Mysql-ийн шилдэг сервэр?

Баярсайхан Энхтайван

to lim...@googlegroups.com
Сайн байцгаана уу?
Би нэг газар Mysql server суулгаж өгөх гэсэн юм л даа.  Өгөгдлийн сангийн хувьд үндсэн арав орчим хүснэгттэй, байнга зузаарч байдаг.  Mysql 5 ашиглаж нилээд ярвигтай stored procedure бичиж тайланд ашиглаж байгаа л даа.  Энгийн select биш болохоор их удаад байна аа.  Хамгийн том хүснэгт нь 150-иад мянган бичлэгтэй боловч нэгэнтэйгээ уялдаа холбоо бүхий олон бичлэгтэй.  Мэдээж utf-8.
Ямар сервэр ашиглавал гүйцэтгэл хурдан байх вэ?  (Техник нь сайн биш. Бараг desktop комьютер).
Би жаал интернэтээр харахад FreeBSD хурдан гэж байх шиг байна. Тэгэхдээ хуучирсан мэдээллүүд голцуу байсан.  Хэрэв та бүхэн туршлагатай бол сүүлийн үеийн байдлаар аль нь дээр вэ?
Ubuntu Server, FreeBSD, CentOS гэх мэт...  Өөрөө туршиж үзэх гэсэн чинь амждаггүй ээ.

Хүндэтгэсэн,
Энхтайваны Баярсайхан.

Erkhemee M.

to lim...@googlegroups.com
Er ni MySQL bish PostgreSQL ashiglaya gej bodoj baiv uu?

http://www.wikivs.com/wiki/MySQL_vs_PostgreSQL

iluu dutuu umgui, hyalbar website edert mysql zugeer sanagddag, arai hundersen baaziig postgresql -g deer l geed bdg
 ;-)

Баярсайхан Энхтайван

to lim...@googlegroups.com
Судалсан л юм л даа. Арай амар, мөн илүү түгээмэл юм уу гээд сонгочихоод юм аа хийчихсэн шүү дээ.

Almas

to lim...@googlegroups.com
Нэг хүнээс ийм асуулт ирсэн юм л даа. wubi-ээр windows дээр ubuntu 8.10
intrepid суулгасан юм байна. Тэгээд ингэж асуугаад байна.

hey bi yamarch bsan daemon tools ashiglaad suulgachihlaa tegeed oroh
gehleer user name password neheed bolohgui bnaa end bi ehelj suulgahdaa
hiisen pass user name 2g hiihleer bolohgui bna ene tal deer zovlogoo
ogno u

гэсэн...
Өө за за олчих шиг боллоо :p Энийг бичиж байхдаа...

За за тэгвэл өөр юм асуучихъя:
Энэ тохиолдолд root password хийж өгсөн байсан ч гэсэн root эрхээр
нэвтэрч чадна гэсэн үг үү?

Ole

to LiMNux
Сайн байн уу

Root эрхийн нууц үгийг мэдэхгүй байсан ч нэвтэрч орж болно. Debian
төрлийн
линукс дээр boot screen дээр "e" дараад kernel сонгох боломжтой
болдог. Kernel
дээр command (single init=/bin/bash) бичиж хадгалаад тэрийг
ажиллуулахад шууд root эрхээр нууц үг
асуулгүйгээр орчихдог. Үүнээс цааш ойлгомжтой байх. passwd ашиглаад
нүүц үгээ сольчихно.
Өөр бас арга байдаг. Live CD - гээ уншуулаад, линукс суусан partition
- аа mount хийн sudo chroot /media/disk
passwd гэж сольж болно. Юникс, Линукс төрлийн бүх ҮСүүд бүх зүйл файл
болохоор /etc/shadow гэсэн файлд
өөрчлөлт хийж нууц үгийг сольж бас болно. Мөн Юникс - FreeBSD дээр
singleuser mode гэж байдаг. Нууц үг
асуухгүйгээр шууд root эрхээр ордог хийгээд нууг үг өөрчлөх боломжтой.
Энэхүү зүйлээс хамгаалах найдвартай аргуудын нэг бол BIOS-доо password
хийх. Доторх мэдээллээ
алдахгүйн тулд бас hard дискээ encrypt хийх. Security тал дээр өөр юм
нэмж хэлэхэд хэрэв hacker таны
нууц үгийг мэдчихсэн ашиглаж байя гэж бодьё. Үүнээс сэргийлэхэд сар
болгон нууц үгээ сольж байх хэрэгтэй.
Hacker ихдээ сар л ашиглан гэсэн үг.
Нэмэлт мэдээлэл(BruteForce ашиглан олж мэддэг бүх тэмдэгтийг array - д
хийн сэлгэдэг) Сүүлийн үеийн
компьютерийн хүчин чадал сайжирсан. Бүр 8 хос цөмтэй процессор гэх
мэт. 6 тэмдэгтээ нууц үгийг
тайлахад одоо үеийн машинууд 3 цаг царцуулдаг болсон гэж уншсан. Ташаа
байж магад.

Замбараагүй биччихлээ. Хүлцэл өчье.

Хүндэтгэсэн ole.p

DULMANDAKH Sukhbaatar

to lim...@googlegroups.com
> Судалсан л юм л даа. Арай амар, мөн илүү түгээмэл юм уу гээд сонгочихоод юм
> аа хийчихсэн шүү дээ.

ер нь түгээмэл систем сонгох нь дараа дараагийн асуудлуудыг хөнгөлж
өгдөг. миний хувьд өмнө бас хэд хэдэн удаа MySQL үү эсвэл PostgreSQL
үү гэдэг сонголт гарч байсан боловч арай илүү мэддэг, түгээмэл
хэрэглэгддэгээр нь MySQL сонгож байгаа.

MySQL дээр Storage Engine гээд зүйлийг нэлээн сайн үзэх хэрэгтэй юм
шиг санагдсан. ямар хэрэгцээ шаардлага байгаа түүн дээрээ үндэслэж
сонгох хэрэгтэй мэт, бас дараа нь optimization хийхэд ч бас бус зүйл
бий. жишээ нь, MyIsam нь бичилт хийх бүрдээ хүснэгтийг тэр чигээр нь
түгждэг, бөгөөд энэ хооронд өөр ямар нэг бичилт хийх боломжгүй болдог.
харин Innodb-ийн хувьд ийм асуудал байхгүй бас transaction дэмждэг.
энэ мэт маш олон сонголтуудыг MySQL өгдөг.

stored procedure нь энгийн хүсэлтийг бодвол илүү хурдан ажилладаг гээд
байдаг боловч зарим үед кэш хийгдэхгүй байгааг анзаарсан, ингэхээр нэг
мэдээллийг олон дахин унших хэрэг гарч байна гэсэн үг. бас stored
procedure зөв ашиглаад явбал тодорхой хэмжээнд sql injection-с
хамгаалах боломжтой юм билээ.

хамгийн гол нь яг асуудал юундаа байгааг олох хэрэгтэй. санах ой
дүүрснээс болж байна уу эсвэл процессор дүүртэл ачааллаад байна уу гэх
мэт. бас үүнд нь хүргэж буй хүчин зүйлс гээд судлавал их ярвигтай мэт
боловч сонирхолтой ажил шүү.

--
Regards
Dulmandakh

DULMANDAKH Sukhbaatar

to lim...@googlegroups.com
миний хувьд Үбүнтү л ашиглаж байгаа, давгүй л ажиллаад байна ш д.
сервер бол ер нь 8.04 ашигласан нь дээр байх шиг.

--
Regards
Dulmandakh

Almas

to lim...@googlegroups.com
Баярлалаа :)

WOHLOV

to LiMNux
биосын хамгаалалт муу гэж дуулсан. кэшний батарэйг нь аваад л хэсэг
хугцааны дараа орчихдог гэсэн шүү дээ. харин хардаа энкриптлэх л
дажгүй санаа байна. хэрвээ рүүтээр нэвтрчээд пасс солино гэвэл урдаас
нь рүүт пасс нэхэнэ гэж бодох юм.

Almas

to lim...@googlegroups.com
Бас grub-д нууц үг хийж өгч болох л юм байна. Гэхдээ live CD ашигласан
тохиолдолд encrypt-лэх нь зөв байх. Processor-оо цоожлоод, BIOS, grub
2-тоо давхар pass хийчихэж бас нэг болох юм хэхэ

Одоохондоо тийм ч айхтар нууц юм байхгүй болохоор...
Яваандаа нууцлах шаардлага тулгарвал тэр нь хамгийн зөв сонголт байх даа
тийм ээ.

WOHLOV

to LiMNux
> Бас grub-д нууц үг хийж өгч болох л юм байна. Гэхдээ live CD ашигласан
> тохиолдолд encrypt-лэх нь зөв байх. Processor-оо цоожлоод, BIOS, grub
> 2-тоо давхар pass хийчихэж бас нэг болох юм хэхэ

хэхэ энэ бол майр ядаргаатай юм шиг л санагдаад байна. комаа асаагаад
л нэг пасс. ҮСрүүгээ орохдоо нэг пасс. Нэвтрэхдээ нэг пасс. Хардлуугаа
орохдоо нэг
пасс..............................................................................................

Гэхдээ чухал бол ингэх л хэрэгтэй л дээ. Харин хэрэглээний түвшинд бол
бүр ядаргаа болох байх даа. хэхэххэ

DULMANDAKH Sukhbaatar

to lim...@googlegroups.com
> хэхэ энэ бол майр ядаргаатай юм шиг л санагдаад байна. комаа асаагаад
> л нэг пасс. ҮСрүүгээ орохдоо нэг пасс. Нэвтрэхдээ нэг пасс. Хардлуугаа
> орохдоо нэг

бүр зовоочдын хэхэ. харин сүүлд хурууны хээ энэ тэрийг нь тохируулж
аюулгүй байдлыг нэг төвшин ахиулах шив дээ.

--
Regards
Dulmandakh

WOHLOV

to LiMNux
нээрээ фингер надаа маш их таалагдаж байгаа. зарим флашнууд хүртэл
фингртэй болж байх шив. тэр тэгээд тас уу. та өөрөө наадхаа тайлах гэж
хакдах гэж сонирхож байв уу. ххэхэ

On Feb 16, 11:37 pm, DULMANDAKH Sukhbaatar <dulmand...@gmail.com>

Almas

to lim...@googlegroups.com
хэхэ нээрээ тийм юм байна. Тэгвэл процессороо түгжээд ганцхан BIOS-доо
пасс хийчихээд үйлдлийн системийнхээ нэвтрэлтийг шууд нэвтэрдгээр
тохируулчихаж болно шүү дээ ;)
Би гэрийнхнийхээ РС-г тэгчихсэн.
үбүнтү дээр System->administration->login window->Security->Enable
automatic login гээд хэрэглэгчээ сонгочихно. Ер нь энэ цонхонд нь хэдэн
сонголт байлээ.
Би Windows дээр нэг зурагтай хавтсаа encrypt-лчихээд encrypt хийсэн
түлхүүр фаилыг backup хийдгийг нь мэдэлгүй форматлаад дахиж сэргээж
чадаагүй нэлээн хэдэн зургаа алдаж байсан болохоор тэр encrypt-ээс
айгаад байдгийн :p Гэхдээ мэдээлэлээ хамгаалах хамгийн сайн арга байх
гэж бодож байна?
Hard disk-ы бүүт-д бас нууц үг хийж өгдөг гэсэн. тэр ер нь яадаг эд юм
бол? Хэрэглэж байсан хүн байна уу? Live CD ашиглахаар хамаардаг юм болов
уу?

WOHLOV

to LiMNux