LED driver

H. Wessels

to ligf...@googlegroups.com
In de nieuwste Elektuur kwam ik deze LED driver tegen:
http://www.recom-international.com/pdf/RCD-24.pdf

Ziet er heel goed uit. Alle functionaliteit in een simpel doosje.

Hans Wessels
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

WFvN

to Ligfiets
On 11 dec, 12:47, "H. Wessels" <H.Wess...@Picardi.nl> wrote:

> In de nieuwste Elektuur kwam ik deze LED driver tegen:http://www.recom-international.com/pdf/RCD-24.pdf
>
> Ziet er heel goed uit. Alle functionaliteit in een simpel doosje.

Hm.... inderdaad.
- Geschikt voor 5 tot 36 Volt. Daar valt de gebruikelijke 12V (en ook
gebruikte 6V) mooi binnen.
- Geschitk om te dimmen, zowel analoog als niet-analoog (daar zullen
ze de PWM wel mee bedoelen neem ik aan want dat ondersteunt hij ook)

Wilfred -maakt even een bookmarkje aan naar dit bericht- van Norel

Jos Dreesen / Marian Capel

to ligf...@googlegroups.com
WFvN wrote:

> Hm.... inderdaad.
> - Geschikt voor 5 tot 36 Volt. Daar valt de gebruikelijke 12V (en ook
> gebruikte 6V) mooi binnen.

17 Euro bij Conrad.
Net niet meer de moeite om zelf te gaan knutselen...

Jos

WFvN

to Ligfiets
On 11 dec, 20:10, Jos Dreesen / Marian Capel <jos....@bluewin.ch>
wrote:

> 17 Euro bij Conrad.
> Net niet meer de moeite om zelf te gaan knutselen...

Nja, zelf knutselen moet alsnog wel maar dit is wel héél interessant.
Verder meen ik iets te lezen over step-down-gedoe. Is dat ding zelf
Step-down? En betekent dat dat hij dus ook nog eens bar weinig energie
opstookt aan warmte? Of is dat ijdele hoop? Ik zie namelijk wel weer
een grafiekje met een temperatuur... (ik ben niet zo'n enorme ster in
het lezen van datasheets, ik kijk liever plaatjes)

Trouwens, de hoevelheid knutselwerk aan dit ding is méér dan het
knutselwerk wat ik heb met m'n LM317's. Maar ik vind dit wel erg
interessante elektronica zo op het eerste oog.

Wilfred -datasheet uitgeprint om het wat rustiger te kunnen lezen- van
Norel

Henk de Leeuw

to ligf...@googlegroups.com

wrote:

> [...]

Nja, zelf knutselen moet alsnog wel maar dit is wel héél interessant.
Verder meen ik iets te lezen over step-down-gedoe. Is dat ding zelf
Step-down betekent in principe niks anders dan dat-ie de spanning naar beneden brengt.

En betekent dat dat hij dus ook nog eens bar weinig energie
opstookt aan warmte?
Het betekent het niet direct, maar is in dit geval wel zo.
Of is dat ijdele hoop? Ik zie namelijk wel weer
een grafiekje met een temperatuur... (ik ben niet zo'n enorme ster in
het lezen van datasheets, ik kijk liever plaatjes)
Kijk eens naar de grafiekjes met 'efficiency'.
Daar zie je hoeveel vermogen er nuttig gebruikt wordt.
Bij 3,5 V uit is dat al iets van 75%, lang niet slecht.
Maar als je twee leds in serie zet (7 V), gaat het rendement omhoog tot iets van 90%.
En dat is erg goed te noemen.

Henk - een tijdje terug zelf zo'n soort ding gemaakt, maar veel meer werk en nauwelijks goedkoper - de Leeuw

Johan

to Ligfiets
> Henk - een tijdje terug zelf zo'n soort ding gemaakt, maar veel meer werk en
> nauwelijks goedkoper - de Leeuw

Of je besteld gewoon hier een paar complete drivers:
6,97 dollar voor 4 stuks. Even draadjes vastsolderen en klaar ben je.

Johan -zelfs geen verzendkosten-

Henk de Leeuw

to ligf...@googlegroups.com
2008/12/11 Johan <heppy...@gmail.com>
Die link deed het niet, omdat om een of andere reden de 6,97 door Gmail als onderdeel van de link gezien wordt.
En inderdaad, die heb ik ook al besteld gehad.
Leuke dingen, maar een paar kleine nadelen:
alleen geschikt voor 6/7,2 V accu's, 12V kan niet
Geen mogelijkheid om leds in serie aan te sluiten
vrij lastig om de stroom lager in te stellen. Bij hogere accuspanning kan die oplopen tot 1A. Ik vind 300-500 mA eigenlijk ivm koeling wel genoeg.

Maar voor gewoon 1 regelaartje per led, op 6V accu, en met zeer goede koeling van de led is het een ideaal goedkoop ding.

Henk de Leeuw.

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com

> [...]
>
> Maar voor gewoon 1 regelaartje per led, op 6V accu, en met zeer goede
> koeling van de led is het een ideaal goedkoop ding.

Het is ook de regelaar vergelijkbaar met die nu in dit zelfbouw project zit:
http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/project.php?project_nr=516

Grrz
Rode -de beheerders hebben copulae ovis aries anafylaxie- Pioneer

Marcel Vriezekolk

to ligf...@googlegroups.com
Hallo,

Voor wie zich vast wil inleven een filmverlag van Boris Berents is hier
te zien:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=426138&So=0

Groetjes,
Marcel Vriezekolk

Gerrit Schotman

to ligfiets
Hallo,

Zondag is het zover. Het belooft een koude rit te worden als we
de weersvooruitzichten mogen geloven.

Zijn er nog Velomobilisten onder ons die een extra uitdaging
aandurven en (traditiegetrouw) met de Velomobiel richting Almere
gaan? Mogelijk kan er deels samen gefietst worden, middels
zwaan-kleef-aan. Ik denk hierbij met name aan hen die uit de
noord-oost hoek komen. (Zwolle-Emmeloord).

Groeten,
eerst een flink stuk in het donker,
Gerrit

H. Wessels

to ligf...@googlegroups.com
Gerrit Schotman wrote:
> [...]
> zwaan-kleef-aan. Ik denk hierbij met name aan hen die uit de
> noord-oost hoek komen. (Zwolle-Emmeloord).

Hoe laat dacht je uit Zwolle te vertrekken?

Gerrit Schotman

to ligf...@googlegroups.com
--- "H. Wessels" <H.We...@Picardi.nl> wrote:

> we

> Almere
>
> Hoe laat dacht je uit Zwolle te vertrekken?
>
> Hans Wessels
> --

Hoi,

Rond half 7.
Onmoeting met Peter de Rond bij Swifterbant om 8 uur.
Je kunt eventueel bij mij overnachten.

Groeten,
Gerrit

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com
Op 23-12-08 heeft Gerrit Schotman<ger...@yahoo.co.uk> het volgende geschreven:

> Rond half 7.

> Onmoeting met Peter de Rond bij Swifterbant om 8 uur.
> Je kunt eventueel bij mij overnachten.

Ik ga zaterdag en overnacht in Almere. Maar op de terugweg is er
misschien mogelijkheid tot Giraf-Kleef-Af, want Peter uit Assen en ik
gaan wel op de Oliebollendag weer naar huis.

H@rry.

H. Wessels

to ligf...@googlegroups.com
Harry Lieben wrote:
> Ik ga zaterdag en overnacht in Almere. Maar op de terugweg is er
> misschien mogelijkheid tot Giraf-Kleef-Af, want Peter uit Assen en ik
> gaan wel op de Oliebollendag weer naar huis.

Dat lijkt me ook een goed plan Harry. Het heet alleen een Giraf glij af.
denk maar aan:
Zeg giraf, zei dikkertje dap
Mag ik niet eens even bij je
Stiekem van je nek af glijden
Zo maar eventjes voor de grap
Denk je dat de grond van Artis
Als ik neerkom, heel erg hard is
Stap maar op, zei de giraf
Stap maar op en glij maar af

Hans Wessels

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com
Op 23-12-08 heeft H. Wessels<H.We...@picardi.nl> het volgende geschreven:

> Dat lijkt me ook een goed plan Harry. Het heet alleen een Giraf glij af.
> [...]

Ja natuurlijk, afkleven zou Annie M.G. Schmidt nimmer gebruiken in een liedje.

H@rry.

Gabri van Kaam

to ligf...@googlegroups.com
Alle deelnemers aan de OBT goed weer en een mooie tocht toegewenst!
Met zoveel deelnemers ( 100+?) gaat dat vast mooie foto's en filmpjes opleveren......
Kan er haast niet op wachten........

Gabri.

marcel

to Ligfiets
komt goed hoor gebri:P

Almere, Almere, here we come

we gaan eens even een velo infassie laten plaats vinden daar!!

greets

WFvN

to Ligfiets
On 11 dec 2008, 12:47, "H. Wessels" <H.Wess...@Picardi.nl> wrote:
> In de nieuwste Elektuur kwam ik dezeLEDdrivertegen:http://www.recom-international.com/pdf/RCD-24.pdf
>
> Ziet er heel goed uit. Alle functionaliteit in een simpel doosje.

Is er iemand die er ervaring mee heeft? Zo ja, hoe zijn die?

Wilfred -is ijverig aan het rekenen, puzzelen en plannen- van Norel