Fietsen richting Oliebollentocht Tilburg

Cees

to Ligfiets
Ik twijfel behoorlijk om richting Tilburg te komen. Ik kan geen
inschatting maken hoe de lijn Den Oever - amsterdam - utrecht -
Tilburg te rijden is met de fiets.(De auto is geen optie omdat deze al
in gebruik is ) Hier in de kop van Noord-Holland ligt bijna geen
sneeuw. Door (stuif)sneeuwbanken rijden is geen punt. maar als het
klunen wordt van Amsterdam naar Tilburg is dat wel een heel eind. Zou
deze route te rijden zijn per velomobiel?? Vind het wel een uitdaging
en wil het wel proberen als het enigszins kan.

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com

Van Toni heb ik een route gekregen voor Purmerend - Amsterdam - Utrecht - Gorinchem - Tilburg. Toni berichtte me dat ik nog wel een paar details moet aanpassen, maar daar zou je een eind mee moeten komen. De route is wat westelijker dan wat de groep Schermer van plan was, en daarmee hopelijk ook minder dik besneeuwd. Ik zal mijn meest up-to-date track nog in de agenda zetten (IJsselstein op Oliebollenjacht). Hopelijk heb je er wat aan.

Het wordt steeds gezelliger, als iedereen flink inschikt, kan er denk ik nog wel een logé bij in IJsselstein. Vanuit IJsselstein ga ik op dinsdag heen en weer (maar neem voor noodgevallen wel slaapspul mee om in Tilburg te kunnen slapen als het toch te zwaar blijkt te worden). Als je behoefte hebt aan een tussenstop (overnachting) in IJsselstein, mail me dan even off-list.

Ik ga vanmiddag nog een stukje uitproberen van IJsselstein naar Vianen, gewoon om te kijken hoe de vlag erbij hangt. Ik hou de lijst op de hoogte.

Maarten - voor pitt-stop wel zelf banden meenemen - Sneep

Beekie

to Ligfiets
beste Cees,

als in Amsterdam via de pond bij CS rijd, en via het Rijnkanaal gaat,
zijn de wegen redelijk te doen,
de Autowegen zijn iig goed berijdbaar, fietspaden daar in tegen niet,
op sommige paden, enkel een "spoor"die bukkers gereden
hebben.. quest heeft de neiging de zogenaamde elandproof te doen....
maar dit gene kan natuurlijk veranderen, heeft immers
weer even "warm water"geregend.

groet Marcel-ga maar weer eens naar de hondenbrigade ,eerst quest
uitlaten en dan de honden-Beekmans

Marnix

to Ligfiets
Zoals het er nu uitziet dooit (26 dec 14.00)het in Zuid-Oost Brabant
en worden de wegen steeds beter fietbaar. Morgen ook dooi weer, dan
verwacht ik dat het te doen is om naar het zuiden te komen.
Groeten uit een smeltend Eindhoven

Cees

to Ligfiets
Tot Utrecht lijkt het dan te doen zijn.
Hoop dat het laatste stuk niet teveel problemen geeft.
Heb wel besloten ervoor te gaan.
En kijken hoever we komen.

Groet Cees (die niet teveel "ijs"beren" op zijn pad wil zien :)

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com

On 26 dec 2010, at 13:05, Maarten Sneep wrote:

> Ik ga vanmiddag nog een stukje uitproberen van IJsselstein naar Vianen, gewoon om te kijken hoe de vlag erbij hangt. Ik hou de lijst op de hoogte.

Bij deze:

- Fietspad vooral links laten liggen, en over de weg rijden.
- Zoals verwacht is het mooie toeristische fietspad dwars door het weiland alleen nog met GPS terug te vinden. Kleine opleiding via Radiolaan.
- Weet iemand wat die hobbels vlak achter de Lekdijk zijn? Naast de Radiolaan, Lopik.
- Niet vergeten terug te schakelen bij het naderen van de Lekdijk.
- Nieuwegeinse/IJsselsteinse kant van de Lekbrug is befietsbaar, maar ben wel blij met de kleine spoorbreedte van de Quest (sorry Wilfred). We komen hier wel boven, maar op sommige stukjes moet je zeker met één wiel over de sneeuw. We rijden hier vroeg, dus dat is ijs. Ik heb het over de west-kant.
- Afdaling Lekbrug is een stuk steiler, maar wel goed schoon. Niet vergeten op de brug even de grip te testen, zonder grip wordt het spannend.
- Bij aansluiting van twee veegroutes is ongeveer 10 meter overgeslagen. Kom je op snelheid doorheen, maar dat ook beslist niet overdrijven.
- Tot Helsdingen geen probleem, één wat smallere doorgang, maar ook daar kwam ik zonder problemen tussendoor. Wel uitkijken dat je daar niet op het verkeerde moment gaat fishtailen: beton geeft niet mee.
- Van de Lekdijk af bij Helsdingen is nog leuker (remparachutes aanbevolen).
- Dan kom je op de Bloemendaalseweg (nee, ik ben niet verkeerd gereden). Gaat ook prima.
- De Heicopperweg (Noord/West kant van het kanaal) is een fietspad, onderdeel van de LF7. Geheel niet geveegd. Andere kant van het kanaal is schoon, alternatief dus snel gevonden. Dit zullen we waarschijnlijk bij elke brug even moeten bekijken.
- Verder heb ik niet gekeken, dit was even een lekker ritje.
- Ook met noppenband achter kom ik nog tot 45 km/uur.
- Zonsondergang boven de Lek met besneeuwde oevers is een aangenaam uitzicht.

Ik zet nog een aangepaste route op het web. Hoe meer mensen de route in hun eigen GPS hebben, hoe liever. Ik denk dat ik nu vol zit met logés (die kunnen de route ook bij mij laden). Kees: sluit jij nog aan?

Groet,

Maarten - morgen brandstof inslaan - Sneep

Cees

to Ligfiets
Bedankt voor de info Maarten.
Zie je morgen.
Op dit moment (17:15) regent het in de kop van Noord-Holland en zal de
weg (morgen 27/12) richting zuiden alleen maar beter gaan. Dinsdag
28/12 (dag van de oliebollentocht) schijnt het weer wat minder te
zijn. Het zal een behoorlijk avontuur worden ;)

Groet Cees Uit het regenachtige Hippo

Remco

to Ligfiets
Hoi Maarten,

Bedoel jij de hoppels die je ziet op google maps?
Dit stukje grond hoort bij het leger. Ik denk dat er een opslagplaats
voor brandstof is.
Het verbaasd me dat je op google maps dat gedeelte kan zien. Voor heen
was dat gedeelte onherkenbaar gemaakt.

Groeten Remco

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com

On 27 dec 2010, at 08:26, Remco wrote:

> Bedoel jij de hoppels die je ziet op google maps?

Niet alleen op Google Maps, ze liggen er ook echt ;-)

> Dit stukje grond hoort bij het leger. Ik denk dat er een opslagplaats
> voor brandstof is.

Het ziet er meer uit als een heel oude bunker, als onderdeel van de nieuwe Hollandse waterlinie. Het zou volgens mij ook te maken kunnen hebben met het voormalige radiostation van Lopik. Ik heb een serie waypoints waarmee vrijwel alles wat historische met het leger te maken heeft is aangegeven (de waterlinies, en vele andere verdedigingswerken, ook Koude Oorlog), maar hier komt niets naar voren.

> Het verbaasd me dat je op google maps dat gedeelte kan zien. Voor heen
> was dat gedeelte onherkenbaar gemaakt.

Er is een heleboel vrijgegeven: half schoonhoven was voorheen geblokt, is ook niet meer zo. Ook Soesterberg is nu scherp, maar dat verbaasd niet.

Maarten - plaatjes kijken - Sneep

Cees

to Ligfiets
Nou, Ben thuis hoor 20:25 uur, vanochtend 08:00 uur vertrokken Totaal
505 km.gereden.
De laatste 150 km. samen gereden met Arnold in zijn alleweder (petje
af)
Ook voor Wilfred met zijn vlammende mango want die is nog onderweg...
Het was de moeite waard een prachtige tocht, heen en terug en de
oliebollentocht zelf.

Maarten bedankt voor de overnachting (laatste moment), arnold voor het
gezelschap en Toni met zijn oliebollenploeg voor de route.

O ja ...Beekie.. dat fiets/autopad naast het rijnkanaal was goed te
doen de eerste 4 km. daarna was het klunen ... GGrrr. maar we konden
toch een heel eind komen.

Morgen het blog bij werken,

Groet Cees ...nu onder het gemalen water en daarna een neut...