Open source & free Software

mzo...@gmail.com

to LiMNux
Ta buhend ene udriin mend!
Open source bolon free Software-n talaar
ta buhnii bodliig sonsoh gsen yma.
Ene 2 hoorondoo holbootoi yu?

BatjargaL

to LiMNux

Bagy

to lim...@googlegroups.com
Миний бодлоор open source гэдэг нь тухайн програм бичсэн хүн кодоо нээлттэй байлгадаг харин free software гэдэг нь тухайн хүн кодоо зөвхөн өөртөө үлдээдэг бөгөөд зөвхөн програмаа үнэгүй ашиглахыг зөвшөөрдөг
--
----Bagy---

GOBI

to lim...@googlegroups.com
On Tue, Feb 3, 2009 at 6:18 PM, Bagy <batmu...@gmail.com> wrote:
> Миний бодлоор open source гэдэг нь тухайн програм бичсэн хүн кодоо нээлттэй
> байлгадаг харин free software гэдэг нь тухайн хүн кодоо зөвхөн өөртөө
> үлдээдэг бөгөөд зөвхөн програмаа үнэгүй ашиглахыг зөвшөөрдөг

Тийм, бас нээлттэй эхтэй мөрлөө төлбөртэй програмч байдаг. Жишээлбэл:
Redhat гэх мэт. Opensource Commercial product-ууд байдаг.

Мөн эх нь хаалттай мөртлөө үнэгүй программууд олон байдаг. Жишээлбэл:
Adobe Flash Player, Adobe Reader, Skype гэх мэт...

Гоби

WOHLOV

to LiMNux
Миний ойлгож байгаагаар олон төрөл байдаг юм байна.

GNU байна. Нээлттэй эхтэй мөртлөө өөрчилж тараах эрхгүй.

>Open source bolon free Software-n talaar
> ta buhnii bodliig sonsoh gsen yma.
>Ene 2 hoorondoo holbootoi yu?

Дээрх хариултуудаас харж байхад зарим талаараа холбоотой. Зарим
талаараа үгүй ч юм шиг. Ер нь бол:

Нээлттэй эх, үнэгүй програм
Нээлттэй эх, үнэгүй лицензтэй програм
Нээлттэй эх, үнэтэй програм
Хаалттай эх, үнэгүй програм
Хаалттай эх, үнэтэй програм гэж ангилмаар санагдаж байна. Гэхдээ ташаа
байж ч болох юм. Энэ бол миний ойлголт. Залруулах юм байвал хэлээрэй.

Баярсайхан Энхтайван

to lim...@googlegroups.com
Нээлттэй эх, үнэгүй програм, үнэгүй дэмжлэг (support)
Нээлттэй эх, үнэгүй програм, үнэтэй дэмжлэг

WOHLOV

to LiMNux
> Нээлттэй эх, үнэгүй програм, үнэгүй дэмжлэг (support)
> Нээлттэй эх, үнэгүй програм, үнэтэй дэмжлэг

Нээрээ тийм шүү. Би өөрөө хөгжүүлэгч биш зүгээр хэрэглэгч болхоор
анзаарсангүй. Тэгхээр Нээлттэй эх, үнэгүй програм, үнэтэй дэмжлэг ыг
GNU гэж ойлгож болох уу?

DULMANDAKH Sukhbaatar

to lim...@googlegroups.com
та бүхний энэхүү хэлэлцүүлэгт хошуу нэмью гээд сэдвийн талаар өөрийн
үзсэн харсан, ойлгосон зүйлсээ блогтоо орууллаа [1]. энэ удаад зөвхөн
чөлөөт програм хангамжийн тухай бичсэн бөгөөд удахгүй нээлттэй эхийн
програм хангамж болон эдгээрийн ялгааны талаар бичье хэмээн төлөвлөж
байна. андуу ташаа зүйл байхыг үгүйсгэхгүй бөгөөд засч залруулан
өгөхийг хүсье.

[1] http://www.dulmandakh.com/2009/02/1.html

--
Regards
Dulmandakh

DULMANDAKH Sukhbaatar

to LiMNux
Өмнөх бичлэгийнхээ [1] үргэлжлэл болгож нээлттэй эхийн програм
хангамж, чөлөөт програм хангамжийн ялгаа зэргийн талаар товчхон зүйл
бичлээ [2]. та бүхэн үзээд санал сэтгэгдлээ хуваалцаач.

[1] http://www.dulmandakh.com/2009/02/1.html
[2] http://www.dulmandakh.com/2009/02/2_12.html

Баярсайхан Энхтайван

to lim...@googlegroups.com
Энэ ойлголтуудтай салшгүй яригдах зүйл бол лиценз гэж боддог.  Нэг програм гэхэд л олон төрлийн лицензтэй байгаад байдаг.
Ямар Лицензүүд байгаад, тэдгээр нь ямар ялгаатай вэ?  Мөн өмнө нь цөөнгүй хүмүүс орчуулах гэж оролдож байсан боловч хүчрэхгүй байна гээд орхиж байсан санагдаад байна.  Бүрэн төгс орчуулж чадахгүй ч ерөнхий утгыг нь гаргамаар байна.

DULMANDAKH Sukhbaatar

to lim...@googlegroups.com
> Энэ ойлголтуудтай салшгүй яригдах зүйл бол лиценз гэж боддог. Нэг програм
> гэхэд л олон төрлийн лицензтэй байгаад байдаг.

үнэхээр үнэн шүү. нэг програм олон лицензтэй байгаад байдаг тохиолдол
бий. би бас гайхаад байдаг юм.

> [...]
> санагдаад байна. Бүрэн төгс орчуулж чадахгүй ч ерөнхий утгыг нь гаргамаар

орчуулах хэрэгтэй байх. үүний тулд нөгөө нэр томъёоны асуудал гарч
ирнэ. бас нөгөө талаасаа манай хуулиудтай хэр нийцэж байгаа нь их
сонин санагдаад байдаг юм.

--
Regards
Dulmandakh