Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

De en het

1 view
Skip to first unread message

Lane

unread,
Nov 29, 2011, 8:27:41 AM11/29/11
to
De meisje (
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/11/28/hoe-kon-taal-ooit-zo-ongewikkeld-worden/)


Verloedering of vernieuwing?

Lane
--
Geen genot zonder wrijving
No pleasure without friction

Rudolpho

unread,
Nov 29, 2011, 4:24:50 PM11/29/11
to
Op 29-11-2011 14:27, Lane schreef:
> De meisje (
> http://www.nrcnext.nl/blog/2011/11/28/hoe-kon-taal-ooit-zo-ongewikkeld-worden/)
>
>
> Verloedering of vernieuwing?

Een taal is een levend iets en is aan verandering onderhevig.

Een heyntelijke treck
Verleyt het hart na mijn geboortestadt Keulen.
Daer heb ik eerst om honigh uitgevlogen,
Ontrent den blonden Rijn,
Beplant met Rijnschen wijn;
In als een bie violendau gezogen.
Uit dit geboortzogh wort mijn zorg gebooren,
Nu ’t Zweedsche vaandel vliehgt,
Daar ik ben opgewieght.

Dit is ook Nederlands, maar dan van Joost van den Vondel.
--

Groetjes,
Rudolpho
Carpe diem

iMark

unread,
Nov 30, 2011, 1:07:54 AM11/30/11
to
Lane <l...@gmail.com> wrote:

> De meisje (
> http://www.nrcnext.nl/blog/2011/11/28/hoe-kon-taal-ooit-zo-ongewikkeld-wor
> den/)
>
>
> Verloedering of vernieuwing?

Weet niet/geen mening.

Als je kijkt naar het Afrikaans, kan de versimpeling heel snel gaan.
Maar niemand die durft te beweren dat het Afrikaans geen cultuurtaal is.
Een ramp hoeft die versimpeling dus niet te zijn.

Arcus

unread,
Nov 30, 2011, 1:12:01 AM11/30/11
to
Lane <l...@gmail.com> wrote in news:2011112914274122310-lp@gmailcom:

> De meisje (
> http://www.nrcnext.nl/blog/2011/11/28/hoe-kon-taal-ooit-zo-ongewikkeld-
> worden/)
>
>
> Verloedering of vernieuwing?
>
> Lane

Berichten over dit onderwerp plaatsen in nieuwsgroepen anders dan nl.taal
is pas verloedering en zeker niet vernieuwend ...
0 new messages