wat van,ik heb toch
niets te verliezen alleen wat te leren.
>

Message has been deleted
Message has been deleted

robby

unread,
Dec 22, 2009, 10:02:02 AM12/22/09
to

"Jep" wrote:

> On 2009-12-22, FredW <fr...@ninmule.invalid> wrote:
>
> > Wat is toch dat alvil(e)?
>

> Tis een merk hoofdpijntabletten. Ook goed voor brandend maagzuur.
> --
> groet! Jan
>
> 't Zal iets met geheugenplaatsen zijn. (c)hvl
> .
>

Dag Fred,wat ik eigenlijk wel komisch vind,,jij zegt ik hoop dat je van
internet wordt afgesloten,,sterker nog als ik er niet had opgezeten had ik
deze virus ook niet binnengehaald.
En het zou toch te gek zijn dat elke keer als je iets binnenkrijgt je pc
moet herinstalleren dan hoeven ze ook niet al die tools op de markt te
brengen ,je probeert toch eerst altijd vanalles uit voordat je gaat
herinstalleren.
Maar goed ik hoop toch dat je me nog ooit wil helpen,zou ik je zeer dankbaar
voor zijn geld trouwens voor iedereen die me helpt.
Ik heb nu MSE van microsoft gedownload ,is te sprake gekomen bij iemand
anders op dit forum want ik probeer toch optimaal beschermd te blijven.
Kan ik dit gewoon mee laten draaien met AVIRA ANTIVIR,zo niet welke kan ik
dan het beste blijven behouden.

Massimo

unread,
Dec 22, 2009, 11:02:29 AM12/22/09
to
On Tue, 22 Dec 2009 07:02:02 -0800, robby <Robby geen troep aub.>
wrote:

>
>


>"Jep" wrote:
>
>> On 2009-12-22, FredW <fr...@ninmule.invalid> wrote:
>>
>> > Wat is toch dat alvil(e)?
>>
>> Tis een merk hoofdpijntabletten. Ook goed voor brandend maagzuur.
>> --
>> groet! Jan
>>
>> 't Zal iets met geheugenplaatsen zijn. (c)hvl
>> .
>>
>
>Dag Fred,wat ik eigenlijk wel komisch vind,,jij zegt ik hoop dat je van
>internet wordt afgesloten,,sterker nog als ik er niet had opgezeten had ik
>deze virus ook niet binnengehaald.
>En het zou toch te gek zijn dat elke keer als je iets binnenkrijgt je pc
>moet herinstalleren dan hoeven ze ook niet al die tools op de markt te
>brengen ,je probeert toch eerst altijd vanalles uit voordat je gaat
>herinstalleren.
>Maar goed ik hoop toch dat je me nog ooit wil helpen,zou ik je zeer dankbaar
>voor zijn geld trouwens voor iedereen die me helpt.
>Ik heb nu MSE van microsoft gedownload ,is te sprake gekomen bij iemand
>anders op dit forum want ik probeer toch optimaal beschermd te blijven.

MSE? Dat is zeker het nieuwe programma van MS om bescherming tegen
virussen en andere malware te hebben. Omdat het een nieuw programma is
en zich dus nog op enige termijn moet bewijzen en er goede programma's
zijn die al een naam hebben opgebouwd zoals de door Fred genoemde
Avira en Avast (ik gebruik ze beide op mijn 2 computers), zou ik
persoonlijk voor een van de twee genoemde programs kiezen. Maar veel
kwaad zal het niet kunnen schat ik in aangezien MSE van gerenommerde
reviewers een goede beoordeling heeft gekregen.

>Kan ik dit gewoon mee laten draaien met AVIRA ANTIVIR,zo niet welke kan ik
>dan het beste blijven behouden.

Nooit meer dan *��n* antivirusprogram tegelijk installeren per
computer! Anders hinderen ze elkaar.

Massimo


robby

unread,
Dec 22, 2009, 2:54:01 PM12/22/09
to

"FredW" wrote:

> On Tue, 22 Dec 2009 04:12:01 -0800, robby <Robby geen troep aub.> wrote:
>
> >En waarom moet ik afgesloten worden van internet??ik betaal toch net zoveel
> >als jij ook jij kunt van alles binnenkrijgen
>

> Dat zie ik toch heel anders.
> Ik krijg niet "van alles" binnen.
> Mijn PC is goed beveiligd en ik ben voorzichtig met wat ik op Internet
> doe (safe hex).
>
> Jij bent afgesloten van Internet omdat je PC allemaal rotzooi over
> Internet aan het rondstrooien was.
> Maar omdat je "betaalt" zou je dat maar mogen doen?
> Zo werkt het niet op Internet, je provider heeft je - zo te zien -
> terecht afgesloten.


>
>
> >daar vraag je toch niet om en als ik echt niet anders meer kan installeer ik
> >hem opnieuw maar van dit soort zaken leer je toch wel wat van,ik heb toch
> >niets te verliezen alleen wat te leren.
>

> Je kunt al lang niet meer anders doen dan opnieuw installeren, de
> malware heeft veel te veel schade op je PC aangericht, alleen heb je dat
> nog niet in de gaten.
> En van het maar blijven doormodderen met een zwaar geinfecteerde PC leer
> je helemaal niets, een hoop van de schade valt gewoonweg niet meer te
> repareren.
>
> En anderen hebben een hoop te verliezen als jouw PC maar blijft door
> gaan met het verspreiden van spam (waarvoor je geblokkeerd bent) en het
> verspreiden van malware.
>
> Er is maar een goede oplossing en die begint met:
> - Format C:\


>
> --
> Groeten van Fred W. te H.
> Je kunt alleeen tijd verspillen,
> als je vergeet er van te genieten.
> Loesje - goud van oud (2/23)
> .
>

Ik ben helemaal niet van internet afgesloten geweest alleen kon ik geen mail
meer versturen met mijn outlook expres,wel met webmail van upc (mijn
provider) hotmail,G.mail van google,dus was ik ervan overtuigd dat mijn
outlook express beschadigd was,en mijn outlook werkt weer dus zal het nu toch
wel weer in orde zijn.
En jij zegt dat jou pc goed beschermd is,dan zeg mij eens wat je gebruikt
als virus beschermer zodat ik de mijne ook net zoals de jouwe goed kan
beschermen.

Message has been deleted

robby

unread,
Dec 23, 2009, 2:45:01 AM12/23/09
to

"Jawade" wrote:

> =?Utf-8?B?cm9iYnk=?= <Robby geen troep aub.> schreef op Tue, 22 Dec 2009 11:54:01 -0800 in artikel <6B8B4C89-3122-425F...@microsoft.com>:


> >
> > Ik ben helemaal niet van internet afgesloten geweest alleen kon ik geen mail
> > meer versturen met mijn outlook expres,wel met webmail van upc (mijn
> > provider) hotmail,G.mail van google,dus was ik ervan overtuigd dat mijn
> > outlook express beschadigd was,en mijn outlook werkt weer dus zal het nu toch
> > wel weer in orde zijn.
> > En jij zegt dat jou pc goed beschermd is,dan zeg mij eens wat je gebruikt
> > als virus beschermer zodat ik de mijne ook net zoals de jouwe goed kan
> > beschermen.
>

> - Gebruik de firewall van Windows
> - Gebruik voor anti-virus Avira of Avast
> - Tegen spyware SuperAntiSpyware Free
> - Tegen malware Malwarebytes' AntiMalware
>
> Verder opletten met klikken op internet en openen van mailtjes.
>
> --
> Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
> http://jawade.nl/ 14 nov: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
> Bootmanager (+Vista +Linux +Engels), ClrMBR, SDir(DIRsize), POP3lezer,
> Console-filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.
> .
> Dag Jawade,en kan ik deze allemaal tegelijk laten meedraaien,of moet ik de firewall en avira tegelijk laten draaien en de andere twee af en toe laten scannen B.V.D

robby

unread,
Dec 23, 2009, 2:58:01 PM12/23/09
to

"FredW" wrote:

> On Tue, 22 Dec 2009 04:12:01 -0800, robby <Robby geen troep aub.> wrote:
>
> >En waarom moet ik afgesloten worden van internet??ik betaal toch net zoveel

> >als jij ook jij kunt van alles binnenkrijgen
>
> Dat zie ik toch heel anders.
> Ik krijg niet "van alles" binnen.
> Mijn PC is goed beveiligd en ik ben voorzichtig met wat ik op Internet
> doe (safe hex).
>
> Jij bent afgesloten van Internet omdat je PC allemaal rotzooi over
> Internet aan het rondstrooien was.
> Maar omdat je "betaalt" zou je dat maar mogen doen?
> Zo werkt het niet op Internet, je provider heeft je - zo te zien -
> terecht afgesloten.
>
>

> >daar vraag je toch niet om en als ik echt niet anders meer kan installeer ik
> >hem opnieuw maar van dit soort zaken leer je toch wel wat van,ik heb toch
> >niets te verliezen alleen wat te leren.
>

> Je kunt al lang niet meer anders doen dan opnieuw installeren, de
> malware heeft veel te veel schade op je PC aangericht, alleen heb je dat
> nog niet in de gaten.
> En van het maar blijven doormodderen met een zwaar geinfecteerde PC leer
> je helemaal niets, een hoop van de schade valt gewoonweg niet meer te
> repareren.
>
> En anderen hebben een hoop te verliezen als jouw PC maar blijft door
> gaan met het verspreiden van spam (waarvoor je geblokkeerd bent) en het
> verspreiden van malware.
>
> Er is maar een goede oplossing en die begint met:
> - Format C:\
>

> --
> Groeten van Fred W. te H.
> Je kunt alleeen tijd verspillen,
> als je vergeet er van te genieten.
> Loesje - goud van oud (2/23)
> .
>

Nou Fred,deze is voor jou,ik heb vandaag mijn pc naar een erkende pc winkel
gebracht (of weten deze ook niks volgens jou)met de vraag of ze deze wilde
formatteren en opnieuw kunnen instellen ik heb alles uitgelegd de hele
situatie,ook mede door advies van jou,gewoon omdat ik er de laatste dagen
zoveel heb achtergezeten dat ik er zelf geen zin meer inhad en mijn oude pc
tot beschikking had,ik vertelde ze dat als het niet anders kan niet klooien
en gewoon een nieuwe harde schijf erin.
Ik kon hem vanmiddag weer ophalen en ze vroegen mij op wiens advies dit was
??ze hebben heel de pc gescand met van alles en nog wat en deze pc was
helemaal niks mee.,zels nog geen cookie.
Dus heb ik het toch goed gedaan of niet dan.
als je de volgende keer iemand wil helpen en je weet het niet zeg dan niks
da's beter als meteen roepen,formateren die pc.
Maar als je iets niet weet i.v.m je pc mag je het me gerust vragen ik wil
je altijd wel helpen hoor.

Message has been deleted

-quotes-

unread,
Dec 23, 2009, 3:45:38 PM12/23/09
to
FredW schreef:

> Have a nice day.

..en dan ben je nog best netjes en liev gebleven, chapeau :-D

-q-

robby

unread,
Dec 23, 2009, 4:24:01 PM12/23/09
to

"FredW" wrote:

> On Wed, 23 Dec 2009 11:58:01 -0800, robby <Robby geen troep aub.> wrote:
> >>
> >Nou Fred,deze is voor jou,ik heb vandaag mijn pc naar een erkende pc winkel
> >gebracht (of weten deze ook niks volgens jou)met de vraag of ze deze wilde
> >formatteren en opnieuw kunnen instellen ik heb alles uitgelegd de hele
> >situatie,ook mede door advies van jou,gewoon omdat ik er de laatste dagen
> >zoveel heb achtergezeten dat ik er zelf geen zin meer inhad en mijn oude pc
> >tot beschikking had,ik vertelde ze dat als het niet anders kan niet klooien
> >en gewoon een nieuwe harde schijf erin.
>

> Waarom in vredesnaam een nieuwe harde schijf?
> Dat slaat toch nergens op.
> (een Format C:\ heeft niets met een nieuwe harde schijf te maken.)


>
>
> >Ik kon hem vanmiddag weer ophalen en ze vroegen mij op wiens advies dit was
> >??ze hebben heel de pc gescand met van alles en nog wat en deze pc was
> >helemaal niks mee.,zels nog geen cookie.
> >Dus heb ik het toch goed gedaan of niet dan.
> >als je de volgende keer iemand wil helpen en je weet het niet zeg dan niks
> >da's beter als meteen roepen,formateren die pc.
> >Maar als je iets niet weet i.v.m je pc mag je het me gerust vragen ik wil
> >je altijd wel helpen hoor.
>
>

> http://kcbx.net/~tellswor/cars-01.htm
> (scnr)
>
>
> Als ik jou was, zou ik hier eens een basiscursus volgen:
> http://www.seniorweb.nl/
> http://www.seniorweb.nl/oversw/content.aspx?id=674&menuid=30
>
> En voor je weer gaat mekkeren dat dit een "slecht" advies zou zijn en
> dat je het (zgn.) beter weet:
> Ik heb jarenlang - namens SeniorWeb - de basis cursus gegeven aan
> personen net als jij, totale beginners op computer gebied.
> Ik deed dat als vrijwilliger, tegen "betaling" van een kop koffie.
>
> Jouw gebrek aan (basis)kennis op PC gebied komt bij elke vraag
> tevoorschijn, daarom is het ook vaak zo moeilijk om je een redelijk en
> voor jou begrijpbaar antwoord te geven.
> Dat is verder helemaal niet erg, we hebben allemaal zo moeten beginnen,
> maar een cursus bij jou in de buurt zou je een stuk verder op weg kunnen
> helpen.
>
> En verder begrijp ik dat je toch alles beter weet dan ik, zodat het voor
> mij geen zin meer heeft om nog vragen van je te beantwoorden.
> (o ja, één firewall en één anti-virus programma kunnen altijd gelijk
> draaien, dat is zelfs veel beter en dat is altijd al zo geweest voor
> alle PC's ter wereld; en misschien kun je zelf eens opzoeken waarvoor
> een firewall nou eigenlijk is.)
>
> Have a nice day.


>
> --
> Groeten van Fred W. te H.
> Je kunt alleeen tijd verspillen,
> als je vergeet er van te genieten.
> Loesje - goud van oud (2/23)
> .
>

Nu begrijp ik het ,je hebt les gegeven in een basiscursus,en als het niet
meer ging formatteren die hap.
Alle gekheid op een stokje toch bedankt voor al je adviezen kweet zeker dat
ik er wat aan heb gehad.

-quotes-

unread,
Dec 23, 2009, 4:31:14 PM12/23/09
to
robby schreef:

> Nu begrijp ik het

nou, enige twijfel zal wel opborrelen hoor ;-)

Message has been deleted
0 new messages