Kali of hoe idioot kan je zijn...

Jaap-Andre de Hoop

to ligf...@googlegroups.com
Aloha,

Morgen heb ik een afspraak met Hans om kennis te maken met Kali.Als die
kennismaking goed bevalt en Hans kan afscheid nemen, schijn ik hem mee
te mogen nemen :-) Aangezien ik 's middags nog een verjaardag in
Amsterdam heb, ga ik daar heen om te kijken of het wel een beetje fietst
in dit weer en vervolgens ga ik dan maandag naar Oldenzaal fietsen..
(mijn langste dagrit tot nu toe is denk ik 120 km.... Misschien nog met
een tussenstop in Deventer of zo.... Als je nog suggesties hebt of een
stukkie mee wil fietsen.....

Groets,

Jaap-Andre, binnenkort maar de auto de deur uit doen :-)

beekie

to Ligfiets

wat voor fiets is kali dan?

ennuhhh gedraag je he in beekie's stad!

groet beekie

Jaap-Andre de Hoop

to ligf...@googlegroups.com
On 19-12-2009 19:02, beekie wrote:
> wat voor fiets is kali dan?

tis een M5 kalisvaart, zijn er 15 van gemaakt, back in the eighties, een
der oudsten velomobielen.
zie voor veel details: http://fali.nl/kali/kali-leven/

> ennuhhh gedraag je he in beekie's stad!

als de stad zich ook gedraagt ;-) Maareh als je er zeker van wilt zijn,
ik rijd van Oosterpark via Almere naar Nijkerk (en verder)

Groets,

Jaap-Andre

beekie

to Ligfiets
leuk bakkkie!!!

als je het leuk vind wil ik wel ff stukkie mee rijden:P tot muiden
ofzo.... ik woon vlak bij het oosterpark... nog geen 500 meter er
vandaan:P m'n nummer staat wel op fotoboek van plaza onder de naam
marcel beekmans.... dus als je het leuk vind als ik ff mee tuf geef
maar ff belletje dan:P

greets beekie

Arvid

to ligf...@googlegroups.com

Als je op GPS rijdt, hier dan wat inspiratie:
http://maps.google.nl/maps?q=http:%2F%2Farvid.org%2Ftracks%2FSloten2008-3.kmz

Jij zal vanaf Goor naar Delden en Hengelo willen, maar afgezien daarvan
is dit wat je wil als je zo min mogelijk kilometers wil maken.
Het is dit de route + alternatieven die ik samen met Sake, LFB en Stefan
v. D. heb gereden naar Sloten(cyclevision) vorig jaar.

Groet, Arvid - maandag gewoon weer aan het werk

Jaap-Andre de Hoop

to ligf...@googlegroups.com
ha daar zitten leuke bochtjes in, ik overweeg na deventer, te gaan voor
Holten, Enter, Bornerbroek, Borne, Zenderen, Saasveld, Oldenzaal
Maar bij holten wordt het dan waarschijnlijk behoorlijk meer klimmen?
En ook meer binnendoorweggetjes=glad/sneeuw....

Groets,

Jaap-Andre

Arvid

to ligf...@googlegroups.com
Jaap-Andre de Hoop wrote:

> [...]
> Maar bij holten wordt het dan waarschijnlijk behoorlijk meer klimmen?
> En ook meer binnendoorweggetjes=glad/sneeuw....

Kan jij Holten-Enter zonder via Rijssen te rijden?
Ik denk dat het qua klimmen niet veel scheelt. Tussen Markelo en Goor
heb je een heuvel, en tussen Holten en Enter zal het ook niet helemaal
vlak zijn, dat ken ik niet zo goed. De Holterberg ga je iig niet over,
dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Jouw route Enter-Oldenzaal klinkt een stuk leuker, en het zal weinig
schelen. Als je Rijssen weet te mijden klinkt jouw alternatief beter.

De grootste klim zit sowieso net voor Apeldoorn.

Groet, Arvid

H. Wessels

to ligf...@googlegroups.com
On 19-12-2009 21:48, Jaap-Andre de Hoop wrote:
> [...]
> Maar bij holten wordt het dan waarschijnlijk behoorlijk meer klimmen?
> En ook meer binnendoorweggetjes=glad/sneeuw....

Nee, Holten-Enter is bijna helemaal vlak.
Om van Devnter naar Holten en dan door Rijssen naar Enter te komen raad
ik je deze route aan. Die fietst lekker door. De Holterberg laat je
hiermee links liggen. In Rijssen pak je het fietspad langs de hoofdweg
en dan via het tunneltje naar het centrum.

Hans Wessels
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

Jaap-Andre de Hoop

to ligf...@googlegroups.com
On 19-12-2009 18:26, Jaap-Andre de Hoop wrote:
> [...]
> (mijn langste dagrit tot nu toe is denk ik 120 km.... Misschien nog met
> een tussenstop in Deventer of zo.... Als je nog suggesties hebt of een
Ahwel en toen reed de trein niet verder dan Lochem en gelukkig nog wel
terug, dus maar mijn kristallen bol opzoeken om te kijken wat een betere
mogelijkheid zal zijn.

Groets,

Jaap-Andre

Quest 273

to ligf...@googlegroups.com

Een betere mogelijkheid is vandaag niet fietsen. Het is eerlijk gezegd onverantwoord om met de huidige weersomstandigheden een dergelijke afstand te rijden zonder de fiets te kennen. Het wordt zelfs afgeraden de weg op te gaan; er rijden amper bussen en het treinverkeer loopt ook niet echt soepel.

/Mars

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com

On 20 dec 2009, at 11:02, Jaap-Andre de Hoop wrote:

> Ahwel en toen reed de trein niet verder dan Lochem en gelukkig nog wel
> terug, dus maar mijn kristallen bol opzoeken om te kijken wat een betere
> mogelijkheid zal zijn.

Combineren met de Oliebollentocht?

Maarten Sneep

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
2009/12/20 Quest 273 <Q2...@xs4all.nl>:

> Een betere mogelijkheid is vandaag niet fietsen. Het is eerlijk gezegd onverantwoord om met de huidige weersomstandigheden een dergelijke afstand te rijden zonder de fiets te kennen. Het wordt zelfs afgeraden de weg op te gaan; er rijden amper bussen en het treinverkeer loopt ook niet echt soepel.

> [...]

Inderdaad, zei de andere idioot. Ik ben blij dat ik Kali niet vandaag verkoop.

--
Groetjes
Hans

Jaap-Andre de Hoop

to ligf...@googlegroups.com
On 20-12-2009 11:06, Quest 273 wrote:

> Een betere mogelijkheid is vandaag niet fietsen. Het is eerlijk gezegd onverantwoord om met de huidige weersomstandigheden een dergelijke afstand te rijden zonder de fiets te kennen. Het wordt zelfs afgeraden de weg op te gaan; er rijden amper bussen en het treinverkeer loopt ook niet echt soepel.

zo idioot overwoog ik te zijn, maar in Hengelo ben ik keurig in de trein
blijven zitten :-)
zo maar sleeen en daarna warme chocomelk :-)

Jaap-Andre

LFB

to ligf...@googlegroups.com
Jaap-Andre de Hoop schreef:

> Ahwel en toen reed de trein niet verder dan Lochem en gelukkig nog wel
> terug, dus maar mijn kristallen bol opzoeken om te kijken wat een betere
> [...]

mwoch. je kunt wel op de slee achter de FAW? Trek ik je wel ff naar
Beekie-stad toe...

LFB - gaat ook maar slee�n of nog op zolder klussen -

Pieter Jan

to Ligfiets
On 19 dec, 21:48, Jaap-Andre de Hoop <jaapandredeh...@gmail.com>
wrote:
> [...]

> Maar bij holten wordt het dan waarschijnlijk behoorlijk meer klimmen?
> En ook meer binnendoorweggetjes=glad/sneeuw....

Zo te zien heb je het tot Deventer inmiddels gehaald.
"He, dat is een rare Quest", zei mijn zoon toen we het zwembad
uitkwamen.

Pieter Jan - vergat te zwaaien

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
Voor de geinteresseerden. Jaap-Andre is te volgen op www.twitter.com/jaapandre

> Zo te zien heb je het tot Deventer inmiddels gehaald.
> "He, dat is een rare Quest", zei mijn zoon toen we het zwembad
> uitkwamen.

Hij heeft de laatste keer dat hij een bericht stuurde 94 km gereden.
Dan zal hij wel in die buurt zijn.

Jaap-Andre de Hoop

to ligf...@googlegroups.com
On 29-12-2009 16:49, Pieter Jan wrote:
> Zo te zien heb je het tot Deventer inmiddels gehaald.
> "He, dat is een rare Quest", zei mijn zoon toen we het zwembad
> uitkwamen.
>
> Pieter Jan - vergat te zwaaien

Jep, voordat het donker werd was ik Deventer weer uit, denk niet dat ik
je als ligfietser herkend had, heb gisteren erg veel positieve reacties
gekregen.
Ik ben rond 10 uur 10.30 gaan fietsen en was om 20.30 thuis, vooral aan
het begin schoot het niet op, omdat de bagage niet goed ingepakt was,
waardoor ik regelmatig uit moest stappen om de bagage goed te doen.

Vlak voor Apeldoorn (tussen busstation Wittenberg en Apeldoorn), ben ik
wel drie keer uitgestapt om te kijken of er nog wat aanliep of dat de
banden leeg waren. Zelfs op plekken waar de weg naar beneden ging haalde
ik de 20km/h met ontzettend veel moeite nog niet. Uiteindelijk heb ik
mijn fiets uit laten rollen en die stopte niet met rollen, maar ging
vrolijk door met achteruitrollen. De weg die naar beneden leek te lopen,
bleek omhoog te lopen.
Iets verderop heb ik mijn maximumsnelheid gemaakt (vlak voorbij
Juliantoren: 54,5).

In Holten heb ik een eetstop gehouden en daar besloten onderlangs te
gaan (markelo,goor,delden,hengelo,oldenzaal). Dat is redelijk bekend
terrein en heb je telkens 'dorpjes' waar je op aan kan fietsen en ook
niet onbelangrijk, de bewegwijzering was ok. In Hengelo had ik het
gevoel, van yes ik ga het halen (ik rijd regelmatig hengelo-oldenzaal).
Ut was nog pittig.... Het stoeltje staat eigenlijk te rechtop, waardoor
ik last van mijn stuitje had, maar uiteindelijk was ik dus thuis. Ik kon
nog makkelijk uit Kali komen, dankzij het grote instapgat, maar liep als
een ouwe vent (wat ik natuurlijk ook ben)

Zou ik het nog een keer doen? Ik ben bang van wel....

Jaap-Andre, wat zou de windcorrectie zijn geweest?

Bas Dekker

to ligf...@googlegroups.com
Vraagt de ene idioot aan de andere:

> [...]
> waardoor ik regelmatig uit moest stappen om de bagage goed te doen.
>

> Zou ik het nog een keer doen? Ik ben bang van wel....

Even voor de duidelijkheid (en uit nieuwsgierigheid): Heb je Kali gekocht
(ja dat lijkt me wel) en ben je er meteen mee naar huis gereden in dit weer?
Hoeveel kilometers waren dat ongeveer? Het leek me eerst totaal gestoord en
onverantwoord maar als ik tussen de regels door lees wist je donders goed
wat je deed en heb je vooral je gemak gehouden, hetgeen vaak wonderen kan
verrichten.

Bas - ontzag en bewondering en wil ook ooit nog koelbloedig worden- Dekker

Jaap-Andre de Hoop

to ligf...@googlegroups.com
On 30-12-2009 9:49, Bas Dekker wrote:
> Vraagt de ene idioot aan de andere:
>
> Even voor de duidelijkheid (en uit nieuwsgierigheid): Heb je Kali gekocht
> (ja dat lijkt me wel) en ben je er meteen mee naar huis gereden in dit weer?

jep, nu viel het weer wel mee, was alleen koud en tegenwind, maar daar
heb je een VM voor.... Weg was goed begaanbaar, behalve in Amersfoort,
maar dat heeft meer met de weg te maken, dan met het weer.

> Hoeveel kilometers waren dat ongeveer?

145 km

> [...]
> wat je deed en heb je vooral je gemak gehouden, hetgeen vaak wonderen kan

Meerijden met de Twentseliggers met RouteWim doet wonderen,
kruissnelheid ligt laag, maar je bent totaal niet moe aan het eind (en
kan ik nog even naar Oldenzaal crossen om lekker moe aan te komen :-))
Mijn insteek was ook: snelheid is niet belangrijk, haal ik het niet, dan
stal ik Kali wel ergens en neem de trein of laat ik me ophalen (of laat
LFB het laatste stuk rijden). 100% slim is het niet om met een onbekende
fiets gelijk zo'n tocht te maken. <50 km zou eigenlijk een mooie afstand
zijn (maar toen was het juist zo leuk :-)) Oh en ik rijd regelmatig
3-wielbakfiets, dus aan het sturen en zo ben ik wel gewend.

> Bas - ontzag en bewondering en wil ook ooit nog koelbloedig worden- Dekker

Ach weet niet wat jij gefietst hebt de afgelopen paar dagen in die quest...
Enne koelbloedig is niet zo moeilijk met dit weer ;-)

Jaap-Andre, was blij dat ie niet met de tocht meereed, want dan had ik
met toch laten opjagen...

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> bleek omhoog te lopen.
> Iets verderop heb ik mijn maximumsnelheid gemaakt (vlak voorbij

Dat stuk is een optische illusie waar ik en met mij veel andere fietsers
zich stuk op gereden hebben. Je rijd en het lijkt alsof je vals plat
omlaag gaat terwijl je in werkelijkheid vals plat omhoog rijdt. Ik ben
daar wel eens zo stuk gegaan dat ik het echt afgeleerd heb om daar hard
te gaan.

Grrz
Rode -heeft dat ding vaak genoeg beklommen maar het bos maakt alles
goed- Pioneer

Tiep met mij op: http://tinyurl.com/5p6od6
Rode Pioneer adviseert: http://www.faqs.org/rfcs/rfc1855.html

Jan van Steeg

to Ligfiets

On 30 dec, 09:23, Jaap-Andre de Hoop <jaapandredeh...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> Juliantoren: 54,5).
>

> Jaap-Andre, wat zou de windcorrectie zijn geweest?

Wintercorrectie is bij mij op dit moment minimaal 5 km/h op mijn
gemiddelde snelheid en 10km/h op mijn max snelheid

Afgelopen jaar verschillende keren van Zeewolde naar Apeldoorn
gefietst en soms vanuit het werk(Nijkerk) ook via voorhuizen/apeldoorn
naar huis(Zeewolde). Vaak ook nog met 15-20 kilo bagage. Richting
Apeldoorn gaat de hartslag dan altijd wel richting max. De
waarschuwing op 80%max BPM, die ik ingesteld heb, stopt dan op gegeven
moment maar met piepen. Goed stuk voor de conditie:).
http://heuvelsfietsen.nl/Apeldoorn.php

Jan, van mij mag de lente beginnen, van Steeg