Met Hase lepus de alpe d'Huzes op met klimax K2

Ria Sinkeldam

to Ligfiets
Ik heb een hase lepus fiets met klimax k2 kap erop. Er zitten
standaard 9 versnellingen op mijn fiets wij gaan er een tandwiel 42
tands bij zettten zodat ik tot 18 versnellingen heb.
Zo moet ik toch wel met redelijke snelheid de alpe d huzes op gaan.
Kom ligger geven jullie mijn een duwtje voor dit mooie doel.
Over 10 jaar kanker als chronische ziekte.
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/riasinkeldam/ria-sinkeldam/donaties.aspx
Geef mijn even een duwtje zodat ik snel de 1000,00 euro ga passeren.
Waar koop ik een mooi ligfiets shirt.( geen gele kleur.)
Jammer maar optima heeft mijn maat niet meer in de collectie.

Quesjer

to Ligfiets

On 3 jan, 23:02, Ria Sinkeldam <rsinkel...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Waar koop ik een mooi ligfiets shirt.( geen gele kleur.)
> Jammer maar optima heeft mijn maat niet meer in de collectie.

Hallo Ria,

Op het gebied van ligfietskleding is veel te krijgen (kopen). Met name
de ligfiets speciaalzaken hebben hier altijd wel wat van hangen.
(De Liggende Hollander, Elan, ACE, Liever ligfietsen, Tempelman,
Ligfietswinkel Amsterdam en Twigt) Verder heeft ook HAFA een
assortiment beschikbaar, met name als importeur en verdeler van het
canadese merk Reverse Gear. Kan goed zijn dat Ted de Lange ook e.e.a.
op voorraad heeft.

Succes: groet van Quesjer

Gé Boelders

to ligf...@googlegroups.com
Ria gaat klimmen:
'
[...]
,

Ik heb twee jaar geleden deze klim gedaan. Mijn blog vind je terug op  http://deelnemers2010.opgevenisgeenoptie.nl/acties/boelie/team/blog.aspx

Ik zou vooral een paar serieuze klimmen opzoeken om te proberen met je fiets. De grootste uitdaging is niet het hellingspercentage op zich, maar vooral de afstand waardoor je de inspanning voor langere tijd moet kunnen volhouden. Er zijn geen vlakke stukken waar je het even rustig aan kan doen.  Als het even kan zou ik die kap er af halen voor de klim. Je hebt er geen voordeel van, en bij het afdalen hang je sowieso continue in je remmen ( die overigens ook goed in orde moeten zijn!) dus van een stroomlijn heb je echt geen voordeel. Ik vond het eigenlijk doodeng die afdaling en keek met verbazing naar die gasten die met hun velgremmetjes op de haarspeldbochten afstoven.

Afgezien van de fiets moet je vooral jezelf voorbereiden: zorg ervoor dat je weet wat klimmen is en dat je het klimmen op een bepaalde snelheid goed vol kan houden. Trainen daarvoor in NL is lastig, als het erin zit zou ik er ook eens een weekendje Ardennen of in ieder geval Limburg aan spenderen.

Succes!