Re: chyba kopírování

.

Nejsem si zcela jistý proč to dělá až při 30% kopírování, ale vypadá to na ztrátu "alternativního datového proudu NTFS". To jsou například ty informace které vyjadřují popisek filmu, poznámky k souboru, .... Tyto informace nejsou uloženy přímo v souboru ale právě v "alternativním datovém proudu". Podobně jsou uloženy například certifikáty při používání EFS.

Tahle hláška bývá běžná pokud kopírujete například soubory (s alternativním datovým proudem) z disku používající systém souborů NTFS na disk používající systém souborů FAT32. Ale mě se vždy zobrazí před vlastním kopírováním, možná záleží jaký používáte File Manager.

Dan

Díky za trocha vysvětlení :-).
Kdyľ píąete, ľe se Vám to stává hned na začátku, tak si myslím, ľe to
znamená pokud kopírujete 1 soubor, ale tady se přenáąí třeba 4-5GB dat z
pracovního do domácího PC. Proto to nahlásí aľ u toho souboru, který tedy
asi ten "alternativní datový tok" má. Divím se, ľe to má ale třeba jen 3-4
souborů z několika tisíc. U té zprávy .eml uloľené z OE je to moľná třeba
ten certifikát?? A u .tiff je to také normální?
V práci má ąéf Visty (tedy automaticky NTFS) a doma XP (zákl. instal je ve
FAT32 a on to určitě nepřeváděl), takľe tady asi bude ten problém. Jinak
pouľívá klasického průzkumníka.
Mezitím ty soubory ale uľ vymazal, takľe víc uľ zjią»ovat nemusíme, ale díky
za ochotu, protoľe jsem zase o něco chytřejąí.
Díky a pěkný den,
Dan

<.> píąe v diskusním příspěvku news:uI$1mMPaI...@TK2MSFTNGP03.phx.gbl...
> [...]

> ztrátu "alternativního datového proudu NTFS". To jsou například ty
> informace které vyjadřují popisek filmu, poznámky k souboru, .... Tyto

> informace nejsou uloľeny přímo v souboru ale právě v "alternativním
> datovém proudu". Podobně jsou uloľeny například certifikáty při pouľívání
> EFS.
>
> Tahle hláąka bývá běľná pokud kopírujete například soubory (s
> alternativním datovým proudem) z disku pouľívající systém souborů NTFS na
> disk pouľívající systém souborů FAT32. Ale mě se vľdy zobrazí před
> vlastním kopírováním, moľná záleľí jaký pouľíváte File Manager.

.

U souborů TIFF je "alternativní datový proud" zcela určitě normální. Většinou si k obrázkům děláme popisky (čím že se ten blbeček malej zase upatlal, pusinka jedna ...). U souborů EML? Záleží proč jste si tento soubor extrahoval ze složek Outlooku (asi kvůli záloze, a tudíž si ji popíšete).

Poznámky (typu název, předmět, autor, komentář, ...) lze udělat úplně k jakémukoliv souboru. Zkuste vlastnosti souboru (pravé tlačítko myši) a podívejte se zda záložka "souhrn" obsahuje nějaké údaje.

Slyšel jsem že už existují i viry které využívají "alternativních datových proudů" a antiviry začínají nově tyto struktury prozkoumávat. Například WinRAR je umí zálohovat do archivů už řadu let.

Certifikát EFS, tím se nezabývejte. Jde o to, že můžete při používání NTFS vytvářet nativně šifrované soubory. Pokud takové soubory kopírujete na FAT16/FAT32 jsou automaticky dešifrovány (pokud máte patřičná práva, dále nebudu rozebírat - viz Win HELP: EFS) jinak je přístup odepřen. Budete pouze upozorněn že soubory nelze zkopírovat bez ztráty šifrování.

Dan

Teď jiľ přesně chápu "alternativní datový tok". Jasně, popisky jsou u
větąiny souborů a .eml, je takto ukládán přesně kvůli záloze do sloľky s
danou akcí a ostatními soubory.
V kaľdém případě tomu asi nijak nepředejdeme, takľe momentálně soubory
působící chybu jsou jiľ vyhozené a příątě, kdyľ se takový zase objeví, tak
zkusit přeuloľit (zda pomůľe?) a nebo případně smazat (pokud není moc
důleľitý).

Jeątě jednou díky za osvětlení a přeji hezký den,
Dan

<.> píąe v diskusním příspěvku news:O94CPMYa...@TK2MSFTNGP06.phx.gbl...

> [...]

> Slyąel jsem ľe uľ existují i viry které vyuľívají "alternativních datových

> proudů" a antiviry začínají nově tyto struktury prozkoumávat. Například

> WinRAR je umí zálohovat do archivů uľ řadu let.
>
> Certifikát EFS, tím se nezabývejte. Jde o to, ľe můľete při pouľívání NTFS
> vytvářet nativně ąifrované soubory. Pokud takové soubory kopírujete na
> FAT16/FAT32 jsou automaticky deąifrovány (pokud máte patřičná práva, dále

> nebudu rozebírat - viz Win HELP: EFS) jinak je přístup odepřen. Budete

> pouze upozorněn ľe soubory nelze zkopírovat bez ztráty ąifrování.

.

Nechci radit, ale to mazání je určitě zbytečné. Ty soubory jsou jak říkáte ZÁLOHA. Tak je přece nesmažu jen kvůli tomu že je přenáším médiem které neudrží všechny vlastnosti systému souborů NT.

Pokud ta záloha není neustále používána, porovnávána s originálem (můžete použít synchronizaci pomocí Aktovky), doplňována, ... použijte třeba NTBackup (součástí systému).

Pokud oba koncové systémy mají disky s NTFS, můžete archív NTBackup použít i pro přenesení vašich souborů, přičemž údaje o zabezpečení i alternativní datový proud (např. autor a poznámky) budou na cílovém systému obnoveny tak že budou shodné se zdrojem. Pozor jen na šifrované soubory, bez patřičného/ných EFS certifikátu/ů by si šéf doma moc nepočetl, ale to lze ošetřit při zadávání zálohy. Tu stejnou službu by snad měl zvládnou WinRAR, ale už ho asi rok nepoužívám tak nevím jistě. Nebo prostě šéfovy přeformátujte exHDD jako NTFS.

Dan

Zdravím Vás,
ono to není úplně záloha, ale ąéf má v PC hromadu souborů, které od něj
sdílýme. Kdyľ jde domů, tak si celou sloľku Dokumentů dá na ext.HDD a doma
si to hodí do svého PC a NB. Kdyľ večer pracuje doma, tak to ráno zase
nakopíruje k sobě v práci a my jedeme s aktuálními soubory.
Protoľe práce s aktovkou představuje určitá rizika při správném nastavení,
tak to není rozhodně pro nás vhodná metoda.
Ext.HDD mu mohu naformátovat na NTFS, ale domu se mi k němu nechce, takľe
tam to zůstane stejně FAT32.
A protoľe to udělá jen u několika málo souborů a to konkrétně zde byly
soubory z nabídek roku 2004, tak a» to klidně vymaľe, protoľe
pravděpodobnost pouľití je malá. Obráceně zase rozdělovat sloľky k přenesení
na ty, které jiľ určitě nebude modifikovat apod. by přineslo jen daląí
zmatky, ke kterým stejně dochází, kdyľ občas domácí práci nedá hned ráno a
pak mi třeba něco přepíąe:-) No prostě guláą, ale stále je toto
nejbezpečnějąí způsob, jak ohlídat jeho neustálé přenáąení souborů sem tam.
Jsme malá firmička, kde nějaký server, ke kterému by se mohl třeba vzdáleně
připojovat doma není moc proveditelný, protoľe zase takové znalosti nikdo z
nás nemá, aby to udrľoval v bezpečí:-(

Jeątě jednou díky za ochotu,
Dan

<.> píąe v diskusním příspěvku news:uVZlULba...@TK2MSFTNGP06.phx.gbl...

> [...]

> NTBackup (součástí systému).
>
> Pokud oba koncové systémy mají disky s NTFS, můľete archív NTBackup pouľít
> i pro přenesení vaąich souborů, přičemľ údaje o zabezpečení i alternativní

> datový proud (např. autor a poznámky) budou na cílovém systému obnoveny

> tak ľe budou shodné se zdrojem. Pozor jen na ąifrované soubory, bez
> patřičného/ných EFS certifikátu/ů by si ąéf doma moc nepočetl, ale to lze
> oąetřit při zadávání zálohy. Tu stejnou sluľbu by snad měl zvládnou
> WinRAR, ale uľ ho asi rok nepouľívám tak nevím jistě. Nebo prostě ąéfovy

JZ

Tak mě napadlo, proč nevyuľít v tomhle případě dálkovou plochu (správu)? To
by, myslím, mohlo celkem úspěąně vyřeąit riziko eventuálního poąkození
přenáąených dat. ©éf by se doma spojil se svým počítačem v kanclu a po práci
by se odpojil. Jen si nejsem jistej komunikací mezi disky FAT a NTFS, nikdy
jsem to nezkouąel, ale myslím, ľe by to mělo makat. A ani není zapotřebí
nějakých superrychlých internetů..
Hezký den, Josef

"Dan" <dan...@seznam.cz> píąe v diskusním příspěvku

Dan

To je právě ono, dálková správa=moľné bezpečnostní riziko. Jak jsem psal,
tak jsme tu 4 lidi s čistě uľivatelskými znalostmi a jedná se přeci jenom o
dost citlivá data firmy. Takľe vąechno nastavit tak, aby to bylo opravdu
zabezpečené ...?!
Jeden správce sítě jedné větąí firmy mi jiľ před časem řekl, ľe by asi
trvale otevřený přístup a nasdílený defakto celý disk moc nenechával. Ptal
jsem se na VPN (moľná pletu 2 různé věci?!). Jsou určitě metody a postupy,
ale spíąe zaloľené na produktech vyąąí třídy a jistých vyąąích znalostí o
sítích a zabezpečení.
Nebo jaké jsou zkuąenosti?
Díky a taky hezký den,
Dan

"JZ" <Jor...@seznam.cz> píąe v diskusním příspěvku

.

Ta vzdálená ploch je dobrý nápad. Ještě lepší by bylo se přímo přihlásit do svého profilu (přes Internet).

Další řešení které mě napadá. Nastavte mu Outlook Express tak aby pracoval s daty přímo na HDD. Tím myslím DBX soubory. Pokud je to tedy pro vaše "sdílení" použitelné. V domácím počítači ať si zřídí v OE firemní profil, který bude také používat data přímo z externího HDD.

O výkon extHDD bych se nebál, často bývá větší než než u disků s UDMA. A to i tehdy pokud jsou optimalisovány pro rychlé odebrání, tzn. pravděpodobnost ztráty dat při vytažení USB kabelu minimální.

.

Ještě mě napadlo, že můžete také na extHDD vytvořit virtuální disk. Například pomocí TrueCrypt, tedy když chcete tak i šifrovaný. Můžete si přitom vybrat souborový systém jaký chcete (u vás zřejmě NTFS).

Zdenek Soska

Vzdálenou plochu jde docela dobře zabezpečit pomocí ąifrování (128 bitů,
FIPS atd.), stačí nastavit v zásadách zabezpečení PC. Jde i samozřejmě
nastavit, které IP se mohou připojit. Také je dobré změnit standardní port
na nějaký jiný, tím také omezíte pokusy o vniknutí. V neposlední řadě je
třeba nastavit silná hesla a nepřipojovat se Vzdálenou plochou na
administrátorský účet. Také je dobré nastavit zamknutí účtů například po
třech neúspěąných pokusech alespoň na 15 minut. Je toho více, stačí si o tom
něco přečíst. Co se týče VPN, to uľ je trochu jiná kapitola a i o tomto lze
najít na Internetu plno informací. Myslím ale, ľe Vzdálená plocha bude pro
Vaąe potřeby stačit.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 080207-0, 07/02/2008
Tested on: 08/02/2008 12:43:12

Zdenek Soska

Ještě pro doplnění - celou RDP komunikaci lze i uzavřít do zabezpečeného
"tunelu", například pomocí STunnel, aby se mohl vyloučit MTM (Man In The
Middle) útok.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 080207-0, 07/02/2008

Tested on: 08/02/2008 12:52:03

Dan

Díky pánové vąem za nápady, ale jak říkám, větąinu z Vámi posledně
jmenovaných pojmů jiľ nerozumým a tím méně kdokoliv u nás. Znamenalo by to
se vąe naučit a do toho se mi zcela na rovinu nechce zvláątě, kdyľ za to
nejsem ani placený a své práce mám tolik, ľe bych tady uľ musel leda
přespávat. Mým malým dětem by se to asi nelíbilo.
Ale nikdy neříkej nikdy a tak třeba Vaąe návrhy se vzdálenou plochou někdy
lehce otestujeme:?)
Jeątě jednou díky a přeji vąem hezký den,
Dan

"Zdenek Soska" <Rather_Secret> píąe v diskusním příspěvku

JN

"Dan" wrote:

> Díky pánové všem za nápady, ale jak říkám, většinu z Vámi posledně
> jmenovaných pojmů již nerozumým a tím méně kdokoliv u nás. Znamenalo by to
> se vše naučit a do toho se mi zcela na rovinu nechce zvláště

Nemyslim ze byste se to vse museli slozite ucit. Asi bude pro vas jednodussi
( i levnejsi) kdyz si nakonfigurovani vzdaleneho pristupu (RDP) zaplatite u
spravcovske firmy. Tech par hodin jejich prace (1-2 h) vas jiste neporazi
abyste si to nemohli dovolit.

Jinak k problemu synchronizace - existuje utilitka synchronizaci velkych
archivu dat - ROBOCOPY. Drive byvala v microsoftim Resource kitu a pokud jiz
neni soucasti WinXP urcite byvala ke stazeni zdarma na MS webu. Udelate
sefovi dva davkove soubory kterymi bude spoustet synchronizaci souboru
(robocopy zdroj cil /MIR). Jeden pusti pri odchodu domu a druhy pri navratu
do prace. Parametr MIR (mirror) zajisti identicke kopie a pokud pridate i
/COPYALL tak se prenesou i prava a vlastnictvi (vrele doporucuji)

.

Nedávno jsme zde hovořili o "Alternativních datových proudech NTFS". Podařilo se mi objevit nový, jednoduchý způsob jak využít tuto technologii. Jde o to, že NOTEPAD umožňuje práci se Streamy.

Zkuste například:

notepad nákup.txt:manzelka
notepad nákup.txt:finance

Tímto způsobem vytvoříte alternativní datové proudy (streamy) "manzelka" a "finance" patřící k souboru "nákup.txt". Pro znovu načtení uložených informací musíte opět zadat celý původní příkaz. Tedy SOUBOR:STREAM. Zdá se, že velikost písmen v názvu streamu je ignorována.

Možná si říkáte, k čemu to? Další příklady:

notepad instalacka.exe:seriove cislo
notepad cokoli:skryty log