Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Service Pack 2 ook voor illegale Windows

2 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Roel

ongelezen,
4 sep 2004, 15:03:0304-09-2004
aan
Service Pack 2 ook voor illegale Windows

Gebruikers van zowel legitieme als illegale versies van Windows XP zullen
Service Pack 2 gratis kunnen downloaden. De bezorgdheid van Microsoft over
de veiligheid van haar gebruikers heeft ertoe geleid dat Service Pack 2 voor
iedereen beschikbaar zal zijn. "We hebben niets aan SP2 gedaan waardoor het
niet met gekopieerde versies kan werken," zo liet Barry Goffe van Microsoft
weten. Dit in tegenstelling tot Service Pack 1, dat een aantal opties
bevatte waardoor het niet met gekopieerde versies werkte. "Het was een
moeilijke keuze, maar het is belangrijker om gebruikers van illegale Windows
versies veilig te houden, dan ons zorgen te maken over geld," aldus Goffe in
dit artikel. Bron: security.nl
Zie ook webwereld.nl: Sp2 ook voor illegale versies Windows XP

Doe je voordeel er mee Groet Roel

djfox741

ongelezen,
4 sep 2004, 15:23:0504-09-2004
aan

Het zal allemaal wel, alleen snap ik nu ff niet meer wat wel en wat niet
waar is, het zal allemaal wel duidelijk worden in de Nieuwsgroepen wat
de waarheid zal zijn.
--
Tot zover maar weer ... :o)
djfox741 -- (E-mail is Fake!!!)

Lobo

ongelezen,
4 sep 2004, 15:32:5404-09-2004
aan
djfox741 leunde op het keyboard en produceerde

Tweakersnet geeft dus als reactie op dit verhaal van Goffe;

Afgelopen maandag schreven wij dat Windows XP service pack 2 te installeren
zou zijn op legale en illegale Windows XP-installaties. Al snel bleek
echter dat er wel degelijk code aanwezig was waardoor bepaalde keyranges
werden uitgesloten. Microsoft UK heeft bevestigd dat SP2 op legale en
illegale XP-installaties zal draaien, maar uit Redmond, waar het
hoofdkantoor van Microsoft zit, komen andere berichten. Zo zouden er wel
degelijk controles op illegale keys in het service pack verwerkt zijn. Het
is echter de bedoeling dat alleen een aantal bekende illegale keys
geblokkeerd gaan worden. Als er een illegale key wordt aangetroffen zal de
installatie van het service pack worden afgebroken. Andere maatregelen
zullen niet aanwezig zijn omdat Microsoft het service pack op zoveel
mogelijk computers geïnstalleerd wil krijgen in het kader van de
veiligheid.

De tweede release candidate van het service pack wordt deze maand nog
verwacht; de final versie zal in juli uitkomen als alles volgens plan
verloopt. Tegelijk met de introductie van dit service pack zal een
marketingcampagne starten, onder de codenaam Windows XP Reloaded, om dit
tweede service pack van Windows XP onder de aandacht te brengen en ervoor
te zorgen dat veel mensen het pakket updates zullen gaan installeren. Om
dit te bereiken zullen er bij verschillende winkels gratis cd's te halen
zijn met daarop het service pack en ook zal het weer mogelijk zijn het SP
te bestellen op cd bij Microsoft; of dit mogelijk verzendkosten gaat kosten
is nog onbekend. Hoe dit allemaal precies in elkaar gaat zitten zal over
enkele weken bekend gemaakt worden.

Laten we nu toch gewoon afwachten want van dat gespeculeer wordt je galisch
Ik reageer vanaf nu ook niet meer op deze berichten en w8 tot ik de CD heb.
Heb sowieso allemaal legale versies dus maak me geen zorgen, maar ga het
wel proberen met een illegale key die ik vast wel kan downloaden.
Lijkt me lollig.

Mike

ongelezen,
4 sep 2004, 15:35:5504-09-2004
aan

"Roel" <anon...@discussions.microsoft.com> schreef:

| Doe je voordeel er mee Groet Roel

Wat bedoel je? Eerst een Xp met een blocked SP1 license key installeren, en
dan kijken of het werkt?

--

Groeten, Mike.
BBBB

djfox741

ongelezen,
4 sep 2004, 15:41:3004-09-2004
aan

Heé Lobo,

Je roept maar als je een nummer wilt hebben, illigale nummers wel te
verstaan, dat is niet zo moeilijk, ooit eens zo'n Gen. tegen gekomen,
weet alleen niet of die nummers die er uit komen echt werken, omdat ik
het nooit heb uitgetest :-D

~PCfreak©~

ongelezen,
4 sep 2004, 15:42:2304-09-2004
aan
Op Sat, 4 Sep 2004 21:03:03 +0200, tikte: Roel, zorgvuldig:

Dit is het laatste wat er bij mijn weten bekend over is, SP2 werkt dus niet
met geblackliste XP produkt-key's.
http://www.webwereld.nl/nieuws/18507.phtml

groetjes Henk
--
# Antwoord onderaan en op een lege regel, dus niet achter >>> tekens #
Voor Windows XP-tips http://www.pc-freak.nl

Lobo

ongelezen,
5 sep 2004, 13:29:1905-09-2004
aan
In artikel <10jk6jd...@corp.supernews.com>, leunde je op je keyboard en
produceerde ...

Okido Fox, als ik het een keer probeer (eerst image maken voor huidige legale
edoch zeer lastig weer te her-installeren daar via speciale CD XP Pro) en er
niet zelf in slaag dan mail ik je.
Hoest trouwens met je systeem nu ?
Je wilde toch alles reorganiseren en zo ?

--
Groet, suc6 of dank,
Lobo

Lobo

ongelezen,
5 sep 2004, 13:32:0005-09-2004
aan
In artikel <413a191a$0$816$3a62...@textreader.nntp.hccnet.nl>, leunde je op
je keyboard en produceerde ...

> Wat bedoel je? Eerst een Xp met een blocked SP1 license key installeren, en
> dan kijken of het werkt?

Nee joh, eerst mijn huidige als image bewaren, dan proberen (want mijn CD is
nogal lastig omdat er zo'n leveranciers-schil omheen gebouwd is) XP Pro erop
te zetten met een nieuwe illegale key en dan kijken wat SP2 doet.
Weet ik tenminste hoe het reageert als mensen mij vragen te helpen en ze
blijken dus een illegale key te hebben.
Weet ik meteen hoe ik kan reageren op de vraag zelf al. :-)

djfox741

ongelezen,
5 sep 2004, 14:41:2705-09-2004
aan
Lobo wrote:

> Hoest trouwens met je systeem nu ?
> Je wilde toch alles reorganiseren en zo ?

Nee, omdat hij kuren vertoont en ik er niet kan achter komen, zal ik hem
er opnieuw op gaan zetten, eerst met deze config even die SP2 er op
zetten om te kijken waar ik tegenaan loop, weet ik dat bij de volgende
install. :-)

0 nieuwe berichten