Met de velomobiel in een sloot rijden

Wim

to ligf...@googlegroups.com
Met een velomobiel in een sloot rijden en je ene voet blijft
vastzitten aan de trapper. Niet echt prettig. Gelukkig was er hulp.

http://velotejo.blogspot.com/2011/01/sunrider-gedoopt.html

Theo Mol

to ligf...@googlegroups.com
Op 9-1-2011 21:35, Wim schreef:
Met een velomobiel in een sloot rijden en je ene voet blijft
vastzitten aan de trapper. Niet echt prettig. Gelukkig was er hulp.

http://velotejo.blogspot.com/2011/01/sunrider-gedoopt.html

Oei, klinkt een beetje als mijn "uit de bocht gevlogen waar geen bocht is"-belevenissen van alweer acht jaar geleden.
Het is maar goed dat de redder vlak achter je fietste.
Sterkte met de spierpijn en ik hoop dat de reparaties meevallen.

--
Groet van Theo, eskimoteren in het zwembad is veel comfortabeler, Mol.

Elvin Haak

to Ligfiets
BRR....
Ik kan me de slootlucht nog 'levendig' hierinneren van toen ik een
jaar of 10 geleden door glad fietspad met bocht etc. zonder berm de
sloot in reed... Bril was verzekerd maar bleek dat uiteindelijk toch
niet te zijn want ik kon de vermissing na een paar maanden niet
aantonen... zelfs na maanden hergebruik en wassen van de kleding zat
de lucht er nog in; zeker in de winterjas die ik aanhad; daar kwam de
rest van de lucht bij wat meer vochtige omstandigheden en zweten zelfs
vorig jaar (nu is hij definietief in flarden hergebruikt) nog vanaf;
trekt blijkbaar snel in de voering.
Gelukkig geen persoonlijke schade behalve de herinneringen en de
stress en je kon zelfs nog terugfietsen dus geen helemaal kapotte
wielen, lagers etc. gelukkig.
Sterkte met het herstel.

Groetjes,
Elvin

PeeWee

to Ligfiets
Dan is dit wel de gelegenheid om mijn meest bizarre Strada belevenis
op te biechten.

Vorig jaar april met de Strada samen met nog 2 andre velomobielen op
vakantie geweest naar Duitsland en een stukje Nederland. Bij het
plaatsje Dwarsgracht was ik de stijle bruggetjes van dit waterrijke
gebied zo zat dat ik besloot een andere route te kiezen. De Garmin
Oregon zou mij op zeker moment vast wel weer de goede richint op
sturen was het idee. Helaas pakte ik een klein bruggetje dat eigenlijk
bedoeld is voor wandelaars. Als je dan niet in de gaten hebt dat je
met 3 wielen rijdt ipv 2 dan is er een kans dat 1 voorwiel van de brug
af schiet. Dat gebeurde dan ook. Met Strada, vakantiebagage GPS en al
kukelde ik zo in het gelukkig niet zo heel koude water van het
liefelijke plaatste Dwarsgracht. Achteraf gezien viel het gelukkig
allemaal mee. Ik was snel uit de fiets en de schade was gelukkig
beperkt. Helaas was de GPS wel in het water achter gebleven. Erg
jammer vond mijn reisgenoot want nu kon ie niet later aan anderen
laten zien waar ie geweest was. Na een ruim half uur dreggen kwam de
Garmin Oregon toch boven water. Op het scherm stond "Geen satelliet
ontvangst". Toen op OK geklikt en vervolgens gaf ie gewoon weer aan
waar ik heen moest. We zijn van Dwarsgracht maar weer terug gereden
naar Giethoorn om een beter berijdbare rote te nemen. Als besluit kon
ik zeggen: gelukkig hebben we de GPS-track nog.

Peter - ongeluk in een klein hoekje - van Wee

Reinout van Rees

to ligf...@googlegroups.com
On 01/10/2011 08:25 PM, PeeWee wrote:
> Als besluit kon
> ik zeggen: gelukkig hebben we de GPS-track nog.

En, was de hoogteresolutie goed genoeg om de val van het bruggetje te
tonen? :-)

Reinout

--
Reinout van Rees - rei...@vanrees.org - http://reinout.vanrees.org
Programmer at http://www.nelen-schuurmans.nl

Gé Boelders

to ligf...@googlegroups.com
Reinout vroeg zich af:
En, was de hoogteresolutie goed genoeg om de val van het bruggetje te tonen? :-)

Hmm, als de hoogtemeter gebruik maakt van (lucht?) druk zou dat voor het stuk onder water wel eens een dramatisch effect kunnen geven....

PeeWee

to Ligfiets

On 11 jan, 09:57, Gé Boelders <boeld...@gmail.com> wrote:
> Reinout vroeg zich af:

Helaas. Als je in de link kijkt vrees ik dat je bij km 65 nog wel ziet
dat de snelheid er aardig uit was maar van de hoogte was niet veel
bijzonders te zien. Helaas kan een GPS ook niet vastleggen hoe hard
mijn mede velomobilisten hebben gelachen. Moet een dolkomisch gezicht
zijn geweest zon fiets zijwaarts de plomp in te zien vallen.

http://connect.garmin.com/player/39142306

Jos Dreesen

to ligf...@googlegroups.com

Voor de slootrijders :

bijna alle elektronische apparatuur die in een sloot o.i.d. terecht komt kan gered worden .

Zover mogelijk slopen, wassen met kraantjeswater, naspoelen met gedistilleert water. Drogen bij 60..70 C in een oven, ( geen mikrogolf...) , weer samenbouwen .

Meestal loopt het zaakje weer.

Jos

Reinout van Rees

to ligf...@googlegroups.com

Studentenvrienden van mij vonden wel eens een bruikbaar lijkende TV
(oud, beeldbuis) bij het vuilnis in de regen. Thuis ging 'ie standaard
onder de douche (de TV) en daarna een weekje drogen.

Ze hadden een leuke videowall :-)