Bijna boemisho ......

85 views
Skip to first unread message

Ligfietsger

unread,
May 3, 2012, 7:23:54 PM5/3/12
to ligf...@googlegroups.com
Waar ga ik als beginnend ligfietser fietsen..... nou gewoon even tuinhekje uit en wat karren door rustige straatjes in de buurt, die hobbelen ook lekker en stellen je gevoel voor balans ook meteen aardig op de proef. Het barst hier ook echt van de verkeersdrempels en ik heb dan ook inmiddels aardig door hoe ik die zelfs direct na een bocht nemen moet, zelfs even achterom kijken door al fietsend even iets rechter op te gaan, wil al best lukken. Er was me gezegd / ik had gelezen dat een Hurricane best een zenuwachtig fietsje is (nu heb ik geen vergelijk), maar merk ik eigenlijk helemaal niets van, ik vind hem juist lekker wendbaar en zelfs stabiel bij zowat stapvoets rijden.

Affijn rij ik net tijdens de luchpauze voor de derde of vierde keer een groepje bouwvakkers voorbij, groet ze nog even met een handgebaar en roep daar is ie weer ...... oepsssss heb ik het stuur ineens nog maar met een hand vast (wauw) en vervolg ik mijn weg ......

Een meter of 50 verder staan twee meiden te kleppen, zo te zien nemen ze net afscheid en fietst een van de twee zomaar in eens de weg op ....... ik kon er langs de stoeprand echt nog maar rakelings langs ....... PFFFFfffffff ...... en zeg ludiek "wel oppassen hoor dames" ...... achter hoor ik die meid, die best enorm geschrokken leek (#$##$$#%@#-trut reed echt zonder te kijken zo maar de weg op) nog tegen haar vriendin zeggen "zoiets verwacht je toch niet" ......... als ik in mijn Aston Martin DB9 Volante had gezeten had ze het waarschijnlijk ook niet verwacht en was ze in de naden tussen de klinkers verdwenen ........

Blijft toch oppassen met een ligfiets -;)))))))

Niels van der Wal

unread,
May 4, 2012, 1:57:14 AM5/4/12
to ligf...@googlegroups.com
Welkom in de wereld van ligfietsers.

Wat je beschrijft, mensen op het fietspad, is niet iets wat je als ligfietser speciaal tegenkomt. Je gaat alleen sneller, waardoor je het vaker tegenkomt en waarschijnlijk omdat je lager bent, val je minder op. Ik bel of toeter daarom vaak bij mensen die op het fietspad staan te kletsen (of te bellen).

Je gaat ook nog wel wat meer bekende acties tegenkomen:
-Toeterende auto's, waarschijnlijk omdat ze nog nooit zoiets gezien hebben.
-Auto's die naast je rijden, omdat ze de snelheid op hun kilometerteller willen zien.
-Mensen die vragen te stoppen, omdat ze een foto willen nemen.
-Toeristen die je filmen vanuit een huurauto (sorry, maar dit is vooral bij Amsterdam zo)
-Mensen die hoorbaar schrikken, als je voorbij komt.
-Fietsers die pas na drie keer bellen ruimte maken om te passeren en dan graag zeggen dat het zo snel niet hoeft.
etc.

Niels, plons is water, van der Wal

Ligfietsger

unread,
May 4, 2012, 2:46:01 AM5/4/12
to ligf...@googlegroups.com
Was op een achteraf straatje in een woonwijk, niet op een fietspad ......


-Toeterende auto's, waarschijnlijk omdat ze nog nooit zoiets gezien hebben.

Was in mijn geval waarschijnlijk om me te waarschuwen dat ik er nog al wankel uitzag in mijn slingerende pogingen om te blijven zitten 
 
-Auto's die naast je rijden, omdat ze de snelheid op hun kilometerteller willen zien.

Heb ik met 22 km/u nog geen last van ...... 
 
-Mensen die vragen te stoppen, omdat ze een foto willen nemen.
 
Ja op de allereerste dag al een keer, "bitte Foto machen en ook nog een van de man naast mijn fiets -;)

Ligfietsger - Straks weer even een uurtje de balans werken - Ger@ld.

Gerrit blauweMango

unread,
May 4, 2012, 4:53:18 AM5/4/12
to ligf...@googlegroups.com


Op vrijdag 4 mei 2012 08:46:01 UTC+2 schreef Ligfietsger het volgende:

Heb ik met 22 km/u nog geen last van ...... 
 
Is toch al harder dan de doorsnee fietser dus word het een hoop inhalen.

MuzieQuest

unread,
May 8, 2012, 10:02:13 AM5/8/12
to ligf...@googlegroups.com


Op vrijdag 4 mei 2012 01:23:54 UTC+2 schreef Ligfietsger het volgende:

Blijft toch oppassen met een ligfiets -;)))))))

Vandaag reed ik (cabrio) achter een bukfietser aan over de Leuvenlaan, afslag Budapestlaan. Een rechtsafslaande auto kwam ons tegemoet. Het was al onduidelijk of hij zou stoppen, maar dat deed-ie toch.... om vlak voor de bukfietser ineens op te trekken. Gevolg: noodstop van fietser en nog net met voorwiel de achterdeur geraakt. Gelukkig dus verder zonder gevolgen. Ik had meer dan voldoende ruimte om te stoppen. De auto was 10 meter verder gestopt om een persoon in te laten stappen. Dat was dus blijkbaar de reden van niet goed opletten. Maar nu komt het bizarre deel: de bestuurder bleef gewoon zitten en bekommerde zich niet om het lot van fietser. Zelf een excuus kon er dus blijkbaar niet eens van af.

Theo - ??? - van Soest

mango 8

unread,
May 9, 2012, 7:29:28 AM5/9/12
to Ligfiets


On 4 mei, 07:57, Niels van der Wal <destr...@gmail.com> wrote:
*knip*
> -Toeterende auto's, waarschijnlijk omdat ze nog nooit zoiets gezien hebben.
Of automobilisten die vinden dat je met 45 niet op een 50 weg hoor.
> -Auto's die naast je rijden, omdat ze de snelheid op hun kilometerteller
> willen zien.
Regelmatig:)
> -Mensen die vragen te stoppen, omdat ze een foto willen nemen.
Meestal ben ik dan al voorbij;)
> -Toeristen die je filmen vanuit een huurauto (sorry, maar dit is vooral bij
> Amsterdam zo)
Neen! Ook in het mooie, kleine brabant al regelmatig meegemaakt:)
> -Mensen die hoorbaar schrikken, als je voorbij komt.
*oeps:D*
> -Fietsers die pas na drie keer bellen ruimte maken om te passeren en dan
> graag zeggen dat het zo snel niet hoeft.
> etc.
>
> Niels, plons is water, van der Wal
Mango-bijna een jaar na ongeluk; nog steeds veilig-8
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages