--
Do's en dont's: http://groups.google.nl/group/ligfiets/web/netiquette
Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
Ligfiets.net: http://ligfiets.net
Stap 1 is de kojaks er afgooien. Ze zijn waardeloos als je grip wilt op
sneeuw of ijs.
Als er echt ijs of sneeuw ligt helpen echt winterbanden zoals de
marathon winter behoorlijk goed.
Daarnaast zijn er nog genoeg andere banden die over het almegeen prima
grip geven zoals bijvoorbeeld de vredesteijn Perfect Moiree.
Grrz
Rode Pioneer
--
Ik moet wel eerlijk toegeven dat hier veel minder sneeuw ligt, dan in het noorden/westen van het land.
Soms was het toch wel even oppassen en kalm aan doen in de bochten.
Wim - wel koude voeten, maar het fantastische weer maakte alles goed - H.
Op 5 feb. 2012 16:26 schreef "RendeR" <edmon...@gmail.com> het volgende:
> Maar nu moet ik wel zeggen dat mijn ligfiets, een Nazca Fiero, dus een
> tweewieler is. Ik verwacht juist van de velomobielen met drie wielen
> meer wintervastheid en overweeg nog altijd er daarom een te kopen. Is
> mijn verwachting correct?
Je krijgt er dan gewoon weer andere nadelen bij..
Koen -ziet meer heil in een open trike-
--
>
>> deri kabel naar achter heeft de neiging van te bevriezen .
>
> Kwestie van goede montage zoeken (geen einden naar boven laten wijzen,
> zodat er geen water in loopt) en de buitenkabel volspuiten met vet
> voor de binnenkabel erdoor gaat, zodat er ook geen water in KAN.
> Schijnt dat dit met liners eigenlijk niet zou mogen....
> Verder kunnen eventueel rubber inzetjes gemonteerd worden, rubber of
> siliconen hulsjes die de doorgang waterdicht afsluiten. Maar ben naam
> en fabrikant even kwijt. Iemand aanvullende info???
Die afdichtingen worden onder andere door HP Velotechnik gemaakt en heten Snakeseal. Ik heb ze ook in het assortiment.
Groet,
Arnold