code retreat

Piotr Przybylak

to lodz...@googlegroups.com
Hej

Robimy code retreat 3.XII w Łodzi ?
http://coderetreat.com/global_day.html

Piotr Przybylak

Marek Defecinski

to lodz...@googlegroups.com
Pomysł godny uwagi :).
Mam pytanie do grupowiczów ile osób byłoby zainteresowanych?

To jest event całodniowy w sobotę 3go,
musimy liczyć się ze zrzutką na catering.

Pozdrawiam.

Piotr Przybylak

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "Lodz Java User Group (Lodz JUG)".

Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres lodz...@googlegroups.com.
Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres lodz-jug+u...@googlegroups.com.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem http://groups.google.com/group/lodz-jug?hl=pl.

Marek Defeciński

Michał Ostruszka

to lodz...@googlegroups.com
Ja bardzo chętnie, nawet miałem się wybrać do Waw albo Krk, ale
niestety terminy na początku grudnia kompletnie mi nie leżą.

2011/11/24 Marek Defecinski <mare...@gmail.com>:

--
Michał Ostruszka

Marcin Piczkowski

to lodz...@googlegroups.com
+1

Mariusz Saramak

to lodz...@googlegroups.com
+1
lubie to :)

Marek Strejczek

to lodz...@googlegroups.com
+1

Paweł Włodarski

to Lodz Java User Group (Lodz JUG)
+1.

1) Jakkolwiek "robimy" oznacza, że kto ma zrobić co dokładnie?

On Nov 23, 11:24 pm, Piotr Przybylak <piotr.przyby...@gmail.com>
wrote:
> Hej

> [...]

Maciej Zywno

to lodz...@googlegroups.com
+1

BTW, witam wszystkich w moim, jesli mnie pamiec nie myli, pierwszym poscie tutaj :)

Maciej Zywno

2011/11/24 Paweł Włodarski <pwlo...@gmail.com>

> --
> Pozdrawiam
> Piotr Przybylak

Radosław Antoniuk

to lodz...@googlegroups.com
+1
kopę lat Maćku.

2011/11/24 Maciej Zywno <m.z...@gmail.com>

--
Regards,
Radek Antoniuk

Piotr Przybylak

to lodz...@googlegroups.com
Kto - znaczy Wy Pawle
Co - zorganizować salę, najlepiej z dostępem do WIFI, na sobotę 3.12.2011

W dniu 24 listopada 2011 14:35 użytkownik Paweł Włodarski
<pwlo...@gmail.com> napisał:

> [...]
> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "Lodz Java User Group (Lodz JUG)".

Rafał Lenarczyk

to lodz...@googlegroups.com
Proponuje incrementowac licznik bedzie wiadomo ile osob idzie bez
przegladajac calej historii watku. Tak robimy na pewnym forum gdzie
deklarują sie uczestnicy chcacy grac w pilke w danym terminie. Jest
lad i porzadek, osoba dopisujaca sie ma tylko przeczytac ostatni post
i doliczyc ilosc zgloszen.
Pozdrawiam.

W dniu 24 listopada 2011 19:00 użytkownik Piotr Przybylak

Marek Defecinski

to lodz...@googlegroups.com
+6 na razie.
Nie wiem czy mam liczyc Michała Ostruszkę i Ciebie.
--
Marek Defeciński

Michał Ostruszka

to lodz...@googlegroups.com
U mnie początkowe terminy grudnia odpadają tak jak pisałem wyżej.
Także niestety muszę podziękować. Ale w przyszłości jak najbardziej.

2011/11/24 Marek Defecinski <mare...@gmail.com>:

--
Michał Ostruszka

Mariusz Saramak

to lodz...@googlegroups.com
Hej, wczoraj pierwszy raz usłyszałem o code retreat - rekolekcje kodu ?

Rzucam bombę: i postaram się wyjaśnić co to jest code retreat, ludzie którzy wiedzą - mają doświadczenie - poprawią mnie :)

Spotykamy się w sobotę, kodujemy cały dzień.
Kodujemy z przerwami w sesjach.
Każda sesja może trwać 45 min - 1h
Kodujemy w parach, po każdej sesji para się zmienia (miejscami, członkami pary)
Piszemy grę: Game of Life - takie kropki - reprezentujące społeczeństwa.
Po każdej sesji jest retrospekcja  (opowiadamy sobie jak nam poszło - czego się nauczyliśmy) - i kasujemy kod, tzn że pewnie nie uda nam się przez cały dzień napisać tej gry - ale nie o to chodzi :)
Ok południa idziemy na dobry obiad ( w naszym przypadku, każdy płaci za siebie :) )
Na ostatniej retrospekcji Cieszymy się :) że koniec - przypominamy sobie, że kodowanie jest fajne :)
Idziemy na piwo, opowiadamy dowcipy i historyjki z pracy.

3 grudnia blisko, ale damy radę :)

Radosław Antoniuk

to lodz...@googlegroups.com
Hej,

mnie się pomysł bardzo podoba!
ale 3go grudnia też  mnie nie ma PL jeszcze :(

Radek

P.S. czemu nie kasujecie treści maila przed odpowiedzią? to bardzo dobry zwyczaj... (oho, zaraz będzie lawina zaprzeczeń)

Rafał Lenarczyk

to lodz...@googlegroups.com
Mnie Marku narazie nie lucz poniewaz nie mam jeszcze sprecyzowanych
planow na sobote i jesli tylko sie wyklaruje pewna sprawa to chetnie
wezme udzial w tym ciekawym wydarzeniu.
Specjalnie dla Radka skasuje Jego maila :).

Marcin Piczkowski

to lodz...@googlegroups.com
Tak Mariusz, dobrze wyjasniles idee code retreat.
Bylem w styczniu w Poznaniu na takim evencie http://www.cognifide.com/about-us/events/code-retreat/

Na wstepie urzadzilismy burze mozgow zeby zdecydowac co tak na prawde chcemy osiagnac z tego warsztatu, czego sie nauczyc i na co zwrocic uwage w czasie pair programming.
Pomysly byly rozne:
- czystosc/ jakosc kodu (czyli to o czym mowil Pawel na ostatnim spotkaniu)
- podejscie do tematu od TDD/ BDD
- wzorce projektowe
- framework do testowania, mockowania obiektow (np. Mockito)
- .. .

Nie pamietam juz jakie byly pomysly jeszcze, duzo tego bylo ale w demokratycznych wyborach wygralo TDD i schemat pisania testow 'given-when-then'.

Zabawa byla przednia jak widac na zdjeciu ;) http://piczkowskipl.files.wordpress.com/2011/01/coderetreat.jpg

W zasadzie nie wiem czy lepiej wybrac wspolny temat dla wszystkich, czy kazdy w swojej parze zdecyduje sie na cos.

Wazna rzecza jest ze projekt do zaimplementowania jest jeden (game of life albo cos na podobnym poziomie trudnosci) i po kazdej sesji usuwamy napisany kod przed przejsciem do kolejnej pary, ale o tym juz Mariusz tez wspominal.

W Poznaniu chyba jednej parze udalo sie stworzyc cos dzialajacego w czasie 45min. sesji.

Michał Ostruszka

to lodz...@googlegroups.com, lodz...@googlegroups.com
Dodatkowo nie ma znaczenia język programowania.
Jeśli ktoś chce napisać w ruby, js, closure, scala zamiast javy itp - proszę bardzo. Poza tym dla innych osób nie znających języka jest to całkiem ciekawe doświadczenie, popisać z kimś przez chwilę w czymś zupełnie nowym.

Zdrav, Michal

Marek Defecinski

to lodz...@googlegroups.com
Salę możemy wypożyczyć od mojej firmy.
Mamy prawie wolne piętro na Piramowicza 11/13.
Sieć wi-fi będzie.

Mam nadzieję że lokalizacja wszystkim odpowiada.

Pozdrawiam.

W dniu 24 listopada 2011 19:00 użytkownik Piotr Przybylak <piotr.p...@gmail.com> napisał:

Marek Defeciński

Marcin Piczkowski

to lodz...@googlegroups.com
Git. Dla mnie bomba.

Jug Łódź

to lodz...@googlegroups.com
Hej,

Lista uczestników eventu jest tutaj.

W tej chwili mamy 10 osób.

Pozdrawiam.

W dniu 25 listopada 2011 11:37 użytkownik Marcin Piczkowski <marcin.p...@gmail.com> napisał:
Git. Dla mnie bomba.

[...]

Marek Defecinski

to lodz...@googlegroups.com
Hi,

Sorry za pomyłkę zły link. Ten będzie dobry.

Pozdrawiam.
--
Marek Defeciński

Piotr Kosmowski

to Lodz Java User Group (Lodz JUG)
+1 ja się również piszę na to

Darek Biegała

to Lodz Java User Group (Lodz JUG)

Hej

Pojawię się 3.12, mam nadzieję że będziemy mieć już awans na igrzyska

Pozdrawim

Darek Biegała

Piotr Przybylak

to lodz...@googlegroups.com, Andrzej Liskiewicz
Chyba tak.. aczkolwiek nie byłem nigdy nie brałem udziału w Code
Retreat. Dla mnie idea, jest taka żeby się spotkać i pokodować sobie w
parach wymieniając się doświadczeniami i technikami.
Tyle i aż tyle. Ale skoro Corey Haines pisze, że facilitator się
przyjade to zostanę nim chyba ja, bo wyglądam obecnie prawie jak Corey
;)
Jak ktoś już był i może coś dodać to bardzo prosimy :D

Pozdrawiam
Piotr Przybylak

W dniu 24 listopada 2011 22:40 użytkownik Mariusz Saramak

Paweł Włodarski

to Lodz Java User Group (Lodz JUG)
A o której to to cudo miałoby się zacząć i o której skończyć?

Marek Defecinski

to lodz...@googlegroups.com
Witam,

1. Obecnie lista osób zapisanych na Code Retreat jest taka

http://bit.ly/juglodz-coderetreat-participants-lists

Biegała Dariusz
Defeciński Marek
Kosmowski Piotr
Majka Bartłomiej
Mikołajczyk Mateusz
Młynarczyk Wojciech
Piczkowski Marcin
Przybylak Piotr
Saramak Mariusz
Stasiak Andrzej
Strejczek Marek
Włodarski Paweł
Żywno Maciej

+ 3 osoby na liście niezdecydowanych.

Proszę jeśli ktoś nie może przyjść to niech da znać. Jeśli kogoś nie
wpisałem to proszę o kontakt.

W sali zmieścimy 26osób więc miejsc jest jeszcze trochę wolnych. Może
zgłoście kolegów i przyjdźcie z nimi :).

2. Prosiłbym żebyście zarejestrowali się na oficjalnej stronie coderetreat.org
i dodali się do eventu Łódzkiego.

http://coderetreat.ning.com/events/global-day-of-code-retreat-d-poland

Jest to ważne z dwóch powodów.
- organizatorzy globalnego eventu mogą prezentować listę sponsorom
- nagrody dla każdej lokacji
PragProg - książka
JetBrains - licencja na dowolny produkt :)
DNSimple - 3 miesięczną subskrybcja na ich usługi
Codeschool - $15 zniżki dla wszystkich uczedstników

3. Zaczynamy o 10 a kończymy 15:30.
Wstępna agenda jest taka:

http://bit.ly/juglodz-coderetreat-participants-lists (sheet schedule)

4. Spotykamy się w siedzibie mobici na _trzecim_ pietrze klatka B (słownie be).
To ważne że na trzecim bo na drugim też jest mobica.

Mobica Limited
Piramowicza 11/13
Wchodzimy przez portiernię.

Mapka:
http://bit.ly/juglodz-code-retreat-where

5. Jeśli chodzi o katering to niestety musimy radzić sobie sami.
Na miejscu w Mobice będzie czajnik, herbaty, kubki oraz woda mineralna.
O jedzenie zatroszczyć musimy się sami tzn weźcie sobie kanapki a na
obiad wykoczymy razem.

6. Przynosimy swój sprzęt z zainstalowanymi już toolami które chemy
używać (IDE, kompilator).
Będzie dostęp do sieci wi-fi.
Na sali będzie rzutnik do slajdów (dla Piotrka oraz sponsorów)

7. Telefon do mnie to 517725068. W razie problemów ze znalezieniem
firmy lub dotarciem na miejsce proszę dzwonić.

Pozdrawiam.

Mariusz Saramak

to lodz...@googlegroups.com

Jak chcecie rozreklamować:
https://sites.google.com/site/juglodz/opis_spotkan/prawdopodobniepierwszycoderetreatwlodzi?pli=1
albo info.lodz.jug.pl
PS: o 16.00 idziemy do Warki na piwo :)

Marek Defecinski

to lodz...@googlegroups.com
Ostatnio piwoteka jest na topie :)

W dniu 29 listopada 2011 20:51 użytkownik Mariusz Saramak
<mar...@saramak.eu> napisał:

Marek Defeciński

Mariusz Saramak

to lodz...@googlegroups.com
Drogo piwo mają :) ale możemy głosować :) o 15.45 :)

Marek Defecinski

to lodz...@googlegroups.com

> [...]
> Na miejscu w Mobice będzie czajnik, herbaty, kubki oraz woda mineralna.
> O jedzenie zatroszczyć musimy się sami tzn weźcie sobie kanapki a na

Co do kateringu to moja żona zrobi ciasto a ja zrobię po kanapce dla każdego :).

Marek Defeciński

mateusz

to lodz...@googlegroups.com
Ooo, to choćby dla samego ciasta warto przyjść! ;)

mateusz

Julian Warszawski

On Nov 29, 5:20 pm, Piotr Przybylak <piotr.przyby...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ;)
> Jak ktoś już był i może coś dodać to bardzo prosimy :D

Slawomir Leski

to lodz...@googlegroups.com
+1
Sławek Łęski

W dniu 30 listopada 2011 09:52 użytkownik Julian Warszawski