Verbeteringen fietspad langs Amsterdam-Rijnkanaal tussen Loenersloot en Driemond

Gele Quest

to ligf...@googlegroups.com
Dag mede liggers,

Nee, helaas is het geen bericht dat rijkswaterstaat de weg op gaat knappen. Er
zijn echter wel een aantal lastige kuilen en wegverzakkingen. Gezien dat er
geen verlichting op de dijk is en meeste fietsers toch al beperkte licht hebben
kan het aardig lastig worden.

Deze heb ik dus mbv reflectiestrookjes aan de dichtstbijzijnde boom gemarkeert.
Komende winter is het dus mogelijk om de gevaarlijke wegverzakkingen op ruime
afstand te herkennen. Geel/oranje is een milde verzakking en rood is een
lastige verzakking. De oordeel in deze gradatie is volledig subjectief. Veel
plezier deze winter.

Groet,

Gele Quest.

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
On Mon, 5 Oct 2009 15:41:43 +0200, Gele Quest <fmgro...@yahoo.co.uk>
wrote:

> [...]
> Gezien dat er geen verlichting op de dijk is en meeste fietsers toch al
> beperkte licht hebben kan het aardig lastig worden.

Dat is dus het stuk ten zuiden van Driemond. Dat is wel beroerd, maar niet
heel slecht, afgezien van een paar kuilen. Deze kuilen zijn momenteel
gemarkeerd met gele verf op de weg. Ik ben een rasoptimist en denk dan dat
de reparatie niet lang op zich zal laten wachten, maar zal dat ooit nog wel
afleren. Heb je inderdaad deze markeringen gevolgd, of je geremd en een
strookje opgehangen wanner je Quest een optater van een kuil kreeg?

> [...]
> wegverzakkingen op ruime afstand te herkennen. Geel/oranje is een
> milde verzakking en rood is een lastige verzakking. De oordeel in

Ik dacht even dat je het deel ten noorden van Driemond bewerkt had. Dan
hoeft er geen verlichting meer geinstalleerd te worden: voldoende
reflecties. Hoeveel strookjes heb je opgehangen?

Je moet niet gek staan te kijken als de wegbeheerder je strookjes weer
weghaalt ("vervuiling, hoort daar niet"). Als iemand dat merkt, graag hier
weer melden, de verrassing is toch wat vervelend.

Maarten - komt daar voor een kort stukje nog wel eens langs - Sneep

Message has been deleted

Frans Grotepass

to ligf...@googlegroups.com
On Monday 05 October 2009 15:53:58 Maarten Sneep wrote:

> [...]
> de reparatie niet lang op zich zal laten wachten, maar zal dat ooit nog wel

Nou, bij deze, dat was mijn poging vorige herfst om dit stukje bruikbaar te
maken. Ook met een knipoog naar de wegbeheerder om het aan te pakken.

> Je moet niet gek staan te kijken als de wegbeheerder je strookjes weer
> weghaalt ("vervuiling, hoort daar niet"). Als iemand dat merkt, graag hier
> weer melden, de verrassing is toch wat vervelend.

Zij zijn relatief klein en er zijn een aantal van 7 gemonteerd. 5 op die stuk
met de gele verf en 2 iets verder op bij de waterleiding over de weg. Daar
zijn 2x een aantal gaten in de weg. Het zijn Aluminium hoekjes van ong 3cmx5cm
met binddraad tegen de bomen gemonteerd. Hierop is reflectie gemonteerd.

Groet,

Gele Quest

Gele Quest

to ligf...@googlegroups.com
On Monday 05 October 2009 16:11:35 beekie wrote:
> als je met je rug naar Amsterdam staat is het dan de linker of de
> rechter kant van kanaal? ben niet zo handig in dat noord/zuid.west/
> oost gedoe
>
> als je onder de diemerbrug rijd en het kanaal aan de linker hand heb,
> is het een rot stuk tot driemond vind ik persoonlijk, zal het fijn
> vinden als daar ooit eens asvalt komt i.p.v die rot klinkers aldaar

Het stukje tussen Loenersloot en Driemond ligt ten zuide van Driemond. De
bomen zijn op de slechte stuk alleen maar aan de weiland zijde.

Groet,

Gele Quest

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
On Mon, 5 Oct 2009 16:24:03 +0200, Frans Grotepass
<fmgro...@yahoo.co.uk> wrote:

> Nou, bij deze, dat was mijn poging vorige herfst om dit stukje bruikbaar
> te maken. Ook met een knipoog naar de wegbeheerder om het aan te pakken.

Waarvoor dank. En dan kan het inderdaad nog wel even duren voordat de
wegbeheerder wakker wordt.

> [...]
> 3cmx5cm
> met binddraad tegen de bomen gemonteerd. Hierop is reflectie gemonteerd.

Ik denk dat het dan meevalt.

Voor beekie: als je van Amsterdam naat Utrecht langs het kanaal fietst,
met het water aan je linkerhand, dan kom je voorbij Driemond op het stuk
waar we het hier over hebben.

Groet,

Maarten

beekie

to Ligfiets

> Voor beekie: als je van Amsterdam naat Utrecht langs het kanaal fietst,
> met het water aan je linkerhand, dan kom je voorbij Driemond op het stuk
> [...]

okidoki thnx maarten,

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
On Mon, 5 Oct 2009 07:11:35 -0700 (PDT), beekie <super...@gmail.com>
wrote:

> als je onder de diemerbrug rijd en het kanaal aan de linker hand heb,
> is het een rot stuk tot driemond vind ik persoonlijk, zal het fijn
> vinden als daar ooit eens asvalt komt i.p.v die rot klinkers aldaar

Dat is een heel vervelend stuk. Als je dar de gaten wilt markeren, dan ben
je nog wel even zoet, en heeft elke boom een labeltje (schiet ook niet op).

Om uit te proberen op een windstille dag: het schijnt dat als je daar met
40+ overheen knalt, je de hobbels minder voelt. Jij liever dan ik ;-) Wel
windstilte opzoeken: bij stevige westenwind loop je het risico in het
kanaal te eindigen.

Groet,

Maarten

beekie

to Ligfiets
vandaag ben ik even op jacht gegaan naar de strookjes, en heb ze
( denk ik ) gevonden

zie:

http://ligfietslover.blogspot.com/2009/10/op-zoek-naar-de-reflectiestrookjes.html

en/of

http://picasaweb.google.nl/superbeekie/ReflectiestrookjesADamRijnkanaal#

groet marcel- kan geen reflectie meer zien-beekie