Nazca framebuis tectyleren/ neuspijp insert verwijderen

76 views
Skip to first unread message

Tom Smid

unread,
Jun 14, 2012, 4:27:16 PM6/14/12
to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Tot mijn grote verbazing zag ik dat de binnenkant van mijn frame niet is geverfd en nu dus roest als een tierelier.
Om daar iets aan te kunnen doen heb ik de neuspijp verwijderd, maar weet niet hoe ik de plastic insert, die in het frame verlijmd lijkt te zijn, moet verwijderen. Dit plastic deel zorgt ervoor dat de neuspijp goed ingeklemd kan worden zonder te beschadigen of te verschuiven.
Heeft iemand raad? Ideen over het tectyleren/schuren(/verven?) zijn ook welkom.

Tom -wil er lak aan hebben- Smid

herki...@yahoo.dk

unread,
Jun 14, 2012, 5:39:21 PM6/14/12
to ligf...@googlegroups.com


On Thursday, June 14, 2012 10:27:16 PM UTC+2, Tom Smid wrote:
Hoi,

Tot mijn grote verbazing zag ik dat de binnenkant van mijn frame niet is geverfd en nu dus roest als een tierelier.

Heb je een hele oude Nazca? Ik heb nl. al jaren geleden van Nazca gehoord dat de frames van
binnen behandeld worden met ... tectyl.
Om roestproblemen zoals geconstateerd bij de eerste Nazca's te voorkomen.

RB

Tom Smid

unread,
Jun 15, 2012, 5:15:28 AM6/15/12
to ligf...@googlegroups.com
De fiets is van 2004.
Oud is natuurlijk een relatief begrip, maar ik vind het niet oud...

Op 14 juni 2012 23:39 schreef <herki...@yahoo.dk> het volgende:

--
Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
Ligfiets.net: http://ligfiets.net

Ligfietsger

unread,
Jun 15, 2012, 6:44:23 AM6/15/12
to ligf...@googlegroups.com
Op donderdag 14 juni 2012 22:27:16 UTC+2 schreef Tom Smid het volgende:
 
Tot mijn grote verbazing zag ik dat de binnenkant van mijn frame niet is geverfd en nu dus roest als een tierelier.

Ik denk dat er vrijwel geen frames van binnen zijn gespoten, getectyleerd misschien wel.... of een beetje oppervlakkige roest in de frame invloed heeft op je frame ???

Waarom leg je de vraag niet even bij Nazca neer ? 

--voorheen-- rowingvictor

unread,
Jun 15, 2012, 8:23:22 AM6/15/12
to Ligfiets

> Ik denk dat er vrijwel geen frames van binnen zijn gespoten, getectyleerd
> misschien wel.... of een beetje oppervlakkige roest in de frame invloed
> heeft op je frame ???
>
Hey Gerald,

oudere stalen frames van bijvoorbeeld Challenge hebben nog
wel eens de neiging van binnenuit dóór te roesten...

Je ziet het alléén niet aankomen......

Victor--Wees gerust, jouw frame is van aluminiinimum--Rinia.

Tom Smid

unread,
Jun 15, 2012, 10:27:18 AM6/15/12
to ligf...@googlegroups.com
Het ontbreken van verf verbaasde mij eigenlijk niet. De enorme hoeveelheid roest verbaasde mij wel. Wat "slordig" opgeschreven...
Heb inmiddels bij Nazca nagevraagd. Hun frames worden sinds een jaar of 6 voorzien van een coating aan de binnenkant. Het advies was om de insert los te hakken met een schroevendraaier en daarna eventueel een nieuwe te monteren.


Op 15 juni 2012 12:44 schreef Ligfietsger <gfs...@gmail.com> het volgende:

--
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages