Foto's LEL

Martenjn

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

vandaag was op een zonovergoten dijk Lelystad-Enkhuizen de laatste wedstrijd van de zomercompetitie. Eigenlijk was ik van plan te rijden, maar luchtwegprobelemen hebben me weerhouden. Ik heb besloten maar wel te gaan voor de gezelligheid en heb de camera dan ook maar meegenomen. Resultaat is te vinden op http://www.flickr.com/photos/martenjn/sets/72157627784060075/detail/

Ik heb denk ik (vrijwel) elke rijder op de foto. Wil je een foto overnemen op je blog/website/wat dan ook, of wil je een foto op groot formaat, stuur me dan even buiten de lijst om een mailtje.

Marten - dik 20 km op de vouwfiets gereden vandaag, daaruit bleek dat 75 km ligfietsen geen goed plan was geweest

Blauwe Hurricane

to Ligfiets
Mooie foto's,

kon er helaas niet bij zijn, volgend jaar beter, hopelijk met een
waardige fiets en eigen gewicht ;)

Blauwe - mooi weer - Hurricane

grollie

to Ligfiets
Heeft er iemand uitslagen? Een fotootje van het eerste printje zou al
leuk zijn. Daarna zijn we natuurlijk bijzonder nieuwsgierig wie de
competitie2011 (m/v) op zijn/haar naam geschreven heeft. enne, dat
parcours-record, is dat eraan?

G -was niet op de dijk, reed daarentegen een zalige route door het
midden-delfland- O

marcel

to ligf...@googlegroups.com

Pieter H

to Ligfiets
Volgens mij is zowel het volledig gestroomlijnde record als ook het
niet-gestroomlijnde record gebroken. Voor zover ik heb kunnen nagaan
is er (ongestroomlijnd of half gestroomlijnd) ook nog nooit harder
gereden dan mijn 47,248 km/h (ongestroomlijnd) van gisteren. Kan
iemand dat nog nakijken in de archieven van (voor 2004) van de LEL?

Pieter - goede tijdrithelm helpt wel veel - H

Piet

to Ligfiets
On 17 okt, 12:55, Pieter H <pieterhollebran...@Hotmail.com> wrote:

> Pieter - goede tijdrithelm helpt wel veel - H

De helm van foto 1035? Wat voor tijdrithelm draag je en waar koop ze
zo'n racekap voor de open ligger?

Piet - in afwachting van snellere 209 roets - misschien investeren in
snellere helm?

Niels van der Wal

to Ligfiets
Ik kan me vergissen, maar het ziet er uit als een Casco. Ik heb er een
aangeschaft voor baanwedstrijden. Als je naar baanwedstrijden voor
racefietsers kijkt, zie je ze vast.
Een paar jaar geleden kocht je ze via internet. Prijzig maar snel. Er
komt ook een handige box mee, waarin je hem mee kan nemen.
Het voordeel: Van voren zijn ze zeer aerodynamisch.
Het nadeel: Er zit geen punt aan, dus die kant van de stroomlijning
valt tegen.
Wel weer een voordeel: zeer bruikbaar in een Velomobiel :-)
En nog een voordeel: het vizier zit er aan vast, maar is los te halen.
En dan ook nog: de helm is zeer ligt, dus op een roets zeer bruikbaar,
al heb ik daar geen ervaring mee.

Niels, meer fietsen als helmen, van der Wal

Mango54

to ligf...@googlegroups.com

Op maandag 17 oktober 2011 16:53:05 UTC+2 schreef Piet het volgende:

De helm van foto 1035? Wat voor tijdrithelm draag je en waar koop ze
zo'n racekap voor de open ligger?

Piet - in afwachting van snellere 209 roets - misschien investeren in
snellere helm?

Het lijkt me dezelfde als op deze foto:
Ik heb hem zowel op CV2011 als in Rütenbrock gezien. Hij sluit bij deze (naam bij mij bekende) rijder mooi aan op zijn stroomlijn. Op de foto zie ik alleen het woord 'competition', maar ik meen me te herinneren dat het inderdaad ook een Casco was. Die zijn dacht ik redelijk verkrijgbaar.
Wordt het een 209 roets met stroomlijn? Dan wordt het vast snel!

Marloes -vindt roetsen ook leuk als het niet zo hard gaat, dus geen racehelm nodig- Dries

Dirk D

to Ligfiets
> Marten - dik 20 km op de vouwfiets gereden vandaag, daaruit bleek dat 75 km
> ligfietsen geen goed plan was geweest

Mooie foto's van een mooie wedstrijd! Voor mij de 1e LEL, en meteen
mijn snelste wedstrijd ooit.
Er is dus progressie (of kwam het door de racekap?). Alleen nog even
zoeken naar een "minimalistische fietshelm". De huidige is bij nader
inzien toch te krap onder de racekap.

Groet,

Dirk - nieuw laagje asfalt op die dijk kan geen kwaad - D

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com
Ik heb wat foto's online gezet van LEL en mijn rit erheen en terug:

https://plus.google.com/u/0/photos/114275021960709494155/albums/5664532747831192257?hl=nl&tab=mq

Dit jaar niet mee gedaan, dus tijd om foto's en videoclips te maken en natuurlijk wat te kletsen met deze en gene.

twilwel

Piet

to Ligfiets
On 17 okt, 12:55, Pieter H <pieterhollebran...@Hotmail.com> wrote:

> Pieter - goede tijdrithelm helpt wel veel - H

Wat is veel? Onderstaand enkele links naar info voor de racefiets. Ik
weet niet hoe betrouwbaar deze bronnen zijn, maar ik schat in dat zo'n
helm niet meer dan 5 Watt winst oplevert.

http://www.cyclespeed.nl/shop_content.php/coID/10/content/Aerodynamica/XTCsid/1d336090171f4d8c4309492224f71f28

http://www.tijdrijden.nl/materiaal/

Piet - als elke Watt telt

grollie

> [...]

> is er (ongestroomlijnd of half gestroomlijnd) ook nog nooit harder
> gereden dan mijn 47,248 km/h (ongestroomlijnd) van gisteren.

Pfff, bijzonder snel! Ik neem aan dat je daarvoor continu rond de 50
moet zitten? De rit van daniel is ook zeer opvallend, ik begrijp dat
hij met een stuurprobleem onderweg was. Het lijkt er op dat open
wielkasten niet echt een rem hoeven zijn. Ben zeer benieuwd wat hij
volgend jaar op de RDW-baan doet, en wie zijn concurrenten zullen
zijn.

G -maar eerst de winter door- O

Martenjn

to ligf...@googlegroups.com
2011/10/18 grollie <gerol...@gmail.com>:

> De rit van daniel is ook zeer opvallend, ik begrijp dat
> hij met een stuurprobleem onderweg was. Het lijkt er op dat open
> wielkasten niet echt een rem hoeven zijn.

Het voordeel van de evo K in deze is dat ie net als bijvoorbeeld de
Versatile/Orka 2 stuurknuppels heeft, ik meen dat er 1 stuurknuppel af
was gebroken ofzo, dus hij heeft alles met 1 hand moeten sturen
(gelukkig is de dijk voor het grootste deel recht). En de Evo heeft
dacht ik wel een iets kleiner frontaal oppervlak dan een quest, zal
ook helpen.

Marten - mooi fietsje om te zien ook, die Evo K

Ben van den Boogaard

to ligf...@googlegroups.com
to Ligfiets

Bij wind van opzij is het bij een open fiets niet beter. Je mag dan
lekker schuin tegen de wind hangend de dijk over. Dichte wielen en een
staarpuntje maken het hangen nog meer noodzakelijk.
Vlagen zijn dan nog ingewikkelder, maar er staan gelukkig weinig
gebouwen op deze dijk. Deze dijk kan ook zorgen voor luwte, maar
gelukkig/helaas moet je halverwege aan de andere kant van de dijk gaan
rijden.
Volgend jaar hopelijk weer lekker weer.

Niels, geeft volgend jaar weer s een LEL? van der Wal