Passa al primo messaggio da leggere

wije...@zonnet.nl

da leggere,
30 gen 2009, 06:52:5930/01/09
a Ligfiets
De voorbeschouwing.

Zo nu Hans de aftrap heeft gedaan http://www.ligfiets.net/nieuws/bericht.php3?id=2801&volledig=1
kunnen we nu hier verder gaan. De lijst van deelnemers begint te
groeien http://www.ligfiets.net/fotoboek/index.php3?type=evenement2157
. En het begint maar zo een mooie lijst te worden. Als ik deze groep
deelnemers in slakken en hazen moet verdelen… Dan slaat de twijfel nu
al toe. Zal ik bijv. wel in de hazen finale komen! Wie gaan er wel en
niet met punt rijden?
Zijn er mensen die zich speciaal hebben voorbereid? “I've been
training hard for 9 weeks now, this weekend we have our first
competition of the year at the Alkmaar Velodrome. We'll see if the
training made a difference...” zegt een zekere LongJohn.
http://www.recumbents.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=2259&whichpage=4

Vorig jaar was het gemiddelde van het 45 minuten criterium 49.5 kmh
dat is snel. Hans Wessels won toen met een RF zonder punt. De
luchtdruk was toen 996 hPa.
Dit jaar zal de luchtdruk iets hoger zijn, de verwachting voor zondag
16:00 is ongeveer 1012 hPa voor Alkmaar. Zal het criterium daar mee
dit jaar langzamer worden?

Of ik in vorm ben…. Nou nee denk ik zo, er zitten enkele kilo's extra
aan. Dat is toch een teken dat ik de afgelopen winter maanden niet zo
hard heb gewerkt. Toch heb ik veel zin in deze eerste wedstrijd van
het jaar.

Komt allen en doe ook mee!

Groet Gert-Jan

Harry Lieben

da leggere,
30 gen 2009, 07:15:0130/01/09
a ligf...@googlegroups.com
2009/1/30, wije...@zonnet.nl <wije...@zonnet.nl>:

> De voorbeschouwing. (van het begin van de wintercompetitie)

Gezien de lijst aan sterke deelnemers, zal ik wel weer bij de slakken
terechtkomen. Mijn sprint is sowieso te langzaam.
Ik zal rijden met M5CHR zonder staartpunt. Als extra uitrusting voer
ik een op de achtervork getapete bulletcamera mee. De kompakte VIO
rekorder op de hoofdbuis tussen m'n benen, doet tevens dienst als
achteruitkijkcamera :-) Na een eerste testrit lijkt deze opzet zeer
spectaculaire beelden op te kunnen leveren.

Mits HuneliggerRacingTeam-lid Peter bij de Hazen terechtkomt zal deze
camera ook daar ingezet worden.

Probleempje is nog dat ik de avi filmpjes van de Vio-rekorder niet in
iMovie kan laden. Er lijkt een probleem te zijn met Quicktime, een
codec die mist, maar welke? Peter heeft een PC, dus de filmpjes komen
sowieso online op YouTube.

H@rry, underdog, Lieben,

Wilfred Ketelaar

da leggere,
30 gen 2009, 07:34:0230/01/09
a Ligfiets
On 30 jan, 13:15, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:
> [...]
> iMovie kan laden. Er lijkt een probleem te zijn met Quicktime, een
> codec die mist, maar welke? Peter heeft een PC, dus de filmpjes komen

H@rry, je zou eens kunnen kijken bij www.squared5.com, het programma
"MPEG Streamclip" kan filmpjes converteren tussen verschillende
formaten. Volgens mij zou het hier mee moeten lukken (heel veel
mogelijkheden iig).

Wilfred - komt zondag niet, maar Groningen misschien...? - Ketelaar

H. Wessels

da leggere,
30 gen 2009, 09:39:2430/01/09
a ligf...@googlegroups.com
wije...@zonnet.nl wrote:
> [...]
> Dit jaar zal de luchtdruk iets hoger zijn, de verwachting voor zondag
> 16:00 is ongeveer 1012 hPa voor Alkmaar. Zal het criterium daar mee

Nee, waarom zouden we dit jaar langzamer rijden? Eric Beaten zal echt
niet op ons gaan wachten hoor. De snelheid van een wedstrijd is vooral
afhankelijk van hoe groot het verschil tussen nummer 1 en 2 is. In 2007
was er Ymte in een Quest... Hij werd toen nummer 2 en nummer 1 heeft
toen net wat sneller gereden. Geen idee wat de luchtdruk was. Bij een
hogere luchtdruk komen er meer O2 moleculen in je longen, dat kan ook
weer helpen?

> [...]
> aan. Dat is toch een teken dat ik de afgelopen winter maanden niet zo
> hard heb gewerkt. Toch heb ik veel zin in deze eerste wedstrijd van

Tja, slechte smoes hoor. Iedereen is ziek zwak en misselijk in januari
voor een wedstrijd. Heb je altijd een goede reden om je verlies mee te
verklaren. En ja, als alle ongestroomlijnde racers ziek zwak en
misselijk zijn heb ik geen reden om m'n staartpuntje niet te monteren
(gemene grijns). Alle gekheid op een stokje. Ik zit een beetje met Ymte,
als hij met de Quest komt heb ik echt een staartpuntje nodig om hem voor
te blijven.

Maar we hebben al een mooi sterk deelnemersveld. Dat wordt leuk.

Hans Wessels
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

pjotr320

da leggere,
30 gen 2009, 14:02:1130/01/09
a Ligfiets

On 30 jan, 15:39, "H. Wessels" <H.Wess...@Picardi.nl> wrote:

> Maar we hebben al een mooi sterk deelnemersveld. Dat wordt leuk.
>
> Hans Wessels
> --
> As sugar dissolves, it spreads happiness.
> /from a SAS sugar packet/

Sterk ja. Ik kon met staartpunt af en toe een stukje aanklampen bij
sommigen van deze sterke deelnemers.

Normaal rijd ik met een busje met iemand mee, maar nu met de trein. De
punt gaat niet mee in de trein. (te lastig) Maakt niet echt uit, leuk
word het sowieso, en misschien ben ik deze keer wel weer sterker dan
eerst. Ik ben in ieder geval niet ziek zwak of misselijk geweest.
Fuego is ook weer een beetje sneller geworden.

Peter - zoef zoef ronde na ronde - Haan

Robbedoes

da leggere,
30 gen 2009, 14:25:3330/01/09
a Ligfiets
Hoe laat begint dit spektakel zondag in Alkmaar?
Ik heb wel zin om dit gebeuren fotografisch vast te leggen.

Groeten

Rob - fotograaf - Kaag

Harry Lieben

da leggere,
30 gen 2009, 14:31:0030/01/09
a ligf...@googlegroups.com
Op 30-01-09 heeft Robbedoes<Robbed...@gmail.com> het volgende geschreven:

> Hoe laat begint dit spektakel zondag in Alkmaar?
> Ik heb wel zin om dit gebeuren fotografisch vast te leggen.

Om 13.30uur, zie voor verdere info:
http://www.ligfiets.net/agenda/evenement.php3?id1=2157&soort=wedstrijden&sessie=

H@rry

Robbedoes

da leggere,
30 gen 2009, 15:24:2230/01/09
a Ligfiets

On 30 jan, 20:31, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:
> Op 30-01-09 heeft Robbedoes<Robbedoes1...@gmail.com> het volgende geschreven:

> [...]

Dank je wel
Batterijen opladen en geheugen kaartjes formateren
Ik ben van de partij.

Gr
Rob

Niels

da leggere,
30 gen 2009, 19:37:4630/01/09
a Ligfiets
Helaas, helaas, ik zal dit spektakel aan me voorbij moeten laten gaan,
en dat net nu ik in topvorm ben :-) Ik zit op het zuidelijk halfrond
van de warmte (37 graden)te genieten en ben pas begin Maart weer
terug. Ik kijk wel al uit naar Apeldoorn, en zal daar zeker met een
staartpunt (en gebruinde harses)verschijnen.

Voor een ieder die wel gaat racen: veel plezier.
En voor een ieder die gaat filmen of plaatjes schieten: ik zie ze
graag, ben ik er toch een beetje bij

Hola,

Niels
Rispondi a tutti