DDD+CqRS Projekt - Zaczyn

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Witam

Jak widać w ostatnim poście koledzy z Łodzi działają prężne, ale i w
naszym lubelskim mateczniku coś się dzieje.

Chciałbym zaprosić wszystkich zainteresowanych tematyką:
- modelowania złożonych domen biznesowych (w szczególności Domain
Driven Design)
- trendami w nowoczesnej architekturze
do zapoznania się z projektem, który powstał na naszej ziemi usłanej
do niedawna pszenicznym łanem:

http://code.google.com/p/ddd-cqrs-sample

Powyższe nawiązanie do lokalnego folkloru pojawiło się nie bez kozery.
Zaczyn to coś z czego powstaje dobry chleb. Projekt to z złożenia
zaczyn, czyli dużo więcej niż sample ale nie jest to kolejny
framework.

btw:
Planujemy przeprowadzenie w ramach JUGa całodniowych warsztatów
poświęconych temu projektowi. Wydarzenie z założenia nie będzie
komercyjne, jednak takie przedsięwzięcie wymaga sali i cateringu.
Dlatego rozważamy 2 opcje: niewielką opłatę organizacyjną lub
skorzystanie do dobrodziejstwa sponsora (firmy IT?), który chciałby
wykreować swój wizerunek na lokalnym rynku.

Proszę zainteresowanych o zgłaszanie się w tym wątku abyśmy mieli
orientację co do potencjalnej ilości uczestników.

Sławek Sobótka
http://www.bottega.com.pl
http://art-of-software.blogspot.com

Maciej M

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
+1

Sławek Turowicz

to lubli...@googlegroups.com
+1

2011/9/1 Maciej M <matys....@gmail.com>

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "Lublin Java User Group (Lublin JUG)".

Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres lubli...@googlegroups.com.
Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres lublin-jug+...@googlegroups.com.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem http://groups.google.com/group/lublin-jug?hl=pl.

--
Sławek Turowicz.
http://slawekturowicz.blogspot.com/

Paweł Nieścioruk

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
+1

Arkadiusz Borek

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
+ 1

--
Arkadiusz Borek

Sławek Chmiel

Jaca

dmazuruk

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
+1

Piotr Paradziński

to lubli...@googlegroups.com
+1

> [...]
> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "Lublin Java User Group (Lublin JUG)".

NIP: 712-262-37-92, REGON: 060697900
20-815 Lublin, ul. I. Kosmowskiej 1d/7

Telefon: +48 696 704 227

Damian Blazejewski

to lubli...@googlegroups.com
+1

Wojciech Ryba

to lubli...@googlegroups.com
+1

Paweł Piątkowski

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
+2

Lukasz Czapski

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
+1

G.

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Dobra - padłem. Trzeba powstać.

To też dodam coś do burzliwej dyskusji. Chociaż może przeczytam
jeszcze raz bo się pogubiłem. Chyba.. :-)

+sec^2-tg^2 SFW?

Sławek - mimo wszystko trzymam kciuki.

Sławomir Sobótka

to lubli...@googlegroups.com
prosiłbym tylko o zapis w odwrotnej notacji polskiej oraz jednostki z sytemu SI
bo mój koprocesor parsujący stringi znajdujący w korze przed-czołowej
rzuca wyjątki:)

G.

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Co ty dajesz?

Linek do wiki może wystarczy? :-)

Sławomir Sobótka

to lubli...@googlegroups.com
Oj bo mnie tu zmyliłeś jakimś secantem, zamiast po bożemu: śinus i kośinus.
Dodam iż, mimo, że straciłem młodość bazgrząc grzecznie w zeszyciku
śinusy jak ten tresowany szympans, to secanta nie znalazłem w żadnym
zbiorze zadań dla młodych autystów;P

proszę +1 kto nie wie co to secant...!

Marcin Deryło

to lubli...@googlegroups.com
+1, bez bawienia się w trygonometrię

Jaroslaw Malek

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
+1

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Ok, czyli póki co mamy 16 osób.

Sponsor żaden się nie zgłosił:(

Zakładam, że preferujecie raczej łikend - pewnie sobotę. Jeżeli nie,
to poprawcie mnie.
Ze swej strony chciałbym zrealizować warsztaty pod koniec września -
później będzie ciężko z czasem - np 24 września albo 1 października.

Co do kosztów to sądzę, że małą salę konferencyjną można wynająć do
500zł/dzień. Catering to pewnie 20-50zł/os.

Chyba, że chcemy pojechać sobie np do Kazimierza, np tutaj
http://www.zajazdpiastowski.pl/index.html,pl (koszt sali mniej więcej
taki sam)
a wieczorem dysputować np w saunie w 4* hotelu: http://krolkazimierz.pl/menu/0_4/
(chyba najlepsza sauna w regionie).

Co Panowie na to?

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Widzę, że pomysł wyjazdu poza miasto nie wzbudził entuzjazmu:)

Czy termin 24 września w godzinach 10-18 pasuje wszystkim?
Odpiszcie szybko, ja wówczas zarezerwuję miejsce i podam szacowany
koszt (aktualnie wydaje mi się, ze zmieścimy się w 50zł/os).

Arkadiusz Borek

Sławek Chmiel

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
mi też

Paweł Nieścioruk

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Wolałbym inny termin (tydzień później), lub tego dnia co podałeś ale
we wcześniejszych godzinach. Ale dostosuję się do większości -
najwyżej wcześniej Was opuszczę ;)

Sławek Turowicz

Marcin Deryło

to lubli...@googlegroups.com
pasuje

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Właśnie przed chwilą małżonka oznajmiła mi, że 24 mamy zajęty termin.

Czy zatem 1 października w godzinach 10-18 będzie dla Was odpowiedni?

Sławek Turowicz

Marcin Deryło

to lubli...@googlegroups.com
8 października byłby dla mnie odpowiedniejszy ale 1szego powinno być ok

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
7. w nocy wracam po 4 dniowym wymagającym szkoleniu, więc jedyne co
mógłbym Wam zaoferować w sobotę rano to zombie_mode;)

Rafał Jamróz

to lubli...@googlegroups.com
Pasuje, ale wyjazdowa wersja tez nie bylaby zla :))

2011/9/13 Sławek Sobótka <sso...@gmail.com>:

> 7. w nocy wracam po 4 dniowym wymagającym szkoleniu, więc jedyne co
> mógłbym Wam zaoferować w sobotę rano to zombie_mode;)

Tomek Grobel

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
+1, jeśli jeszcze można się zgłosić :)

Co do terminu to póki co mi pasuje.

Przemysław Zajdel

to lubli...@googlegroups.com
+1.

Niespecjalnie wspominam Króla Kazimierza. Znajomi polecają SPA w Orkana.

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
@Rafał: hehe zła na pewno by nie była:) W każdej innej niż branży
ludzie (nawet admini;) kombinują za wszelką cenę jak by tu połączyć
przyjemne z pożytecznym i wyjechać sobie w przyjemne miejsce aby
wchłonąć nieco wiedzy;)

@Tomek: dla Ciebie zawsze będzie miejsce. Tak ogólnie to będę szukał
sali z dużym buforem miejsc, tak więc można stale się dopisywać.

@Przemysław: no ja jeszcze nie byłem - można sprawdzić...

Lukasz Czapski

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
także pasuje, jak każda inna sobota.

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Zarezerwowałem na 01 października małą salę tutaj: http://www.hotelfocus.pl/index.php
Jak widać koszt to 350zł/dzień.

Dodatkowe koszty per osoba:
- obiad jednodaniowy 35zł
- obiad dwudaniowy 40zł
- całodzienny dostęp do kawy, herbaty i ciastek: 15zł
Menu do wyboru będzie na kilka dni przed datą warsztatów.

Rozliczymy się na miejscu więc nie zapomnijcie drobnych:)

W sali będzie duży stół na 26 osób aby rozłożyć się z laptopem.

Ostateczny termin zgłoszeń to 28 września - decyduje kolejność.

Dla tych którzy będą chcieli nieco pokodować (ale jeżeli ktoś ma inne
strategie kognitywne niż "hands-on-learning" to nikt nie będzie stał z
lufą i zmuszał do kodowania:) przyda się: ulubione IDE i maven.
Pobierzcie sobie wcześniej w domku z repo oba projekty
http://code.google.com/p/ddd-cqrs-sample/source/browse/#svn%2Ftrunk
i zróbcie maven install tak aby mieć już pobrane wszystkie liby i
pluginy (aby nie walczyć z siecią w hotelu).

Mam tutaj jeszcze prośbę do Rafała aby ew. doobjaśnił w tym wątku
środowisko selenium.

Sławek Sobótka
http://www.bottega.com.pl
http://art-of-software.blogspot.com

Irek Matysiewicz

to lubli...@googlegroups.com
Fajnie by było jakbyście kiedyś też rozbudowali stronę domową tego projektu (jakieś obrazki, screencasty, reprezentatywne kawałki kodu).

Paweł Piątkowski

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Hej. Przepraszam, że odzywam się dopiero teraz, ale w moim przypadku
termin 1 października daje -2 :/
Życzę wszystkim owocnych warsztatów!

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Wysłałem maila do każdego z Was z prośbą o potwierdzenie. Jedynie
"Jaca" proszę o potwierdzenie na grupie, ponieważ google nie chciał mi
ujawnić Twojego maila:)

Odnośnie przygotowania do warsztatów:
Najlepiej byłoby gdyby każdy przeczytał sobie wiki:
http://code.google.com/p/ddd-cqrs-sample/w/list
oraz zapoznał się z kodem:
http://code.google.com/p/ddd-cqrs-sample/source/browse/#svn%2Ftrunk

Wiem, że tego nie zrobicie, dlatego przewiduję wstępne prezentacje na
temat DDD i CqRS. Można się z nimi zapoznać tutaj:
http://bottega.com.pl/artykuly-i-prezentacje

Będziemy nieco programować (ale bez przymusu).
Dlatego proszę o pobranie sobie z wskazanego wyżej SVN obu projektów
oraz o ich zainstalowanie we własnym repo mavena - spowoduje to, że
maven pobierze wszystkie liby i potrzebne pluginy, dzięki czemu nie
będziecie uzależnieni od ew. (nie)działania sieci w hotelu:)

Będziemy programować w parach (pod przymusem, dla tych którzy będą
chcieli programować) dlatego nie każdy musi dźwigać laptopa - dobranie
się pary zostawiam Wam:)

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
W odpowiedzi na pytania o czas:
Ja i Rafał możemy poświęcić 8h (więcej się nie da fizycznie:)
Możemy się wyrobić w 5h ale jeżeli będzie zainteresowanie to możemy
wydłużyć do 8.
I na prawdę nie będzie to źle widziane jeżeli ktoś będzie musiał wyjść
wcześniej.

Przemysław Zydroń

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Witam wszystkich,

Chciałem się wziąć udział w warsztatach. Mam nadzieje, że przyjmiecie
pod swe skrzydła kogoś z Krk/Wawy ;)

Jacek Bryla

to lubli...@googlegroups.com
Trochę wypadłem z dyskusji. Niestety w ten weekend z przyczyn
obiektywnych nie będę mógł uczestniczyć :( Ale na przyszłość chętnie
się piszę. Mój mail: jacek...@gmail.com. Przepraszam, że tak w
ostatniej chwili to wyszło.

W dniu 27 września 2011 17:38 użytkownik Sławek Sobótka

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
> Chciałem się wziąć udział w warsztatach. Mam nadzieje, że przyjmiecie
> pod swe skrzydła kogoś z Krk/Wawy ;)

zapraszamy

K.Ciesielski

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Witam, zdążę się jeszcze załapać na listę...?

Sławomir Sobótka

to lubli...@googlegroups.com
tak, rejestrację zamykamy jutro w południe kiedy to złożę ostateczne
zamówienie w hotelu

K.Ciesielski

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Projekt zainstalowany, maven nakarmiony :)
O której godzinie startują warsztaty?

Sławomir Sobótka

to lubli...@googlegroups.com
10:00

2011/9/30 K.Ciesielski <pancie...@gmail.com>:

> Projekt zainstalowany, maven nakarmiony :)
> O której godzinie startują warsztaty?

Sławek Sobótka

to Lublin Java User Group (Lublin JUG)
Kilka zdjec pamiatkowych na blogu projektu: http://ddd-cqrs-leaven.blogspot.com/
Jezeli macie jakies komenataze to piszcie smialo w komentarzach pod
zdjeciami.