avira appl. laat z. niet verwijderen,etc.

Massimo

Hallo mensen,

Ik heb onlangs op reguliere wijze de gratis versie van Avira Antivir
van mijn computer verwijderd. Aanvankelijk heb ik de aparte toepassing
Avira Rootkit Detection laten staan. Toen ik probeerde om dit progje
alsnog te gebruiken kreeg ik een foutmelding vanwege een 'ontbrekende
driver'.

Blijkbaar heeft dit progje een onderdeel nodig dat tijdens de
verwijdering van Avira Antivir is weggehaald. Wel, dacht ik, dan
verwijder ik Avira Rootkit Det. ook maar. Maar als ik in het
configuratiescherm kom (afd. Software) en daar dit prog. wil
verwijderen dan komt er op het dubbelklikken op 'verwijderen' geen
reactie.

Als ik dan via Regedit zoek op Avira en op Rootkit dan vind ik niets!
Er valt dus niet anders meer te verwijderen dan de map voor dit
program in Program Files. Dat die map er nog steeds was terwijl er in
het register niets te vinden was, vind ik vreemd of is dat normaal?

Heeft iemand een soortgelijke ervaring met dit programma?

Massimo

FredW

On Sat, 21 Feb 2009 05:48:31 +0100, Massimo <och@'tisnietwaar.nl> wrote:

> [...]
>Avira Rootkit Detection laten staan. Toen ik probeerde om dit progje
>alsnog te gebruiken kreeg ik een foutmelding vanwege een 'ontbrekende

Avira nog een keer in zijn geheel installeren.
En daarna alles in zijn geheel uninstallen.
Dan zou het in orde moeten zijn.

--
Groeten van Fred W. te H.
Misschien moet je eerst jezelf tegenkomen,

Massimo

Hallo Fred,

On Sat, 21 Feb 2009 10:35:49 +0100, FredW <fr...@ninmule.invalid>
wrote:

>Avira nog een keer in zijn geheel installeren.
>En daarna alles in zijn geheel uninstallen.
>Dan zou het in orde moeten zijn.

Dat zou inderdaad kunnen helpen, denk ook ik, maar omdat ik al een
andere antivirus (Avast) geïnstalleerd en ingesteld heb, zie ik hier
maar van af en neem maar genoegen met een fake-ingang in de afd.
Software in het Configuratiescherm...:-)

Toch bedankt,

Massimo

karelV [MS MVP]

Massimo schreef op 21-2-2009 12:45:

> [...]
> maar van af en neem maar genoegen met een fake-ingang in de afd.
> Software in het Configuratiescherm...:-)

Zoek die overtollige entry dan maar op in deze registersleutel, dan kun
je hem daar verwijderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\

--
karelV

Massimo

Hallo Karel,