My first .......

107 views
Skip to first unread message

Ligfietsger

unread,
Apr 30, 2012, 5:49:57 PM4/30/12
to ligf...@googlegroups.com
...... 10 km.

Zo vanaf vandaag hoef ik dit forum niet meer mee te lullen over ligfietsen, rijdend op een Elektrisch Bukfietsje.


Vandaag mijn eerste serieuze ligfiets opgehaald, bij -voorheen- rowingvictor, die achteraf wel gelukkig was met mijn verzoek om met het afstellen en ontluchten van de hydraulische schijfremmen te wachten tot ik er was en zodoende meteen kon leren hoe dat in zijn werk ging ........


Na de uitgebreide instructie, moest ik nog even leren hoe dat gaat dat uhh ligfietsen ....... had ik al eens twee keer eerder geprobeerd, maar die twee keer was het een Charlie Chaplin toestand van hier tot Tokyo.


Victor was er van overtuigd dat zelfs ik het zou kunnen leren, en daar in heeft hij uiteindelijk gelijk gekregen ...... d'r zijn mensen die er zo op wegrijden, er zijn mensen die het na een kwartiertje doorhebben, er zijn mensen die het na een half uur door hebben ........ nou na een uurtje kon ik aardig rondjes door de wijk rijden.


Samen hebben we nog zo'n 8 km naar Station Breukelen gefietst (mooi eerste tochtje) en later heb ik nog zo'n 3 km nodig gehad om in Zwolle thuis te komen over heuse klinkerweggetjes ........ komende weken verder oefenen, maar het ziet er naar uit dat het toch nog goed komt.........


Grtz., Gerald ....... Nu Ligfietsger - met zwarte Hurricane. 

--voorheen-- rowingvictor

unread,
Apr 30, 2012, 6:14:44 PM4/30/12
to ligf...@googlegroups.com
Hey Ligfietsger,
 
dank voor je geduld.
 
Ik wens je veel mooie, fijne én veilige km op je Hurricane.
 
Groet,
 
Victor--ff geen fietsen meer--R.

Gerrit blauweMango

unread,
May 1, 2012, 7:55:07 AM5/1/12
to ligf...@googlegroups.com


Op maandag 30 april 2012 23:49:57 UTC+2 schreef Ligfietsger het volgende:
...... 10 km.

Welkom in de groep , en zoals Victor al zegt .

veel veilige en mooie fietskilometers toegewenst. 

Gerrit blauweMango

unread,
May 1, 2012, 7:56:25 AM5/1/12
to ligf...@googlegroups.com
Wat is er gebeurd met je Quest dan ?
ff geen fietsen meer , hoezo dan ?

Op dinsdag 1 mei 2012 00:14:44 UTC+2 schreef --voorheen-- rowingvictor het volgende:

--voorheen-- rowingvictor

unread,
May 1, 2012, 8:39:53 AM5/1/12
to ligf...@googlegroups.com
 
Hey Gerrit,
 
met de Quest is niets aan de hand behalve (denk ik) iets met de achterlagers.(zing-zing)
 
Het afstellen (hydrauliek en versnelling) gaat meestal erg makkelijk, maar gisteren zat "erg gemakkelijk" lekker in de zon
en liet mij achter bij "frustratie" en "heb er nu ff geen zin in" .
Dus: Wees gerust, het is maar tijdelijk......
 
Groet,
 
Victor--volgende project--R.

Op dinsdag 1 mei 2012 13:56:25 UTC+2 schreef Gerrit blauweMango het volgende:

Maarten Sneep

unread,
May 1, 2012, 10:40:22 AM5/1/12
to ligf...@googlegroups.com

On 1 mei 2012, at 14:39, --voorheen-- rowingvictor wrote:

> met de Quest is niets aan de hand behalve (denk ik) iets met de achterlagers.(zing-zing)

Heb je al gekeken of je achteras goed vast zit? Is eenvoudig na te gaan en te corrigeren (pak de handleiding er even bij).

Groet,

Maarten - ook al eens gehad - Sneep

WimH

unread,
May 3, 2012, 5:18:39 AM5/3/12
to Ligfiets
On 30 apr, 23:49, Ligfietsger <gfs...@gmail.com> wrote:
> Vandaag mijn eerste serieuze ligfiets opgehaald, bij -voorheen-
> rowingvictor, die achteraf wel gelukkig was met mijn verzoek om met het
> afstellen en ontluchten van de hydraulische schijfremmen te wachten tot ik
> er was en zodoende meteen kon leren hoe dat in zijn werk ging ........

> maar het ziet er naar uit dat het toch nog goed komt.........
>
> Grtz., Gerald ....... Nu Ligfietsger - met zwarte Hurricane.

Hoi Gerald,

Welkom in de echte Ligfietswereld. Ik heb je blog al toegevoegd op het
mijne.

Veel veilige kilometers toegewenst en zet er pas over een jaar een
snelheidsmeter op.......dat voorkomt bij de meeste mensen veel
frustraties :)

Wim - die vooral voor zijn plezier roetst en fietst - H.

Wytze Bijleveld Bzn

unread,
May 3, 2012, 6:16:54 AM5/3/12
to ligf...@googlegroups.com
Een hurri, wat mooi. Ik pink een traantje weg. Brother in arms. De mijne is hard citroengeel... Welkom.

Met vriendelijke groet,
Wytze Bijleveld
> --
> Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
> Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
> Ligfiets.net: http://ligfiets.net

Ligfietsger

unread,
May 4, 2012, 3:01:06 AM5/4/12
to ligf...@googlegroups.com
Op donderdag 3 mei 2012 11:18:39 UTC+2 schreef WimH het volgende:

Welkom in de echte Ligfietswereld. Ik heb je blog al toegevoegd op het
mijne.

Er zijn veel bloggende ligfietsers, daadwerkelijk starten met ligfietsen vond ik een aardig moment op zelf ook mijn belevenissen naar en van mijn eerste ligfiets meters te bloggen....... 

Veel veilige kilometers toegewenst en zet er pas over een jaar een
snelheidsmeter op.......dat voorkomt bij de meeste mensen veel
frustraties :)

Grappig ..... dat zei voorheen rowingvictor ook al ...... laat die km teller maar even thuis, trouwens bij mijn eerste poging om al rijdend de teller aan te zetten grapte Victor dat ik dan wel even het stuur met een hand los moest laten en reed ik bijna de Vecht in -;) 

Bijzonder is wel dat het iedere keer als ik een dagje heb overgeslagen .... in mijn pogingen een ligfietser te zijn/worden ..... dat het die eerste meters telkens weer lastiger lijkt dan de vorige keer, een gevoel dat pas na een paar honderd meter voorbij is en ik dan pas weer wat meer ontspannen ga fietsen.

Ligfietsger - die eerste meters blijven spannend - Ger@ld.

Rode Pioneer

unread,
May 4, 2012, 3:15:01 AM5/4/12
to ligf...@googlegroups.com
> Bijzonder is wel dat het iedere keer als ik een dagje heb overgeslagen ....
> in mijn pogingen een ligfietser te zijn/worden ..... dat het die eerste
> meters telkens weer lastiger lijkt dan de vorige keer, een gevoel dat pas na
> een paar honderd meter voorbij is en ik dan pas weer wat meer ontspannen ga
> fietsen.

Troost je. Dat gaat over. Ligfietsen blijft leuk en bijzonder. Voor je
het weet denk je "Hee ik heb al 1Mm gereden".
Vlak daarna volgen 10 Mm en voor je het weet is zelfs de 100 Mm in
zicht. Ik weet niet of iemand al ooit de Gm
gehaald heeft.

Grrz
Rode -mag 0.10 Gm schrijven maar nog niet 100Mm- Pioneer

WimH

unread,
May 4, 2012, 5:30:02 AM5/4/12
to ligf...@googlegroups.com
Bij het wegfietsen altijd ver naar voren kijken en niet naar je stuur/voeten. Zet de trapper waar je mee wilt wegfietsen bovenaan en trap direct krachtig, daardoor rolt de fiets al meteen goed en kun je voet nummer 2 op de andere trapper zetten. Nog een keer rond trappen en ........ je fietst.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages