Naar het eerste ongelezen bericht

guld...@gmail.com

ongelezen,
18 dec 2010, 11:51:4718-12-2010
aan Ligfiets
Hallo Ligfiets/velomobilisten.

Ik was op zoek naar een geschikte montage mogelijkheid voor een garmin
edge of polar cs achtige fietscomputer. De houders van deze apparaten
gaan er van uit dat je ze op een rond stuur met tywraps of rubbere
bandjes vast zet. Op het stuur van een velomobiel is er geen ruimte en
dashboard is ook al "vol".

Als oplossing was ik op zoek naar een D profiel van kunststof of
aluminium, maar kennelijk zijn die niet vrij in de markt verkrijgbaar.
Dus verder opzoek. Na aantal vruchteloze winkel bezoeken (gamma,
praxis, karwei en kwantum enz) niets geschikts gevonden. Toen toch nog
maar eens naar een oud en vertrouwd lokaal doehetzelf mannetje. En
daar kwam een mogelijke oplossing. Stukje electriciteits buis,
buishouder en om het mooi te maken eindkapjes. Met extra kwaliteit
(speciaal voor buiten) was ik nog geen 4 euro kwijt. Ik heb het nu met
dubbelzijdig tape vast maar als het straks warmer is ga ik het
verlijmen.

Plaatjes en onderdeeltjes:

http://robert.blacquiere.nl/strada/fiets_computer_vm.html

Robert - strada in de sneeuw is geweldig - Iets

André Elias

ongelezen,
18 dec 2010, 12:29:4318-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Dag Robert, nu nog een plaatje hoe het gemonteerd in je Strada eruit ziet ;))

Groeten,

André

> --
> Do's en dont's: http://groups.google.nl/group/ligfiets/web/netiquette
>
> Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
> Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
> Ligfiets.net: http://ligfiets.net

guld...@gmail.com

ongelezen,
18 dec 2010, 13:35:5318-12-2010
aan Ligfiets

On Dec 18, 6:29 pm, "André Elias" <fyts...@gmail.com> wrote:
> Dag Robert, nu nog een plaatje hoe het gemonteerd in je Strada eruit ziet ;))
>
> Groeten,
>
> André

Die staan er, 2 stuks zelfs.

Robert - scrollbar niet uitgevonden - Iets

Thijs van Keulen

ongelezen,
18 dec 2010, 15:43:5518-12-2010
aan Ligfiets
Plaatjes met de Garmin dus

Rode Pioneer

ongelezen,
18 dec 2010, 16:51:4818-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

> Plaatjes met de Garmin dus

Het betreft hier de houder voor een kleine teller garming. Niet voor een
navigatie apparaat.

Ik zou zelf wel eens willen zien hoe mensen hun Colorado in de fiets
hebben ;)

Grrz
Rode Pioneer

Maarten Sneep

ongelezen,
18 dec 2010, 17:20:0518-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 18 dec 2010, at 22:51, Rode Pioneer wrote:

> Het betreft hier de houder voor een kleine teller garming. Niet voor een
> navigatie apparaat.
>
> Ik zou zelf wel eens willen zien hoe mensen hun Colorado in de fiets
> hebben ;)

Oregon ook goed?

http://www.flickr.com/photos/28398992@N04/sets/72157625626192956/

Ja, dit is de luxe versie van een GPS houder, gemaakt door velomobiel.nl. Stukje pijp schuin afzagen, een L-profiel aan de ene kant, en een plaatje voor twee schroeven aan de andere kant. Die gaat geen kant meer op.

Groet,

Maarten - het sneeuwt hier weer - Sneep

Rode Pioneer

ongelezen,
18 dec 2010, 17:24:2618-12-2010
> [...]

> Ja, dit is de luxe versie van een GPS houder, gemaakt door velomobiel.nl. Stukje pijp schuin afzagen, een L-profiel aan de ene kant, en een plaatje voor twee schroeven aan de andere kant. Die gaat geen kant meer op.

Oregon is nog beter zelfs, maar dat wist je wel ;)

Ik ga denk ik voor de houders van Ram: http://gps.nl/RAMHOLGA31U.jpg

Heb ik op de pioneer ook en bevalt heel goed qua gebruiks gemak.

Grrz
Rode Pioneer

Maarten Sneep

ongelezen,
18 dec 2010, 17:33:0218-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 18 dec 2010, at 23:24, Rode Pioneer wrote:

> Oregon is nog beter zelfs, maar dat wist je wel ;)

In meerdere opzichten.

> Ik ga denk ik voor de houders van Ram: http://gps.nl/RAMHOLGA31U.jpg
>
> Heb ik op de pioneer ook en bevalt heel goed qua gebruiks gemak.

Maar dan moet je die houder nog steeds in je fiets monteren. Ik heb zelf geen moeite met de houder van Garmin, gebruik hem op Fuego ook (op 't midden van het stuurtje).

Maarten - ... - Sneep

Raymond van Vugt

ongelezen,
18 dec 2010, 17:37:5818-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Op 18-12-2010 23:20, Maarten Sneep schreef:

> [...]
>
> Ja, dit is de luxe versie van een GPS houder, gemaakt door velomobiel.nl. Stukje pijp schuin afzagen, een L-profiel aan de ene kant, en een plaatje voor twee schroeven aan de andere kant. Die gaat geen kant meer op.

Hej dat kan ik ook! een rond ding van plastic met een plaatje moet
genoeg zijn. of een kurk met een plaatje ofzoiets.
Jammer dat ik niet kan lassen want dat ding ziet er prima uit, de garmin
oplossingen zijn veelste duur.

Grt, Raymond

Maarten Sneep

ongelezen,
19 dec 2010, 02:27:1919-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 18 dec 2010, at 23:37, Raymond van Vugt wrote:
> [...]
> Jammer dat ik niet kan lassen want dat ding ziet er prima uit, de garmin oplossingen zijn veelste duur.

Dat plastic ding bovenop het alu pijpje is een gewone Garmin houder. En voor 12 euro ga ik niet moeilijk doen met houders waar mijn (veel duurdere) GPS uit kan vallen. Al weet ik dat sommigen de broekclip met klittenband beplakt hebben, en de GPS zo in de velomobiel leggen.

Maarten - Besparen is leuk, maar kijk wel uit waar de winst te behalen is - Sneep

Harry Lieben

ongelezen,
19 dec 2010, 02:40:2419-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Op 19 december 2010 08:27 schreef Maarten Sneep <maarte...@xs4all.nl> het volgende:

 En voor 12 euro ga ik niet moeilijk doen met houders waar mijn (veel duurdere) GPS uit kan vallen. Al weet ik dat sommigen de broekclip met klittenband beplakt hebben, en de GPS zo in de velomobiel leggen.

 Dat is geen zuinigheid maar klittenband is gewoon veel handiger en het valt er nooit af. Dat kan een Garmin trouwens best hebben....

H@rry.

Theo Mol

ongelezen,
19 dec 2010, 02:54:0519-12-2010
> [...]
>
> Ja, dit is de luxe versie van een GPS houder, gemaakt door velomobiel.nl. Stukje pijp schuin afzagen, een L-profiel aan de ene kant, en een plaatje voor twee schroeven aan de andere kant. Die gaat geen kant meer op.

Die is inderdaad heel mooi. Ik kan niet lassen maar wel schroeven en
daar kwam de armeluisvariant uit:
http://nixin.nl/extra/steun_in_quest.jpg en die wiebelt een heel klein
beetje.

--
Groet van Theo, arme luis, Mol.

ligfries

ongelezen,
19 dec 2010, 04:34:1119-12-2010
aan Ligfiets
Theo krijgt de kriebels:

> Die is inderdaad heel mooi. Ik kan niet lassen maar wel schroeven en
> [...]

In Kwessie had ik ook een steuntje op de wielkast gemaakt. Niet voor
een GPS, maar dat doet er even niet toe. Ook een plaatje, twee boutjes
door de wielkast en vastgemaakt. Totaalgewicht (incl binnen/
buitenthermometer) ruim minder dan een doorsnee GPS.
70 duizend km heeft dat daar zo gezeten, maar - heel langzaam aan -
heeft die montage het epoxy/glasvezel stukgekregen en zat er dus een
gaatje in mijn wielkast.

Voor mij reden om als het niet nodig is, geen gaten in mijn wielkast
te maken en als ik het toch eens ga doen, om dan een versterkin aan de
achterkant tegelijk aan te brengen.

Mijn GPS heb ik op een zelf gefabrieked houdertje aan de flensrand
gemonteerd, meeliftend op het boutje dat de bovenkant op de body van
de fiets vast zet.

Groeten,
Kees - sneeuw, heel veel sneeuw hier - van Malssen

Theo Mol

ongelezen,
19 dec 2010, 08:19:3319-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Kees ziet er geen gat meer in...

> [...]

> 70 duizend km heeft dat daar zo gezeten, maar - heel langzaam aan -
> heeft die montage het epoxy/glasvezel stukgekregen en zat er dus een

Altijd oppassen, je hebt gelijk. Ik heb gezorgd voor een groot
contactoppervlak met plaatringen in de wielkast en een voetplaatje aan
de steun, om de belasting zoveel mogelijk te spreiden. En wie kan er
zoveel kilometers maken als Kees?
--
groet van Theo - netboekje loopt op ubuntu! - Mol.

guld...@gmail.com

ongelezen,
19 dec 2010, 12:11:0719-12-2010
aan Ligfiets

On Dec 18, 9:43 pm, Thijs van Keulen <thijs.vankeu...@gmail.com>
wrote:
Ah ja die is nu inmiddels toegevoegd.

Het is niet geschikt voor de garmin gps-en die zijn volgens mij te
groot. En zelf denk ik dat gps ontvangst onder een carbon body ook
bijzonder slecht zal zijn.

Robert - haat honden - Iest

guld...@gmail.com

ongelezen,
19 dec 2010, 12:14:5019-12-2010
aan Ligfiets

On Dec 19, 8:54 am, Theo Mol <t...@nixin.nl> wrote:

> Die is inderdaad heel mooi. Ik kan niet lassen maar wel schroeven en
> daar kwam de armeluisvariant uit:http://nixin.nl/extra/steun_in_quest.jpgen die wiebelt een heel klein
> beetje.

Dit zijn toch echt steunen voor gps-en en niet voor direct voor
fietscomputer. Ja het kan hier prima op. Het voordeel van de plek vlak
bij het dashboard is dat de binnenverlichting er direct al op schijnt.

Robert - Gruwelijke hekel aan honden - Iets

Harry Lieben

ongelezen,
19 dec 2010, 13:35:5519-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Op 19 december 2010 18:11 schreef guldan.nl@gmail.com <guldan.nl@gmail.com> het volgende:

 En zelf denk ik dat gps ontvangst onder een carbon body ook
bijzonder slecht zal zijn.

Mijn Garmin 60CX heeft geen probleem met de carbon/glas top van mijn Mango Sport.
De GPS van de iPhone heeft wel een minder goede ontvangst. Allleen met behulp van de carkit van TomTom met de ingebouwde GPS ontvanger kan ik met de iPhone navigeren.

H@rry.

Bericht is verwijderd

Maarten Sneep

ongelezen,
19 dec 2010, 17:04:3919-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Ik weet dat het geen zuunigheid is, maar dat sommigen het handiger vinden om hun GPS tijdens het rijden te kunnen pakken, en in hun hand te houden. Ik heb zelf liever een stabiel (ten opzichte van de fiets dan) houdertje, klittenband achterop een ronde GPS wiebelt mij net te veel.

Maarten - ieder zijn oplossing - Sneep

Hans Huijgen

ongelezen,
20 dec 2010, 03:28:4920-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
2010/12/19 Maarten Sneep <maarte...@xs4all.nl>:

> Ik weet dat het geen zuunigheid is, maar dat sommigen het handiger vinden om hun GPS tijdens het rijden te kunnen pakken, en in hun hand te houden. Ik heb zelf liever een stabiel (ten opzichte van de fiets dan) houdertje, klittenband achterop een ronde GPS wiebelt mij net te veel.

> [...]

Maarten, even creatief. Als je achterop je garmin horizontaal met
enige afstand 2 klittenbandjes plaatst hobbelt het bijna niet. Maar
inderdaad ieder zijn meug.

--
Groetjes
Hans

Hans Huijgen

ongelezen,
21 dec 2010, 04:59:5121-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Ik plak mijn mobiel met klittenband aan de wielkast. Licht, stevig en je kunt het aardig draaien bij het plaatsen. Als de garmin een vlakke achterkant heeft mischien een idee?

Op 18 dec 2010 23:24 schreef "Rode Pioneer" <RodeP...@gmail.com>:

> [...]

Ik ga denk ik voor de houders van Ram: http://gps.nl/RAMHOLGA31U.jpg

Heb ik op de pioneer ook en bevalt heel goed qua gebruiks gemak.

Mail aan de lijstbeheer...

Maarten Sneep

ongelezen,
21 dec 2010, 05:23:1721-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 21 dec 2010, at 10:59, Hans Huijgen wrote:

> Ik plak mijn mobiel met klittenband aan de wielkast. Licht, stevig en je kunt het aardig draaien bij het plaatsen. Als de garmin een vlakke achterkant heeft mischien een idee?

Hangt van het model af. De Oregon en Dakota zijn in elk geval niet vlak - eerder rond in beide richtingen. Een verschil is ook dat ik mijn mobiel niet tijdens het rijden hoef af te lezen, dus als dat wat beweegt is 't niet zo erg. Dat ligt anders bij een GPS. Maar zijn er die daar minder problemen mee hebben dan ik, en ook een Oregon met klittenband vastzetten.

Maarten - voor eTrex of GPSMap 60 zou 't waarschijnlijk wel kunnen - Sneep

Raymond van Vugt

ongelezen,
21 dec 2010, 10:41:5021-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Op 21-12-2010 10:59, Hans Huijgen schreef:

> Ik plak mijn mobiel met klittenband aan de wielkast. Licht, stevig en
> je kunt het aardig draaien bij het plaatsen. Als de garmin een vlakke
> achterkant heeft mischien een idee?

Je moet ook nog kunnen wisselen tussen clips, dus ik vind klittenband
niet zon geniale oplossing eigenlijk.

lageracer

ongelezen,
22 dec 2010, 05:07:5322-12-2010
aan Ligfiets

Maarten Sneep

ongelezen,
22 dec 2010, 05:53:0822-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Leuk, maar hoe lees je het scherm af als de GPS er in zit?

Maarten - is zelf ook niet doorzichtig - Sneep

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen
0 nieuwe berichten