BUPS

197 views
Skip to first unread message

Jan van Steeg

unread,
Jan 19, 2013, 9:26:54 AM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com
In de kerstvakantie heb ik iets nieuws gebouwd:) en BUPS is de naam(Bottom UP Superman). De planning is om ermee aan de start te staan in Sloten(ik hoop dat het door gaat)

Arnold Ligtvoet

unread,
Jan 19, 2013, 9:29:29 AM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com
Op 19-1-2013 15:26, Jan van Steeg schreef:
> <http://i1275.photobucket.com/albums/y447/Jan_v_St/Foto0060_zpsa91fd97a.jpg>
> In de kerstvakantie heb ik iets nieuws gebouwd:) en BUPS is de
> naam(Bottom UP Superman). De planning is om ermee aan de start te staan
> in Sloten(ik hoop dat het door gaat)

Ziet er stoer uit Jan. Dat lijkt me trouwens wel een aparte ervaring om
zo over de baan te gaan.

Groet,
Arnold.

CQXS47

unread,
Jan 19, 2013, 9:44:29 AM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com
On 19 Jan 2013, at 15:26, Jan van Steeg <jan...@hotmail.com> wrote:


In de kerstvakantie heb ik iets nieuws gebouwd:) en BUPS is de naam(Bottom UP Superman). De planning is om ermee aan de start te staan in Sloten(ik hoop dat het door gaat)

Mooie fiets; is een wielerbaan wel de beste plek om hem te testen? Overigens zal de baan in Sloten volgend weekend zeker nog niet open zijn, omdat een deel van de houten baan vervangen moet worden. Zie: http://www.velodrome.nl/info_brand_dec2012.php

/Mars

--
ga toch fietsen ... dat is pas stil

Arnold Ligtvoet

unread,
Jan 19, 2013, 9:49:16 AM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com
Op 19-1-2013 15:44, CQXS47 schreef:
> Overigens zal de baan in Sloten volgend weekend zeker nog niet open
> zijn, omdat een deel van de houten baan vervangen moet worden. Zie:
> http://www.velodrome.nl/info_brand_dec2012.php

Sloten is pas gepland voor 24 februari, dus ze hebben nog even. Dat doet
natuurlijk niets af aan jouw statement dat de baan volgend weekend nog
niet klaar zal zijn :-)


Arnold.

CQXS47

unread,
Jan 19, 2013, 9:53:13 AM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com
Ik had volgend weekend in mijn hoofd, ik weet ook niet waarom. Maar ook 24 februari is twijfelachtig. Het onderzoek naar de oorzaak van de brand is nog niet afgerond en er mag pas met herstel van de baan begonnen worden als dat is afgerond.

/Mars

Jan van Steeg

unread,
Jan 19, 2013, 10:19:36 AM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com, q2...@xs4all.nl

Op zaterdag 19 januari 2013 15:44:29 UTC+1 schreef CQXS47 het volgende:
Mooie fiets; is een wielerbaan wel de beste plek om hem te testen? Overigens zal de baan in Sloten volgend weekend zeker nog niet open zijn, omdat een deel van de houten baan vervangen moet worden. Zie: http://www.velodrome.nl/info_brand_dec2012.php

/Mars

--
ga toch fietsen ... dat is pas stil
 
Ik heb vorig weekend al de eerste test gehad op de weg en vandaag voor het eerst gefietst in de supermanhouding. Alles werkt naar behoren, alleen moet ik nog een keer een afdruk maken van mijn lichaam, zodat ik de heupsteun comfortabeler kan maken. Nu kan ik het frame gaan afwerken en in de lak zetten zodat het carbon beschermd is tegen alle weersinvloeden, Daarna kan ik hem gaan gebruiken naar werk om te wennen aan de houding. Sloten/Alkmaar zal zeker niet een eerste test zijn;) 

Blauwe Mango 295

unread,
Jan 19, 2013, 11:50:58 AM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com
Hoe ga je dat doen bij een stoplicht ? spiegeltje aan de voorvork monteren ofzo......

Op zaterdag 19 januari 2013 15:26:54 UTC+1 schreef Jan van Steeg het volgende:

Jan van Steeg

unread,
Jan 19, 2013, 1:01:32 PM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com

Op zaterdag 19 januari 2013 17:50:58 UTC+1 schreef Blauwe Mango 295 het volgende:
Hoe ga je dat doen bij een stoplicht ? spiegeltje aan de voorvork monteren ofzo......
hmm, goede vraag, nog niet over nagedacht. Ik heb gelukkig maar 1 stoplicht op mijn woon-werk route:)

Ligfietsger

unread,
Jan 19, 2013, 1:28:57 PM1/19/13
to ligf...@googlegroups.com
Op zaterdag 19 januari 2013 19:01:32 UTC+1 schreef Jan van Steeg het volgende:

Op zaterdag 19 januari 2013 17:50:58 UTC+1 schreef Blauwe Mango 295 het volgende:
Hoe ga je dat doen bij een stoplicht ? spiegeltje aan de voorvork monteren ofzo......
hmm, goede vraag, nog niet over nagedacht. Ik heb gelukkig maar 1 stoplicht op mijn woon-werk route:)

Je kunt ook zeggen dat je geen stoplicht hebt gezien ;-)

Overigens fraai fietsje, maar als je er af stuitert krijgen, je knieën, ellebogen en hoofd wel meteen de volle laag ...... 

Reinout van Rees

unread,
Jan 20, 2013, 5:26:39 PM1/20/13
to ligf...@googlegroups.com
Gaaf!
Wat we nu dus nodig hebben is een filmpje van hoe je er op rijdt.
En vooral een filmpje van hoe mensen reageren als je ze inhaalt :-)


Zitten (...) er voordelen aan deze houding? Het lijkt nog meer
aerodynamisch op het eerste gezicht, bijvoorbeeld. Hoe zit het met
kracht zetten?

Interessant!


Reinout

--
Reinout van Rees rei...@vanrees.org
http://reinout.vanrees.org/
"Military engineers build missiles. Civil engineers build targets."

Jan van Steeg

unread,
Jan 22, 2013, 1:32:08 AM1/22/13
to ligf...@googlegroups.com, rei...@vanrees.org

Op maandag 21 januari 2013 01:26:39 UTC+3 schreef Reinout van Rees het volgende:
Gaaf!
Wat we nu dus nodig hebben is een filmpje van hoe je er op rijdt.
En vooral een filmpje van hoe mensen reageren als je ze inhaalt :-)


Zitten (...) er voordelen aan deze houding? Het lijkt nog meer
aerodynamisch op het eerste gezicht, bijvoorbeeld. Hoe zit het met
kracht zetten?

Interessant!


Reinout

 
Helaas nog geen filmpje of foto's van de fiets/mij in actie. Die komen later. De reacties van het overige verkeer is hilarisch:)
 
 
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages