Przyszłość LTG - burza mózgów

Michal Piotrowski

to linux-teste...@googlegroups.com
Witam,

W niedalekiej przyszłości, dzięki olbrzymiemu nakładowi pracy Rafała,
który dzielnie tłumaczy PTJL na język zrozumiały dla dużej części
ludzkości, testowanie Linuksa ma szansę stać się popularniejszym
zajęciem. Chciałbym wykorzystać nadarzającą się szansę i przystąpić
do małej "ofensywy" LTG, czyli większego otwarcia na świat.

Moja "wizja" w tym względzie jest jednak dość ograniczona, dlatego
będę wdzięczny za wszystkie dobre pomysły.

A więc, pierwszym krokiem będzie przesiadka na jakiś lepszy hosting
- kernelnewbies.org lub kernel.org (bo stardust może nie pociągnąć
tego wszystkiego). Chciałbym odpalić tam jakiś system SCM, żeby
ludzie mogli w łatwy sposób publikować artykuły np. wyniki benchmarków,
wywiady z deweloperami, poradniki jak odzyskiwać utracone dane etc.
- w skrócie wszystko to, co może przyciągnąć uwagę przyszłych testerów,
deweloperów. Oczywiście będą różne wersje językowe serwisu - no na
początku przynajmniej dwie ;). Wprawdzie istnieje angielska wersja
grupy dyskusyjnej (http://groups.google.com/group/linux-testers-group-en)
a ze stworzeniem kolejnych nie ma najmniejszego problemu, to jednak
taka rzecz jak forum też się przyda - i tak dodają gratis do SCM'ów.
Może coś takiego jak planeta będzie miało sens - nie wiem,
bo blogowanie mnie średnio interesuje...

No i na tym kończą mi się pomysły, czekam na Wasze :).

Pozdrawiam,
Michał

--
Michal K. K. Piotrowski
LTG - Linux Testers Group (PL)

Maciej Rutecki

Michal Piotrowski napisał(a):

> [...]
> bo blogowanie mnie średnio interesuje...
>
> No i na tym kończą mi się pomysły, czekam na Wasze :).

http://www.linux.pl/?id=news&show=3763

Wysłałem zapytanie do Arka odnośnie projektu, bo część rzeczy mamy
wspólnych.

--
Maciej Rutecki <maciej....@gmail.com>
www.unixy.pl

przemo_li

to Linux Testers Group (PL)

> Maciej Rutecki <maciej.rute...@gmail.com>www.unixy.pl

> LTG - Linux Testers Group (PL)
> (http://www.stardust.webpages.pl/ltg/)
>

> smime.p7s
> 4KDownload
Witam jestem inspiratorem projektu o którym mowa:
http://www.linux.pl/?id=news&show=3763

Bardzo chętnie będę z wami współpracował. Mój projekt ma pomagać
początkującym programistom w zrozumieniu kewrnela w stopniu
umożliwiającym programowanie jądra. Dodam lik do waszej stronki na
kernel.wikidot.com i jak będę miał czas to pomyślę nad dalszą
współpracą. Jakbyście mieli jakieś pomysły to prześlijcie mi na maila
an.pr...@wp.pl

Michal Piotrowski

to an.pr...@wp.pl, LTG
Witaj,

On 02/04/07, przemo_li <an.pr...@gmail.com> wrote:
> [...]
> początkującym programistom w zrozumieniu kewrnela w stopniu
> umożliwiającym programowanie jądra. Dodam lik do waszej stronki na

Też dodałem link, nawet skopiowałem anons z l.pl ;)

> i jak będę miał czas to pomyślę nad dalszą
> współpracą. Jakbyście mieli jakieś pomysły to prześlijcie mi na maila
> an.pr...@wp.pl

Ja po prostu proponuje połączyć siły - łatwiej będzie promować to wszystko.

Dlaczego nie robisz tłumaczenia na stronach kernelnewbies?

Pozdrawiam,
Michał

--
Michal K. K. Piotrowski

LTG - Linux Testers Group (PL)
(http://www.stardust.webpages.pl/ltg/)

LTG - Linux Testers Group (EN)
(http://www.stardust.webpages.pl/linux_testers_group_en/)

przemo_li

to Linux Testers Group (PL)

On Apr 2, 3:51 pm, "Michal Piotrowski"
<michal.k.k.piotrow...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Ja po prostu proponuje połączyć siły - łatwiej będzie promować to wszystko.
>
> Dlaczego nie robisz tłumaczenia na stronach kernelnewbies?

1. Jak połączyć siły ? Inaczej, jak zintegrować nasze stronki ze
sobą ??

2. Na kernel.wikidot.com mamy dział o debugowaniu:
http://kernel.wikidot.com/kernel:teoria:debugowanie

i o kompilacji:
http://kernel.wikidot.com/kernel:teoria:kompilacja

oba te działy mniej więcej sie pokrywają z waszym podręcznikiem
http://www.stardust.webpages.pl/ltg/files/handbook/handbook-pl-0.2.pdf

więc się zastanawiam co z tym zrobić ??
A może przerzucicie wasz podręcznik na kernel.wikidot.com moglibyśmy
go rozwijać na sajcie a co jakiś czas wydawać jako .pdf??

3. kernel.wikidot.com ma za zadanie kształcić programistów jądra po
czym kierowanie ich na inne strony poświęcone "prawdziwemu hackowaniu"
kernela. Na pewno więc będziemy podsyłać wam naszych "czytelników".
Proponuję abyście i wy podsyłali do nas początkujących.

4. Proszę was o przesyłanie materiałów o kernelu na kernel.wikidot.com
mogą być to teksty po angielsku lub polsku, nie muszą być składne
względem tego co już jest, mogą to być nawet same linki.

5. Proszę też o sprawdzanie co jakiś czas tego co już jest na
kernel.wikidot.com czy czasem nie piszemy tam strasznych głupot ;)

6. Składam życzenia całej grupie testerów Linuksa życzenia z okazji
świąt Wielkiej Nocy :)

Michal Piotrowski

to linux-teste...@googlegroups.com
przemo_li napisał(a):

Proponuje stworzyć serwis w którym początkujący testerzy/deweloperzy
znaleźli by coś dla siebie. Ty tłumaczysz podręcznik dla deweloperów,
my rozwijamy już podręcznik dla testerów. Od czasu do czasu zdarzy
mi się popełnić jakiegoś newsa czy benchmark - publikacja takich rzeczy
przyciąga uwagę potencjalnych/aktualnych deweloperów/testerów.

Połączenie sił powinno pozytywnie wpłynąć na jakość nowego serwisu.
W jednym miejscu będzie wszystko czego będą potrzebować początkujący.
Dlatego też myślałem nad wrzuceniem tego gdzieś na kernelnewbies.org
i pytałem się dlaczego Ty tak nie zrobiłeś z tłumaczeniem podręcznika
dla deweloperów.

> [...]
> http://kernel.wikidot.com/kernel:teoria:kompilacja
>
> oba te działy mniej więcej sie pokrywają z waszym podręcznikiem

Możesz je wykorzystać, tak samo jak to co jeszcze mam zamiar napisać
o debugowaniu. Jednak łączenie podręczników nie jest dobrym pomysłem
- inny target group.

> A może przerzucicie wasz podręcznik na kernel.wikidot.com moglibyśmy
> go rozwijać na sajcie a co jakiś czas wydawać jako .pdf??

Można to oczywiście rozważyć, jednak strasznie polubiłem LaTeX'a ;)
Do tego dojdzie problem z synchronizacją zmian etc.

> [...]
> kernela. Na pewno więc będziemy podsyłać wam naszych "czytelników".
> Proponuję abyście i wy podsyłali do nas początkujących.

Ja podtrzymuje propozycje stworzenia jednego serwisu.

> [...]
> kernel.wikidot.com czy czasem nie piszemy tam strasznych głupot ;)
>
> 6. Składam życzenia całej grupie testerów Linuksa życzenia z okazji

Ja również życzę wszystkim wesołych świąt.

Jarek Poplawski

On Wed, Apr 04, 2007 at 08:43:49PM +0200, Michal Piotrowski wrote:

> Ja również życzę wszystkim wesołych świąt.

Ten punkt popieram i się do życzeń przyłączam.

Jarek P.

Maciej Rutecki

to linux-teste...@googlegroups.com
Jarek Poplawski napisał(a):

Również życzę Wesołych Świąt.

Jednocześnie łączę się w bólu z tymi, którzy tak jak ja teraz mają
większe sprzątanie w domu ;-)

przemo_li

to Linux Testers Group (PL)
>Proponuje stworzyć serwis w którym początkujący testerzy/deweloperzy
>znaleźli by coś dla siebie.

Popieram.

> [...]
>Dlatego też myślałem nad wrzuceniem tego gdzieś na kernelnewbies.org
>i pytałem się dlaczego Ty tak nie zrobiłeś z tłumaczeniem podręcznika

Nie zrobiłem tak bo nie wiedziałem o takiej możliwości :(
Jednak jeżeli udało by się Wam założyć taki serwis chętnie byśmy
dołączyli.